Praha — Ministerstvo dopravy zastavilo soutěž o provoz na lince R27 Olomouc - Krnov - Ostrava. Důvodem je vyřazení jednoho ze dvou uchazečů, dopravce Arriva vlaky, kvůli nesplnění požadavků tendru a fakt, že s jediným uchazečem nelze podle ministestva vyhlásit vítěze. Ministr dopravy Zbyněk Stanjura nicméně při úterní tiskové konferenci poznamenal, že skluz v soutěžení rychlíků je značný. Proto využije zbylou a v tendru nejvýhodnější nabídku. RegioJet dostane nabídku uzavření smlouvy podle Zákona o veřejných službách v přepravě cestujících č. 194/2010 Sbírky. Ten v § 18 umožňuje přímé zadání za předem stanovených omezujících podmínek. Celá věc bude uzavřená až ve chvíli, kdy ministerstvo a dopravce podepíší smlouvu podle nabídky podané ve zrušeném řízení. Dalším z kroků je i podpis dohody o společném odbavení mezi vítězem a ČD, jejíž šablona je součástí výběrového řízení. RegioJet nabídl cenu 188 Kč za kilometr a nové dieselelektrické jednotky PESA LINK II. Do 30. června pak vláda schválí nový harmonogram dalších soutěží.
Zdroj: Ministerstvo dopravy, RegioJet
Co jsem slyšel, tak Arrivě neuznali lidi, kteří sice zkušenosti mají, ale prostě se jim nezdálo jejich vzdělání... radost z toho možná neměli..
Zase ta cena je opravdu velmi podezřelá....
A když se spekuluje o spojení RJ DB a Arriva už je DB....
Nezapomeňte, že se nejedná o cenu nákladovou, ale o ztrátu.
A pokud jako základ berete náklady (zhruba dotace+tržby, které tvoří zhruba poloviny dotací, takže dejme tomu 220+110=330), pak už snížení o 64 Kč, tedy o 19%, už tak radikálně nevypadá, zvlášť když uvážíte, že jízdné mírně roste a počet cestujících celosíťově také.
A tuto smlouvu podepíší ČD dobrovolně, nebo k tomu budou politicky dotlačeny? Provozování osobáků na této trati se přece řídí smlouvami mezi ČD a krajskými úřady.
Ve většině krajských smluv s ČD je ujednání, že ČD jsou povinny podepsat smlouvu o uznávání jízdného s dopravcem jezdícím na trati v závazku veřejné služby, přičemž je to s nějakým dovětkem typu "za podmínek na trhu obvyklých". Moravskoslezskou smlouvu jsem v ruce neměl, ale asi to tam taky bude.
Zajímalo by mně kde jste z oficiálních vyúčtování vzal 156 kč/vlkm, když to ČD nechtějí zvěřejňovat (až MD zveřejnilo za 2010 i přes protesty ČD)?
Když by platilo, že jezdili za 156 kč/vlkm, na základě čeho byli schopni tak radikálně snížit cenu ze dne na den o 64 kč/vlkm?
http://www.ceskapozice.cz/byznys/podnikani-trhy/sef-ceskych-drah-prilisna-liberalizace-osobni-dopravy-je-absurdni
Takže budeme sice mít vyšší kvalitu, ale pravděpodobně za vyšší cenu. Otázkou je, zda si to stát může v současné situaci dovolit. Podle mého názoru jsou 843 pro tuto trať dostačující.
Celá ta soutěž je podivná:
1) Arriva nabídla cenu jen o 1% vyšší než Regiojet - to je u veřejných soutěží vždy podezřelé
2) Arriva udělala chybu ohledně kvalifikace vedoucích pracovníků - u tak zkušeného dopravce je to zarážející
3) Arriva říká: tak to tomu Regiojetu dejte...
Z článku: Dalším z kroků je i podpis dohody o společném odbavení mezi vítězem a ČD, jejíž šablona je součástí výběrového řízení.
A tuto smlouvu podepíší ČD dobrovolně, nebo k tomu budou politicky dotlačeny? Provozování osobáků na této trati se přece řídí smlouvami mezi ČD a krajskými úřady.
Jenže si ukažme politickou realitu. Stávající vláda by to už nemusela stihnout až k podpisu smlouvy a pravděpodobný povolební ministr Chovanec říká: Soutěže ano, ale až na ČD budou připraveny ... Lépe takto zadat z ruky s tím, že smlouva bude doufejme ve všem odpovídat tomu, co bylo v podmínkách soutěže, než to zase na několik let dát k ledu.
ale vážně, osobně jsem toho názoru, že by se měl tendr zopakovat a né přímo zadávat.....
Pozn. Jednotky PESA LINK II mají hydromechanický přenos výkonu, nejsou dieselelektrické.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.