..: Zprovoznění LAV Barcelona - Figueras již v prosinci 2012 :..

Jednotka AVE S-103 při testovacích jízdách v pK 640 u Mollet del Vall?s, foto: RENFE Madrid/Paříž — Některé věci občas nemají logiku a o nekonečném příběhu mezistátního vysokorychlostního železničního spojení Barcelona - Perpignan to platí obzvláště. Nelze se tedy divit, že se občas dějí i nečekané, ale velmi pozitivní zázraky. Jestliže v červenci letošního roku vydal Dami? Calvet, náměstek katalánské vlády odpovědný za rozvoj území a mobilitu, prohlášení týkající se data uvedení celé LAV do provozu: "Ve třetím trimestru roku 2013", tak v průběhu října vzaly události velmi rychlý spád. Politicky klíčovým se stalo datum 10. října 2012, kdy španělský premiér Mariano Rajoy navštívil v Elysejském paláci francouzského prezidenta Françoise Hollanda, aby při příležitosti 22. francouzsko-španělského summitu bez jakýchkoliv vytáček oznámil, že "toto velmi důležité spojení mezi oběma zeměmi" bude uvedeno do provozu v dubnu 2013 a že je to "závazek" španělského státu. Ovšem po zkušenostech, kdy se v průběhu posledních let v médiích potkávaly různé nepřesné nebo dokonce protichůdné informace ohledně zprovoznění této LAV, brali všichni i toto politické prohlášení s velkou rezervou. Nicméně sled technických událostí, různých tiskových zpráv a dalších prohlášení v průběhu října byl více než překvapující a svými důsledky skutečně podporující to, co bylo v Elysejském paláci řečeno.

Světlo na konci tunelu…

V podstatě bez většího zájmu médií začaly již 3. října 2012 jízdy speciálních vlaků v úseku Figueras-Villafant - Mollet del Vall?s za účelem zjištění různých nedostatků na trati, zatímco o něco jižněji, mezi Mollet del Vall?s a Barcelona-Sagrera v tu dobu dnem i nocí finišovaly s obrovským nasazením směny pracovníků správce infrastruktury, společnosti ADIF. Dne 18. října 2012 začaly na úseku Figueras-Villafant - Girona již ostré testovací jízdy vedené prozatím klasickými vlaky až do rychlosti 160 km/h. Začala se ověřovat kvalita trakčního vedení, geometrická poloha koleje a také systémy zabezpečení. Následně od 20. října 2012 do 26. října 2012 probíhaly na 62,2 km dlouhém úseku mezi Mollet del Vall?s a Vilobí d'Onyar vysokorychlostní zkoušky za přítomnosti 3 jednotek AVE S-103 (Velaro-E) zaměřené prakticky na vše, včetně zkoumání dynamiky jízdy jednotek, dynamických zkoušek vlivu jízdy velmi vysokou rychlostí na trať a testování systému ERTMS. Vše běží v kontextu, který dne 18. října 2012 formuloval prezident společnosti ADIF Enrique Verdeguer mající za cíl předat celé dílo k užívání dne 1. prosince 2012, tedy téměř 2 roky poté, co byl předán úsek Perpignan-Figueras (12. října 2010).

… svítá dne 15. prosince 2012

TGV DASYE na francouzské straně před tunelem Le Perthus, foto: SNCF Po všech zmatcích, které se v minulých měsících a letech staly, se zdá datum 1. prosince 2012 až neuvěřitelně ambiciózní, nicméně o jeho vážnosti napovídá vyjádření RENFE, že hodlá zahájit pravidelnou, prozatím vnitrostátní dopravu vedenou jednotkami AVE S-103 již od 15. prosince 2012. V úseku Barcelona - Figueras-Villafant se bude jednat v každém směru o 8 prodloužených spojů Madrid - Barcelona. Pro návoz/odvoz cestujících na 2 páry vlaků TGV z Francie mají sloužit 2 páry vlaků AVANT jedoucích pouze v úseku Barcelona - Figueras-Villafant. Rychlost vlaků na nově otevřeném úseku bude až do dubna 2013 omezena na pouhých 250 km/h. Tomu bude také odpovídat jízdní doba. Úsek Barcelona - Girona zabere 35 minut, úsek Girona - Figueras-Villafant pak dalších 15 min. Přestože se ještě nebude jednat o finální časy, i tak dojde v celém úseku Barcelona - Figueras-Villafant ke zkrácení jízdní doby oproti současnosti řádově o 50 min (proti spoji vedeném jednotkou ALVIA) a zejména k rozšíření nabídky spojů.

V dubnu 2013 v rámci pravidelné změny jízdních řádů dojde po více než 20 letech diskuzí a neustálých zpoždění k definitivnímu propojení Španělska a Francie vysokorychlostní železniční dopravou, kdy mezi Barcelonou a destinacemi ve Francii a Švýcarsku začnou jezdit přímé vlaky vedené jednotkami TGV DASYE a upravenými jednotkami AVE S-100. Budou zavedena zcela nová spojení, která od základu změní vnímání železniční dopravy v rozsáhlé části západní Evropy, ale o tom si povíme v připravované reportáži až příště.

Zdroj: Présidence de la République, ADIF, La Clau, Mobilitat a Catalunya


Rail-2005 Poslat mail autorovi | 26.11.2012 (6:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu Španělsko


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Addams 
30.11.2012 (0:40)  
registrovaný uživatel Addams 
29.11.2012 (23:33)  
nojva:
Montpellier - Perpignan: podstúpi len rekonštrukciu pri zachovaní systému 1,5 kV, cestovne casy trochu klesnu, a
Perpignan - Madrid je 799 km, co za 2,5 h. je na hranici realizovatelnosti ... :-)
registrovaný uživatel nojva  mail  
29.11.2012 (17:13)  
Jozef: No dokud nebude LGV v úseku Nimes-Perpignan (200km tuto trasu jede TGV 2 hodiny v současnosti), tak těch 7:15 Paris-Madrid rozhodně není reálných. Jen Paris-Perpignan to bude 5 hodin
registrovaný uživatel Jozef  mail  
28.11.2012 (23:25)  
Podla casopisu Today´s Railways Europe su uvazovane nocne spojenia Paris - Spanielsko rychlostami do 200 km/h za pouzitia Talgo sleeper a Tren Hotel materialu. Viac realisticke spominaju TGV Paris - Madrid za 7 h 15 min.
registrovaný uživatel nojva  mail  
28.11.2012 (20:24)  
Josef Petrák: Právě naopak, Ryanair dovoluje největší příručáky, tzn 55x40x25, možná +-1cm. Každopádně byl jsem s Rynanem ve Španělsku a každej druhej cestující měl kufřik právě o těhle rozměrech a do toho se vejde fakt hodně, minimum lidí si dává bágl na check-in. S kosmetikou není problém pokud nepotřebujete půlkilovou koňskou mast. Normálně pastu na zuby, deodorant, nějakej krém apod není problém.. nepřipadá mi to jak šikana.
28.11.2012 (15:05)  
nojva: S příručákem je problém nejen váhový, ale i rozměrový. Ryanair určitě nedovoluje stejně rozměry jako standard IATA. Nadto si tam nedáte žádnou kosmetiku, protože platí bezpečnostní šikana ohledně tekutin a gelů.
registrovaný uživatel Rail-2005  mail  
28.11.2012 (8:14)  
Velaro 320e ma sice 4 trakcni systemy, ale je primarne osazeno zabezpecovaci pro trasu D/NL - Bruxelles - London. Bude mit problem s francouzskym svetelnym autoblokem...

Naopak Velaro D (rada DB 407) bude vybaveno pro kontinualni jizdu z Frankfurtu az do Barcelony, pripadne kamkoliv dal po spanelske VRT siti.
registrovaný uživatel nojva  mail  
28.11.2012 (2:43)  
bartik09: tak např. Ryanair létá z Brna do London-Stansted (hodinu busem do centra) každý den, záleží na roční době, ale v zimě se dá sehnat letenka i za 200Kč, ale např. 1000Kč je bežná cena i v létě třeba 2 měsíce předem. Pokud ale potřebujete velkej bágl s sebou a nestačí vám 10kg příručák, tak zapltíte o dalších 500Kč víc
registrovaný uživatel Addams 
27.11.2012 (23:48)  
Supravy fy Eurostar - sucasne TGV r. 373 a nove ICE 3/Velaro e320 by asi nemali mat problem prejst trasu Londyn - Madrid, ci ano ?
registrovaný uživatel Addams 
27.11.2012 (23:41)  
Trenhotely Talgo uz dnes jazdia z Barcelony a Madridu do Pariza, i ked len so zmenou rozchodu podvozkov (roztiahnutim/stiahnutim, nie vymenou). Pri nocnom vlaku vsak nie je tragediou 20 minutovy prestoj pre vymenu rusna, ci prehadzovani voznov medzi vlakmi, napr. vlak do Pariza moze viezt zopar voznov do Londyna, ktore kdesi pred Parizom prejdu na iny vlak napr. do Calais a odtial "tunelovym" rusnom popod vodu ...
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko