..: Rekonstrukci vozů řady Bdt provedou Krnovské opravny a strojírny :..

CZ-ČD 50 54 21-08 062-1 Bdt279 v nátěru Najbrt, foto: Vladimír BelanPraha — České dráhy na počátku července uzavřely se společností Krnovské opravy a strojírny smlouvu na modernizaci 26 kusů starších vozidel řady Bdt. Vozy, které budou později nasazeny pravděpodobně na trasy z Kolína do Ústí nad Labem a z Olomouce přes Břeclav do Brna, budou dopravci dodány během patnácti měsíců. Celková cena kontraktu bude přibližně 219 milionů korun, tudíž přibližně 8,5 milionu korun za jeden vůz. A zde je právě kámen úrazu, jelikož vozy při rekonstrukci dle vyjádření tiskového mluvčího nedostanou například klimatizaci, nebudou disponovat ani uzavřeným systémem WC, elektronickými informačními transparenty a dalšími moderními prvky, ačkoliv původně tuto informaci České dráhy neuváděly.

Naopak budou dosazeny nové předsuvné dveře, nové sedáky či přemostění záchranné brzdy, stejně jako dojde ke kompletní revitalizaci i zbytku interiéru. V neposlední řadě výrobce instaluje zásuvky pro napájení drobné elektroniky a také dojde ke zvýšení maximální rychlosti na 140 km/h. I to však ukazuje na to, že České dráhy zřejmě do budoucna nemají jasný koncept modernizací. Z dnešního pohledu se zdá, že se nadále budou vyrábět jednotlivé malé série opravených vozů, jako je tato, které však budou rozdílné kvality i technického vybavení.

Zdroj: České dráhy

Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 16.7.2013 (6:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Benpat 
16.07.2013 (14:06)  
Tarten: a proč by to na 072 nemělo jít? Právě tam jsou vozy určeny, je to napsané i v článku.
16.07.2013 (13:35)  
Koridory v této zemi jsou stavěny na 160 km/h a možná výše, ČD lokomotivy provozují s konstrukční rychlostí 160km/h a výše. Ona koncepce spočívá v tom, jak výše vzpomněl Astaroth, že i s vozovým parkem je nutné počítat rovněž ve stejných dimenzích. Ono často používané sousloví "...v tuto chvíli máme peníze pouze..." je velice krátkozraké a tedy bezkoncepční. Nemluvě o univerzálnosti využití vozového parku pro různé aktuální sestavy souprav. Krokem zpět je pak limitovat celou soupravu zařazením jednoho vozu o nižší povolené rychlosti. Ať tedy kompetentní jednají s koncepcí a zapomenou na sousloví "...v tuto chvíli...", jinak budeme další roky přešlapovat na místě.
16.07.2013 (13:20)  
tarten: OK, na 072 to tedy zřejmě nepůjde, ale obecně si myslím, že každý rychlíkový vůz po rekonstrukci provedené v roce 2014 by už měl být použitelný ve vratné soupravě.

Astartoth: A který páteční posilák potřebuje mít všechny vozy na 160? Páteční posiláky jako takové z naší sítě stále více mizí, a pokud jde o posilové vozy, myslím že ještě mnoho a mnoho let bude mít i vlastní neposílená souprava takového rychlíku dost vozů jen na 140. Což na rychlík snad plně postačuje.
registrovaný uživatel Dusanh 
16.07.2013 (13:05)  
Aha, já myslel, že jsou to ty "plyše" :-)
16.07.2013 (12:48)  
Když tam šoupnou sedačky podobné zBdtn756 tak to bude fajn ,ale vakuové WC tam mnělo být.Dráhy mněly nechat zmodernizovat všechny vozy BDT ABT z 90let plus nakoupit něco nového.Zmodernizovat pár vozu není koncepce..
registrovaný uživatel chio 
16.07.2013 (12:45)  
Dusanh: V Bdt280 sú koženkové lavice vzor Bt278, tých mi ľúto nebude.
registrovaný uživatel Dusanh 
16.07.2013 (12:30)  
A ještě navíc vyhodí plyšové sedačky s ušáky a dají tam nějaké křápy :-((
registrovaný uživatel Komín  mail  
16.07.2013 (11:45)  
Dráhy to taky nazvaly jako "Malá modernizace" nebo tak nějak. Ale podle mě je to spíš lepší humanizace.
16.07.2013 (11:24)  
rekonstrukce bez uzavřeného WC systému v 21. století je zhruba totéž, jako kdyby tam na topení byly kamna v rohu.
16.07.2013 (11:11)  
Ostatni veci dejme tomu, ale tech 140 je zlo. Ne kvuli 363 a syslum, ale uz vidim, jak to daji na patecni posilak a degraduji jej ze 160.
  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko