Praha — České dráhy od března rozšiřují seznam regionálních tratí, kde bude cestujícím automaticky přiznána 25% sleva na jízdném. Cílem je navýšit zájem o cestování vlakem i po těchto tratích, kde je většinou železniční doprava znevýhodněna cestovní dobou nebo silnou konkurencí. Jedná se o celkem 44 tratí po celé České republice, na nichž nejsou vlaky optimálně využívány a v budoucnosti proto může hrozit – vzhledem ke škrtům v krajských rozpočtech – jejich částečný nebo úplný zánik. Na osmnácti tratích, kde akční jízdné v letech 2011 a 2012 platilo, se díky tomu podařilo docílit nárůstu obsazenosti a tržeb.
Ivo Toman, ředitel Odboru regionální dopravy ČD, k tomu dodává: „Snažíme se tímto způsobem přilákat cestující na nejméně vytížené tratě, abychom zlepšili jejich ekonomiku a pokud možno na nich uchovali provoz. Krajské rozpočty jsou napjaté, neustále rostou náklady na elektřinu, dopravní cestu a tak dále. Dříve či později přijde na řadu otázka, zda na takových tratích nemá být doprava zastavena. Pokud ale existuje potenciál cestující do vlaků přilákat, je správné to nejdříve prověřit. Navíc vybíráme tratě, kde by mohlo dojít ke zlepšení služby například zrychlením spojení nebo nasazením kvalitnějších vozidel.“
Správnou cestu ukázala trať z Benešova do Trhového Štěpánova, kde je cestujícím již od září 2011 přiznáván nárok na 50% slevu ze základního jízdného. Navzdory velice nízkému jízdnému nedošlo k žádnému propadu tržeb, jak by se dalo předpokládat. U více než poloviny spojů vzrostla obsazenost a celkové tržby z trati jsou o téměř 15 % vyšší, než před zlevněním. Do vlaku přešli cestující jak z konkurenčních autobusů, tak i automobilů.
Akční nabídka se vztahuje na jednosměrné i zpáteční jízdenky mezi stanicemi ležícími na vyhlášené trati. Slevy nemohou využít cestující, kteří využijí traťovou nebo síťovou jízdenku, jakož i cestující, kteří jsou odbavováni do nebo ze stanice ležící mimo trať, kde je sleva poskytována. Na druhou stranu České dráhy mírně znevýhodňují majitele In-karet s aplikací IN 25 %, kteří v těchto úsecích dosáhnou stejné ceny. S ohledem na možnost síťového využití aplikace na In-kartě po celé České republice však tato nevýhoda nemá rozhodující význam.
Seznam úseků, kde je sleva poskytována | |
014 | Kolín – Ledečko |
064 | Mladá Boleslav hl. n. – Mladá Boleslav město |
076 | Mělník – Mladá Boleslav hl.n. |
081 | Rybniště – Rumburk |
083 | Rumburk – Dolní Poustevna |
084 | Rumburk – Staré Křečany / Zahrady u Rumburka – Mikulášovice dolní nádraží |
097 | Lovosice – Teplice v Čechách |
110 | Louny – Slaný |
131 | Ústí nad Labem hl. n. – Úpořiny – Bílina |
135 | Most – Moldava v Krušných horách |
141 | Karlovy Vary – Merklín |
142 | Karlovy Vary dol. n. – Potůčky |
144 | Nové Sedlo u Lokte – Nová Role |
146 | Cheb – Luby u Chebu |
147 | Františkovy Lázně – Plesná |
148 | Cheb – Hranice v Čechách |
161 | Rakovník – Blatno u Jesenice |
162 | Rakovník – Kralovice u Rakovníka |
178 | Svojšín – Bor |
182 | Poběžovice – Staňkov |
184 | Tachov – Domažlice |
185 | Domažlice – Klatovy |
191 | Nepomuk – Blatná |
192 | Číčenice – Týn nad Vltavou |
197 | Číčenice – Nové Údolí |
198 | Strakonice – Vimperk |
202 | Tábor – Bechyně |
203 | Strakonice – Březnice |
204 | Březnice – Rožmitál pod Třemšínem |
212 | Sázava Černé Budy – Světlá nad Sázavou |
220 | Benešov u Prahy – Mezno |
222 | Benešov u Prahy – Trhový Štěpánov (50% sleva) |
223 | Olbramovice – Sedlčany |
227 | Kostelec u Jihlavy – Slavonice |
235 | Kutná Hora hl. n. – Zruč nad Sázavou |
236 | Čáslav – Třemošnice |
237 | Havlíčkův Brod – Humpolec |
251 | Žďár nad Sázavou – Nedvědice |
252 | Velké Meziříčí – Studenec |
292 | Lipová Lázně – Mikulovice |
295 | Lipová Lázně – Javorník ve Slezsku |
297 | Mikulovice – Zlaté Hory |
305 | Kroměříž – Zborovice |
310 | Valšov – Bruntál |
311 | Rýmařov – Valšov |
Seznam tratí ČR (ŽelPage) |
Zdroj: ŽelPage, České dráhy
Ne, ted vazne. Ono je v principu jedno, o jakou relaci se jedna. Pokud se nekde v novinach doctu, ze je na neco sleva a pak az na miste zjistim, ze sleva se me netyka, protoze ja uz jsem si ji predplatil, budu nastvany jak na lokalce, tak na korytoru.
Souhlas s Pepou, ze tohle neni reseni pricin, naopak v tom vidim snahu pripsat si plusove body nekde, kde stejne neni co ztratit.
A ja nerikam, ze snaha o piarko je sama o sobe spatna ... jen si stojim za tim, ze cilem neni poskytnuti slevy siroke verejnosti, ale naopak snaha ji neposkytnout skoro nikomu a pritom byt ve zpravach za dobraka.
Stejně sranda je, že sice jednorázové/zpáteční jízdenky se zlevní, ale pendleři utřou nos. :-) Vznik/propagaci IDS nikdo neřeší, souběh s regionálními busy (které jiné asi konkurují...) nikdo neřeší. Už chybí jen neveřejná instrukce, že dělit jízdné na návazné tratě se nesmí, protože je to proti smyslu SPPO a TR10.
ono totiž jedna věc je jezdit 500 km přes celou republiku mezi velkými městy (o tom článek není)
a věc druhá (rozuměj úplně jiná) jezdit po nějaké lokální
trati pár km
ale na druhou stranu předpokládám, že u Vás se jedná spíše o touhu za každou cenu si najít a často používat hůl na psa
V podstate si muzete ve vyloze prohlednout me. Jezdim (resp. donedavna jsem jezdil) pravidelne ja i partnerka jednu relaci, inkarta nam penize znacne ponizila (ale porad to dohromady byla suma presahujici ingold pro jednoho) ... a po trech letech jsme si skrabku prodluzovali, protoze podle aktualnich prognoz se porad vyplatila. Zahy po prodluzeni se cenova politika otocila naruby a uspora skrabkou generovana se smrskla na zlomek uspory uvazovane, bez jakekoliv moznosti skrabku vratit (moznosti je pouze najit nejakeho zoufalce, kteremu preprodam nacate obdobi a na ktereho skrabku prevedu).
Od te doby se vyhoda pro inkartisty uz nezlepsila, takze mam skrabku, ktera je mi proste k prdu.
To jen pro predstavu, ze takove ufo, ktere zde popisujete, skutecne existuje.
Jinak o slevach celkove; pokud to nekdo ma na dojizdeni pouzivat pravidelne, je mu tahle akcni sleva uplne k prdu, protoze treba na denni dojizdeni by se mu davno skrabka se stejnou cenou rentovala a rozdil na jednu cestu by byl kolem 50 haleru.
Naopak tem, kteri do skrabky zatim neinvestovali a na zaklade piarka "nyni je vlak o ctvrtinu levnejsi" vlak vyzkousi a budou v nem chtit zustat, se zcela jiste protoci panenky pri zjisteni, ze po skonceni teto akce si musi predplatit slevu za litr na lokalce, u ktere neni jiste, zda jeste zitra pojede.
Cele mi to prijde jako vysledek na zadani:
- potrebujeme se dostat do medii, aby se o nas mluvilo v dobrem
- musime u lidi vyvolat pocit, ze to s nimi myslime dobre
- kdyby to nevyslo, pro sichr to udelejte u trati, kde stejne nikdo nejezdi a ktere se asi zavrou, tam nemate co zkazit
- musi to byt napric celou republikou, aby to melo co nejvetsi efekt a psali o tom jak v celostatnich, tak v mistnich novinach
- nesmi to byt nekde blizko trati, kde jezdi cerni a zluti, tam uz nam na tu nasi piar dobrosrdecnost lidi neskoci
- musi to vypadat jako sleva, ale musi tam byt vyrazna omezeni, aby na to skoro nikdo nedosahl. Jakmile to lidi zacnou vyuzivat, je to spatne a je potreba to pro velky uspech co nejrychleji zrusit.
Stačí jeho "objektivní" prohlášení, že uvedení Ferdinandky do pravostranného provozu z ní udělalo co do kapacity lokálku.
Ehm, a neudelalo? Neni nahodou nejuzsi hrdlo tim, co urcuje maximalni moznou kapacitu trate? A neni nahodou nyni reseno krizeni urovnove, takze v danem miste je to rovno jednokolejne trati?
stejný případ, jen je tam rozdíl v několika desetikorunách
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.