..: Na koleje vyjíždí D1 Express, již od října :..

D1 Express (fotomontáž), foto: Matouš Vinš Praha — Oprava dálnice D1 se v rozporu s původními plány odsouvá až na jaro příštího roku. České dráhy se přesto rozhodly provoz zvláštních vlaků pod produktovou značkou D1 Express, které mají spojovat Prahu s jihomoravskou metropolí, spustit již za týden. Dva páry vlaků tak doplní stávající spoje EuroCity provozované v celodenním hodinovém taktu. Kapacita tratě však zatím nutí expresy trochu přibrzdit; ty tak budou se svou jízdní dobou 2 hodiny 42 minut zatím o pět minut pomalejší, než zbývající spoje. Ke změně dojde v prosinci.

Zatím pomaleji…

Vlaky D1 Express budou jezdit vždy v pracovní dny, první spoje vyjedou již ve čtvrtek 4. října. Trasu mezi Prahou a Brnem, dlouhou 255 kilometrů, urazí za 2 hodiny a 42 minut – tedy o pět minut pomaleji, než jiné vlaky kategorie EuroCity. Důvodem je omezená kapacita tratě, kvůli níž musí expresy přibrzdit na 140 km/h. Nové D1 Expressy byly totiž do současného GVD zaneseny až dodatečně a proto se musely vejít do volných časových slotů. Ke zlepšení však dojde již s prosincovou změnou jízdního řádu, kdy se cestovní doba zkrátí na 2 hodiny a 35 minut a přibude navíc třetí pár spojů.

Ex 546Ex 548Jízdní řád spojů D1 ExpressEx 557Ex 559
6.157.15odj.Brno hl.n.příj.19.4520.45
8.579.57příj.Praha hl.n.odj.17.0318.03

Na vlaky budou nasazeny dvě soupravy ve složení 380+Apee139+ARmpee832+Bee238+2x Bpee237 ve zvláštním barevném provedení. Všechny vozy jsou tedy vybaveny klimatizací či elektrickými zásuvkami; v průběhu podzimu se můžeme těšit také na spuštění bezplatného internetového připojení. Pro cestující v 1. třídě je plánován servis na místo (bezplatný nápoj a denní tisk, na objednávku donáška občerstvení z bistra), ve 2. třídě poslouží minibar. Ve voze č. 370 (Bee238) budou vyhrazeny oddíly následovně: oddíl č.1 služební, oddíl č.2 pro invalidy, oddíl č.3 pro dámy, oddíl č.4 pro matky s dětmi a oddíl č.10 pro minibar. Vůz č. 368 (Bpee237) bude veden jako klidový.

Wi-Fi nejen v dálkové dopravě

Jak bylo již vzpomenuto, D1 Expressy budou po pendolinech dalšími spoji Českých drah, na kterých bude dostupné připojení k internetu pomocí vnitřní Wi-Fi sítě. Oproti spojům SC Pendolino v nich však v současné době nebudou k dispozici portálové stránky vlaku. Ty jsou k dispozici právě jen ve vlacích SC Pendolino, kde probíhá testování a postupně jsou doplňovány různé služby. České dráhy proto chtějí tento portál podrobně představit a propagovat až po spuštění a otestování všech plánovaných služeb.

Spoji D1 Express však zavádění Wi-Fi připojení do vlaků Českých drah nekončí. Tiskový mluvčí Petr Šťáhlavský k tomu pro ŽelPage doplnil: „Připravuje se spuštění Wi-Fi v osobních vlacích vedených jednotkami z rodiny RegioPanter (řady 440, 640, 650) a RegioShark (řada 844). Vlaky jsou vybaveny příslušným zařízením. V rámci zkušebního provozu se dolaďují některé detaily. Jednotky jsou zatím stále ve zkušebním provozu (s cestujícími), ve zkušebním provozu jsou mimo jiné zatím ve vlastnictví výrobců.“ Během zkušebního provozu tak bude připojení k internetu v kompetenci jednotlivých výrobců. „V současnosti funguje Wi-Fi za použití SIM karet výrobce. Postupně bude toto připojení převedeno ve všech vlacích na SIM karty ČD a bude potom dostupné i v těchto soupravách,“ dodal Petr Šťáhlavský.

Podle informací ŽelPage má zájem o zprovoznění Wi-Fi sítě v regionálních vlacích také Liberecký kraj. Mimo to České dráhy už dříve avizovaly, že Wi-Fi připojením budou v budoucnu vybaveny i jednotky Viaggio Comfort a plánuje se dosazení do zhruba 400 vozů klasické stavby pro dálkovou dopravu.

Zdroj: ŽelPage, České dráhy


Dominik Jaroš , JiříK. | 26.9.2012 (21:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Dopravci Jízdní řád

More from Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 21      Zpráv na stránku:   
11.10.2012 (15:45)  
To Martin Utajený:

1.třídu samozřejmě vlastním také, ale v relaci Pha-KO a zpět je "prd" platná (ráno zazáclonkováno a odpoledne ve všech vlacích prakticky stále stejně plná jako "2") takže NIC. Navíc, ano Vy jste mně alespoň trochu pochopil, nejde mi apriori o kvalitu (samozřejmě dobytčáky bych asi nejezdil) vozů, ale o dostatečnou kapacitu, proto klíďo reko "honeckery"... Narozdíl od Vás, ale vidím menší zlo v otevřeném svobodném prostoru plném lidí - velkorpostoru s autobusovým uspořádáním (i když někdy se to opravdu "sejde"...) než v naprosto odporných kupátkách, kde kontakt je doslova tváří v tvář a "smradem" v "smrad" - odporná představa, bohuže dnes v době 3 vozových rychlíků zcela "denní chlebíček" kterému se i přes né malé finance nedá vyhnout!!!! Jak zde píší ostatní použít auto? Přemýšlí vůbec?20x120 Km á 6l=100km vychází asi na 8000 Kč!!! A teď vlastní "okoukaná" zkušenost: D1 Expressy na PODNIKATELSKÉ RIZIKO - od pondělka 8.10. - relace Pha-Brno obsazenost cca 10 cestujících (17:03 i 18:03 hod). Kdo to tedy platí? Kde vzali ČD na rekonstrukci použitých vozů...? Jasně, platí to ta obyčejná "lůzka", které p.Žaluda (ala Audi za 3 miliony) denně předkládá krátké rychlíčky složené z "dobytčáků" typu "B" . To je totiž "gró" cestujících na ČD. Apropó můj názor na přetažení cestujích z D1? Manageři jezdící služebními vozy do vlaku nepůjdou (cesta na nádraží, přestupování, z nádraží, v Brně cesta pěšky atd...) na to je auto i přes stání v koloně moc pohodlné, pak jsou cesťáci (služební auta odepisovaná z danní) - nepojedou, honorace z barevných domečků kolem Prahy - vlakem se nikam nedostane - bydlí "v polích", navíc lidé chtějí mít časovou svobodu - jasně použijí auto atd, atd...apropó kolikrát ročně jedete autem po D1 Vy? Já cca 1. Tak pro koho D1 Express? Opět pro věčně migrující študáky? Prostě toto "konkurování" aby to nezabral Jančura (nedávno předsi projevil zájem) je jen okrádání cestujících o jediné vozy hodné 21.století (použitelné třeba pro věčně přecpané expresy Pha-Slovač). Mít ČD takových vozů dostatek a poskytovat standartní služby - nezamýšlel bych se, ale takhle?
Registered user M 
08.10.2012 (11:19)  
KarelF - Praza muze jet v 4:42 a potom dal po hodine. To snad je dosta brzy...
07.10.2012 (17:34)  
KarelF

kolik lidí jede na jednání z Brna do Prahy (VŠICHNI) a KOLIK PRAŽÁKŮ JEDE NA JEDNÁNÍ DO BRNA ... 1 ? a to z nostalgických důvodů. Na veletrh se jede autem a školy vlakem nebo busem...

Když už Pražák má někam TEDA jet ... pojede maximálně do Pardubic anebo do restaurace při OMV 95KM kde se dá výborně najíst ...

Socialismus a jeho pozdní reakce přeměny na šní sociokapitalismus, kde věci originální musely vyhledávat a domlouvat fyzicky je dávno pryč ... V době dnešní stačí Gůůglit a do Brna zavolat a zaptat se, nejedete do Prahy, že bychom si popovídali osobně?

A už stojí Brňan na peróně v nablejskanech botách a čekající na D1Expres druhé třídy za 210 očí nebo nastupujícího ve Žlutý a těší se jak si v Praze projde obchody a doveze dětem stejnou čokoládu, kterou mají i v Brně

Acho jo --- kde to žijem KarleF .... buďme rozumní reální a dnešní ...

:-(

PS: Taky když mi volá někdo z Havířova, Bíteše, Olomouce, tak se ho zeptám jestli jezdí přes Brno, že bychom dali řeč osobně. když nejezdí tak nejezdí, ale on přijede
Registered user R.U.R.  mail  
07.10.2012 (16:40)  
1. třída leckde dobře funguje místo místenky, a když má člověk notebook a štěstí, tak určitě bude rád za zásuvku. Ale jinak radši cestuju dvojkou.
Registered user Kakov 
07.10.2012 (10:23)  
pánové ad směr Praha:

D1expres je pouze doplnění již existujících spojů....

tj. nasadí se jen do těch dob, kdy je největší poptávka po cestování, to zcela určitě je spoj ráno z Brna do Prahy a z Prahy do Brna to bude asi podvečer....

kdo chce jet v jinou dobu, pojede standardním spojem, které jezdí už léta....

lidmi na novinkách bych se nezabejval, stejně tam chodí akorát prudit, protože si neví rady s vlastním životem

PS: moderní doba a její vymoženosti vyžadují určitou míru důvtipu, jestliže v článku se píše o těchto spojích, neznamená to, že jiné neexistují ;-)
06.10.2012 (21:39)  
KarelF: K tomuto vlaku nepochopil jsme jednu věc a to, že je organizován pouze v směru Brno - Praha. Pokud jsem Brňák jedu na jednání do Prahy ok je udělané dobře. Pokud jsem Pražák a jedu na jednání do Brna kdo tam na mne bude čekat v devět večer? :))) karel

Tak to vidíte, zmateni nejsou jen prostí lidé na novinkách, ale i (někteří) čtenáři železničního magazínu. Já to říkal před 5 dny:
turista: D1 Expresy jsou rozšíření nabídky. Pokud se pokusíte "D1 Express" propagovat jako speciální "produkt", dosáhnete akorát toho, že zmatete lidi. Stačí se podívat do diskuse u článku na novinkách, co lidí se tam nejapně ptalo, jak se teda potom dostane ráno z Prahy do Brna ...
Registered user KarelF 
06.10.2012 (20:26)  
K tomuto vlaku nepochopil jsme jednu věc a to, že je organizován pouze v směru Brno - Praha. Pokud jsem Brňák jedu na jednání do Prahy ok je udělané dobře. Pokud jsem Pražák a jedu na jednání do Brna kdo tam na mne bude čekat v devět večer? :))) karel
Registered user Sim 
05.10.2012 (16:55)  
turista > diky za doplneni

Chary > vedle pres pul roku trvajiciho problemu s kompresorem je bezny hukot klimatizace v podstate "nic"

JiP > krome zminovaneho dostanete bonus ve forme vyhazovani z jednicky a pote moznost prislusneho stiplistka srovnat do late, pokud se vam za to dostatecne neomluvi.

Me samotnymu ta castka za priplatek neprijde nijak divoka, nicmene:
- pokud bych jezdil bezne s kolegou, ktery by dany priplatek nebyl ochoten akceptovat, asi bych si ho zrusil (dalsi rok neobnovoval) taky
- kouzlo integrovaneho systemu je v tom, ze muzu jet tam vlakem, zpatky tramvaji a busem, nebo jakoukoliv jinou kombinaci. Muze se klidne stat, ze v lichou hodinu je pro me vyhodnejsi to, v sudou ono ... a v podobne situaci je pak "prikovani se" k jednomu zpusobu vlastne kontraproduktivni.
- kazdodenni dojizdeni nemusi (a prakticky nikdy neznamena) plne vyuziti vsech pracovnich dni ... nejaka ta nemoc, dovolena, pripadne situace, kdy zaspim (nebo je vlak odreknut) a jedu autem, pripadne jako zrovna dneska v Libni nahrazen zabou ... to vse snizuje vyuzitelnost casoveho doplatku. Nedej boze ztrata zamestnani v polovine platnosti "kuponu" muze znamenat dalsi dva litry vyhozeny do kanalu v uz tak neprijemny situaci.
Editor or ŽelPage Administrator Chary  mail  
05.10.2012 (13:41)  
JiP: pokud si dobře pamatuju, na konci oddílu 1. tř v ř. 471 (směrem ke stanovišti) krásně řve klimatizace. A to se vyplatí!
Registered user JiP 
05.10.2012 (12:17)  
To turista: 3990 Kc/rok neni pravda zadna astronomicka cena, ale s pro vetsinu cestujich je cesta vlakem pri dojizdeni pouze dalsi nakladova polozka, kterou se snazi obvykle maximalne minimalizovat. Druha vec je, jakou pridanou hodnotu od jizdy 1. tridou v elefantu vlastne dostanete? Sedcky jsou stejne tvrde jako ve dvojce, bez jakekoliv ergonomie. Jsou to sedacky predsuvne, takze ani sklopit se poradne nedaji. Na stolecek notebook nepolozite, vyjma u sedacek proti sobe. Zasuvka je pri 30 minutove jizde irelevantni. Navic na trase Praha Kolin cestuje vlaky siroke spektrum cestujich od studentu po kravataky, takze ani ze socialnich dovudo neni obvykle nutne se nekam klidit. Naopak komunikaci s cestujicimi leckdo i vita. Myslim ze ani moc neprezenu, kdyz vam reknu kdo jakou ma pracovni dobu, protoze skladba cestujicich je kazdy den prakticky stejna. Osobne muzu rict ze bych klidne 4000 za 1. tridu zaplatil, ale nejak jsem nepochopil, co za ne vlastne dostanu. Ze je interier modry misto fielaove? To je trochu malo.
  1 2 3 4 5 ... 21      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2019 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko