..: České dráhy rozšiřují akční jízdné na další regionální tratě :..

Motorová jednotka řady 814, foto: Raven Praha — České dráhy od března rozšiřují seznam regionálních tratí, kde bude cestujícím automaticky přiznána 25% sleva na jízdném. Cílem je navýšit zájem o cestování vlakem i po těchto tratích, kde je většinou železniční doprava znevýhodněna cestovní dobou nebo silnou konkurencí. Jedná se o celkem 44 tratí po celé České republice, na nichž nejsou vlaky optimálně využívány a v budoucnosti proto může hrozit – vzhledem ke škrtům v krajských rozpočtech – jejich částečný nebo úplný zánik. Na osmnácti tratích, kde akční jízdné v letech 2011 a 2012 platilo, se díky tomu podařilo docílit nárůstu obsazenosti a tržeb.

Ivo Toman, ředitel Odboru regionální dopravy ČD, k tomu dodává: „Snažíme se tímto způsobem přilákat cestující na nejméně vytížené tratě, abychom zlepšili jejich ekonomiku a pokud možno na nich uchovali provoz. Krajské rozpočty jsou napjaté, neustále rostou náklady na elektřinu, dopravní cestu a tak dále. Dříve či později přijde na řadu otázka, zda na takových tratích nemá být doprava zastavena. Pokud ale existuje potenciál cestující do vlaků přilákat, je správné to nejdříve prověřit. Navíc vybíráme tratě, kde by mohlo dojít ke zlepšení služby například zrychlením spojení nebo nasazením kvalitnějších vozidel.“

809.140-7, Straškov - Vražkov, foto: Tomáš Kubovec Správnou cestu ukázala trať z Benešova do Trhového Štěpánova, kde je cestujícím již od září 2011 přiznáván nárok na 50% slevu ze základního jízdného. Navzdory velice nízkému jízdnému nedošlo k žádnému propadu tržeb, jak by se dalo předpokládat. U více než poloviny spojů vzrostla obsazenost a celkové tržby z trati jsou o téměř 15 % vyšší, než před zlevněním. Do vlaku přešli cestující jak z konkurenčních autobusů, tak i automobilů.

Akční nabídka se vztahuje na jednosměrné i zpáteční jízdenky mezi stanicemi ležícími na vyhlášené trati. Slevy nemohou využít cestující, kteří využijí traťovou nebo síťovou jízdenku, jakož i cestující, kteří jsou odbavováni do nebo ze stanice ležící mimo trať, kde je sleva poskytována. Na druhou stranu České dráhy mírně znevýhodňují majitele In-karet s aplikací IN 25 %, kteří v těchto úsecích dosáhnou stejné ceny. S ohledem na možnost síťového využití aplikace na In-kartě po celé České republice však tato nevýhoda nemá rozhodující význam.

Seznam úseků, kde je sleva poskytována
014Kolín – Ledečko
064Mladá Boleslav hl. n. – Mladá Boleslav město
076Mělník – Mladá Boleslav hl.n.
081Rybniště – Rumburk
083Rumburk – Dolní Poustevna
084Rumburk – Staré Křečany / Zahrady u Rumburka – Mikulášovice dolní nádraží
097Lovosice – Teplice v Čechách
110Louny – Slaný
131Ústí nad Labem hl. n. – Úpořiny – Bílina
135Most – Moldava v Krušných horách
141Karlovy Vary – Merklín
142Karlovy Vary dol. n. – Potůčky
144Nové Sedlo u Lokte – Nová Role
146Cheb – Luby u Chebu
147Františkovy Lázně – Plesná
148Cheb – Hranice v Čechách
161Rakovník – Blatno u Jesenice
162Rakovník – Kralovice u Rakovníka
178Svojšín – Bor
182Poběžovice – Staňkov
184Tachov – Domažlice
185Domažlice – Klatovy
191Nepomuk – Blatná
192Číčenice – Týn nad Vltavou
197Číčenice – Nové Údolí
198Strakonice – Vimperk
202Tábor – Bechyně
203Strakonice – Březnice
204Březnice – Rožmitál pod Třemšínem
212Sázava Černé Budy – Světlá nad Sázavou
220Benešov u Prahy – Mezno
222Benešov u Prahy – Trhový Štěpánov (50% sleva)
223Olbramovice – Sedlčany
227Kostelec u Jihlavy – Slavonice
235Kutná Hora hl. n. – Zruč nad Sázavou
236Čáslav – Třemošnice
237Havlíčkův Brod – Humpolec
251Žďár nad Sázavou – Nedvědice
252Velké Meziříčí – Studenec
292Lipová Lázně – Mikulovice
295Lipová Lázně – Javorník ve Slezsku
297Mikulovice – Zlaté Hory
305Kroměříž – Zborovice
310Valšov – Bruntál
311Rýmařov – Valšov
Seznam tratí ČR (ŽelPage)

Zdroj: ŽelPage, České dráhy


Dominik Jaroš | 26.2.2013 (20:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Dopravci Tarify

More from Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   
04.03.2013 (7:28)  
cyklostezky: Samozrejme vim, ze cyklostezky po starejch tratich sou super, protoze to neni moc do kopce. Spis sem myslel nekoncepcnost jejich stavby (chybejici sit).

Bel: Ano, motorackum sice stoupnou trzby o 15 %, ale autobusakum, ktery jezdej stejnou linku, jenom obsluhujou jiny zastavky, zase trzby o 30 % klesnou. Ale ono to je vlastne fuk, protoze kraj to zatahne.
Registered user Bel  mail  
03.03.2013 (14:20)  
Snížením ceny jízdného o 50% neklesnou tvržby, ale naopak se zvýší o 15%. Lepší důkaz o ekonomickém diletantismu v tarifní politice ČD snad ani nemůže existovat.
Obyčejné a jak ukazuje tento příklad nesmyslně vykalkulované jízdné normálnímu nezasvěcenému cestujícícmu nelze kompenzovat naprosto komplikovaným, nepřehledným a vytrvale se měnícím systémem slev.
K rušení některých lokálek zřejmě dojde. S cyklostezkami bych byl též opatrnější neboť se na jejich budování dají sehnat výhodné "eurodotace", což se rovná velký zájem všech zainteresovaných na jejich budování. V první řadě nabídka lokálky k odkupu soukromníkům či sdružení místních obcí, také není marný stav zachování lokálek bez údržby pro případ možného oživení v budoucnosti.
O údržbě neprovozovaných tratí SŽDC by se daly psát romány. Ing. Šatava z příspěvku od státu na údržbu tratí dokázal financovat obnovu několika kilometrů JH úzkokolejek. SŽDC nestačí peníze ani na běžnou údržbu a to dostává takřka dvojnásobek jako soukromníci...
Registered user Honza  mail  
01.03.2013 (19:25)  
Martin Michl: normální Os, CityElefant + klasika B(d)t, takže pohodlí minimální (až na tu klasiku), což je ovšem otázka měsíce, max 2 a nebude ani ta klasika.

Edit:
Jinak až se bude studium skutečně platit, budou studovat jen ti, co na to budou mít finančně, nikoli vědomosti.
Jinak kromě toho vlaku a nějakého toho jídla mě to moc nestojí. Skripta kupovat nemusím (máme knihovnu) a většinou k dispozici výuku v elektronické podobě. Akorát je potřeba občas vytisknout nějaký ten výkres, či semestrální práci a to se platí stránka od stránky podle pokrytí, černobílá/barevná, formátu atd..
Registered user Kakov 
01.03.2013 (12:21)  
ad dráha -> cyklostezka
jako pokud se někde zruší železnice a těleso ničemu nepřekáží je to dobrý nápad a vhodné využití,

ale varoval bych před jevem, který se občas objevuje, kdy obec prosazuje zrušení železnice, jen proto, aby se mohla přestavět na cyklostezku. Opravdu jsem to zažil a když jsem se dozvěděl, že starosta je ODSák a vlastní stavební firmu bylo mi vše jasné. Každopádně nikdy nerušit železnici, protože se dá přestavět na cyklostezku
01.03.2013 (11:17)  
Není potřeba jezdit do Rakouska či Anglie - i u nás se najdou cyklostezky na zrušených tělesech, např. Mutěnice-Kyjov, Přibyslav-Sázava nebo Žižkovský tunel.
Registered user Jackub 
01.03.2013 (8:57)  
@ bartik09: Ty cyklostezky mě nenapadly kvůli Rakousku či Anglii, protože ani nevím, že právě tam to tak dělají. ;-) Prostě mi přijde, že je to lepší využití drážního tělesa, než je nechat jen chátrat. Díky minimálním sklonům jsou takovéto cyklostezky vhodné i pro méně zdatné cyklisty, typicky pro rodiny s dětmi. Vím, že to není řešení samospásné, ale přijde mi rozumné a relativně levné (což u nás může být problém ;-) ). Turisty by to přivést mohlo, netvrdím, že je to na beton přivede. ;-) Konečně - je to jen můj nápad, nemám žádný vliv na jeho realizaci. Uvidíme, jak se bude situace kolem málo vytížených lokálek vyvíjet... ;-)
01.03.2013 (8:34)  
Jackub: Pod to bych se podepsal. Snad az na ty cyklostezky. Ne ze bych nejezdil rad na kole, ale nejsem fanousek techto cyklostezek jen proto "protoze v rakousku a v anglii to tak taky delaj". Samozrejme si dovedu predstavit cyklostezku na treba na dnes prakticky nevyuzivane casti trati 261, ale pokud mluvime o podpore cestovniho ruchu, tak stavba cyklostezky sama o sobe nebude samospasna pro ten region.
Registered user Martin Michl  mail  
01.03.2013 (7:24)  
Také me zarazí ta vysoka cena kterou už nyní Platite jako student 41 km za 65kKč čím to jezdite? autobus za 41 Km vyjde 51 beze slevy. samozřejmě se to v jinem kraji může lišit... do 116kc je to hodně daleko.
Vlak vyjde cca ne jízdné na 62kc bez slevy a 47kc s in25 a tento tarif platí v cele CR
Registered user Martin Michl  mail  
01.03.2013 (7:05)  
Bohužel, takový dne život, všechno drahne az na nějaké výjimky. Pak už možná stoji k zamyšlení jestli se ne pr stěhovat... píšete ze budete dojizdet 2x větší vzdálenost takže cena asi stoupne ze 116 na 200 To už je rozdíl 140 kc x 20 dni dojizdeni 2800 to by mohlo pokryt případně zvýšené nájemné ktere už nejspíše platíte.. a ušetříte spoustu času dojizdenim, ta pokud to není zrovna mamahotel. Člověk si hold musí uvědomit co chce a co je pro nej nejvýhodnější. A bude hůře... co budou studenti dělat az budou muset platit desetitisícové školné... to už asi přestanou studovat nic jiného me nenapadá. Samozřejmě také jsem byl na skole a nikdo mi nic nedal zadara. Na všechno jsem si musel vydělat bydlení škola, jídlo cestovne skripta je to tak drahé ze jsem to finančně neutahl a školu jsem musel opustit.
Registered user Honza  mail  
28.02.2013 (23:42)  
A to bych chtěl ještě podotknout, že když jsem to studentské jízdné začal v této 41km relaci někdy začátkem roku 2008 (?) používat, stálo to 47 Kč! Potom to skokově zdražilo na 57, potom myslím na 60, pak na 63 a dnes je to 65!
  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2019 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko