Praha — České dráhy na počátku července uzavřely se společností Krnovské opravy a strojírny smlouvu na modernizaci 26 kusů starších vozidel řady Bdt. Vozy, které budou později nasazeny pravděpodobně na trasy z Kolína do Ústí nad Labem a z Olomouce přes Břeclav do Brna, budou dopravci dodány během patnácti měsíců. Celková cena kontraktu bude přibližně 219 milionů korun, tudíž přibližně 8,5 milionu korun za jeden vůz. A zde je právě kámen úrazu, jelikož vozy při rekonstrukci dle vyjádření tiskového mluvčího nedostanou například klimatizaci, nebudou disponovat ani uzavřeným systémem WC, elektronickými informačními transparenty a dalšími moderními prvky, ačkoliv původně tuto informaci České dráhy neuváděly.
Naopak budou dosazeny nové předsuvné dveře, nové sedáky či přemostění záchranné brzdy, stejně jako dojde ke kompletní revitalizaci i zbytku interiéru. V neposlední řadě výrobce instaluje zásuvky pro napájení drobné elektroniky a také dojde ke zvýšení maximální rychlosti na 140 km/h. I to však ukazuje na to, že České dráhy zřejmě do budoucna nemají jasný koncept modernizací. Z dnešního pohledu se zdá, že se nadále budou vyrábět jednotlivé malé série opravených vozů, jako je tato, které však budou rozdílné kvality i technického vybavení.
Zdroj: České dráhy160 kmh pro strycka prihodu: Zasadnim parametrem by asi byla cena takoveho zvyseni rychlosti. Zrovna tak (jak tu nekteri tvrdi) jako by se mohla v budoucnu hodit rychlost 160 pro nasazeni na nekterych expresem, tak stejne tak pude vyuzit rychlost 140 na spouste rychliku a spesnaku. Za par let se muzou objevit useky na 200 a zas vam ta 160 bude k prdu...
kadibudka: I hajzlik s dirou na koleje muze bejt z nerezu a mit dobre utesnenou zaklopku, takze na nikoho nepotahne. Uzavrenej system je zas v praxi velmi casto mimo provoz (nevim z jakeho duvodu). Obecne s dirou na koleje nemam problem.
Co je lepší, všechny blikající a elektronicky zamčené WC v celé soupravě, nebo systém "ve stanici nelze"?
Bt patria do šrotu. Ale s modernizáciou všetkých Bdt (aj s Bp by sa malo niečo urobiť) súhlasím. Len aby to nakoniec nedopadlo ako huráakcia ZSSK, keď sa modernizovala časť Bdt a zvyšok sa za tú dobu ani neudržoval (veď čo keby sa neskôr rekonštruovali aj ony). Dnes je väčšina zvyšných minimálne žilinských Bdt pojazdný humus a nikto nevie, čo s nimi bude.
Kdyz startovaly dehumusace A/AB/B/BDs, byl to hnus. Stetkou natreny interier pres puvodni neocisteny umakart, takze se to zacalo loupat jeste pred nasazenim do provozu. Puvodni okna bez uprav umoznujici snezeni v interieru, pouhe precalouneni neergonomickych lavic ne prave prijemnym plysem, silenej smrat v prvnich mesicich provozu, zachovani prepinace "tma/piskani" vcetne jeho funkci a korunu tomu nasadila podlaha ve sluzebni casti BDs, kde byly pouze prkna bez krytiny. V podstate komfort srovnatelny s puvodni kozenkou, jen to bylo cistsi, zato smradlavejsi a neutulnejsi.
Trvalo to rok, mozna dva. Objevilo se to napred v jednom AB nasazovanym na Klatovy - poznalo se to podle jinak vypadajicich oken, jako by v nich byla folie (a asi tam je). Nevim co konkretne se stalo, zda se zmenil dodavatel, nebo system prejimky, ale od tohoto vozu mely pozdejsi dehumusace o par levelu lepsi uroven. Nejvetsi zmena byla na oknech, mene viditelnou pak bylo zjevne pouziti jinych nateru v interieru (mene smrdici lepe drzici) a proste takovy vagon si sice dale zachovava urcita negagiva (nejhorsi je asi fakt, ze pohodlne je to do "byznysabtajl obsazeni" - tedy 4 osoby na kupe), ale i presto je vyraznym zlepsenim komfortu. Pokud vlak neni plny, v souctu pozitiv a negativ je v takovem B svezeni srovnatelne, jako v Arrivackem Bm (ktere ma prostornejsi, pohodlnejsi a lepe tvarovane sedacky, ale celkove je podstatne zaslejsi a hajzly smrdej obvykle po cely chodbe).
Kterym smerem se vyda tato "modernizace", kterou je mozne vnimat jako nastupce dehumusace, to je ted ve hvezdach. Bude zalezet na vsech zucastnenych a neda se jednoznacne rict, zda to bude pruser, ci prinos. Jedno je ale jiste - "poddratove" velkoprostory modernizaci potrebuji jako sul. Trati s rychlosti do 120 (kde jeste byva unosne okenni vetrani) postupne ubyva, ale fakt je, ze i vozy bez klimatizace maji v modernim vlaku sve misto (minimalne pro ty, kterym klima vadi)... ovsem opet zalezi na provozovateli, zda bude mit michane soupravy, nebo naopak nektere striktne mrazici a jine saunovaci vlaky.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.