..: Ministerstvo dopravy zastavilo soutěž na krnovské rychlíky :..

Pohled na nádraží v Krnově, foto: Martin Pitřík Praha — Ministerstvo dopravy zastavilo soutěž o provoz na lince R27 Olomouc - Krnov - Ostrava. Důvodem je vyřazení jednoho ze dvou uchazečů, dopravce Arriva vlaky, kvůli nesplnění požadavků tendru a fakt, že s jediným uchazečem nelze podle ministestva vyhlásit vítěze. Ministr dopravy Zbyněk Stanjura nicméně při úterní tiskové konferenci poznamenal, že skluz v soutěžení rychlíků je značný. Proto využije zbylou a v tendru nejvýhodnější nabídku. RegioJet dostane nabídku uzavření smlouvy podle Zákona o veřejných službách v přepravě cestujících č. 194/2010 Sbírky. Ten v § 18 umožňuje přímé zadání za předem stanovených omezujících podmínek. Celá věc bude uzavřená až ve chvíli, kdy ministerstvo a dopravce podepíší smlouvu podle nabídky podané ve zrušeném řízení. Dalším z kroků je i podpis dohody o společném odbavení mezi vítězem a ČD, jejíž šablona je součástí výběrového řízení. RegioJet nabídl cenu 188 Kč za kilometr a nové dieselelektrické jednotky PESA LINK II. Do 30. června pak vláda schválí nový harmonogram dalších soutěží.

Zdroj: Ministerstvo dopravy, RegioJet


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 27.3.2013 (0:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Legislativa

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Petr Mareš  mail  
27.03.2013 (16:01)  
ekoter: je mnohem víc způsobů jak ušetřit

- zefektivní se oběhy vozidel neboli najedu více kilometrů se stejným vozidlem za stejný čas (ve smyslu méně prostojů), protože odpisy běží v čase
- zkrátím soupravy
- ušetřím pohonné hmoty - množstvím, cenou (el. aukce), zrušením pomalých jízd
- použiji starší vozidla
- ušetřím na údržbě
- zruší se nejméně využívané spoje
... atd.

Problém je ten, že není moc lidí, kteří do toho vidí, takže nám to nikdo nepotvrdí ani nevyvrátí :)
27.03.2013 (15:51)  
to je hrozné lidí v tom regionu upřímě lituji muset jezdit s regiojetem blee
co bude se zaměstanci ČD kteří na té trati jezdí teď???
měla by být generální stávka zastavit všechny vlaky dokud smlouva nebude podepsaná s ČD !!!!
27.03.2013 (15:48)  
Maf: Už to bylo rozebíráno několikrát, ale ve zkratce (pokud si to pamatuju dobře) - ČD se zúčastnit chtěly, bohužel na rozdíl od RJ a dalších musely jakožto státní podnik vypsat na vlaky pro tento tendr výběrové řízení, nemohly se jen bokem domluvit s PESA, že od nich odeberou vlaky, pokud tendr vyhrají. Výběrové řízení bylo vypsáno v termínu, ale přihlásila se právě pouze jen PESA a tudíž podle zákonu o veřejných zakázkách musely ČD řízení zrušit a vypsat nové. A to už do termínu uzávěrek přihlášek nestihly. Proto se nakonec přihlásit nemohly, protože nebyly s to doložit soupravy, které by na tu trať nasadily.
registrovaný uživatel MaF 
27.03.2013 (15:34)  
Všechno fajn, a když to tedy ČD dokázaly vyjezdit nejlevněji ze všech, proč se tedy nepřihlásily do soutěže? :-O
27.03.2013 (13:45)  
Ad boartik09: Z ruky dávat mohou, ale jen pkud prokáží, že se jednalo o nejhospodárnější řešení. Jakmile tady bude ukázka pro srovnání, bude mnohem menší možnost mlžit, resp. pro dojení od ČD.
27.03.2013 (13:41)  
Ad turista a MácaCZ:
Podle té slavné tabulky z roku 2010 vykázaly ČD na této trati tržby zhruba 31 Kč/km.
Zvýšení nákladů kvůli ŽDC v Polsku je dle té tabulky tak do 5 Kč/vlkm (potom, co se kratičký úsek rozpočítá na celou sumu vlkm).
Starost o budovy je hodně diskutabulní, ale dejme tomu 15 Kč/vlkm.
To znamená, že zbylých 40 Kč/vlkm musí zajistit nárůst cestujících. Tedy bude to nárůst o nějakých 133% To by mě zajímalo, jak se jim to povedlo :-)
27.03.2013 (13:23)  
Co se týče těch kč za vlakokm...

ŽALUDA: Protože já mluvím o roce 2012, kdy ministerstvu dopravy vykážeme podle předpokladu ztrátu zhruba 159 korun na vlakový kilometr. Upozorňuji, že tato částka ještě nezahrnuje průjezd části vlaků Polskem a také náklady na údržbu veřejných prostor, které vítěz tendru platit nebude. Porovnáváme tedy 189 korun, které chce konkurence, versus 159 korun, za které jsme loni jezdili my. Každý musí uznat, že to je podstatný rozdíl, a je jasné, co je pro stát výhodnější.
27.03.2013 (13:10)  
Michal Bláha: Ja myslim, ze kdyz bude vlada socdem a kscm chtit, tak dalsi tendry proste nevypise, bez ohledu na to, jestli bude pres Krnov jezdit RJ nebo CD. Tohle vysvetleni smysl podle me nedava.
27.03.2013 (12:12)  
Jinak mi neni moc jasny, jak vysvetlit ten krok Arrivy. Myslim, ze kdyby chteli, tak maj docela velkou sanci si vybrecet opakovani vyberka.
který už tahle vláda nemusí přes všechna odvolávání k čertu a ďáblu zvládnout dotáhnout až k podpisu smlouvy. A následně nová levicová vláda to pak klidně zruší těsně před vyhlášením vítěze.

Lépe prohrát a soutěžit o něco jiného, než bránit konkurentovi v tom, aby tam začal místo národního dopravce jezdit on. Ono to totiž zvyšuje šanci na další soutěže. Tak bych vnímal filozofii Arrivy.

Ovšem ne každý dopravce se zázemím v zahraničním národním dopravci to musí takto vidět, což bylo patrné na postoji Abelio CZ, které raději usilovalo o zrušení soutěže snad pro to, aby následně nemuselo svému vlastníkovi zdůvodňovat, jak je možné, že soutěž nevyhrálo.
27.03.2013 (11:56)  
Cena z roku 2010 (225) je vcetne rychliku do Jeseniku, takze z ni tezko neco soudit. Kazdopadne si myslim, ze jestli je tech ~159 korun za km za rok 2012 pravda, tak se brzy dockame nakejch dukazu, pokud ne, tak budou CD dal mlzit.
Jinak mi neni moc jasny, jak vysvetlit ten krok Arrivy. Myslim, ze kdyby chteli, tak maj docela velkou sanci si vybrecet opakovani vyberka.
  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko