Brno — Mezi 13. červencem a 11. srpnem proběhne rozsáhlá výluka v brněnském uzlu. Opravou viaduktu budou odříznuty stanice Brno-Židenice a Brno hlavní nádraží. Výluka postihne všechny vlaky, nevyjímaje mezinárodní spoje EuroCity a vlaky D1 Express, které byly zavedeny především proto, aby poskytly cestujících rychlou a pohodlnou alternativu cestování v době rekonstrukce dálnice D1. Výluka také oživí pro osobní dopravu již desítky let nepoužívané nádraží Brno-dolní, postavené u současné Rosické ulice před více než 150 lety, které je dnes součástí nákladního průtahu mimo Brno hl.n. Budou zde postavena provizorní nástupiště a v blízkosti nádraží bude také zřízena zastávka náhradní autobusové dopravy pro úsek Brno hl.n. - Brno-dolní. Rychlíky ve směru Havlíčkův Brod budou výchozí ze stanice Brno-Královo Pole, spoje vedené přes Českou Třebovou pak budou začínat v Brně-Slatině. Osobní vlaky ve směru Blansko budou pak výchozí ze stanice Brno-Židenice. Předpokládá se také provoz posilových spojů tramvajové linky 6 z Králova Pole na Hlavní nádraží v návaznosti na vlaky končící ve stanici Brno-Královo Pole. Rychlíkové spoje směřující do Ostravy budou v úseku Brno - Přerov/Nezamyslice odřeknuty a nahrazeny autobusy, protože bude zároveň probíhat i výluka tratě mezi Rousínovem a Přerovem.

Proc vlastne v Brne nejsou vyhybky jednak na severni strane Zidneic (a je jedno, jak se to papirove jmenuje), dale pak v Cernovickem trianglu na moste pres Olomouckou ulici a dale priblizne u mostu nad Hnevkovskeho ulici v miste soubehu vlarske a prerovske trati?
A jeste me napada dotaz: Proc kdy jedu z Brna hl.n nekterym osobackem smerem Slavkov a ten jede pres Zidenice, proc zastavuje v Zidenicich na koleji vedouci do Trebove? Co jsem se dival, tak vyhybka, aby mohl vlak prejet vne a nestal na trebovske koleji, tak ta v Zidenicich od hl.n. je. Nebo je ta vyhybka nefunkcni?
Prijde mi, ze to je par vyhybek, ktere ale jednoznacne museji zlepsit prujezdnost Brnem. Hlavne vyhybka v cernovickem trinaglu by vyrazne zlepsila nakladni dopravu ze smeru od Slatiny.
Definice se dají najít částečně ve vyhlášce 173/95 (Dopravní řád drah), podrobněji pak v TNŽ 73 63 11.
(upřesním: ty plány, co mám, jsou asi 2 roky staré, možná je už dávno všechno jinak; ale nebojte, ono nebude platit ani to ;-P )
EC budou zastavovat na dolním i v Židenicích.
I pro cestující by to bylo myslím přívětivější.. páč vedle stanice je smička tramvaje a dost místa pro busy..
Most musí být v dezolátním stavu, když se to vyplácí - vzhledem k probíhající stavbě nového Brno hl. n.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
