Praha — České dráhy na počátku července uzavřely se společností Krnovské opravy a strojírny smlouvu na modernizaci 26 kusů starších vozidel řady Bdt. Vozy, které budou později nasazeny pravděpodobně na trasy z Kolína do Ústí nad Labem a z Olomouce přes Břeclav do Brna, budou dopravci dodány během patnácti měsíců. Celková cena kontraktu bude přibližně 219 milionů korun, tudíž přibližně 8,5 milionu korun za jeden vůz. A zde je právě kámen úrazu, jelikož vozy při rekonstrukci dle vyjádření tiskového mluvčího nedostanou například klimatizaci, nebudou disponovat ani uzavřeným systémem WC, elektronickými informačními transparenty a dalšími moderními prvky, ačkoliv původně tuto informaci České dráhy neuváděly.
Naopak budou dosazeny nové předsuvné dveře, nové sedáky či přemostění záchranné brzdy, stejně jako dojde ke kompletní revitalizaci i zbytku interiéru. V neposlední řadě výrobce instaluje zásuvky pro napájení drobné elektroniky a také dojde ke zvýšení maximální rychlosti na 140 km/h. I to však ukazuje na to, že České dráhy zřejmě do budoucna nemají jasný koncept modernizací. Z dnešního pohledu se zdá, že se nadále budou vyrábět jednotlivé malé série opravených vozů, jako je tato, které však budou rozdílné kvality i technického vybavení.
Zdroj: České dráhyAstartoth: A který páteční posilák potřebuje mít všechny vozy na 160? Páteční posiláky jako takové z naší sítě stále více mizí, a pokud jde o posilové vozy, myslím že ještě mnoho a mnoho let bude mít i vlastní neposílená souprava takového rychlíku dost vozů jen na 140. Což na rychlík snad plně postačuje.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.