..: Na koleje vyjíždí D1 Express, již od října :..

D1 Express (fotomontáž), foto: Matouš Vinš Praha — Oprava dálnice D1 se v rozporu s původními plány odsouvá až na jaro příštího roku. České dráhy se přesto rozhodly provoz zvláštních vlaků pod produktovou značkou D1 Express, které mají spojovat Prahu s jihomoravskou metropolí, spustit již za týden. Dva páry vlaků tak doplní stávající spoje EuroCity provozované v celodenním hodinovém taktu. Kapacita tratě však zatím nutí expresy trochu přibrzdit; ty tak budou se svou jízdní dobou 2 hodiny 42 minut zatím o pět minut pomalejší, než zbývající spoje. Ke změně dojde v prosinci.

Zatím pomaleji…

Vlaky D1 Express budou jezdit vždy v pracovní dny, první spoje vyjedou již ve čtvrtek 4. října. Trasu mezi Prahou a Brnem, dlouhou 255 kilometrů, urazí za 2 hodiny a 42 minut – tedy o pět minut pomaleji, než jiné vlaky kategorie EuroCity. Důvodem je omezená kapacita tratě, kvůli níž musí expresy přibrzdit na 140 km/h. Nové D1 Expressy byly totiž do současného GVD zaneseny až dodatečně a proto se musely vejít do volných časových slotů. Ke zlepšení však dojde již s prosincovou změnou jízdního řádu, kdy se cestovní doba zkrátí na 2 hodiny a 35 minut a přibude navíc třetí pár spojů.

Ex 546Ex 548Jízdní řád spojů D1 ExpressEx 557Ex 559
6.157.15odj.Brno hl.n.příj.19.4520.45
8.579.57příj.Praha hl.n.odj.17.0318.03

Na vlaky budou nasazeny dvě soupravy ve složení 380+Apee139+ARmpee832+Bee238+2x Bpee237 ve zvláštním barevném provedení. Všechny vozy jsou tedy vybaveny klimatizací či elektrickými zásuvkami; v průběhu podzimu se můžeme těšit také na spuštění bezplatného internetového připojení. Pro cestující v 1. třídě je plánován servis na místo (bezplatný nápoj a denní tisk, na objednávku donáška občerstvení z bistra), ve 2. třídě poslouží minibar. Ve voze č. 370 (Bee238) budou vyhrazeny oddíly následovně: oddíl č.1 služební, oddíl č.2 pro invalidy, oddíl č.3 pro dámy, oddíl č.4 pro matky s dětmi a oddíl č.10 pro minibar. Vůz č. 368 (Bpee237) bude veden jako klidový.

Wi-Fi nejen v dálkové dopravě

Jak bylo již vzpomenuto, D1 Expressy budou po pendolinech dalšími spoji Českých drah, na kterých bude dostupné připojení k internetu pomocí vnitřní Wi-Fi sítě. Oproti spojům SC Pendolino v nich však v současné době nebudou k dispozici portálové stránky vlaku. Ty jsou k dispozici právě jen ve vlacích SC Pendolino, kde probíhá testování a postupně jsou doplňovány různé služby. České dráhy proto chtějí tento portál podrobně představit a propagovat až po spuštění a otestování všech plánovaných služeb.

Spoji D1 Express však zavádění Wi-Fi připojení do vlaků Českých drah nekončí. Tiskový mluvčí Petr Šťáhlavský k tomu pro ŽelPage doplnil: „Připravuje se spuštění Wi-Fi v osobních vlacích vedených jednotkami z rodiny RegioPanter (řady 440, 640, 650) a RegioShark (řada 844). Vlaky jsou vybaveny příslušným zařízením. V rámci zkušebního provozu se dolaďují některé detaily. Jednotky jsou zatím stále ve zkušebním provozu (s cestujícími), ve zkušebním provozu jsou mimo jiné zatím ve vlastnictví výrobců.“ Během zkušebního provozu tak bude připojení k internetu v kompetenci jednotlivých výrobců. „V současnosti funguje Wi-Fi za použití SIM karet výrobce. Postupně bude toto připojení převedeno ve všech vlacích na SIM karty ČD a bude potom dostupné i v těchto soupravách,“ dodal Petr Šťáhlavský.

Podle informací ŽelPage má zájem o zprovoznění Wi-Fi sítě v regionálních vlacích také Liberecký kraj. Mimo to České dráhy už dříve avizovaly, že Wi-Fi připojením budou v budoucnu vybaveny i jednotky Viaggio Comfort a plánuje se dosazení do zhruba 400 vozů klasické stavby pro dálkovou dopravu.

Zdroj: ŽelPage, České dráhy


Dominik Jaroš , JiříK. | 26.9.2012 (21:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Jízdní řád

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 3 4 5 6 7 ... 21      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel stoupa  mail  
03.10.2012 (23:23)  
pro spalda podruhé:

cena vlaku je nerelevantní. zde jde o tradiční dvojí druh obsluhy. A tyto druhy se nemají rády. Nemíním nad tím dlouho mudrovat. V civilizovaném okolí se to úspěšně řeší oddělením dálkové a příměstaké dopravy. A někde třeba taky už od předposledního desetiletí 19.století (teda 188x). A funguje to. Netřeba zhoršit podmínky pro Tuklaty a Roztoklaty.
03.10.2012 (22:20)  
stoupa: nezlobte se na mě, ale 300t vlak za 400M opravdu není od toho, aby zastavoval na každé mezi a svážel žáky 2 km do školy. To daleko levněji zvládne autobus, který zastaví přímo v centru obce, ne někde v poli jako v případě zmiňovaných Tuklat. Jak říkám, je to něco za něco. Pár lidem by se přidal přestup, ale většina by jela rychleji. Ono díky celkové kratší době by i ten člověk z Tuklat jel do Kolína nebo do Prahy ve výsledku stejně dlouho, byť s přestupem.
03.10.2012 (22:09)  
JiP: s tím uhýbáním rychlíkům jste uhodil hřebíček na hlavičku. Řekněme, že na této trati zrušíme 5 nejméně využívaných zastávek. To máte tak 10 min. Pak ušetříte dalších minimálně 5 minut na předjíždění. To máte na cestě do Kolína už 15 minut! O uspořené energii a lepších probězích vlaků ani nemluvím. Ano, je to něco za něco. Samozřejmě, že tam nějací lidé nastupují, ale vzhledem k velikosti těchto sídel bych to netipoval na žádné davy. Uvědomte si, že takto zvýšenou propustností trati a lepšími oběhy by se dal vyjezdit možná i kratší interval, takže by nakonec většina cestujících byla nejspíš spokojena.
registrovaný uživatel stoupa  mail  
03.10.2012 (21:55)  
Pro Spalda a trať Pha - Kolín:

Absolutní nesouhlas s Vaším názorem. Místní přeprava (do práce, do škol) má tady obrovský význam. Tady už nějaká desetiletí chybí oddělení dálkové a místní dopravy = je třeba 4 koleje.
registrovaný uživatel Kakov 
03.10.2012 (21:28)  
MU: hele, že hodně lidí, dělá v praze, kam po dálnici dojíždí každý den, na tom trvám a nesoudím jen podle RZ, Ty RZ jsem použil jako pravdivou demonstraci situace,

samozřejmě, že někteří mají to auto jen registrované v praze, ale že se to týká všech aut mi doufám tvrdit nebudete.....
03.10.2012 (21:03)  
MU

...s těmi auty a pražskými RZ to bude částečně jak píšete a částečně jinak...nejen kvůli kontrolám FÚ, ale také proto, že ano, hodně - zejména zahraničních firem - má sídlo v Praze. Dále - tyto firmy a i hodně mimopražských provozují auta na operativní leasing, kdy auto zůstává v majetku leasing.společnosti, je tedy registrováno na LS a většina těchto společností jsou pobočky zahraničních, tedy opět se sídlem v Praze...
03.10.2012 (20:22)  
Karel Kovářík

posuzovat lidi podle SPZ můžete dojít k závěru, že 75% takových aut je psáno na firmy a je s odečteným DPH. Bohatí lidé daně platit nechtějí .Většina aut co je psána v Praze je psaná mimojiné proto, že Praha je daňový ráj, kde Vám na finanční kontrolu přijdou podle statistiky a podle jednotlivé Prahy 1 krát za 100-200 let. Tudíž taková kontrola je nepravděpodobná a pokud neshledají nic závažného mohou jít jen 3 roky zpětně. Jinými slovy když budete ve velkém stát šidit, je malá pravděpodobnost, že na Vás v Praze a jiných lokalitách prostě vůbec dojdou. Druhá věc a zásadní věc je, že když žádáte vratku v Praze tak Vám problémy dělat nebudou a vratku Vám pošlou. v Řitích máte okamžitě vytýkačku. Proto a protože je ho hlavní město a kde chce každý podnik mít své zastoupení, je tolik aut psáno v Praze.

Tépichář 2

ano je to o nás, naší nesnášenlivosti a netoleranci jeden k druhému - jak píšete neochotě se sdílet o kupé ... s někým ... kdo by mě mohl rušit mé plány odpočívání, čtení si, nebo toho co chci já .... JJJJÁÁÁÁ. Jsem tu JJJÁÁÁ - je to nová nemoc - neochota se indoktrinovat. Upřímně řečeno taky bych nechtěl sedět s užvaněnými krávami v kupé a celou cestu nuceně poslouchat jejich klevetění. Ucho vypnout nejde. Jsem bohužel taky trochu takový ... chci mít klid a proto jezdím jedničkou, nebo autem - ano taky se izoluji od masy. Auto je separátní izolovaná jednotka soukromí a pokud chcete vyhnat lidi z aut na dálnice tak velkoprostor je pro tyto IZOLANTNÍ LIDI od OSTATNÍCH lidí krokem zpět. Pokud bude jednička velkoprostor, beru to i já jako něco s čím nepojedu. To radši nikam nejedu.

jonáš

bral jsem údaj u Prahy kteý byl 120.000 aut směr Brno a dělil 2 ... červen 2012

Tarten

to umí napsat i desetileté dítě - že je něco omyl ... napsat kolik jich tam jezdí je asi nad Tartenovy schopnosti ... pěknej blinkanec
registrovaný uživatel M 
03.10.2012 (20:02)  
JiP - on ale netvrdi, ze tam nikdo nenastupuje. Pise neco uplne jineho...
registrovaný uživatel JiP 
03.10.2012 (19:16)  
To Spalda:
Vy evidentne po teto trati asi nejezdite. Ja po ni jezdim denne a to co pisete je nesmysl. V obou zminenych zastavkach neni nastup a vystup nijak zanedbatelny jako na vsech zastavkach na trati Kolin Praha. Spis vidim jako problem, ze se Elefant mnohdy i s vice nez vasimi uvedenymi 600 cestujicimi musi uhybat par vagonkovym rychlikum, kde jede zlomek lidi oproti elefantu. A dnes tech par vagonku neni jenom RJ ale i CD!!
registrovaný uživatel tarten 
03.10.2012 (17:04)  
nojva: upřesnění, nejnižší denní intenzita na D1 je mezi Exity 75 a 81, konkrétně 33300aut/den

Sčítání r. 2010 je sice hezké, jenže byla krýýze a tedy výkyv směrem dolů. Už r. 2005 to bylo 36 tis. a není se tedy co divit náznakům, že by to dnes mohlo být nějakých 38 tis.
http://www.rsd.cz/doc/Silnicni-a-dalnicni-sit/Intenzita-dopravy/mapa-intenzity-dopravy-2005

Osobních aut z toho bylo v r. 2010 nějakých 24 tis., všech autobusů 373 (Hořice - Koberovice).
S odhadem 28 tis. osobáků pro dnešek asi moc chybu neuděláme.
  1 ... 3 4 5 6 7 ... 21      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko