Praha — Ministerstvo dopravy zastavilo soutěž o provoz na lince R27 Olomouc - Krnov - Ostrava. Důvodem je vyřazení jednoho ze dvou uchazečů, dopravce Arriva vlaky, kvůli nesplnění požadavků tendru a fakt, že s jediným uchazečem nelze podle ministestva vyhlásit vítěze. Ministr dopravy Zbyněk Stanjura nicméně při úterní tiskové konferenci poznamenal, že skluz v soutěžení rychlíků je značný. Proto využije zbylou a v tendru nejvýhodnější nabídku. RegioJet dostane nabídku uzavření smlouvy podle Zákona o veřejných službách v přepravě cestujících č. 194/2010 Sbírky. Ten v § 18 umožňuje přímé zadání za předem stanovených omezujících podmínek. Celá věc bude uzavřená až ve chvíli, kdy ministerstvo a dopravce podepíší smlouvu podle nabídky podané ve zrušeném řízení. Dalším z kroků je i podpis dohody o společném odbavení mezi vítězem a ČD, jejíž šablona je součástí výběrového řízení. RegioJet nabídl cenu 188 Kč za kilometr a nové dieselelektrické jednotky PESA LINK II. Do 30. června pak vláda schválí nový harmonogram dalších soutěží.
Zdroj: Ministerstvo dopravy, RegioJet
Jinak mám více rád ČD než RJ, proč? Protože se mi nelíbí jak se všechny státní firmy zprivatizovaly a jsem rád za každou firmu, která je stále státní, což samozřejmě pochopíte, až na vás nezbyde důchod.
- alespoň 10 % kapacity musí být 1. třída
- nejvýše 4 sklopné sedačky na šířku vozové skříně
- sedadla s plnohodnotnou opěrkou hlavy, měkká, vhodná pro cestování v trvání 1-2h
- místa musí být vybavena pevným či sklopným stolkem
- vymezený prostor pro přepravu zavazadel v interiéru
- 1 vakuWC na každých 120 cestujících jedné vlakové jednotky
- zásuvky nejméně 1 na 4 místa ve dvojce, nejméně 1 na 2 místa v jedničce
Tak můžeme odhadovat, co by splnil LINK II pro ČD.
http://www.railwaygazette.com/news/passenger/single-view/view/abellio-rail-nrw-wins-cross-border-operating-contract.html
A o pár dalších v Německu se na ŽP psalo.
může mi tu někdo napsat nějaký tendr z Německa nebo Rakouska? a to jsou v EU déle než my.
Svatá pravda Kelišová - už se to chystá. Z webu OSŽ:
OSŽ podnikne všechny právní kroky proti rozhodnutí ministra dopravy
Na tiskové konferenci v úterý 26. března oznámil ministr dopravy Z. Stanjura, že zruší výběrové řízení na dálkovou dopravu Olomouc-Krnov-Ostrava, protože v soutěži zůstal jediný uchazeč Regio Jet, ale zároveň šokoval sdělením, že zakázku přidělí přímým zadáním bez výběrového řízení Regio Jetu. OSŽ si proto nechá vypracovat právní analýzu rozhodnutí ministra dopravy a podnikne všechny právní i politické kroky proti tomuto rozhodnutí. Železnice v České republice není osobním majetkem ministra dopravy, aby s ní mohl takto zacházet.
:-D
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.