Praha — Ministerstvo dopravy zastavilo soutěž o provoz na lince R27 Olomouc - Krnov - Ostrava. Důvodem je vyřazení jednoho ze dvou uchazečů, dopravce Arriva vlaky, kvůli nesplnění požadavků tendru a fakt, že s jediným uchazečem nelze podle ministestva vyhlásit vítěze. Ministr dopravy Zbyněk Stanjura nicméně při úterní tiskové konferenci poznamenal, že skluz v soutěžení rychlíků je značný. Proto využije zbylou a v tendru nejvýhodnější nabídku. RegioJet dostane nabídku uzavření smlouvy podle Zákona o veřejných službách v přepravě cestujících č. 194/2010 Sbírky. Ten v § 18 umožňuje přímé zadání za předem stanovených omezujících podmínek. Celá věc bude uzavřená až ve chvíli, kdy ministerstvo a dopravce podepíší smlouvu podle nabídky podané ve zrušeném řízení. Dalším z kroků je i podpis dohody o společném odbavení mezi vítězem a ČD, jejíž šablona je součástí výběrového řízení. RegioJet nabídl cenu 188 Kč za kilometr a nové dieselelektrické jednotky PESA LINK II. Do 30. června pak vláda schválí nový harmonogram dalších soutěží.
Zdroj: Ministerstvo dopravy, RegioJet
ovšem pochybuji, že by bylo "šito na míru" polskému výrobci právě, proto by mě ty podmínky moc zajímaly :-)
Mám pocit, že za "soukromé" jsou vydávány u nás. Pokud vím, většina těch velkých (s významnějším podílem na trhu) jsou vlastnický mix státu, kantonu, měst a možná trochu málo soukromého kapitálu.
Spalda: podmínky výběrka na tato vozidla přesně neznám
Tahle věta mohla být klidně v množném čísle - neznáme je nikdo, ovšem pochybuji, že by bylo "šito na míru" polskému výrobci.
Ale bohužel stejně tak neznáme požadavky tendru na R27 a ty by měly být veřejnosti (aspoň rámcově) známy. Třeba to, jaké budou uznávány celostátní jízdní doklady (krajské asi ne, protože je "rychlík", tedy mimo IDS); naopak mi uniká efekt nízkopodlažnosti, když nástupiště jsou většinou "uplácaná hlína"
A ty se divíš, že čím dál víc našich firem se registruje v zemích s nižšími daněmi? Já ani ne.
Protože dostaly jen jedinou odpověď-nabídku. A tak musely postupovat podle zákona 137/2006 ve znění 55/2012 Sb. § 84: (1) Zadavatel zruší bez zbytečného odkladu zadávací řízení, pokud
e) obdržel pouze jednu nabídku nebo po posouzení nabídek zbyla k hodnocení pouze jedna nabídka
Ten zákon se týká všech "veřejných zadavatelů", to není nic proti ČD.
Vedení dosadí ministři, ministry dosadí politici, politiky dosadí obyvatelé státu - stručně řečeno
Nemohu za to, že někdo do státní firmy dosadí neschopné vedení, bohužel já to ovlivním tak maximálně ve volbách. Neměl jsem na mysli, aby se zde hospodařilo se státním majetkem, tak jako to dělají na Kubě, ale aby se zde hospodařilo stejně jako to dělá soukromník, jen s tím rozdílem, že dividendy nepoplavou do Karibiku, nýbrž do státní kasy. Stačilo by, aby stát vlastnil klidně i jenom 50%.
"Ale co, žluté vlaky zvednou kulturu cestování" To sice ano, ale nezodpovezenou a stezejni otazkou je, jestli se 20 kc/vlkm usetri, nebo 30 kc/vlkm zaplati navic (nebo neco jinyho).
"dobrá polovina lidí co tu diskutuje jsou zaměstnanci českých drah" To mozna ne ale pochopitelne tu bude asi dost lidi, ktery jsou zamestnanci, rodinny prislusnici, nebo proste rezijkari. Sam nekdy premyslim, jestli pri obhajobe CD proti medialnimu honu na carodejnice, CD moc nenadrzuju z duvodu "rodinny prislusnosti". Kazdopadne je to mozna dobrej podnet na pruzkum pro adminy.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.