Praha — Ministerstvo dopravy zastavilo soutěž o provoz na lince R27 Olomouc - Krnov - Ostrava. Důvodem je vyřazení jednoho ze dvou uchazečů, dopravce Arriva vlaky, kvůli nesplnění požadavků tendru a fakt, že s jediným uchazečem nelze podle ministestva vyhlásit vítěze. Ministr dopravy Zbyněk Stanjura nicméně při úterní tiskové konferenci poznamenal, že skluz v soutěžení rychlíků je značný. Proto využije zbylou a v tendru nejvýhodnější nabídku. RegioJet dostane nabídku uzavření smlouvy podle Zákona o veřejných službách v přepravě cestujících č. 194/2010 Sbírky. Ten v § 18 umožňuje přímé zadání za předem stanovených omezujících podmínek. Celá věc bude uzavřená až ve chvíli, kdy ministerstvo a dopravce podepíší smlouvu podle nabídky podané ve zrušeném řízení. Dalším z kroků je i podpis dohody o společném odbavení mezi vítězem a ČD, jejíž šablona je součástí výběrového řízení. RegioJet nabídl cenu 188 Kč za kilometr a nové dieselelektrické jednotky PESA LINK II. Do 30. června pak vláda schválí nový harmonogram dalších soutěží.
Zdroj: Ministerstvo dopravy, RegioJet
- zefektivní se oběhy vozidel neboli najedu více kilometrů se stejným vozidlem za stejný čas (ve smyslu méně prostojů), protože odpisy běží v čase
- zkrátím soupravy
- ušetřím pohonné hmoty - množstvím, cenou (el. aukce), zrušením pomalých jízd
- použiji starší vozidla
- ušetřím na údržbě
- zruší se nejméně využívané spoje
... atd.
Problém je ten, že není moc lidí, kteří do toho vidí, takže nám to nikdo nepotvrdí ani nevyvrátí :)
co bude se zaměstanci ČD kteří na té trati jezdí teď???
měla by být generální stávka zastavit všechny vlaky dokud smlouva nebude podepsaná s ČD !!!!
Podle té slavné tabulky z roku 2010 vykázaly ČD na této trati tržby zhruba 31 Kč/km.
Zvýšení nákladů kvůli ŽDC v Polsku je dle té tabulky tak do 5 Kč/vlkm (potom, co se kratičký úsek rozpočítá na celou sumu vlkm).
Starost o budovy je hodně diskutabulní, ale dejme tomu 15 Kč/vlkm.
To znamená, že zbylých 40 Kč/vlkm musí zajistit nárůst cestujících. Tedy bude to nárůst o nějakých 133% To by mě zajímalo, jak se jim to povedlo :-)
ŽALUDA: Protože já mluvím o roce 2012, kdy ministerstvu dopravy vykážeme podle předpokladu ztrátu zhruba 159 korun na vlakový kilometr. Upozorňuji, že tato částka ještě nezahrnuje průjezd části vlaků Polskem a také náklady na údržbu veřejných prostor, které vítěz tendru platit nebude. Porovnáváme tedy 189 korun, které chce konkurence, versus 159 korun, za které jsme loni jezdili my. Každý musí uznat, že to je podstatný rozdíl, a je jasné, co je pro stát výhodnější.
který už tahle vláda nemusí přes všechna odvolávání k čertu a ďáblu zvládnout dotáhnout až k podpisu smlouvy. A následně nová levicová vláda to pak klidně zruší těsně před vyhlášením vítěze.
Lépe prohrát a soutěžit o něco jiného, než bránit konkurentovi v tom, aby tam začal místo národního dopravce jezdit on. Ono to totiž zvyšuje šanci na další soutěže. Tak bych vnímal filozofii Arrivy.
Ovšem ne každý dopravce se zázemím v zahraničním národním dopravci to musí takto vidět, což bylo patrné na postoji Abelio CZ, které raději usilovalo o zrušení soutěže snad pro to, aby následně nemuselo svému vlastníkovi zdůvodňovat, jak je možné, že soutěž nevyhrálo.
Jinak mi neni moc jasny, jak vysvetlit ten krok Arrivy. Myslim, ze kdyby chteli, tak maj docela velkou sanci si vybrecet opakovani vyberka.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.