..: Jízdní řád 2013 přinese změny pro Královéhradecký kraj :..

Železniční mapa Královéhradeckého kraje, foto: SŽDC Hradec Králové — I na východě Čech vchází v platnost nový jízdní řád. Oproti tomu pro rok 2012 nepřináší tolik horkých novinek, i když výjimky se najdou. Rosah dopravy objednávané krajem zůstává na podobnné výši, v pracovní dny vyjede 621 vlaků, v sobotu 453 a v neděli 438. Mezi významnější změny patří nové spěšné vlaky na trati Trutnov - Pardubice posilující ty stávající. Využití nahrazovaných osobních vlaků na trati z Trutnova do Jaroměře nebylo tak velké a navíc "spěšňáky" spolu s rychlíky nabídnou rychlé spojení Trutnovska a Náchodska s oběma východočeskými krajskými městy každou hodinu. Zbylé novinky představí níže uvedená tabulka.

Páteřní spojení Pardubice - Hradec Králové - Jaroměř - Trutnov/Náchod

854.014, Olešnice - Červený Kostelec, foto: Puly Když se s novým jízdním řádem 2009 objevil odpolední spěšný vlak z Hradce Králové do Trutnova (odjezd v 15.00 v pracovní dny), byla to s trochou nadsázky revoluce v cestování mezi Hradcem Králové a Trutnovskem (Náchodskem). Pomineme-li fakt, že po celé 3 roky zastavoval ve Smiřicích a projížděl Jaroměř, poskytl lidem zejména častější spojení s Trutnovem v odpolední špičce - pražsko-trutnovské rychlíky jedoucí po dvou hodinách zdaleka nepostačovaly. Když se pak k němu přidaly další vlaky, bylo o atraktivitu spojení s Trutnovskem postaráno. Od loňského prosince se počet spěšných vlaků rozrostl na 4 páry v pracovní dny a posilové spoje v neděli; vlaky také začaly jezdit přímo do Pardubic.

Jízdní řád 2013 toto spojení dále rozšiřuje o 2 páry v pracovní dny (odjezdy z Trutnova v 9.41 a 15.41, z Pardubic v 10.34 a 18.33) a také o 5 párů o víkendu (z Trutnova v 7.43, 11.41, 13.41, 15.41 a 17.41, z Pardubic v 8.34, 12.34, 14.34, 16.34 a 18.33). Vlak s odjezdem v 18.33 z Pardubic jede do Náchoda (v neděli jako přímý vůz až do Meziměstí), a to z důvodu trasování spěšného vlaku z Chocně přes Václavice a Starkoč (zde je přípoj od vlaku z Pardubic) do Trutnova.

Přehled dalších změn

TraťZměny
020
Převýšov - Čermná nad Orlicí
  • spěšné vlaky Meziměstí - Choceň (kromě Sp 1877) nově zastaví v Borohrádku
  • osobní vlak Hradec Králové - Chlumec nad Cidlinou pojede i v pracovní dny hned po 11. hodině (náhrada za ministerstvem dopravy neobjednaný rychlík)
022
Častolovice - Solnice
  • hodinový interval osobních vlaků i dopoledne (nové vlaky z Rychnova nad Kněžnou v 10.02 a z Častolovic v 10.44)
023
Doudleby nad Orlicí - Rokytnice v Orlických horách
  • na Štědrý den provoz zastaven
  • o víkendech od konce dubna do konce září bude řazen vůz pro cyklisty ve vlacích s odjezdy z Doudleb nad Orl. v 7.52 a 10.00, z Rokytnice v Orl. horách v 9.17 a 17.21
026
Týniště nad Orlicí - Broumov
  • vlak s odjezdem z Meziměstí v 17.17 jede do Náchoda jako spěšný nově i v sobotu, v Náchodě má přípoj směr Starkoč (ve Starkoči dále směr Hradec Králové, Pardubice)
031
Pardubice - Jaroměř
  • osobní vlaky Jaroměř (5.00) - Pardubice hl.n. (5.47/6.01) - Jaroměř (6.56) jedou z Jaroměře do Hradce Králové denně, z Hradce Králové do Pardubic kromě neděle
  • vlaky v 18.04 a 20.04 z Pardubic do HK jedou jako Os, vlaky v 18.33 a 20.34 jako Sp
  • vlaky v 19.30 a 21.00 z HK do Pardubic jedou jako Os, vlak v 20.05 jako Sp
  • k již zavedeným RegioPanterům přibydou soupravy s řídicím vozem "sysel" (Bfhpvee295)
032
Jaroměř - Trutnov
  • rozvoj konceptu spěšných vlaků Pardubice - Trutnov, viz výše
040
Chlumec n. Cidlinou - Trutnov
  • díky dokončení rekonstrukce uzlu Stará Paka došlo ke zrychlení Os Chlumec nad Cidlinou - Stará Paka, nově je zajištěn přestup od Chlumce nad Cidlinou ve směru Turnov a opačně
  • spěšné vlaky Kolín - Stará Paka - Trutnov nově zastaví ve stanici Nová Paka, což zlepší obsluhu novopackých částí Štikov a Žižkov
047
Trutnov - Teplice nad Metují
  • u vlaků s odjezdy z Teplic nad Metují v 6.30 a z Trutnova v 6.24 není nutné přestupovat v Janovicích u Trutnova

Zdroj: České dráhy


RaPa Poslat mail autorovi | 6.12.2012 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu ČR Královéhradecký


08.12.2012 (16:52)  
Bohužel železniční uzel Chornice bude i nadále bez osobní dopravy...
08.12.2012 (14:57)  
Ještě kdyby se tak podařilo prodloužit Sp/R do Svobody namísto osobáků, znamenalo by to snazší navázání busů do Krkonošských středisek. Klidně si dokážu představit omezení mezizastávek jen na Mladé Buky
registrovaný uživatel Sim 
07.12.2012 (15:30)  
Šmajchl > když je levnější trasovat několik extra autobusů, než zajistit zastavení projíždějícího vlaku, tak to bude asi politika

Nemusi to tak byt. Nevim jak v tomhle konkretnim pripade, ale klidne to muze ekonomicky a fyzikalne (= ne politicky) vychazet tak, ze jedno zastaveni a rozjezd vlaku muze byt drazsi, nez nekolik (desitek) kilometru provozu autobusu.
06.12.2012 (22:45)  
S tím obsloužením obcí autobusovou dopravou: když je levnější trasovat několik extra autobusů, než zajistit zastavení projíždějícího vlaku, tak to bude asi politika. Selským rozumem by zastavení vlaku stálo množství nafty potřebné rozjezdu vlaku. Mch. chtěl bych autora vidět, jak by se tvářil, až bych ho díky dokonalé autobusové obsluze obsluze v sobotu ráno budil o hodinu a půl dříve.

Jaroměř a vystupování lidí - vždyť tam jezdí ve špičce vlak z Hradce dvakrát až třikrát do hodiny, do Smiřic jednou za hodinu, takže se to rozptýlí.

Jisté je to, že tu mají totální přednost všechny rychlíky; teprve pak se někam, kam se vejde nacpou osobáky. To, že byl v Jaroměři do Trutnova přestup 10 minut a další čekání v České Skalici, dokonale vyhnalo lidi z vlaku. Přitom rozdíly v jízdních dobách od rychlíků nejsou tak markantní.
06.12.2012 (18:42)  
Radek Papež:
No, ono zastavování ve Smiřicích zas nebylo nic extravagantního, když vezmu v úvahu že zde zastavují tyto Sp v ranní špičce, proč by nemohl jeden zastavovat i ve špičce odpolední... Tu antisystémovost bych tehdy viděl spíše v projíždění žst. Jaroměř. Ovšem stále mi přijde, že v Jaroměři vystupuje výrazně méně lidí, než vystupovalo onoho času ve Smiřicích.

Nevím, dle čeho se zjišťuje, co "bohatě postačí" a co ne, ale pokud je relevantním parametrem počet obyvatel namísto reálné poptávky cestujících, je něco špatně. V tomto případě jde o přizpůsobení cestujících jízdnímu řádu, namísto přizpůsobení jízdního řádu potřebám cestujících. Samozřejmě obojí musí být ve vzájemné kooperaci a kompromisu.

Co se týče Panterů, máš pravdu, já chtěl říci jen to, že celkově na 031 bude denně vlaků s Pantery více, tedy jak Os Pce-Jar tak Sp Pce-HK a to díky ostrým obratům v koncových stanicích. Třeba vlak 6210 je v Jar 16:58 a 17:03 stejná souprava jede jako 6215 do Pce. To předtím nebylo, v 17 jely Bdmtee a Panter přišel na řadu až o hodinu později.

To o "z nouze ctnostních" syslech jsem napsal ne proto, že by takových spojů bylo málo, ale že se jedná o dočasné řešení do příchodu dalších 3ks Panterů.

K Sp1783 díky za upřesnění, jsem rád že se povedlo tuto situaci vyřešit. Alespoň někde se problémy řeší, ve srovnání např. s jedním ze sousedních krajů.
06.12.2012 (17:18)  
Musím uznat, že zavedení Spěšných vlaků z Pardubic přímo až Trutnova je dost dobrý nápad! Teda alespoň pro nás Pardubičáky, nevím jak na tom jsou ty z menších vesnic na Trutnovské trati.
Po dlouhých 10 letech bude mít trať Pardubice - Hradec Králové jiné vlaky než jen ty do Liberce (nepočítám osobní vlaky do Jaroměře a Chocně přes Týniště) (před 10 [možná ještě více] tu jezdíval vlak Jihlava - Trutnov - doufám, že se nepletu*)
* Omlouvám se, pokud bych psal úplnou hloupost!
registrovaný uživatel Sim 
06.12.2012 (13:14)  
Petr Stříteský > v tomto kraji toho vlakem zrovna moc nenajezdim, ale pridavam se k postesku nad vozy Bp - pokud jsem mel nektere vagony, ktere se objevovaly na rychlicich Plzen - Praha rad, byly to prave tyto. A v ramci zlepseni efektivity jsou pryc a misto nich klidne celokozenkova* souprava.

*) z petivozoveho vlaku je bohuzel casto jedinym hadrovym vozem AB.
06.12.2012 (8:38)  
Po celé 3 roky zastavoval ve Smiřicích a projížděl Jaroměř

No, dodnes nejsem úplně přesvědčen v čem je současné zastavování v Jaroměři lepší. Ve Smiřicích totiž vystupovalo každodenně zhruba 70% kapacity vlaku, z toho 60% cestujících využívalo tento spoj denně a většina měla i svá "pravidelná" místa. Jinak ale těmto Sp palec nahoru.

Dále co jsem zběžně koukal bude spojů s RegioPantery víc díky ostrým obratům v Jaroměři a Pardubicích, syslové jsou taková z nouze ctnost.

Osobně jsem ale zvědav jak se s takto ostrými obraty budou řešit zpoždění, snad operativní řízení zvítězí nad přenášením zpoždění z vlaku na vlak. Nevím co se poslední dobou děje, ale ranní Osobáky Jaroměř - Pce a HK - Jaroměř mají každý den kolem 10ti minut sekeru, což tady nikdy kromě tuhé zimy nebylo. Dávám to za vinu hlavně vlaku Sp 1783, který snad za celý rok nejel včas. To je tak, když se k původnímu řazení 854+Bdtn přihodí další Bdtn, ale jízdní doby zůstanou stejné...

Poslední věc co mě trošku mrzí, že zmizí vozy Bp z ranního vlaku 6251, to se bude hůře spát. Ale od doby co začly jezdit Bp jen dvě to bylo stejně o ničem, takto se alespoň zvýší kapacita.

Každopádně celkově nutno říct že úroveň regionální dopravy v KHk zase poskočila o velký kus výše :)
registrovaný uživatel astray 
06.12.2012 (8:35)  
Je to sice mimo téma, ale kupodivu jsem nenašel žádný jiný článek týkající se nového jízdního řádu. Pro mě je po letech největší a pozitivní změnou zavedení EC270/271 Petrov (Brno - Budapest). Od zrušení Amicusu mně takový vlak notně chyběl, zejména ve směru z Budpešti. Jelikož je Avala v 16:48 nespolehlivá, jezdil jsem ze Štúrova už Haškem ve 14:48. Teď budu moci jezdit až v 18:52!

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2024 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko