..: ČD vycházejí vstříc cestujícím v pohybu, spustily mobilní web :..

Mobilní verze stránek www.cd.cz, foto: České dráhy Praha — Webové stránky ČD se otevírají mobilním zařízením. Stejně jako řada nejrůznějších dopravců před nimi, i dráhy vycházejí vstříc zákazníkům v pohybu, kteří potřebují co nejrychleji dohledat dopravní informace ze svých mobilních zařízeních. Přístup na domovskou stránku www.cd.cz tak určité typy mobilních prohlížečů automaticky rozpozná a přesměruje návštěvníky na zjednodušenou verzi stránek, optimalizovanou pro ovládání dotykem. Cestující v terénu tak získávají komfortnější přístup k informacím o jízdním řádu, poloze vlaků, mimořádnostech nebo službách na nádražích. Na přelomu roku chtějí navíc ČD doplnit i prozatím chybějící možnost přímého nákupu jízdních dokladů.

Nejen mobilní web, ale i palubní portál a další novinky

„Upravené webové stránky mají zjednodušit hledání informací v případě, že zákazník nemá k dispozici počítač. Mobilní web je přehledný a uživatelsky jednoduchý a měl by poskytnout odpovědi na základní potřeby cestujících v „terénu“ – kdy a v kolik, odkud a kam, jak a za kolik. Jako jeden z mála železničních portálů v Evropě je vybaven plnohodnotným mapovým portálem, ve kterém lze sledovat aktuální polohu a zpoždění všech vlaků, omezení provozu, informace o charakteristice tratí, poloze stanic a do budoucna také o poskytovaných službách ve stanicích,“ komentuje rozšíření standardní nabídky online služeb výkonný ředitel Úseku pro obchod a marketing ČD Jiří Ješeta.

Spuštění webu optimalizovaného pro dotyková rozhraní je letos dalším viditelným počinem ČD na poli informačních řešení pro zákazníky. Již v průběhu prázdnin došlo ke spuštění palubní Wi-Fi sítě ve spojích SC Pendolino, nabízející kromě připojení k internetu také informační portál. Ten v současnosti poskytuje informace o jízdě vlaku a službách, ale také záběry z kamer na čelech souprav. Na tyto funkce chce společnost dále v následujících měsících dále navázat, například možností objednání občerstvení z místa nebo multimediálního obsahu z vnitřní sítě, včetně knih, hudby, filmů nebo her.

České dráhy - mobilní web (Safari iOS), foto: Josef Petrák Mobilní web ČD - informace o vybraném vlaku Informace o mimořádnostech v mobilní verzi cd.cz Mapa s vyznačenou polohou vlaků v prohlížeči Opera Mobile (OS Android) Obecné informace o službách ČD na mobilním webu m.cd.cz Schematické řazení vlaku na webu m.cd.cz, ovládání je poněkud náročnější Mobilní web ČD poskytuje i základní informace o službách na nádraží

Webové stránky optimalizované pro mobilní zařízení jsou zejména u dopravců naprosto logickou volbou vzhledem k předmětu jejich podnikání. Ať už ve formě dotykového webu, nebo přímo nativní aplikace pro smartphony v současnosti má velká část aerolinek i železničních operátorů v Evropě a za oceánem. Zatím největším nedostatkem nového řešení ČD je nemožnost rychlého nákupu jízdenek, při němž jsou zákazníci pořád odkázáni na plnou verzi drážního e-shopu. Ten sice s poslední aktualizací doznal mnoha funkčních vylepšení, při nákupu z mobilního telefonu nebo tabletu ale pořád vykazuje určité rezervy. Ty se teď ČD podle vlastních slov budou snažit dohnat.

ZSSK nedisponuje mobilním webem jako takových, jízdenku ale z mobilu koupit lze EMIL - Elektronický Mobilný Internetový Lístok - je letošní novinkou ZSSK v oblasti online prodeje Nákup jízdenky ZSSK z mobilního telefonu (Opera Mobile)

Patrně největší hodnotu tak pro uživatele mobilního webu Českých drah mají informace o mimořádnostech, které v současnosti jako jediné nelze získat prostřednictvím jiné aplikace. Naopak o možných spojeních, a to včetně autobusů, MHD i konkurenčních vlaků, si už teď snadno udělají přehled majitelů smartphonů. K dispozici mají jak mobilní nadstavby klasického IDOSu, tak i offline vyhledávač Circlegate Transit pro platformy Android, iOS a Windows Phone.

Právě obchodní příležitost u mobilního prodeje objevila v květnu letošního roku slovenská ZSSK, jež po letech tvrdohlavého vyžadování tištěných e-jízdenek spustila vlastní mobilní e-shop. Tomu sice k úrovni komfortu zahraničních protějšků pořád chybí velký kus cesty, následuje ale jasný trend odklonu od tradičních prodejních kanálů. Notoricky lhostejně se naopak k mobilnímu segmentu prozatím staví RegioJet, jehož rezervační systém se ani po roce provozu zákazníkům s chytrými telefony a tablety nikterak nepřiblížil. Mobilní odbavení nicméně celosvětově nabírá na významu, což potvrzují jak desítky specifických aplikací aerolinek, tak i rozbíhající se konkurenční řešení od Applu a Googlu pro správu jízdenek a rezervací.

ZSSK - mobilní web (Safari iOS), foto: Josef Petrák WESTbahn - mobilní web (Safari iOS), foto: Josef Petrák Mobilní web švýcarských SBB Mobilní web španělských Renfe Mobilní web francouzské SNCF Mobilní web společnosti Eurostar Jízdenky, vstupenky, kartičky na jednom místě. Řešení existuje pro iOS i Android. Povšimněte si jízdenky na vlak Amtraku, foto: Apple, Inc.

Zdroj: České dráhy


JiříK. , Juraj Kováč Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 9.10.2012 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
10.10.2012 (23:09)  
Pikehead: Mobilní verze ŽelPage vznikla už dávno. Tehdy jsme se inspirovali webem http://www.guimp.com/ a pak jsme si řekli, jestli jsme to nezjednodušili až moc...
registrovaný uživatel thingie  mail  
10.10.2012 (23:01)  
No já nevím jestli zelpage potřebuje mobilní a desktopovou verzi, jedna verze na oboje by stačila, kdyby se u toho trochu probral i ten obsah trochu a zdůraznily se důležitější a navštěvovanější věci a upozadil zbytek...
registrovaný uživatel M 
10.10.2012 (22:55)  
A m.cd.cz se mi libi velmi. Sice jsem to projizdel na notebooku, ale predevcirem jsem trebas resil spojeni na vor.at, vcetne mobilni verze a nic. Nakonec jsem to musel hledat na oeeb.at, kde jsem ale musel zustat na normalni strance (mozna tam mobilni verze je, ale automaticky jsem na ni presmerovany nebyl a fakt jsem nemel cas to zjistovat:-))
Takze ja jsem spokojeny rekl bych velmi. O nastupistich se uz psalo, o shopu taky. Jedine snad, ze se mi nelibi to CDacke razeni, ale s timto tvurci aplikace logicky neudelaji nic:)
registrovaný uživatel M 
10.10.2012 (22:45)  
U "mobilni" zelpage bude bohate stacit, kdyz nejak poresi to razeni. Protoze jsou videt vzdy jen "dva" prvni vagony a na rozdil od "desktopy" nejde posouvat do strany.
OK, mozna nemam optimalni software, ale podle by to jit melo "spravne" na cemkoliv.
PS: Ne, nechci byt dobrovolnikem, pisu to jenom jako jedinou vec, co bych s/o/upravil
10.10.2012 (22:31)  
Pikehead: Co se týká designu, chce to spíš někoho kovaného v HTML5 a CSS, databázi měnit hned nemusíme. :)
10.10.2012 (22:28)  
Dobrovolník, to já jsem - zítra jdu na "Den pro neziskovku". Tohle chce ale spis trochu specifictejsi profese, a tusim, ze predevsim velmi odolneho databazistu. :)
10.10.2012 (21:09)  
Pikehead: Nějaký dobrovolník? :)
10.10.2012 (21:03)  
Pěkná práce, ještě ten e-ticketing... :)
No a výzva pro zelpage, kdy tu hrůzu převedete na mobile friendly web? :)
10.10.2012 (19:47)  
Na nový mobilní web jsem narazil o víkendu náhodou, když jsem hledal aktuální zpoždění vlaku R 1445 Turnov - Praha, ve kterém jsem seděl. Překvapilo mě, že mi vyběhl 1x tento vlak a pak asi 4x vlak AKN 1445 dopravce Altona-Kaltenkirchen Bahn (severně od Hamburku). Už to tady v diskusi zaznělo, že takové vlaky které sotva někdo bude hledat, by se mohly nějak potlačit. Jinak mě aplikace příjemně překvapila. Nejvíc mě potěšilo hlavně to, že jeden z autorů to tady otevřeně řeší v diskusi a připomínky diskutujících se ihned snaží zapracovávat. Ve velkých firmách to obvykle funguje tak, že autor něčeho je od přímého uživatele dokonale oddělen...
registrovaný uživatel Roman Menc  mail  
10.10.2012 (13:32)  
Dobrý den, potvrzuji nesoulad u vlaku 110 co do řazení vlaku, kdy v jedné app se zobrazí, druhé ne. Zadal jsem k opravě.

Ad aliasy, proberu to s kolegou, to by myslím neměl být problém.
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko