..: Žaluda na postu šéfa ČD končí. Jeho židli znovu obsadí Zelený :..

Petr Žaluda, foto: ČD Praha — Aktualizováno 22.30 — Dozorčí rada ČD, kterou v poslední době postihly výrazné změny, odvolala šéfa společnosti Žaludu. Společně s ním ve své funkci končí i všichni členové představenstva společnosti. Petr Žaluda ve funkci předsedy představenstva působil od února 2008, kdy do Českých drah přešel z finanční skupiny AXA. Po uplynutí jeho funkčního období byl v únoru 2013 do funkce zvolen opětovně. Za dobu řízení drah „přežil“ sedm ministrů dopravy, jeho kariéru ukončil až ten osmý, Zdeněk Žák. Zda Petr Žaluda zůstane i nadále generálním ředitelem drah, rozhodne až nové představenstvo.

Dle vyjádření předsedy OSŽ a člena dozorčí rady ČD Jaroslava Pejšy pro ČTK bylo jmenováno nové představenstvo, v němž usednou Dalibor Zelený, Daniel Kurucz a Pavel Švagr. Ministr dopravy Zdeněk Žák dále potvrdil, že novým generálním ředitelem Českých drah bude právě Dalibor Zelený.

Zdroj: E15.cz, Finanční noviny


RaPa Poslat mail autorovi , Vlad Poslat mail autorovi | 30.7.2013 (17:39)
Related newsopen/close

More on Dopravci

More from Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 9      Zpráv na stránku:   
31.07.2013 (12:23)  
Dnes 14:00 na ČT24 živě tiskovka MD a nového GŘ ČD
Večer 18:30 na ČT24 interview s Žaludou
31.07.2013 (11:59)  
Když to vezmu z nadhledu a vezmu v úvahu to, že ČD je velký státní podnik a tudíž neustále pod tlaky politické garnitury, takže manevrovací prostor měl dost omezený, tak si myslím, že toho Žaluda udělal poměrně dost.
Zelený se bude určitě taky snažit naplnit očekávání... těch, co ho zvolili a na druhém, nejhůře na třetím místě bude pak blaho železnice ....
Registered user thingie  mail  
31.07.2013 (11:01)  
MD dělá všechno proto aby se jakémukoliv závavku v úplně všem maximálně vyhlo.
31.07.2013 (11:01)  
Dobře, z mého pohledu tedy taky trošku přidám, byť leccos se bude opakovat:

plusy:
- velký skok v modernizaci vozového parku, byť teprve pod tlakem zvenčí byla vidět ve výběrkách také efektivita a ne plnění přání páně Romana a spol.
- obrovský skok v korporátní kultuře firmy a s tím spojeném chování zaměstnanců ČD. Za posledních 5 let udělali obrovský skok směrem k západní Evropě a byť to často ještě hapruje, tak jsem stále častěji překvapen mile, než nemile.
- za Žaludy se (ať dílem jeho nebo podřízených) výrazně rozšířily takty v dopravě, což osobně kvituju s radostí.
- Railjety uchopili jako příležitost a navzdory lobbistickému a právnickému tanci to podle mě zvládali profesionálně uřídit.


minusy:
- pokračování podpory Regionov, které sice jsou velký skok, ale bohužel na místo, odkud lze na dalších 30 let očekávat stání na místě. Pár jízd Regioshuttlí mě v tom utvrdilo.
- humanizace á la Janoza byla a je naprostý provar, který zabíjí potenciál železnice na další léta dopředu.
- netransparentnost (osobně jsem příznivcem maximálně otevřené státní správy a síťového dopravce vlastněného 100% státem považuji za její součást)
- ČD Cargo, nad kterým se laik diví a kritik žasne.
- zadlužení, které navzdory dobrému časovému rozložení může pro vnitřně podinvestovanou firmu jako jsou ČD představovat překážku v dalším rozvoji (toho času nehodnotím jako riziko přežití firmy)
- velmi laxní přístup při převodu majetku na SŽDC. Chápu, že síla ředitele se při použitém modelu udržela, protože pod sebou udržel větší firmu, ale jako jeden z klíčových hráčů v tom procesu měl aktivně vystupovat tak, aby to maximalizovalo hodnotu shareholdera, kterým byl a je stát. Od manažera na jeho úrovni to proto hodnotím jako selhání, neboť většina věcí jako infrastruktura, nádraží apod. by většina z nás i bez potřebného vhledu selským rozumem řešila zcela jinak.

Tolik za mě pár zásadních postřehů. Celkový dojem po zástupu expertů, jako byl Sosna, Zelený (welcome back) a jiní, ale je spíše pozitivní, než negativní.
31.07.2013 (10:56)  
to ceskolipak

No, já to spočítat neumim, ale soukromí dopravci tvrdí (nejhlasitěji samozřejmě Jančura), že mají o tendry s dotovanou dopravou eminentní zájem, že dokonce snad za menší dotace a nižší jízdné pořídí moderní vozidla a budou to jezdit... Dokonce i na nepříliš atraktivní trati přes Krnov...
Pokud je to pravda, tak totéž můžou dělat ČD (aspoň na to procento, kde mají zajištěné smlouvy na dlouhou dobu - nutno rychle vyjasnit liberalizaci)´, vůbec nejsou problém žádné dluhy, ale můžou si klidně půjčit 100 miliard (to někde myslím uváděl Žaluda, že potřebujou na modernizaci vozového parku) a těch 15 let to splácet ze zajištěných dotací a jízdného....
31.07.2013 (10:25)  
Žaluda výborný ekonom někam ČD dotáhl-nákupy nových vlaku , modernizace.Dalibor Zelený dohromady na dráze nic neudělal at táhne odkud přišel.
31.07.2013 (9:46)  
Včera z rozhovoru s ministrem dost jasně vyznělo, že modernizace vozového parku byla za Žaludy sice hezká věc, ale peníze nejsou, takže je s ní konec. To že to asi nebyl hlavní důvod Žaludova odvolání nechávám stranou, jako potenco
Prof. Moos dneska v radiu povídal, jak je třeba se orientovat na zákazníka, nevim teda jak bez modernizace...asi pořádně čistit koženky.
ČD jsem sice kritizoval často (skoro všechno co udělaly mělo stinné stránky, nedodělky, nekoncepčnost atd.), ale přece jenom se za Žaludy dost dělo. Škoda, že už těsně nestihly Railjety na -Bratislava-Budapešť (když už budou do Vídně).
31.07.2013 (9:18)  
Nemůžu si pomoci, ale připadámi, že Žaluda byl nejschopnější manažer, co se ředitelování týče a nechci ani radči vědět, kam dráhy po jeho odvolání pudou. Taky bych moc nedal do toho, že se Jančura raduje ze Žaludovýho odvolání. Jen je škoda, že Žák není stejně aktivní, co se týče zlevňování a zkvalitňování modernizací železničních tratí a silnic. To by si zasloužilo větší pozornost než představenstvo ČD včetně Žaludy.
Registered user ceskolipak  mail  
31.07.2013 (9:06)  
Je otázka, jestli se vůbec principielně dá cestování vlakem nějak výrazně zlepšit.

České dráhy jsou dopravce. Tj. vozový park + některá nádraží a perzonál.
Dopravce je odkázán na stav infrastruktury, kterou spravuje jiný "podnik", potažmo stát.

Bohužel dopravce musí používat ve značné míře nevyhovující tratě - mnohé lokálky s Vmax 40-50 km/h a rychlíkové tratě s Vmax 80-100 km/h. Mnohdy závlek prodlužující cestovní dobu i cenu jízdného. Kolem Prahy kapacitní problémy s příměstskou dopravou. Z důvodu rychlostních propadů a četných oblouků se koupily naklápěcí soupravy, aby se vykompenzovala mizerná modernizace koridorů, jenže za pendolina (které koupil Zelený) se zase platí vyšší poplatky za užití dopravní cesty...

Na a teď v tom má dopravce nějak fungovat.

Vozový park oproti Rakousku a hlavně Německu obstarožní.
Jenže - Cestující v Rakousku platí /hrubý průměr/ asi 4.7 Kč/km, v Německu 4.2 Kč/km... v Čechách cca 1.4 Kč/km.

Dá se tedy čekat nějaké výrazné zlepšení ? Co zmůže reálně nějaký Zelený & Žaluda
31.07.2013 (8:21)  
lbc - pojďme se bavit o železnici: České dráhy po palácovém převratu nemají budoucnost.
  1 2 3 4 5 ... 9      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko