..: České dráhy rozšiřují akční jízdné na další regionální tratě :..

Motorová jednotka řady 814, foto: Raven Praha — České dráhy od března rozšiřují seznam regionálních tratí, kde bude cestujícím automaticky přiznána 25% sleva na jízdném. Cílem je navýšit zájem o cestování vlakem i po těchto tratích, kde je většinou železniční doprava znevýhodněna cestovní dobou nebo silnou konkurencí. Jedná se o celkem 44 tratí po celé České republice, na nichž nejsou vlaky optimálně využívány a v budoucnosti proto může hrozit – vzhledem ke škrtům v krajských rozpočtech – jejich částečný nebo úplný zánik. Na osmnácti tratích, kde akční jízdné v letech 2011 a 2012 platilo, se díky tomu podařilo docílit nárůstu obsazenosti a tržeb.

Ivo Toman, ředitel Odboru regionální dopravy ČD, k tomu dodává: „Snažíme se tímto způsobem přilákat cestující na nejméně vytížené tratě, abychom zlepšili jejich ekonomiku a pokud možno na nich uchovali provoz. Krajské rozpočty jsou napjaté, neustále rostou náklady na elektřinu, dopravní cestu a tak dále. Dříve či později přijde na řadu otázka, zda na takových tratích nemá být doprava zastavena. Pokud ale existuje potenciál cestující do vlaků přilákat, je správné to nejdříve prověřit. Navíc vybíráme tratě, kde by mohlo dojít ke zlepšení služby například zrychlením spojení nebo nasazením kvalitnějších vozidel.“

809.140-7, Straškov - Vražkov, foto: Tomáš Kubovec Správnou cestu ukázala trať z Benešova do Trhového Štěpánova, kde je cestujícím již od září 2011 přiznáván nárok na 50% slevu ze základního jízdného. Navzdory velice nízkému jízdnému nedošlo k žádnému propadu tržeb, jak by se dalo předpokládat. U více než poloviny spojů vzrostla obsazenost a celkové tržby z trati jsou o téměř 15 % vyšší, než před zlevněním. Do vlaku přešli cestující jak z konkurenčních autobusů, tak i automobilů.

Akční nabídka se vztahuje na jednosměrné i zpáteční jízdenky mezi stanicemi ležícími na vyhlášené trati. Slevy nemohou využít cestující, kteří využijí traťovou nebo síťovou jízdenku, jakož i cestující, kteří jsou odbavováni do nebo ze stanice ležící mimo trať, kde je sleva poskytována. Na druhou stranu České dráhy mírně znevýhodňují majitele In-karet s aplikací IN 25 %, kteří v těchto úsecích dosáhnou stejné ceny. S ohledem na možnost síťového využití aplikace na In-kartě po celé České republice však tato nevýhoda nemá rozhodující význam.

Seznam úseků, kde je sleva poskytována
014Kolín – Ledečko
064Mladá Boleslav hl. n. – Mladá Boleslav město
076Mělník – Mladá Boleslav hl.n.
081Rybniště – Rumburk
083Rumburk – Dolní Poustevna
084Rumburk – Staré Křečany / Zahrady u Rumburka – Mikulášovice dolní nádraží
097Lovosice – Teplice v Čechách
110Louny – Slaný
131Ústí nad Labem hl. n. – Úpořiny – Bílina
135Most – Moldava v Krušných horách
141Karlovy Vary – Merklín
142Karlovy Vary dol. n. – Potůčky
144Nové Sedlo u Lokte – Nová Role
146Cheb – Luby u Chebu
147Františkovy Lázně – Plesná
148Cheb – Hranice v Čechách
161Rakovník – Blatno u Jesenice
162Rakovník – Kralovice u Rakovníka
178Svojšín – Bor
182Poběžovice – Staňkov
184Tachov – Domažlice
185Domažlice – Klatovy
191Nepomuk – Blatná
192Číčenice – Týn nad Vltavou
197Číčenice – Nové Údolí
198Strakonice – Vimperk
202Tábor – Bechyně
203Strakonice – Březnice
204Březnice – Rožmitál pod Třemšínem
212Sázava Černé Budy – Světlá nad Sázavou
220Benešov u Prahy – Mezno
222Benešov u Prahy – Trhový Štěpánov (50% sleva)
223Olbramovice – Sedlčany
227Kostelec u Jihlavy – Slavonice
235Kutná Hora hl. n. – Zruč nad Sázavou
236Čáslav – Třemošnice
237Havlíčkův Brod – Humpolec
251Žďár nad Sázavou – Nedvědice
252Velké Meziříčí – Studenec
292Lipová Lázně – Mikulovice
295Lipová Lázně – Javorník ve Slezsku
297Mikulovice – Zlaté Hory
305Kroměříž – Zborovice
310Valšov – Bruntál
311Rýmařov – Valšov
Seznam tratí ČR (ŽelPage)

Zdroj: ŽelPage, České dráhy


Dominik Jaroš | 26.2.2013 (20:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Tarify

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Laborec425  mail  
27.02.2013 (13:09)  
ČD by asi tyhle slevy opravdu neměly zavádět, protože česká závist je opravdu ohromná :)).

PROST: A Vy si myslíte, že když do vedení ČD přijdou ty opravdoví současní manažeři nebo jak píšete nějakej Švýcar tak to bude lepší? :)) To jste asi hodně s odpuštěním naivní. Zrovna ČD mi připadá z těch velkých firem jako hodně malej okrádač obyčejných lidí :). Ale jak myslíte. Uvidíte sám, až tam ten Švýcar přijde začne pěkně klamavou reklamou, manipulací atd. mámit z lidí peníze :)).
registrovaný uživatel Nechic  mail  
27.02.2013 (11:36)  
Jsem majitel inkarty a tohle mne taky nepobuřuje, radši at tím jezdí lidi, pak už třeba nebude kde tu inkartu použít. Osobně mi tam chybí 025, když už obnovili provoz, tak ať to ty lidi naláká.

Trochu mě potěšilo, že v LK není jediná trať, kde je nutné lákat cestující :D
registrovaný uživatel JK ml. 
27.02.2013 (10:47)  
A co lokálky pod Řípem? .....
27.02.2013 (10:14)  
slevnění je sice fajn, ale dokud bude trvat cílená likvidace železnice prostřednictvím rušení letitých spojů a návazností, které lidi využívali, tak za tím, ač nerad, vidím spíše vytváření prostoru pro argumenty na výhledové rušení některých z uvedených tratí ("vidíte, ani snížení ceny nepomohlo"). Obvyklý scénář je takový, že koordinátor regionální dopravy zavede autobusy jezdící 10 minut po příjezdu rychlíku a osobák jede až za půl hodiny. Pak nepomůže vlaku ani svěcená voda. Loni něco podobného zkoušeli mezi Táborem a Bechyní, naštěstí se zvedla od obcí bouře, tak to zase zrušili.
registrovaný uživatel MaF 
27.02.2013 (9:28)  
Error404: A on si kvůli ježdění na jedné trati koupil IN-Kartu? Nikde jinde jezdit nebude, ale nekoupil si traťovku, ale IN-Kartu? A hned jak skončí ta akce, tak přestává vlakem jezdit nebo umře. Takže se mu ta In-Karta zkrátka vůbec, ale opravdu vůbec nevyplatí.

Můžete mi toho exota ukázat?

PS: Sám mám IN25, na seznamu mám tři úseky, které projíždím pravidelně, a stejně mi ta akce žíly netrhá. Místním to přeji.
registrovaný uživatel MaF 
27.02.2013 (9:21)  
mic: Pro počítač by neměl být problém vydat něco jako lomené jízdné (AB-sleva akční + BC-jízdné, na které mám nárok)

Pro počítač by to problém určitě nebyl. Ale je to účelem té slevy? Takže každý, kdo pojede Praha-ČB bude mít slevu na úsek Bene-Mezno? Proč? Takže ano, může to být nespravedlivé, pokud někdo tu "akční" trasu přesahuje o jednu, dvě zastávky. Ale jak byste to chtěl řešit? Určovat k "akční" trase ještě "toleranci"? Aby to bylo ještě složitější?
27.02.2013 (9:17)  
TTtrain: To je zelezny pravidlo vsech slev kdekoliv.
Lidi ktery maj in-kartu neni potreba do vlaku lakat tolik, jako lidi, ktery jezdej busem/autem.
registrovaný uživatel PROST  mail  
27.02.2013 (8:42)  
Nikde zde nečtu, jak dlouho bude tato sleva poskytována, myslím, že to v včera ČT zaznělo (3,6 měsíců???). Ale jak se to lidé dozví, jak dlouho to bude trvat, než si nový ceník lidé osvojí? S panem ředitelem bych si rád promluvil a za rámeček by si to nedal. A všechny ty papaláše, kteří cenovou antikoncepci a politiku dělají, bych vyházel z okna do jednoho. Sleduji to už roky a ani jako fanda železnice se v tom nevyznám a co potom běžný člověk- pořád samě karty, akce, úpravy cen- je to zamotané, složité- přeně tak, aby se v tom člověk nevyznal a konečném důsledku jsme z něj vytáhli pokud možno co nejvíce peněz (stejně jako vyúčtování ČEZ, mobil a pod. molochy). A tak si člověk raději jede autem, stejně ho má každý a při dvou lidech je to levnější i po ČD slevách, nebo autobusem, protože ty stejně dublují vlaky, alespoň na Opavsku. Oni si totiž myslí, že lidé neumí počítat. Ať už konečně zaměstnají ve vedení nějakého švýcara, aby tu zavedl nějaký ten systém..
registrovaný uživatel Oto 
27.02.2013 (8:12)  
To jako když budu bydlet o zastávku před, nebo dále, tak si nemůžu koupit jednu jízdenku na tu jednu zastávku a druhou se slevou na to celý??

To jistě můžete, ale fixní část ceny, což je cca 6 Kč, zaplatíte dvakrát, což při vzdálenostech na těch lokálkách efekt slevy poněkud snižuje.

Tady nedávno diskutovaná trať D.Lipka-Štíty tam taky není....

Není důvod. IREDO Dolní Lipka-Moravský Karlov stojí 14 Kč, zatímco základní jízdné ČD 22 Kč, s IN25 17 Kč.
registrovaný uživatel TTtrain  mail  
27.02.2013 (7:45)  
Železné pravidlo ČD: "Každá sleva musí svoje ALE"

- zkusili jsme slevu 50%, ta se osvědčila, ALE jinde zavedeme jen 25%
- sleva platila na celé trati, ALE teď bude platit jen někde
- sleva 25% by mohla platit pro všechny, ALE přiznáme ji jen někomu

S dokonalou úctou ke stávajícím zákazníkům vaše
OTK ČD (oddělení tarifních komplikací)
  1 ... 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko