..: Rekonstrukci vozů řady Bdt provedou Krnovské opravny a strojírny :..

CZ-ČD 50 54 21-08 062-1 Bdt279 v nátěru Najbrt, foto: Vladimír BelanPraha — České dráhy na počátku července uzavřely se společností Krnovské opravy a strojírny smlouvu na modernizaci 26 kusů starších vozidel řady Bdt. Vozy, které budou později nasazeny pravděpodobně na trasy z Kolína do Ústí nad Labem a z Olomouce přes Břeclav do Brna, budou dopravci dodány během patnácti měsíců. Celková cena kontraktu bude přibližně 219 milionů korun, tudíž přibližně 8,5 milionu korun za jeden vůz. A zde je právě kámen úrazu, jelikož vozy při rekonstrukci dle vyjádření tiskového mluvčího nedostanou například klimatizaci, nebudou disponovat ani uzavřeným systémem WC, elektronickými informačními transparenty a dalšími moderními prvky, ačkoliv původně tuto informaci České dráhy neuváděly.

Naopak budou dosazeny nové předsuvné dveře, nové sedáky či přemostění záchranné brzdy, stejně jako dojde ke kompletní revitalizaci i zbytku interiéru. V neposlední řadě výrobce instaluje zásuvky pro napájení drobné elektroniky a také dojde ke zvýšení maximální rychlosti na 140 km/h. I to však ukazuje na to, že České dráhy zřejmě do budoucna nemají jasný koncept modernizací. Z dnešního pohledu se zdá, že se nadále budou vyrábět jednotlivé malé série opravených vozů, jako je tato, které však budou rozdílné kvality i technického vybavení.

Zdroj: České dráhy

Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 16.7.2013 (6:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   
16.07.2013 (19:31)  
Sim: Rozdíl v dehumusizaci je zajímavý zejména tím, že "vypíglovaná" Béčka přišla plus mínus na mega, což tak nějak řekněme odpovídá včetně klempířských prací a nového laku. Blbé by bylo, kdyby zde za osminásobnou cenu byl přínos stejný.
16.07.2013 (18:20)  
Ve vozech ktere maji jezdit vic nez 120 a lidi v nich maj travit vic nez hodinu povazuji klimatizaci za nutnost.

160 kmh pro strycka prihodu: Zasadnim parametrem by asi byla cena takoveho zvyseni rychlosti. Zrovna tak (jak tu nekteri tvrdi) jako by se mohla v budoucnu hodit rychlost 160 pro nasazeni na nekterych expresem, tak stejne tak pude vyuzit rychlost 140 na spouste rychliku a spesnaku. Za par let se muzou objevit useky na 200 a zas vam ta 160 bude k prdu...

kadibudka: I hajzlik s dirou na koleje muze bejt z nerezu a mit dobre utesnenou zaklopku, takze na nikoho nepotahne. Uzavrenej system je zas v praxi velmi casto mimo provoz (nevim z jakeho duvodu). Obecne s dirou na koleje nemam problem.
16.07.2013 (17:27)  
M 474 003: To je zase otázka... Je lepší chodit bosky nebo mít obě boty roztrhané?
16.07.2013 (17:05)  
Od roku 1965 všechny Y mají konstrukční rychlost 160, na 140(120) jí omezovalo brzdové vybavení, překročení zábrzdné vzdálenosti. Pokud může jeden nejmenovaný vědomě řadit doprostřed 5ti vozového rychliku vůz který nebrzdí vůbec, a je to v souladu s předpisy, tak proč by nemohly státní dráhy řadit určitý počet vozů které ze 140 nedodrží zábrzdnou vzdálenost, do rychlíku který jede 160?

Co je lepší, všechny blikající a elektronicky zamčené WC v celé soupravě, nebo systém "ve stanici nelze"?
registrovaný uživatel thingie  mail  
16.07.2013 (16:58)  
Vozy jsou jmenovitě určeny na výkony kde budou provozovány s lokomotivama a řídícími vozy pro rychlost 140 km/h, takže v tomhle opravdu bohatě postačují. Na jedné trati ani rychlosti nad nějakých 120 km/h nejsou ani víceméně možné, na druhé sice ano, ale stejně to tam zastavuje každých 10 minut v každém druhém zapadákovu. Životnost těch souprav je počítám navržena na nějakou smysluplnou dobu, čemuž odpovídá i pořizovací cena. Dává mi to perfektní smysl, nevím proč by se mělo vyhazovat za zvýšení rychlosti na 160 proto, že si někdo myslí, že by se ty vozy někdy mohly objevit někde, kde by to někdy možná mohlo za určitých okolností dávat nějaký smysl.
16.07.2013 (16:34)  
TK: dal jsem vam "-" k prispevku, protoze na vyrok "140 na rychlik plne dostacuje" nemam slov. Je jasne, ze ac mame nyni myslim 12*151 + 20*380 + 10*372 lokomotiv na 160, tak dalsi casem urcite pribudou a zazdivat to zase vozy, tak se nehneme z mista.
registrovaný uživatel mohac 
16.07.2013 (15:57)  
Co to zase má být? 8,5M na vůz? Za to jsou třeba 2 velmi slušné rodinné domy, včetně vnitřního vybavení. Ale co, z eráru krev neteče.
registrovaný uživatel chio 
16.07.2013 (14:26)  
Dráhy mněly nechat zmodernizovat všechny vozy BDT ABT z 90let plus nakoupit něco nového
Bt patria do šrotu. Ale s modernizáciou všetkých Bdt (aj s Bp by sa malo niečo urobiť) súhlasím. Len aby to nakoniec nedopadlo ako huráakcia ZSSK, keď sa modernizovala časť Bdt a zvyšok sa za tú dobu ani neudržoval (veď čo keby sa neskôr rekonštruovali aj ony). Dnes je väčšina zvyšných minimálne žilinských Bdt pojazdný humus a nikto nevie, čo s nimi bude.
registrovaný uživatel R.U.R.  mail  
16.07.2013 (14:24)  
Nevím, jestli se radovat, že budou zásuvky, nebo nadávat, že nebude vakuum. Mě jako programátora zásuvky potěší a jako mužovi mi díra tolik nevadí (protože mi nikam nefičí), ale taky mi to připadá spíš jen jako o něco lepší humanizace...
registrovaný uživatel Sim 
16.07.2013 (14:21)  
Mam z toho takove smisene pocity. Proc?

Kdyz startovaly dehumusace A/AB/B/BDs, byl to hnus. Stetkou natreny interier pres puvodni neocisteny umakart, takze se to zacalo loupat jeste pred nasazenim do provozu. Puvodni okna bez uprav umoznujici snezeni v interieru, pouhe precalouneni neergonomickych lavic ne prave prijemnym plysem, silenej smrat v prvnich mesicich provozu, zachovani prepinace "tma/piskani" vcetne jeho funkci a korunu tomu nasadila podlaha ve sluzebni casti BDs, kde byly pouze prkna bez krytiny. V podstate komfort srovnatelny s puvodni kozenkou, jen to bylo cistsi, zato smradlavejsi a neutulnejsi.

Trvalo to rok, mozna dva. Objevilo se to napred v jednom AB nasazovanym na Klatovy - poznalo se to podle jinak vypadajicich oken, jako by v nich byla folie (a asi tam je). Nevim co konkretne se stalo, zda se zmenil dodavatel, nebo system prejimky, ale od tohoto vozu mely pozdejsi dehumusace o par levelu lepsi uroven. Nejvetsi zmena byla na oknech, mene viditelnou pak bylo zjevne pouziti jinych nateru v interieru (mene smrdici lepe drzici) a proste takovy vagon si sice dale zachovava urcita negagiva (nejhorsi je asi fakt, ze pohodlne je to do "byznysabtajl obsazeni" - tedy 4 osoby na kupe), ale i presto je vyraznym zlepsenim komfortu. Pokud vlak neni plny, v souctu pozitiv a negativ je v takovem B svezeni srovnatelne, jako v Arrivackem Bm (ktere ma prostornejsi, pohodlnejsi a lepe tvarovane sedacky, ale celkove je podstatne zaslejsi a hajzly smrdej obvykle po cely chodbe).

Kterym smerem se vyda tato "modernizace", kterou je mozne vnimat jako nastupce dehumusace, to je ted ve hvezdach. Bude zalezet na vsech zucastnenych a neda se jednoznacne rict, zda to bude pruser, ci prinos. Jedno je ale jiste - "poddratove" velkoprostory modernizaci potrebuji jako sul. Trati s rychlosti do 120 (kde jeste byva unosne okenni vetrani) postupne ubyva, ale fakt je, ze i vozy bez klimatizace maji v modernim vlaku sve misto (minimalne pro ty, kterym klima vadi)... ovsem opet zalezi na provozovateli, zda bude mit michane soupravy, nebo naopak nektere striktne mrazici a jine saunovaci vlaky.
  1 2 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko