Bratislava — Slovenské Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja v páteční tiskové zprávě oznámilo posílení vlakové dopravy na území celého Slovenska. Podle ministra Jána Počiatka dojde v prosinci 2013 k navýšení ročního objemu objednávaných vlakových kilometrů o 480 tisíc; jedná se o první rozšíření ministerské objednávky po dlouhé době. Další dobrou zprávou je schválení finančního příspěvku ve výši 170 milionů eur na 29 nových klimatizovaných souprav, a to z Operačného programu Doprava.
Kde se posílení dočkáme?
Více než třetina přiobjednaných vlakokilometrů bude použita na rozšíření dálkového spojení Praha - Olomouc - Valašsko - Púchov - Žilina, místo současných čtyř párů expresních vlaků jich vyjede šest. V regionální dopravě dojde k posílení dopravy především v okolí Žiliny, Košic a Zvolena dle následující tabulky. Na zmíněných tratích vyjedou nové spoje a též dojde k rozšíření dnů jízdy vlaků stávajících.
Oblast | Trať |
---|---|
severní Slovensko | Nové Mesto nad Váhom - Trenčín |
Žilina - Rajec | |
Žilina - Čadca | |
Žilina - Liptovský Mikuláš | |
Myjava - Vrbovce | |
východní Slovensko | Košice - Štrba |
Poprad-Tatry - Stará Ľubovňa | |
Košice - Prešov - Lipany | |
Košice - Čierna nad Tisou | |
Prešov - Humenné | |
Prešov - Bardejov | |
střední Slovensko | Fiľakovo - Tisovec |
Lučenec - Utekáč | |
Brezno - Banská Bystrica | |
rozhraní západního a severního Slovenska | Nitra - Topoľčany - Prievidza |
Zdroj: Tisková zpráva MDVRR SR
1 2 | Zpráv na stránku: |
To určite je len vtip. Už teraz(hlavne cez prázdniny) sú vlaky preplnené. Tam už nieje čo škrtať...
K NAD ValMez-Makov-Bytča-Žilina - je to z pohledu plzeňáka luxusní silnice - takovou máme v celém kraji jen v délce 30km. Myšlenka byla především kvůli stavební činnosti, která se nebude odehrávat až napadne metr sněhu. Znám tu silnici dobře z mládí, ale nevím jak je nyní zasekaná kamiony. Ty by mohly dělat problém.
Jasně, i v případě NAD dojet do Vsetína, za ten úlet se omlouvám.
Ad Farkaš: Dvouhodinový takt je limit. V Bavorsku jezdí hodinový. Pokud je lidí skutečně málo, jede jeden vozejk (naše řada 841). O víkendu by mně netrápil vůbec dvouhodinový takt i u velkých měst, ale musí fungovat návaznosti, což je zpravidla problém. Čím řidší takt, tím méně návazností lze udělat. Jednodušší je jezdit pořád stejně po hodině, jen měnit kapacitu soupravy (pracovní dny x víkend).
Jestliže je souprava v úseku Vsetín - Žilina prázdná, tak bych tam vážně dal ty autobusy. Praha - Norimberk jezdí úspěšně DB Bus, protože trať stojí za h.... a dalších 35 let ještě bude. Mezilehlé zastávky (včetně Plzně) obsluhují pomalé vláčky složené z přebarvených ojetin.
A pokud jste myslel NAD přes Rožnov a Makovský průsmyk, tak budete mít v zimě problém se sjízdností, autobus by nemusel dojet. Doporučuju projet, ideálně v létě. Teda pokud nemáte strach z hloubek, to byste si vytrpěl očistec.
Jirka Panther, ak prímestská doprava okolo BA vyzerá tak, že vlak ide raz za 2 h (sedlo, víkendy), tak sa mi zdá pnajmenšom smiešne, ak sa doprava posilňuje na ramene s výrazne nižším využitím. Myslím, že cca 1h takt Olomouc - Žilina je v celkovom kontexte luxus...
Ex ukončit ve ValMezu a odtud vést do Žiliny náhradní autobusovou dopravu. Do dokončení koridorizace Povážské trati by to bylo i rychlejší. Současně by se mohla udělat rekonstrukce kolejí a trolejového vedení z ValMezu do Púchova. Rychlost se tam dá zvýšit na průměrných 95km/h (při I=130mm, což dnes provozované stroje a vozy umožňují)
Pripomenul, že v grafikone 2013/2014 nedôjde k rušeniu žiadnych tratí a ani k redukcii spojov na existujúcich tratiach.
Podľa mediálnych správ sa budú rušiť aj rýchliky na trati Bratislava - Žilina ale naopak zavedú sa nové (vzduchovy) medzi Žilinou a Vsetínom.
Dopravná polika SR v praxi...
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.