..: Ministerstvo dopravy zastavilo soutěž na krnovské rychlíky :..

Pohled na nádraží v Krnově, foto: Martin Pitřík Praha — Ministerstvo dopravy zastavilo soutěž o provoz na lince R27 Olomouc - Krnov - Ostrava. Důvodem je vyřazení jednoho ze dvou uchazečů, dopravce Arriva vlaky, kvůli nesplnění požadavků tendru a fakt, že s jediným uchazečem nelze podle ministestva vyhlásit vítěze. Ministr dopravy Zbyněk Stanjura nicméně při úterní tiskové konferenci poznamenal, že skluz v soutěžení rychlíků je značný. Proto využije zbylou a v tendru nejvýhodnější nabídku. RegioJet dostane nabídku uzavření smlouvy podle Zákona o veřejných službách v přepravě cestujících č. 194/2010 Sbírky. Ten v § 18 umožňuje přímé zadání za předem stanovených omezujících podmínek. Celá věc bude uzavřená až ve chvíli, kdy ministerstvo a dopravce podepíší smlouvu podle nabídky podané ve zrušeném řízení. Dalším z kroků je i podpis dohody o společném odbavení mezi vítězem a ČD, jejíž šablona je součástí výběrového řízení. RegioJet nabídl cenu 188 Kč za kilometr a nové dieselelektrické jednotky PESA LINK II. Do 30. června pak vláda schválí nový harmonogram dalších soutěží.

Zdroj: Ministerstvo dopravy, RegioJet


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 27.3.2013 (0:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Legislativa

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel 55p 
28.03.2013 (7:25)  
No, očekávaný scénář příštích dní je, že Jančura se teď "nažral" a ČD budou moct dostat 4 miliardy za nádraží, čímž "koza" zůstane celá.

Pokud to tam bude, tak tleskám MD :o)
28.03.2013 (7:24)  
Nedalo mi to a musel jsem se zaregistrovat a zareagovat. Přidělení zakázky proběhlo sice nestandardně, ale zároveň v souladu s platnou legislativou v době kdy bylo výběrové řízení vypsáno. Že v soutěži zůstali dva subjekty podezřelé není, cena u obou už možná trochu je (presumpce neviny - nezapomínejte). Ale co, žluté vlaky zvednou kulturu cestování na 310-ce a české dráhy už potřebovali konkurenci jako sůl. Co tady čtu, tak mi přijde že minimálně dobrá polovina lidí co tu diskutuje jsou zaměstnanci českých drah a nadávají jenom z principu. Taky by mě zajímalo, kolik diskutérů co taky tak horentně diskutují pravidelně dojíždí spoji ČD na 310-ce? Já jsem krnovák a spoji jsem jezdil více než 9 pravidelně. A to co jsem na 310-ce zažil, to by vydalo na knihu a nemluvím o pozitivních věcech. Takový nedělní přímí rychlík Opava východ - Brno hl.n. (dokud ještě jezdil), ten se jednu dobu dal srovnat snad jen s dobytčákem. Do kupeček sněžilo nedovírajícími okny, na záchodě musel člověk stát zašprajcovaný nohama o zeď, jinak se tam dalo bruslit. O tekoucí vodě a mýdle, celkově i to teple v soupravě si člověk mohl nechat jenom zdát. S 843 se to zvedlo, ale opravdu díky za RJ. Ať už tady jezdí...
28.03.2013 (7:16)  
Nenašel jsem odpověď na otázku, proč ČD nebyly úspěšní ve výběrku na vozidla - tím pádem se nemohli ucházet o kontrakt.

Když sleduju výběrka na vozy, nebo vlaky, co si ČD vypisují, už to ani nečtu - je jasné, že to nedopadne nijak a zruší se to. Vyjímka jsou vozidla, které si objednává kraj (MDČR).

Proč to tak je? Podotýkám, že se tak děje neustále - počínaje neúspěšným kontraktem jízd Pendolína do Berlína..

Kde je chyba? Management? nebo zákony? Nebo jde o schválnost - dohodu aby se tu už konečně usadila i konkurence???
27.03.2013 (23:56)  
Ad Juristic007: Třeba Bavorsko je vyoutěžené skoro z poloviny. A nejspíše do 10 let bude celé.
Více zde: http://beg.bahnland-bayern.de/wettbewerbsprojekte
27.03.2013 (23:45)  
Ťululu: politiko-ekonomickou diskuzi o důchodech bych sem asi netahal ...
27.03.2013 (23:34)  
Juristic007: Ad. tendry v Německu.. Zrovna nyní jeden skončil na trati(ích) Dresden - Zittau - (Liberec) a snad zaroveň i Dresden - Görlitz.. Vítěz se tuší, ale oficiálně bude vyhlášen snad až někdy v létě.. A výsledek vypadá podobně jako "na Krnovu".. :-)
27.03.2013 (23:01)  
Ad tarten: Ta soutěž byla podle mne za daných okolností nejférovější, jaká mohla být.
Co byste chtěl více?
Neustále čekat na ČD, aby třeba 15krát vypsaly výběrové řízení na vozidla, které by se 15krát nepovedlo?
Poslechnout Abelio a vypsat to tak, aby se do toho přihlásilo jenom Abelio, protože ostatním by se ten model provozu zase nelíbil?
Cena je více než příznivá. ČD chtěly ještě před dvěma lety 225 Kč, přitom používají už 15 let stará vozidla, která mají určitě mnohem nižší odpisy.
Kdyby ČD daly nižší cenu, ve výsledku by se zvýšila cena výkonů na zbytku sítě. Zeptejte se na kterémkoli kraji, jak kalkulují ČD náklady. Copperfield hadr :-)
registrovaný uživatel Alex7 
27.03.2013 (21:24)  
RegioJet na Krnovských rychlících? Když to cestujícím prospěje, tak proč ne? Jen doufám, že brzy bude Krnovská trať jediná, kde bude jezdit RegioJet, protože se na Ostravské lince zruší ten cirkus a lidi tam začnou za jízdenky pořádně platit ;-)
27.03.2013 (21:14)  
tarten: Na Slovensku žádnou soutěž nerušili. Udělali notifikaci do TEDu s vágním zadáním, na kterou reagovalo ZSSK nabídkou celosíťového pokrytí v podobě stávajícího grafikonu a cen, a RegioJet v podobě nabídky na trať 131. Tak to dostaly obě společnosti.
registrovaný uživatel tarten 
27.03.2013 (20:52)  
Ťululu:
Mě by v zásadě nevadilo, kdyby RegioJet vyhrál. Ale vadí mi, že mu to dali mimo soutěž a pravděpodobně za vyšší cenu, než by z regulérní soutěže vzešla.
Takže jestli tohle měla být "pilotní" soutěž, tak fuj, doufám, že ostatní takovéhle nebudou.
Mimochodem, na Slovensku to RegioJet také dostal z ruky po zrušené soutěži.
  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko