..: Rekonstrukci vozů řady Bdt provedou Krnovské opravny a strojírny :..

CZ-ČD 50 54 21-08 062-1 Bdt279 v nátěru Najbrt, foto: Vladimír BelanPraha — České dráhy na počátku července uzavřely se společností Krnovské opravy a strojírny smlouvu na modernizaci 26 kusů starších vozidel řady Bdt. Vozy, které budou později nasazeny pravděpodobně na trasy z Kolína do Ústí nad Labem a z Olomouce přes Břeclav do Brna, budou dopravci dodány během patnácti měsíců. Celková cena kontraktu bude přibližně 219 milionů korun, tudíž přibližně 8,5 milionu korun za jeden vůz. A zde je právě kámen úrazu, jelikož vozy při rekonstrukci dle vyjádření tiskového mluvčího nedostanou například klimatizaci, nebudou disponovat ani uzavřeným systémem WC, elektronickými informačními transparenty a dalšími moderními prvky, ačkoliv původně tuto informaci České dráhy neuváděly.

Naopak budou dosazeny nové předsuvné dveře, nové sedáky či přemostění záchranné brzdy, stejně jako dojde ke kompletní revitalizaci i zbytku interiéru. V neposlední řadě výrobce instaluje zásuvky pro napájení drobné elektroniky a také dojde ke zvýšení maximální rychlosti na 140 km/h. I to však ukazuje na to, že České dráhy zřejmě do budoucna nemají jasný koncept modernizací. Z dnešního pohledu se zdá, že se nadále budou vyrábět jednotlivé malé série opravených vozů, jako je tato, které však budou rozdílné kvality i technického vybavení.

Zdroj: České dráhy

Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 16.7.2013 (6:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel tarten 
17.07.2013 (18:06)  
M99:
Dnes provozují ČD své soupravy na 5 párech EC Praha - Vídeň, jedna souprava ale jezdí i na víc než dvou spojích. Z toho se tedy ušetří 28 vozů nebo méně, mrkněte do oběhů. ÖBB tu provozuje soupravy na dalších 2 párech, z toho se pro ČD neuvolní nic. Můžeme doufat, že provoz railjetů bude znamenat rozšíření nad těch 7 párů, a tedy že se ušetří ještě jedna souprava z kratších Ex (Fibichové a Draci), tedy celkém méně než 35 ušetřených vozů. Víc těžko.

Railjety na Budapešť jsou jiná záležitost a teď není zrovna pravděpodobná. To už bych pomalu začal sázet na nějaké ty "jednotlivé vagóny z Rumunska".

Není mi jasné, proč se pořád snažíte uplatnit s diskuzí o nějaké rekonstrukcí na 160, kterou tu nikdo nenavrhoval.
17.07.2013 (17:32)  
A ještě ta klimatizace, každý Y má možnost v létě pustit samotný ventilátor. Průvodčí jsou na tuto možnost alergičtí řeknou otevři si okno a neotravuj. Pokud je vůz v pořádku tak v létě mohou nastat 2 možnosti: pokud je VN v průběhu, tak po stisknutí tlačítka TOPENÍ/VĚTRÁNÍ se roztočí ventilátor, pokud není VN, tak se ventilátor točí pouze při činnosti alternátoru. Třetí možnost je, že jsou ukradené termostaty, v tom případě začne vůz topit. Já jsem kdysi navrhoval, doplnit přepínač LÉTO/ZIMA, který by vypínal okruh stykače topnic, ale protože jsem to navrhoval já, a ne někdo z nábřeží, tak to bylo tvrdě zamítnuto. Není to klimatizace, ale je to lepší než sauna nebo průvan od oken.
17.07.2013 (16:00)  
Záclonky skřípnuté v oknech:
U vozů které pamatují bolševika existují 2 typy oken:

Okno které převážně montovala vagonka Studénka, okno má uprostřed pružinový vyvažovač, dalo by se to srovnat s pružinou na navíjení rolety, toto okno drží v každé poloze.

Okno z bývalé NDR, to má vyvažovač nad oknem, tvoří ho soustava lanek, pružin a navíjecích kotoučů ve tvaru vačky, i když výrobce zřejmě zamýšlel vypočítat mechanismus tak, aby okno drželo v každé poloze, nepovedlo se mu to, zná pouze 2 polohy, starší typ se zajišťováním uprostřed umí jěště jednu, pro majitele čtyřhranu.
17.07.2013 (14:29)  
Tarten: Pokud je mi známo, tak těch 7 souprav ČD JETů po 7 vozech bude plně ČD - nikoliv částečně jiných železničních společností..... takže tím uvolní 49 "expesních" vozů (opět ve vlastnictví ČD), které dnes jezdí na trasách, kde budou jezdit ČD JETy.
A pokud by ČD dokoupily i další soupravy (zvažovaných 8 po 8 vozech), tak to máme dalších 64 vagónů.....

A i já čekám, že dřív nebo později budou ČD postaveny před požadavek, zajistit na rychlíky soupravy, které budou tvořit ucelené jednotky a z větší nebo menší části budou nízkopodlažní....

Takže fakt nevidím nutnost tyto staré vozy předělávat až na 160...
17.07.2013 (14:27)  
paja.butcher- Takže kdo ví, jestli ČD nevyčkávají na konec smlouvy s MD ČR na rychlíky a pak nepočítají s nákupama nových vozů/souprav.
Pokud je toto pravda, tak argumenty proti 10letým smlouvám jsou více pravdivé = konzervace stavu na další období. Tedy, kdyby se smlouvy neuzavřely, jezdíme dnes v modernějších soupravách a takovéto modernizace šrotu již neuvidíme (pokud by se nejednalo o záměrnou nostalgii). Bohužel politici řekli NE, šrot na deset let pro plebs je postačující.
registrovaný uživatel tarten 
17.07.2013 (13:48)  
R.U.R:
A proč se tedy ČD do těch VŘ chtějí hlásit? A proč tehdy vyhlašovaly to svoje výběrko na rychlíkové vlaky? Jen jim samozřejmě do karet hraje každý odklad.

M99:
Nevím, kde vidíte ten svůj brekot. Ale zvyšování rychlosti vagónu ze 120 na 160 vidím jako podivnost samo o sobě, zřejmě to obvykle ani nejde, přinejmenším těžko bez úplné výměny podvozku. A to byste je musel někde ve velkém brát. A s honekrama se začalo dělat už něco jiného.

O zatlačování lepších vozů níž už jsem cosi psal, ale těch vašich 50 "rychlíkových" vozů bych chtěl vidět Jednak nejsou ani tak rychlíkové jako spíš expresní - a zřejmě při tom také zůstane, jednak jsou z části v majetku železničních společností jiných států. Co přibývá jsou spíš Xmz "zotročené" v Německu, které NEbudou nahrazené railjety. Možná tam ale zajíždět tak úplně nepřestanou...

Na 160 rychlíky jsou prostě potřeba hlavně úplně nové, částečně nízkopodlažní a podstatně lehčí soupravy (jednotky) v souvislosti s VŘ MD (a na expresy to chce nové mašiny).
17.07.2013 (13:20)  
Když tu čtu ten brekot, že vozy nepředělávají na 160, ale jen na 140 km/hod...
Mě to až tak nepřekvapuje. Jednak ČD nevědí, jak to bude s rychlíky do budoucna (jestli budou všechno vozit oni a kde a jestli něco nebude vozit konkurence). Navíc, pokud příjdou soutěže, tak mohou být v rámci zadávacích podmínek stanoveny podmínky třeba na nízkopodlažnost a na vybavení. Tak proč investovat do něčeho, co pak nevyužijí?
A jednak po příchodu ČD-JETů od Siemensu se jim uvolní cca 50 "rychlíkových" vozů, které budou moci na těchto rychlících využít.
registrovaný uživatel R.U.R.  mail  
17.07.2013 (13:03)  
Třeba se ČD rozhodly strategicky vzdát rychlíky bez boje, prostě na to budou kašlat, a čekat, až o to postupným soutěžením přijdou...
registrovaný uživatel tarten 
17.07.2013 (10:18)  
p.b: Trochu přemýšlím, jestli lidé co tu píšou, že větrat otevřeným oknem ve 120 nebo 140 jde (zvlášť ve velkoprostoru) to někdy zkusili.

V zásadě jde, ale jen když se pootevře málo a něco do toho okna přivře. Prasata tam přivírají záclonku.

A jinak - nepřijde vám, že ČD totálně kašlou na dálkovou dopravu?

ČD se co do rychlíků zřejmě přizpůsobily harmonogramu VŘ od MD. Je to naprosto logické, protože smlouvy na regionálku je tlačily ke zdi, zatímco VŘ na rychlíky se teprve rozbíhají. Přesto jakési rekonstrukcé probíhají a doufá se trochu v zatlačování lepších vozů níž, jak vidíme.
17.07.2013 (10:15)  
Trochu přemýšlím, jestli lidé co tu píšou, že větrat otevřeným oknem ve 120 nebo 140 jde (zvlášť ve velkoprostoru) to někdy zkusili.

A jinak - nepřijde vám, že ČD totálně kašlou na dálkovou dopravu? Když člověk jede regionálním vlakem tak ten standard je daleko větší. Zvlášť na Moravě (Brno, Olomouc) - infosystémy, vakuhajzly jak v motoráku (854, 842) tak ve vozech. A pak člověk sedne do rychlíku a vrchol radosti je, když má čalouněnou sedačku a funguje světlo.
Takže kdo ví, jestli ČD nevyčkávají na konec smlouvy s MD ČR na rychlíky a pak nepočítají s nákupama nových vozů/souprav. V tý době už budou mít poplacený nějaký závazky z minula a navíc by jim mohli přibýt i vozy z EC místo nichž půjdou railjety. Ale do tý doby se zdá, že nejlepšíma vozidlama na rychlících (a to ještě málokterých) budou Syslové a nový rekohitláky.
  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko