Vídeň — Rakouská telekomunikační společnost Kapsch CarrierCom získala od polského operátora PKP Polskie Linie Kolejowe zakázku na projekt a dodávku evropského systému řízení železničního provozu (ERTMS) na 148kilometrové části magistrály E30 mezi městy Legnica – Wrocław – Opole. Kapsch bude odpovědný jak za projekt, tak za instalaci a zprovoznění globálního systému pro mobilní komunikaci (GSM-R). Instalace systému ERTMS je součástí modernizačního programu pan-evropských dopravních koridorů s cílem zajistit interoperabilitu na železničních tratích.
Součástí projektu bude rozšíření stávajících ovladačů základnových stanic (BSC) a transkodérových (převáděcích) jednotek (TCUs), dále pak montáž 32 základnových stanic BTS 9000 na 16 místech podél magistrály E30. Kapsch poskytne po dobu pětileté záruky i případnou potřebnou technickou podporu. Zakázka má hodnotu 9,2 milionu euro. Kapsch bude spolupracovat s místním partnerem Torpol.
Zdroje: Kapsch, Railway Gazette, Railway Technology, Wikimedia Commons
Pane Utajený, a co je špatně na tom, že někdo, kdo má produkt, o který je zájem, takový produkt prodává a dostává za to zaplaceno?
za ty peníze se dosáhne toho, že skončí penízky v něčích kapsách ... nebo máte dojem že Kapsch je humanitární organizace?
ne! po skušenostech z ČR je to vždy nejhlubší tunel ...
pěkný večer
M,
podle popsaného to vypadá jenom na komunikační zařízení (GSM-R) které je součástí ERTMS (viz zde: http://cs.wikipedia.org/wiki/European_Rail_Traffic_Management_System). Další a dražší součástí tohoto projektu je evropská zabezpečovačka ETCS, o které se ale článek nezmiňuje. Takže jestli tomu správně rozumím, zabzař na trati zůstane stejné (ať je jakékoliv) a jenom se nebude mluvit do dosavadních vysílaček (co používají v Polsku nevím) ale do telefonů GSM-R. Ale už je to pěkných pár let, co jsme se to ve škole učili a jistě se najdou mnohem znalejší ;-).
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.