..: České dráhy rozšiřují akční jízdné na další regionální tratě :..

Motorová jednotka řady 814, foto: Raven Praha — České dráhy od března rozšiřují seznam regionálních tratí, kde bude cestujícím automaticky přiznána 25% sleva na jízdném. Cílem je navýšit zájem o cestování vlakem i po těchto tratích, kde je většinou železniční doprava znevýhodněna cestovní dobou nebo silnou konkurencí. Jedná se o celkem 44 tratí po celé České republice, na nichž nejsou vlaky optimálně využívány a v budoucnosti proto může hrozit – vzhledem ke škrtům v krajských rozpočtech – jejich částečný nebo úplný zánik. Na osmnácti tratích, kde akční jízdné v letech 2011 a 2012 platilo, se díky tomu podařilo docílit nárůstu obsazenosti a tržeb.

Ivo Toman, ředitel Odboru regionální dopravy ČD, k tomu dodává: „Snažíme se tímto způsobem přilákat cestující na nejméně vytížené tratě, abychom zlepšili jejich ekonomiku a pokud možno na nich uchovali provoz. Krajské rozpočty jsou napjaté, neustále rostou náklady na elektřinu, dopravní cestu a tak dále. Dříve či později přijde na řadu otázka, zda na takových tratích nemá být doprava zastavena. Pokud ale existuje potenciál cestující do vlaků přilákat, je správné to nejdříve prověřit. Navíc vybíráme tratě, kde by mohlo dojít ke zlepšení služby například zrychlením spojení nebo nasazením kvalitnějších vozidel.“

809.140-7, Straškov - Vražkov, foto: Tomáš Kubovec Správnou cestu ukázala trať z Benešova do Trhového Štěpánova, kde je cestujícím již od září 2011 přiznáván nárok na 50% slevu ze základního jízdného. Navzdory velice nízkému jízdnému nedošlo k žádnému propadu tržeb, jak by se dalo předpokládat. U více než poloviny spojů vzrostla obsazenost a celkové tržby z trati jsou o téměř 15 % vyšší, než před zlevněním. Do vlaku přešli cestující jak z konkurenčních autobusů, tak i automobilů.

Akční nabídka se vztahuje na jednosměrné i zpáteční jízdenky mezi stanicemi ležícími na vyhlášené trati. Slevy nemohou využít cestující, kteří využijí traťovou nebo síťovou jízdenku, jakož i cestující, kteří jsou odbavováni do nebo ze stanice ležící mimo trať, kde je sleva poskytována. Na druhou stranu České dráhy mírně znevýhodňují majitele In-karet s aplikací IN 25 %, kteří v těchto úsecích dosáhnou stejné ceny. S ohledem na možnost síťového využití aplikace na In-kartě po celé České republice však tato nevýhoda nemá rozhodující význam.

Seznam úseků, kde je sleva poskytována
014Kolín – Ledečko
064Mladá Boleslav hl. n. – Mladá Boleslav město
076Mělník – Mladá Boleslav hl.n.
081Rybniště – Rumburk
083Rumburk – Dolní Poustevna
084Rumburk – Staré Křečany / Zahrady u Rumburka – Mikulášovice dolní nádraží
097Lovosice – Teplice v Čechách
110Louny – Slaný
131Ústí nad Labem hl. n. – Úpořiny – Bílina
135Most – Moldava v Krušných horách
141Karlovy Vary – Merklín
142Karlovy Vary dol. n. – Potůčky
144Nové Sedlo u Lokte – Nová Role
146Cheb – Luby u Chebu
147Františkovy Lázně – Plesná
148Cheb – Hranice v Čechách
161Rakovník – Blatno u Jesenice
162Rakovník – Kralovice u Rakovníka
178Svojšín – Bor
182Poběžovice – Staňkov
184Tachov – Domažlice
185Domažlice – Klatovy
191Nepomuk – Blatná
192Číčenice – Týn nad Vltavou
197Číčenice – Nové Údolí
198Strakonice – Vimperk
202Tábor – Bechyně
203Strakonice – Březnice
204Březnice – Rožmitál pod Třemšínem
212Sázava Černé Budy – Světlá nad Sázavou
220Benešov u Prahy – Mezno
222Benešov u Prahy – Trhový Štěpánov (50% sleva)
223Olbramovice – Sedlčany
227Kostelec u Jihlavy – Slavonice
235Kutná Hora hl. n. – Zruč nad Sázavou
236Čáslav – Třemošnice
237Havlíčkův Brod – Humpolec
251Žďár nad Sázavou – Nedvědice
252Velké Meziříčí – Studenec
292Lipová Lázně – Mikulovice
295Lipová Lázně – Javorník ve Slezsku
297Mikulovice – Zlaté Hory
305Kroměříž – Zborovice
310Valšov – Bruntál
311Rýmařov – Valšov
Seznam tratí ČR (ŽelPage)

Zdroj: ŽelPage, České dráhy


Dominik Jaroš | 26.2.2013 (20:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Tarify

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6 ... 8      Zpráv na stránku:   
27.02.2013 (17:33)  
MaF: S Dětmarovicema a Břeclaví bych asi nesouhlasil, ale dobré zhodnocení, to jo! On úsek Prosenice - Hranice na Moravě nejhustější provoz v ČR. :-) Takhle hustou lokálku bych chtěl vidět...
registrovaný uživatel MaF 
27.02.2013 (17:07)  
Sim: (Ad p. Tomek a Ferdinandka lokálkou)
Ehm, a neudelalo?
Nevím, nevšiml jsem si, že by se nám Praze začaly hromadit vlaky. Jak u Vás?

Jedná se v podstatě o jednokolejný úsek v délce několika set metrů, v traťové rychlosti 100 km/h (v Prosenicích). To má u mě do lokálky daleko. Ano, ten stav není ideální, ale srovnávat to s lokálkou je prostě demagogie.

PS: Někdo vzdělanější by možná dokázal spočítat, jestli je teď nejužší hrdlo v Dluhonicích, nebo je to stále UnO-Choceň.

PPS: Čistě prakticky. Definujte si "lokálku". U mě třeba Strakonice - Blatná. OK? Pak se podívejte na SJŘ pro Dluhonice-Prosenice, kolik tam toho projede v průměru za hodinu během dne a řekněte si, jestli by totéž šlo protlačit tou lokálkou. ANO/NE?

Jo, a PPPS: Výměnou za tuto komplikaci odpadá totéž v Dětmarovicích a Břeclavi, nemám pravdu?
registrovaný uživatel MaF 
27.02.2013 (16:44)  
Sim: Ne, podle mě vy ten exot nejste ;-)
Pokud si rozumíme, já jsem mluvil o někom, kdo přijde kvůli této akci o výhodnost In-Karty. To nebude patrně Váš případ, Vy jste nejspíš o tu výhodnost přišel již při nějaké předchozí akci (a o tom jsem polemizovat nechtěl). Pletu se?
registrovaný uživatel chio 
27.02.2013 (16:33)  
"to bude hrozné vlak bude narvaný a člověk se celou cestu nezastaví"

To sa mi páči, že si konečne výplatu odmakáte ako normálni ľudia a budete si zamestnanie vážiť a nie ako teraz, že sa celú zmenu flákate.


(pre ostatných: nemyslím to všeobecne, ale "na hrubý pytel..." - a viem, že je to provokatér)
registrovaný uživatel Kakov 
27.02.2013 (16:23)  
Sim: OK tedy vážně, Vaše úvahy a mnoha dalších (alespoň to na mě činí takový dojem) se ubírají tím dsměrem, že zákazník je někdo, kdo denně studuje ceníky, dělá kontrolní výpočty co se mu vyplatí atd.

ale existuje početná skupina lidí, které žádnou kartu nechtějí a chtít nebudou, nehraje roli, zda karta je modrá, žlutá nebo dokonce růžová se zelenejma hvězdičkama....

a pokud takový člověk z nějakého důvodu pojede vlakem a průvodčí na něj vybalí cenu, ze které se mu protočí panenky, si řekne víckrát už radši ne...

já si myslím, že je to od ČD dobrý tah, protože to osloví i ty lidi (a není jich málo), kteří žádné karty řešit nechtějí, kteří prostě dostanou chuť zajet si do sousedního městečka na pivo, ty taková akce osloví, navíc jak už někdo zmínil autobus dost často jezdí jen ve špičce a mimo nejede nic

na druhou stranu netvrdím, že je to nabídka po všech stránkách dokonalá, ale pozitiva převažují

a teď trochu nevážně: zajímavé je, že žlutomilové se tady naparovali jak ve žlutodopravě každý dostane tu výhodnou cenu a teď Ti samý lidé kritizují, že i ČD dá aždému tu výhodnou cenu
27.02.2013 (16:10)  
a líbí se mi že přestanou platit ty studentské slevy na oranžové průkazy konečně si studenti budou platit cestování vlakem za svoje jako normální lidi a budou si toho že můžou jet vlakem víc vážit a ne se chovat jako teď kdy si myslí že sežrali všechnu moudrost a my jsme jejich služky
registrovaný uživatel Honza  mail  
27.02.2013 (16:10)  
Sim: no jasný, jako moje babička si zařídila slevu na vlak a pak trať u které bydlí zavřeli, takže autobus je jediná možnost.
27.02.2013 (16:09)  
Kolín Ledečo neeee
tuhle trasu často jezdím a lidí je tam hodně teď to bude hrozné vlak bude narvaný a člověk se celou cestu nezastaví protože furt bude někdo přistupovat takhle stačilo kontrolovat za ledečkem a před kolínem a byl klid
27.02.2013 (15:53)  
No bezva ! :-)

ještě aby to vydrželo do léta :-))
registrovaný uživatel janick 
27.02.2013 (15:52)  
Zatím tady ještě neřekl nikdo docela zásadní věc! Ať už budu danou relaci jezdit s InKartou nebo bez ní s uvdenou slevou, v obou případech budu jezdit výrazně levněji než autem - až o polovinu v případě že počítám jen PHM, o daleko více než o polovinu, pokud budu počítat celkové náklady na auto!!! Pokud budu jezdit ve dvou, budu se blížit stejným nákladům počítám-li pouze PHM, pokud započítám celkové náklady na auto, bude to stejně pro dva lidi levnější... Takže diskuze, zda si koupit InKartu nebo ne, a zda je to podvod na zákazníky a podobné žvásty, je diskuze dle mého názoru bezpředmětná... Význam má tato diskuze pouze v případě, že se dohodnou alespoň tři lidé na stejné relaci.

Jiná věc je autobus, který je v mnoha případech výhodnější již teď i pro jednoho, problém však je, že v mnoha uvedených lokalitách (relacích) jede pouze ráno směrem do centra regionu, odpoledne směrem z centra, později večer a o víkendech nejeden většinou vůbec... Stačí se podívat na trať Slaný - Louny a na obce v jejím okolí.
  1 2 3 4 5 6 ... 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko