..: Ministerstvo dopravy zastavilo soutěž na krnovské rychlíky :..

Pohled na nádraží v Krnově, foto: Martin Pitřík Praha — Ministerstvo dopravy zastavilo soutěž o provoz na lince R27 Olomouc - Krnov - Ostrava. Důvodem je vyřazení jednoho ze dvou uchazečů, dopravce Arriva vlaky, kvůli nesplnění požadavků tendru a fakt, že s jediným uchazečem nelze podle ministestva vyhlásit vítěze. Ministr dopravy Zbyněk Stanjura nicméně při úterní tiskové konferenci poznamenal, že skluz v soutěžení rychlíků je značný. Proto využije zbylou a v tendru nejvýhodnější nabídku. RegioJet dostane nabídku uzavření smlouvy podle Zákona o veřejných službách v přepravě cestujících č. 194/2010 Sbírky. Ten v § 18 umožňuje přímé zadání za předem stanovených omezujících podmínek. Celá věc bude uzavřená až ve chvíli, kdy ministerstvo a dopravce podepíší smlouvu podle nabídky podané ve zrušeném řízení. Dalším z kroků je i podpis dohody o společném odbavení mezi vítězem a ČD, jejíž šablona je součástí výběrového řízení. RegioJet nabídl cenu 188 Kč za kilometr a nové dieselelektrické jednotky PESA LINK II. Do 30. června pak vláda schválí nový harmonogram dalších soutěží.

Zdroj: Ministerstvo dopravy, RegioJet


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 27.3.2013 (0:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Legislativa

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Pazzy 
27.03.2013 (10:53)  
Joska

Co jsem slyšel, tak Arrivě neuznali lidi, kteří sice zkušenosti mají, ale prostě se jim nezdálo jejich vzdělání... radost z toho možná neměli..
Zase ta cena je opravdu velmi podezřelá....
A když se spekuluje o spojení RJ DB a Arriva už je DB....
27.03.2013 (10:27)  
Když by platilo, že jezdili za 156 kč/vlkm, na základě čeho byli schopni tak radikálně snížit cenu ze dne na den o 64 kč/vlkm?

Nezapomeňte, že se nejedná o cenu nákladovou, ale o ztrátu.

A pokud jako základ berete náklady (zhruba dotace+tržby, které tvoří zhruba poloviny dotací, takže dejme tomu 220+110=330), pak už snížení o 64 Kč, tedy o 19%, už tak radikálně nevypadá, zvlášť když uvážíte, že jízdné mírně roste a počet cestujících celosíťově také.
27.03.2013 (10:07)  
Joska Holibajda :
A tuto smlouvu podepíší ČD dobrovolně, nebo k tomu budou politicky dotlačeny? Provozování osobáků na této trati se přece řídí smlouvami mezi ČD a krajskými úřady.

Ve většině krajských smluv s ČD je ujednání, že ČD jsou povinny podepsat smlouvu o uznávání jízdného s dopravcem jezdícím na trati v závazku veřejné služby, přičemž je to s nějakým dovětkem typu "za podmínek na trhu obvyklých". Moravskoslezskou smlouvu jsem v ruce neměl, ale asi to tam taky bude.
27.03.2013 (10:00)  
Iafocano99: "Až na to, že ČD momentálně jezdí za mnohem méně než RJ nabádnutých 188 Kč (dle vyjádření ČD myslím 156 Kč/vlakokm), takže se vůbec nic neušetří. Těch 220, kterými se ohání Jančura, je z roku 2010..."

Zajímalo by mně kde jste z oficiálních vyúčtování vzal 156 kč/vlkm, když to ČD nechtějí zvěřejňovat (až MD zveřejnilo za 2010 i přes protesty ČD)?
Když by platilo, že jezdili za 156 kč/vlkm, na základě čeho byli schopni tak radikálně snížit cenu ze dne na den o 64 kč/vlkm?
27.03.2013 (9:54)  
Petr Žaluda: ...mluvím o roce 2012, kdy ministerstvu dopravy vykážeme podle předpokladu ztrátu zhruba 159 korun na vlakový kilometr.
http://www.ceskapozice.cz/byznys/podnikani-trhy/sef-ceskych-drah-prilisna-liberalizace-osobni-dopravy-je-absurdni
Takže budeme sice mít vyšší kvalitu, ale pravděpodobně za vyšší cenu. Otázkou je, zda si to stát může v současné situaci dovolit. Podle mého názoru jsou 843 pro tuto trať dostačující.

Celá ta soutěž je podivná:
1) Arriva nabídla cenu jen o 1% vyšší než Regiojet - to je u veřejných soutěží vždy podezřelé
2) Arriva udělala chybu ohledně kvalifikace vedoucích pracovníků - u tak zkušeného dopravce je to zarážející
3) Arriva říká: tak to tomu Regiojetu dejte...

Z článku: Dalším z kroků je i podpis dohody o společném odbavení mezi vítězem a ČD, jejíž šablona je součástí výběrového řízení.
A tuto smlouvu podepíší ČD dobrovolně, nebo k tomu budou politicky dotlačeny? Provozování osobáků na této trati se přece řídí smlouvami mezi ČD a krajskými úřady.
27.03.2013 (9:40)  
Jirka: Až na to, že ČD momentálně jezdí za mnohem méně než RJ nabádnutých 188 Kč (dle vyjádření ČD myslím 156 Kč/vlakokm), takže se vůbec nic neušetří. Těch 220, kterými se ohání Jančura, je z roku 2010. Kromě toho liberalizace železnice dávno probíhá (viz Liberecký kraj), takže rozhodně není důvod takto neprůhledně zadávat zakázky přímo, když kvůli přímým zakázkám pro ČD byly napsány stovky stránek stížností
27.03.2013 (9:19)  
Karel Kovařik: ono to není tak jednobarevné jak tu prezentujete. Soutěž proběhla, vyhrál RegioJet s nejlepší nabídkou (188 Kč za km), Arriva nabídla vyšší cenu (tuším že 189,90 ... nejsem si jistý) ale byla z nějakých formálních důvodů vyřazena. ČD neměla zájem / neúčastnila se soutěže (možná spekulovala že to nakonec dostane přiklepnuto jako obvykle bez soutěže? - v každém případě jezdila za více, už si nepamatuju přesnou částku ale četl jsem že to byla výrazně nad 200 Kč hranicí). Takže by se mělo jezdit za nejnižší nabídnutou cenu. A protože soutěž byla nakonec zrušena (protože existovala pouze jedna platná nabídka) a nejspíš by to zase získaly ČD (za mnohem více peněz) a liberalizace trhu by se zase zasekla, tak Arriva dokonce raději podpořila v tomto konkrétním případě RegioJet, jen hlavně aby se už konečně otevřel trh pro soukromníky.
27.03.2013 (8:00)  
ale vážně, osobně jsem toho názoru, že by se měl tendr zopakovat a né přímo zadávat.....

Jenže si ukažme politickou realitu. Stávající vláda by to už nemusela stihnout až k podpisu smlouvy a pravděpodobný povolební ministr Chovanec říká: Soutěže ano, ale až na ČD budou připraveny ... Lépe takto zadat z ruky s tím, že smlouva bude doufejme ve všem odpovídat tomu, co bylo v podmínkách soutěže, než to zase na několik let dát k ledu.
registrovaný uživatel Kakov 
27.03.2013 (7:54)  
aaale to jsou mi změny, že by velký odpůrce přímého zadávání se dostal na stejnou úroveň jako ČD?

ale vážně, osobně jsem toho názoru, že by se měl tendr zopakovat a né přímo zadávat.....
registrovaný uživatel Petr Mareš  mail  
27.03.2013 (7:46)  
Tak aspoň má černého Petra nejvíce dotovaně tratě teď Jančura :)

Pozn. Jednotky PESA LINK II mají hydromechanický přenos výkonu, nejsou dieselelektrické.
  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko