..: Ministerstvo dopravy zastavilo soutěž na krnovské rychlíky :..

Pohled na nádraží v Krnově, foto: Martin Pitřík Praha — Ministerstvo dopravy zastavilo soutěž o provoz na lince R27 Olomouc - Krnov - Ostrava. Důvodem je vyřazení jednoho ze dvou uchazečů, dopravce Arriva vlaky, kvůli nesplnění požadavků tendru a fakt, že s jediným uchazečem nelze podle ministestva vyhlásit vítěze. Ministr dopravy Zbyněk Stanjura nicméně při úterní tiskové konferenci poznamenal, že skluz v soutěžení rychlíků je značný. Proto využije zbylou a v tendru nejvýhodnější nabídku. RegioJet dostane nabídku uzavření smlouvy podle Zákona o veřejných službách v přepravě cestujících č. 194/2010 Sbírky. Ten v § 18 umožňuje přímé zadání za předem stanovených omezujících podmínek. Celá věc bude uzavřená až ve chvíli, kdy ministerstvo a dopravce podepíší smlouvu podle nabídky podané ve zrušeném řízení. Dalším z kroků je i podpis dohody o společném odbavení mezi vítězem a ČD, jejíž šablona je součástí výběrového řízení. RegioJet nabídl cenu 188 Kč za kilometr a nové dieselelektrické jednotky PESA LINK II. Do 30. června pak vláda schválí nový harmonogram dalších soutěží.

Zdroj: Ministerstvo dopravy, RegioJet


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 27.3.2013 (0:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Legislativa

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   
27.03.2013 (20:08)  
Nevadí mi, že vyhrál RJ, nevadí mi, za kolik budou jezdit, to co já odvedu na danních, je směšná částka, každopádně se mi protiví, že osoba, která zde nejvíce hulákala v médiích, že ČD dostává zakázky přímo bez férové soutěže, sama vzala zakázku bez férové soutěže, dále se mi protiví to, že ČD měly natolik svázané ruce, že se přihlásit nemohly, vůbec při této soutěže nebylo bráno v potaz, že se soutěže bude chtít zúčastnit i státní firma.

Jinak mám více rád ČD než RJ, proč? Protože se mi nelíbí jak se všechny státní firmy zprivatizovaly a jsem rád za každou firmu, která je stále státní, což samozřejmě pochopíte, až na vás nezbyde důchod.
27.03.2013 (18:58)  
Keltman: Tak především musí splnit požadavky zadavatele, MD, kde mimo jiné je:
- alespoň 10 % kapacity musí být 1. třída
- nejvýše 4 sklopné sedačky na šířku vozové skříně
- sedadla s plnohodnotnou opěrkou hlavy, měkká, vhodná pro cestování v trvání 1-2h
- místa musí být vybavena pevným či sklopným stolkem
- vymezený prostor pro přepravu zavazadel v interiéru
- 1 vakuWC na každých 120 cestujících jedné vlakové jednotky
- zásuvky nejméně 1 na 4 místa ve dvojce, nejméně 1 na 2 místa v jedničce

Tak můžeme odhadovat, co by splnil LINK II pro ČD.
27.03.2013 (18:51)  
Přednost před ČD dostal RJ také ze zákona?
27.03.2013 (18:50)  
M-průvodčí - LOL
27.03.2013 (18:08)  
M-průvodčí mi už chyběla :-)Pořádný troll tu chyběl :-) Každopádně jsem zvědavý, do jaké míry se budou ty LINKy lišit.
27.03.2013 (17:11)  
Juristic007: Zrovna dneska Abellio NRW jeden vyhrálo. :)

http://www.railwaygazette.com/news/passenger/single-view/view/abellio-rail-nrw-wins-cross-border-operating-contract.html

A o pár dalších v Německu se na ŽP psalo.
27.03.2013 (16:37)  
otázka je jestli vůbec nějaké tendry potřeba jsou..

může mi tu někdo napsat nějaký tendr z Německa nebo Rakouska? a to jsou v EU déle než my.
registrovaný uživatel PepaN 
27.03.2013 (16:32)  
M-průvodčí: tady se zase někdo pokouší rozpoutat Flame war...
registrovaný uživatel Petr Mareš  mail  
27.03.2013 (16:21)  
Danny: Takhle reagují všichni (výhružky, soudy, ÚOHS) od Jančury, přes Skansku až po Arevu :) Dnes už mi na tom nepříjde nic zvláštního...
registrovaný uživatel Danny 
27.03.2013 (16:09)  
M-průvodčí:
Svatá pravda Kelišová - už se to chystá. Z webu OSŽ:

OSŽ podnikne všechny právní kroky proti rozhodnutí ministra dopravy

Na tiskové konferenci v úterý 26. března oznámil ministr dopravy Z. Stanjura, že zruší výběrové řízení na dálkovou dopravu Olomouc-Krnov-Ostrava, protože v soutěži zůstal jediný uchazeč Regio Jet, ale zároveň šokoval sdělením, že zakázku přidělí přímým zadáním bez výběrového řízení Regio Jetu. OSŽ si proto nechá vypracovat právní analýzu rozhodnutí ministra dopravy a podnikne všechny právní i politické kroky proti tomuto rozhodnutí. Železnice v České republice není osobním majetkem ministra dopravy, aby s ní mohl takto zacházet.

:-D
  1 2 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko