..: Rekonstrukci vozů řady Bdt provedou Krnovské opravny a strojírny :..

CZ-ČD 50 54 21-08 062-1 Bdt279 v nátěru Najbrt, foto: Vladimír BelanPraha — České dráhy na počátku července uzavřely se společností Krnovské opravy a strojírny smlouvu na modernizaci 26 kusů starších vozidel řady Bdt. Vozy, které budou později nasazeny pravděpodobně na trasy z Kolína do Ústí nad Labem a z Olomouce přes Břeclav do Brna, budou dopravci dodány během patnácti měsíců. Celková cena kontraktu bude přibližně 219 milionů korun, tudíž přibližně 8,5 milionu korun za jeden vůz. A zde je právě kámen úrazu, jelikož vozy při rekonstrukci dle vyjádření tiskového mluvčího nedostanou například klimatizaci, nebudou disponovat ani uzavřeným systémem WC, elektronickými informačními transparenty a dalšími moderními prvky, ačkoliv původně tuto informaci České dráhy neuváděly.

Naopak budou dosazeny nové předsuvné dveře, nové sedáky či přemostění záchranné brzdy, stejně jako dojde ke kompletní revitalizaci i zbytku interiéru. V neposlední řadě výrobce instaluje zásuvky pro napájení drobné elektroniky a také dojde ke zvýšení maximální rychlosti na 140 km/h. I to však ukazuje na to, že České dráhy zřejmě do budoucna nemají jasný koncept modernizací. Z dnešního pohledu se zdá, že se nadále budou vyrábět jednotlivé malé série opravených vozů, jako je tato, které však budou rozdílné kvality i technického vybavení.

Zdroj: České dráhy

Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 16.7.2013 (6:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Sim 
18.07.2013 (16:24)  
SYN > A to raději ani nemyslet na možnost vniknutí cizího předmětu (který za těchto podmínek nabývá energie projektilu)...
Jakozto covek, co toho na dvou kolech s motorem najezdil vic, nez jakkoliv jinak, muzu zodpovedne rict, ze cmelakem do xichtu (i kamkoliv jinam) to zatracene boli uz kolem 60km/h.
Na stranu druhou, kdyz se utrhla brzdova zdrz, proletla sice otevrenym oknem do vozu, ale pak pokracovala dal skrz nekolik sten, takze se da rict, ze od urcite velikosti projektylu uz je vcelku fuk, jestli je okno otevrene ci nikoliv. Nastesti to neni casty pripad.

mám podezření že málokterý se dokáže porvat s objemem/rychlostí vháněného vzduchu tak aby dosáhl přijatelného výsledku s médiem (vzduchem) o teplotě okolní
Vono zalezi, jak na to clovek kouka... idealni reseni neexistuje, jelikoz lidsky telo topi. Takze vzdy bude potreba ho ochlazovat. Aby vubec k ochlazovani mohlo dojit, musi mit ochlazujici vzduch nizsi teplotu, nez povrch tela ochlazovaneho jedince. Cim vetsi je teplotni rozdil, tim vetsi je ucinnost ochlazovani. Pokud je rozdil maly, jedina sance (bez ochlazovani, nebo jinych uprav vzduchu) je zvysit jeho mnozstvi. Coz o to, pruvan muze byt prijemny, ale vocamcad pocamcad. Asi kazdy z nas si obcas v aute bez klimy pusti vetraky naplno a predpokladam, ze se shodneme na tom, ze to neni nic prijemnyho - hluk a pruvan v urcitych oblastech (zatimco jinde se vzduch ani nehne) neni mozne brat jako dlouhodobe reseni. Rekneme, ze ve velkoprostorech je jeste jakasi sance resit pruvan skrz cely profil vagonu rovnomerne, u kupe to vzdy bude o mrizce, ze ktere bude danym smerem foukat vzduch dovnitr a kdo bude na rane, bude mit smulu.

Druha vec je, ze - stejne jako otviraci okna - jsou casto tyto systemy reseny pouze jako "pasivni", tedy ze funguji jen pri jizde, podobne jako naporovy chladic u auta bez vrtule. Cim pomaleji se jede, tim mensi ucinnost chlazeni maji; nastesti, jak klesne rychlost treba na 50km/h, lze zpravidla bez vetsich problemu otevrit okna... tedy, pokud zrovna neprsi, okna otevrit jdou a drzi otevrena ;-)

Celkove je z toho jasne, ze bez uprav vzduchu to je vzdy bud o dostatecnem rozdilu teplot nebo o pruvanu. Jakmile mame tricet ve stinu, nepomuze nic jinyho, nez vzduch upravovat. A prestoze urcity vliv na chladici ucinek ma i bez zmeny teploty vzduchu treba jeho vlhkost, v praxi uz je rozumejsi tam svihnout rovnou klimu...
registrovaný uživatel SYN 
18.07.2013 (14:06)  
Nedostanou klimatizaci = pujdou v nich otevrit okna. Coz je dobra zprava. Kdy uz konecne prestane ta masaz, ze bez klimatizace nelze zit? Ja a nejen ja mame s mrazaky problem a s neoteviratelnymi okny take.

Na hlavních tratích přijatelné MAXIMÁLNĚ do úrovně 50% vozů v soupravě... Opravdu, už někde přes 100kmh přestává být otevřené okýnko sranda :(
Jakékoliv ne-klimatizované systémy ventilace: mám podezření že málokterý se dokáže porvat s objemem/rychlostí vháněného vzduchu tak aby dosáhl přijatelného výsledku s médiem (vzduchem) o teplotě okolní (ve špičkách řádově 30 stupňů) - tento problém odpadá při teplotě vháněného vzduchu okolo 20-22 stupňů... Ale samozřejmě lepší než nic, a při stojícím vlaku (pokud tedy v takovém případě má zdroj napájení) může být až záchranou zdraví...

140 nebo 160 s otevrenymi okny je o zdravi, jak z hlediska hluku, tak i pruvanu a tlakovych razu.

A to raději ani nemyslet na možnost vniknutí cizího předmětu (který za těchto podmínek nabývá energie projektilu)...
18.07.2013 (10:19)  
Taky hraje roli aerodynamika a spotřeba energie, když se ve Francii zkoušely vysoké rychlosti, vlak se zastavil z rychlosti 331 km/h JAK? Přečtěte si v dětské knížce Svět na kolejích.
registrovaný uživatel Sim 
18.07.2013 (9:37)  
Dovolim si malou vsuvku, ktera uz byla natuknuta. Mame tri systemy vetrani, ne jen dva:
- okna
- system vnitrni cirkulace vzduchu bez ochlazovani
- system vnitrni cirkulace vzduchu s ochlazovanim (= klima)

Fakt, ze druha varianta se v podani CD bud nepovedla technicky, nebo ji obsluha neumi pouzivat, jeste neznamena, ze tato moznost neexistuje; pro rychlosti nad 120 je to totiz prakticky jedina moznost, jak bezpecne vetrat bez klimy. 140 nebo 160 s otevrenymi okny je o zdravi, jak z hlediska hluku, tak i pruvanu a tlakovych razu.
registrovaný uživatel Prch 
18.07.2013 (6:41)  
Nedostanou klimatizaci = pujdou v nich otevrit okna. Coz je dobra zprava. Kdy uz konecne prestane ta masaz, ze bez klimatizace nelze zit? Ja a nejen ja mame s mrazaky problem a s neoteviratelnymi okny take.
18.07.2013 (6:11)  
To Tarten - to jsem neřekl já to vykládají oni :)
Že by podvědomí??
registrovaný uživatel tarten 
17.07.2013 (22:17)  
Pepa Nos:
Jako že Koloťuk nebo Zdroje Jsou zas ČD znárodní? :-D
zatím http://www.financninoviny.cz/zpravodajstvi/doprava/zpravy/ministr-zak-zahajuje-kontrolu-ceskych-drah/962808
17.07.2013 (20:04)  
Všechno bude jinak :)
17.07.2013 (18:47)  
To není modernizace, to je reinkarnace, možná i s nádechem nekrofilie.
registrovaný uživatel tarten 
17.07.2013 (18:12)  
paja.butcher: Takže kdo ví, jestli ČD nevyčkávají na konec smlouvy s MD ČR na rychlíky a pak nepočítají s nákupama nových vozů/souprav.
J.H. Pokud je toto pravda, tak argumenty proti 10letým smlouvám...

Při existenci zmíněných výběrových řízení na rychlíky je to samozřejmě nesmyslná úvaha.
Teda pokud nějaká levicová vláda nepadne na hlavu a ty VŘ nezastaví. Z toho by ale zřejmě nic neměla.

Pravdě se podobá spíš, že ČD hrají o čas. Snaží se do VŘ hlásit a vyhrávat, ale zároveň je co nejvíc natahovat a sabotovat, přičemž doufají, že jich vláda před 2019 přivede do vítězného konce co nejméně a ČD tak budou méně tlačené do zadlužování. Kdyby to šlo přesně podle prvního harmonogramu a na striktně nové soupravy, bylo by zřejmě nad jejich možnosti vyhrát všechno. Co nejvíc VŘ potřebují zatlačit za termín splacení 380, 471 aj. Když si to ale odhadnete, tak první harmonogram a v nových vlacích byl zjevně i nad finanční možnosti vlády.
  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2019 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko