..: Na koleje vyjíždí D1 Express, již od října :..

D1 Express (fotomontáž), foto: Matouš Vinš Praha — Oprava dálnice D1 se v rozporu s původními plány odsouvá až na jaro příštího roku. České dráhy se přesto rozhodly provoz zvláštních vlaků pod produktovou značkou D1 Express, které mají spojovat Prahu s jihomoravskou metropolí, spustit již za týden. Dva páry vlaků tak doplní stávající spoje EuroCity provozované v celodenním hodinovém taktu. Kapacita tratě však zatím nutí expresy trochu přibrzdit; ty tak budou se svou jízdní dobou 2 hodiny 42 minut zatím o pět minut pomalejší, než zbývající spoje. Ke změně dojde v prosinci.

Zatím pomaleji…

Vlaky D1 Express budou jezdit vždy v pracovní dny, první spoje vyjedou již ve čtvrtek 4. října. Trasu mezi Prahou a Brnem, dlouhou 255 kilometrů, urazí za 2 hodiny a 42 minut – tedy o pět minut pomaleji, než jiné vlaky kategorie EuroCity. Důvodem je omezená kapacita tratě, kvůli níž musí expresy přibrzdit na 140 km/h. Nové D1 Expressy byly totiž do současného GVD zaneseny až dodatečně a proto se musely vejít do volných časových slotů. Ke zlepšení však dojde již s prosincovou změnou jízdního řádu, kdy se cestovní doba zkrátí na 2 hodiny a 35 minut a přibude navíc třetí pár spojů.

Ex 546Ex 548Jízdní řád spojů D1 ExpressEx 557Ex 559
6.157.15odj.Brno hl.n.příj.19.4520.45
8.579.57příj.Praha hl.n.odj.17.0318.03

Na vlaky budou nasazeny dvě soupravy ve složení 380+Apee139+ARmpee832+Bee238+2x Bpee237 ve zvláštním barevném provedení. Všechny vozy jsou tedy vybaveny klimatizací či elektrickými zásuvkami; v průběhu podzimu se můžeme těšit také na spuštění bezplatného internetového připojení. Pro cestující v 1. třídě je plánován servis na místo (bezplatný nápoj a denní tisk, na objednávku donáška občerstvení z bistra), ve 2. třídě poslouží minibar. Ve voze č. 370 (Bee238) budou vyhrazeny oddíly následovně: oddíl č.1 služební, oddíl č.2 pro invalidy, oddíl č.3 pro dámy, oddíl č.4 pro matky s dětmi a oddíl č.10 pro minibar. Vůz č. 368 (Bpee237) bude veden jako klidový.

Wi-Fi nejen v dálkové dopravě

Jak bylo již vzpomenuto, D1 Expressy budou po pendolinech dalšími spoji Českých drah, na kterých bude dostupné připojení k internetu pomocí vnitřní Wi-Fi sítě. Oproti spojům SC Pendolino v nich však v současné době nebudou k dispozici portálové stránky vlaku. Ty jsou k dispozici právě jen ve vlacích SC Pendolino, kde probíhá testování a postupně jsou doplňovány různé služby. České dráhy proto chtějí tento portál podrobně představit a propagovat až po spuštění a otestování všech plánovaných služeb.

Spoji D1 Express však zavádění Wi-Fi připojení do vlaků Českých drah nekončí. Tiskový mluvčí Petr Šťáhlavský k tomu pro ŽelPage doplnil: „Připravuje se spuštění Wi-Fi v osobních vlacích vedených jednotkami z rodiny RegioPanter (řady 440, 640, 650) a RegioShark (řada 844). Vlaky jsou vybaveny příslušným zařízením. V rámci zkušebního provozu se dolaďují některé detaily. Jednotky jsou zatím stále ve zkušebním provozu (s cestujícími), ve zkušebním provozu jsou mimo jiné zatím ve vlastnictví výrobců.“ Během zkušebního provozu tak bude připojení k internetu v kompetenci jednotlivých výrobců. „V současnosti funguje Wi-Fi za použití SIM karet výrobce. Postupně bude toto připojení převedeno ve všech vlacích na SIM karty ČD a bude potom dostupné i v těchto soupravách,“ dodal Petr Šťáhlavský.

Podle informací ŽelPage má zájem o zprovoznění Wi-Fi sítě v regionálních vlacích také Liberecký kraj. Mimo to České dráhy už dříve avizovaly, že Wi-Fi připojením budou v budoucnu vybaveny i jednotky Viaggio Comfort a plánuje se dosazení do zhruba 400 vozů klasické stavby pro dálkovou dopravu.

Zdroj: ŽelPage, České dráhy


Dominik Jaroš , JiříK. | 26.9.2012 (21:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Jízdní řád

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6 ... 21      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Kakov 
04.10.2012 (12:01)  
Lol Phirae:

svatá pravda, z toho důvodu jezdí v levém pruhu i má přítelkyně, ale je fakt, že se snaží rychlejším uhýbat...

na druhou stranu pokud jedu v levém pruhu 140 km/h a za Vámi se přiřítí mladík v luxusním vozu a začne na Vás troubit a blikat, že mu máte uhnout, tak je to na sebrání řidičáku......
(porušení maximální rychlosti)
04.10.2012 (11:12)  
@turista: "Zavazimírové" v levém pruhu jedou proto, že pravý je ucpaný a beznadějně rozbitý kamiony. Asi nemají tolik peněz, aby si kvůli vaší rychlé jízdě co dva roky kupovali nové auto, protože to staré se jízdou po tankodromu v pravém pruhu rozsype.
04.10.2012 (10:51)  
M.U. když je frekvence přes vysočinu kolem 40 tis. aut tak se to v některých časech všechno do levýho jednoduše nevejde, pokud se maj dodržovat aspoň ty minimální dvojsekundový rozestupy. A taky vůbec nejde o to, za kolik to jednou dal v ideálních podmínkách ve čtyři ráno nějakej pilot, ale jak to běžně udělá těch 40 tisíc šoférů za den, i když je zrovna mlhavo či namrzlo.

Ostatně moc tam fofrovat se taky nevyplácí .. http://www.novinky.cz/krimi/280494-mlady-ridic-v-bmw-narazil-do-kamionu-na-miste-zemrel.html
04.10.2012 (10:14)  
Karel Kovářík

Ale jasný ... přece se to nevylučuje. V Praze je blaze a kombinace bydleni v Řiti a práce v Praze je prostě pecka. A ještě kyž je auto firemní - napsané na firmu je to ještě lepší ...Taky jezdím s firemním i na záchod, protože všechno hrnu do nákladů. A nejsem sám a kdo to nedělá, ok ... taky to můžou být Leasingovky - auto na leasing nebo operativní leasing do odkupu = není Vaše ... :-)

Franta Plášek

Operační leasing - tomu jsem nikdy nepřišel na chuť. Pokud berete 1 auto nebo 2 většinou z praxe mé a jiných vím, že chtějí vratnou zálohu (20%) z hodnoty, kterou Vám slíbí vrátit po ukončení smlouvy a vrácení auta... Půjčovat někomu na X let peníze jsem, ale nechtěl. Leasingová společnost Vám se totiž poté bude snažit pak místo té vratné kauce 20% auto za kauci prodat.

jen takový fígl ...


turista

jízda autem po D1 také závisí na tom kolik jede zavazimírů v levém pruhu, který je jen pro předjíždění, na počtu předjíždějících se Slovenských Tureckých a Maďarských kamionů a počtu uzavírek a u nich se tvořící se fronty. Před 13 lety se dalo udělat Brno - Praha s Koktávkou Beneli 150 Psů za 56 min (myšleno jen cesta po dálnici
registrovaný uživatel M 
04.10.2012 (9:23)  
stoupa - hm, chudaci necivilizovani Rakusaci...
04.10.2012 (8:54)  
stoupa: ano, v civilizovaném okolí by stála čtyřkolejka s pomalými kolejemi pro příměstskou a nákladní dopravu. Ale místo vymetání vesnic o pár stovkách obyvatel vlak zastavuje jenom ve větších sídlech zato v kratším intervalu a s mnohem vyšší průměrnou rychlostí. Autobusy svážejí cestující z okolí na moderní přestupní terminály s přestupem hrana hrana. Všechny spoje začleněny do IDS.

O jakém dvojím druhu obsluhy mluvíte? Když můžou na vlak busem dojet i obyvatelé vesnic, které neleží přímo na trati, proč by ten bus nemohl přibrat i těch pár vesnic navíc?

Právě, že o použitý dopravní prostředek jde. CE, Talent, nebo žabotlam jsou vlaky. Ty jsou relativně těžké a dlouho jim trvá, než se rozjedou. Jakmile se ale rozjedou, tak mají minimální odpor jízdy. Když už tedy spálím zhruba 150kWh, abych urychlil zdvojeného CE na rychlost 140km/h, tak by bylo dobré touto rychlostí chvíli jet. Což se zastávkama 2km od sebe jde relativně těžko. I proto je systémově daleko lepší svážet lidi z okolních vesnic autobusy, aby vlak zastavoval jenom tam, kde je výměna cestujícíh opravdu velká.
registrovaný uživatel stoupa  mail  
04.10.2012 (1:07)  
Turista a M:
Nejde o vozidlo. Jde o to, že jde o vlak příměstské dopravy, nasazen může být třeba dříve Žabotlam, jinde Talent, nejde o typ. Pokud by svážel bus, tak by dál nejel, jen do sběrného místa (obvyklé) + již dříve vzpomenutá parkoviště gumokolů a velocipédů. Příměstská je dotovaná a zadavatel si hlídá, aby nedotoval obé.

Oddělení dálkové a "místní" dopravy pak vypadá tak, že jsou vedle sepe paralelně dvě dvojkolejky. Po jedné jezdí dálkové vlaky (a v noci náklady), po druhé příměstská doprava. Chcete-li "nastudovat", nebo vidět, nejblíž je to mezi Prinou a Dresden. A ve spádových oblastech velkoměst, aglomerací, jako Porůří, a pod.
registrovaný uživatel M 
04.10.2012 (0:47)  
stoupa - co je to oddeleni dalkove a primestske dopravy? V zastavkach, o kterych je rec stavi i dalkova doprava? Pokud ne, tak hura, jsme civilizovani...
04.10.2012 (0:21)  
stoupa:

"V civilizovaném okolí" by sice byly 4 koleje, ale v Rostoklatech a Tuklatech (minoritní zastávky, mimo obce, 2.5 km od sebe) by vlak kapacity CityElefantu stejně nestavěl.

Byla by tam busová linka vymetající tyto vsi (plus pár dalších), ukončená v Úvalech s návazností na vlak. Pár lidem by se sice cesta do Prahy prodloužila (bus by jel déle), ale většině zkrátila (kratší jízdní doba vlaku).
  1 2 3 4 5 6 ... 21      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko