..: Na koleje vyjíždí D1 Express, již od října :..

D1 Express (fotomontáž), foto: Matouš Vinš Praha — Oprava dálnice D1 se v rozporu s původními plány odsouvá až na jaro příštího roku. České dráhy se přesto rozhodly provoz zvláštních vlaků pod produktovou značkou D1 Express, které mají spojovat Prahu s jihomoravskou metropolí, spustit již za týden. Dva páry vlaků tak doplní stávající spoje EuroCity provozované v celodenním hodinovém taktu. Kapacita tratě však zatím nutí expresy trochu přibrzdit; ty tak budou se svou jízdní dobou 2 hodiny 42 minut zatím o pět minut pomalejší, než zbývající spoje. Ke změně dojde v prosinci.

Zatím pomaleji…

Vlaky D1 Express budou jezdit vždy v pracovní dny, první spoje vyjedou již ve čtvrtek 4. října. Trasu mezi Prahou a Brnem, dlouhou 255 kilometrů, urazí za 2 hodiny a 42 minut – tedy o pět minut pomaleji, než jiné vlaky kategorie EuroCity. Důvodem je omezená kapacita tratě, kvůli níž musí expresy přibrzdit na 140 km/h. Nové D1 Expressy byly totiž do současného GVD zaneseny až dodatečně a proto se musely vejít do volných časových slotů. Ke zlepšení však dojde již s prosincovou změnou jízdního řádu, kdy se cestovní doba zkrátí na 2 hodiny a 35 minut a přibude navíc třetí pár spojů.

Ex 546Ex 548Jízdní řád spojů D1 ExpressEx 557Ex 559
6.157.15odj.Brno hl.n.příj.19.4520.45
8.579.57příj.Praha hl.n.odj.17.0318.03

Na vlaky budou nasazeny dvě soupravy ve složení 380+Apee139+ARmpee832+Bee238+2x Bpee237 ve zvláštním barevném provedení. Všechny vozy jsou tedy vybaveny klimatizací či elektrickými zásuvkami; v průběhu podzimu se můžeme těšit také na spuštění bezplatného internetového připojení. Pro cestující v 1. třídě je plánován servis na místo (bezplatný nápoj a denní tisk, na objednávku donáška občerstvení z bistra), ve 2. třídě poslouží minibar. Ve voze č. 370 (Bee238) budou vyhrazeny oddíly následovně: oddíl č.1 služební, oddíl č.2 pro invalidy, oddíl č.3 pro dámy, oddíl č.4 pro matky s dětmi a oddíl č.10 pro minibar. Vůz č. 368 (Bpee237) bude veden jako klidový.

Wi-Fi nejen v dálkové dopravě

Jak bylo již vzpomenuto, D1 Expressy budou po pendolinech dalšími spoji Českých drah, na kterých bude dostupné připojení k internetu pomocí vnitřní Wi-Fi sítě. Oproti spojům SC Pendolino v nich však v současné době nebudou k dispozici portálové stránky vlaku. Ty jsou k dispozici právě jen ve vlacích SC Pendolino, kde probíhá testování a postupně jsou doplňovány různé služby. České dráhy proto chtějí tento portál podrobně představit a propagovat až po spuštění a otestování všech plánovaných služeb.

Spoji D1 Express však zavádění Wi-Fi připojení do vlaků Českých drah nekončí. Tiskový mluvčí Petr Šťáhlavský k tomu pro ŽelPage doplnil: „Připravuje se spuštění Wi-Fi v osobních vlacích vedených jednotkami z rodiny RegioPanter (řady 440, 640, 650) a RegioShark (řada 844). Vlaky jsou vybaveny příslušným zařízením. V rámci zkušebního provozu se dolaďují některé detaily. Jednotky jsou zatím stále ve zkušebním provozu (s cestujícími), ve zkušebním provozu jsou mimo jiné zatím ve vlastnictví výrobců.“ Během zkušebního provozu tak bude připojení k internetu v kompetenci jednotlivých výrobců. „V současnosti funguje Wi-Fi za použití SIM karet výrobce. Postupně bude toto připojení převedeno ve všech vlacích na SIM karty ČD a bude potom dostupné i v těchto soupravách,“ dodal Petr Šťáhlavský.

Podle informací ŽelPage má zájem o zprovoznění Wi-Fi sítě v regionálních vlacích také Liberecký kraj. Mimo to České dráhy už dříve avizovaly, že Wi-Fi připojením budou v budoucnu vybaveny i jednotky Viaggio Comfort a plánuje se dosazení do zhruba 400 vozů klasické stavby pro dálkovou dopravu.

Zdroj: ŽelPage, České dráhy


Dominik Jaroš , JiříK. | 26.9.2012 (21:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Jízdní řád

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 21      Zpráv na stránku:   
05.10.2012 (11:09)  
Sim> doplatek na rok za 3990 Kč, viz http://www.cd.cz/vyhody-pro-cestujici/in-karta/doplnkove-aplikace-na-in-karte/-4140/

Už jsem to tu psal 04.10.2012 (20:35). Je vidět, že je to opravdu málo propagováno, když to neznají ani diskutující na šotoserveru.
registrovaný uživatel Sim 
05.10.2012 (9:35)  
turista > jaky status ma ten doplatek za 9 kacek? To je v ramci PID nebo v tarifu CD?

Ja v ceniku CD jako nejlevnejsi casovy doplatek vidim 250 korun za tyden.
05.10.2012 (9:23)  
spalda

oje.bá.vat už nejde a chlubit se tím je vstupenka do pěkných problému. Pokud podnikáte, myslím tím ... že máte právnickou osobu, nikoli že jste živnostník máte na Finančním ouřadě paní a s tou jednáte - k ní patříte spolu s několika málo dalšími - tak jako všichni obecně (fyzické a právnické). Té paní neteče mlíko po bradě a ani z Prsu, není ji 20 a tu si rozházet je největší blbost na světě. Oná má na Vás číslo, a už nevolajá anonymě, takže když ona něco chce, nebo se chce na něco zeptat, vždy ji zvednete telefon, přiklušete a ona si ofotí co pořebuje a Vy ji na vše odpovíte. Na koberec z Tádžikistánu řekla ok, ale taky ho máme v kanclu, na 27" monitor řekla taky ok, ale kdybych koupil si vláčky H0 tak to by určo neprošlo.

Máte určitou známku u finančáku (mají své hodnocení) a tu si nepose...te, protože třeba paní vůbec nezajímá kniha jízd a DPH benzin a nafta / hlavně rozúčtzování DPH a amortizace aut cesty soukromé a firemní a srážka zaměstnancům za používání firmeních aut z jejich hodnoty ... kdo ví jaká je to pakárna dá za pravdu ...

Kdo měl hloubkovou kontrolu s pokladnou sklady majetek a zaměstnanci, od hasičů přes všechny inspekce po Inspekci práce - pochopí. Tady se drží huba a krok - do basy nebo zničeného života je to malý skok
05.10.2012 (9:07)  
turista

ale musíte jet každý den ... někam dojíždět ..., když bydlíte v Kolíně a makáte v Práglu tak jste král, když bydlíte v Troubsku je vám to ku Ho.vn.u
1000* jsem o tom přemýšlel co tu navrhujete a prezentujete, ale radši si koupím v pPraze byt, protože trávit denně 3 hodiny dopravováním je šílenost. 3+1 stojí v Ppraze 1,5 míče a je na něm anuita 1 mil. nechám si jeden pokoj na občasný přespání zbytek najmu a mám byt za 1,3 za 10 let, který má hodnotu 2,5 ...

to je lepčí a může to odělat každý
05.10.2012 (8:09)  
spalda, JiP: Nechte tech zabo-mysich valek. Je jasny, ze jestli nekde nastupujou 3 lidi ve spicce, tak nema cenu tam zastavovat. Jestli tam ale nastupuje 25 lidi, tak je to zase celkem zadouci. Jestli nastupuje ve spicce 10 lidi, tak je otazka, jaka je jina moznost - jestli by to pro autobus, ktery obsluhuje okolni obce znamenalo zajizdku treba 2 km (tedy zdrzeni cca 5 min), coz je prijatelne, nebo zajizdku 5 km (10 min), coz uz ziskani 3 minut pro elefanta moc neobhajuje...
Nelze obecne stanovit hranici (treba podle poctu obyvatel), kde ma cenu zastavovat a kde ne. Kazdy pripad je potreba posuzovat jednotlive.
Absurdni mi pridou uvahy o nezastavovani z duvodu velkeho vyuziti trati. Jestli je po zeleznicni doprave tak vysoka poptavka, nebylo by lepsi vyresit to jinak? Dalsi kolej, jina trasa dalkovych nebo nakladnich vlaku...
05.10.2012 (7:30)  
JiP: to zastavování zkusím ještě jednou a naposled. Na kolínsku jsou desítky obcí, ze kterých se cestující nějak musí dostat na vlak do větších sídel a nějak to tím busem, autem, na kole zvládnou. Proti tomu zde existuje pár obcí do 1000 obyvatel, které mají to privilegium, že leží zrovna vedle koridoru. Zastavováním osobních vlaků v těchto zastávkách je pak stavíte na úroveň Úval, Poříčan apod. Následně říkáte, že vesnička o pár stovkách obyvatel generuje skoro stejnou poptávku jako tato velká sídla na stejné trati. V podstatě tedy říkáte, že než postavit těch pár obcí na úroveň ostatních obcí stejné velikosti v regionu a jejich obyvatele začnete svážet do větších sídel autobusy (připomínám, že stejně jako u většiny obcí v kraji), tak raději část lidí odradíte od vlaku díky dlouhé jízdní době úplně, další část ve vlaku necháte trčet zbytečně dlouho, pomalými osobáky totálně zasekáte klíčovou trať a ještě za to zaplatíte spoustu peněz navíc na energii, platech a odpisech, bravo!
Jinak opravdu nemám nic proti těmto malým obcím na trati do Kolína. Jenom se snažím vysvětlit, že vymetat elefantem tyto dědinky je jako nasadit Jančurovy busy do pražské MHD.
04.10.2012 (22:56)  
JiP: částka 9 Kč, kterou jsem uváděl, nezáleží na vzdálenosti ani relaci. Je to časový příplatek do jedničky , který povýší jakoukoliv jízdenku, i PID. Může si ho koupit každý (a využívat i mimo cesty do práce).

Jistě, že na velmi krátké vzdálenosti se to tolik nevyplatí - ale pro takové lidi zase jednička není tak důležitá.
Že ve špičce z Klánovic (cca 20 minut) část lidí stojí, to snad tolik nevadí. To v metru taky.
04.10.2012 (21:51)  
MU:
Tak pokud berete jako zavizimíra toho, co jede 80, ne 140, tak v tom případě v pořádku. Nic proti..
Já daně neplatím vyloženě rád, nicméně se jim nevyhýbám, protože jejich placení pokládám za správné. Jenom nemám rád lidi, kteří oje... systém a ještě se tím všemožně chlubí. Pokud to není váš případ...
Jakékoliv blikání je v pořádku, pokud dotyčný opravdu bezdůvodně brzdí provoz. Ale za to, když se mi někdo ve 140 nalepí na zadek, ikdyž vidí, že předjíždím kolonu kamionů a nemám se kam zařadit bych fakt vraždil...
registrovaný uživatel JiP 
04.10.2012 (21:18)  
To Turista: Vsak ja nerikam, ze bych ji uplne rusil, pouze bych pocet sedadel snizil na polovinu, cimz by se zvysila kapacita 2. tridy, protoze trakcni vuz ma nizsi pocet sedadel a v pripade jednotky se dvema trakcnimi vozy by to jiz molh byt problem. V ranni spicce na trati Kolin Praha je v dobe skolniho vyucovani zcela rutinni, ze cestujici nastupujici v Klanovicich jiz stoji v ulicce i pri dvou spojenych soupravach. Navic propagace si myslim uz konala a vsichni kdo temi soupravami jezdi moc dobre vedi ze tam jednicka je...rutinni konverzace pred vlakem-tady je jednicka, jdem o vagon dal.... problem je ze v ramci jizdenek PID je tratova jizdneka do 1.tridy cenove trochu mimo. Pro ty co jedou z vetsi vdalenosti je jizdenka obvykle draha a pro ty co jedou kratke trasy si obvykle reknou ze tech 15 minut uz postoji.
Navic nezapomente ze tratova jizdenka do vlaku plati pouze na danou trasu, zatimco jizdenka PID na vsechny trate do hranice daneho pasma. Ja mam napr. 5 pasem a jezdim prakticky po celem stredoceskem kraji aniz bych musel nejake jizdenky resit. Tratova jizdenka CD je z tohoto pohledu uplne mimo.
04.10.2012 (21:15)  
spalda

1. vidíte a já všechny pouštím ... nemám mindráky, neblikám a netroubím. Bliknu ... jednou ... prostě blik, kyž už jedu nepoměrnou rychlostí a blížím se k zavazimírovi. Když za volantem sedí kráva, nebo dojedu autoškolu ... začnu si držet odstup. Ale když někdo potřebuje pustit proč ne ... Zkusme být všichni na sebe ohleduplní. Nikdo Vás nenutí někoho pouštět, levý pruh na dálnici je nato, aby jste BEZPEČNĚ PŘEDJEL a ZPÁTKY SE ZAŘADIL do pravého ... a ani za každým kamionem hned breakovat do prava a ohrozit se. To musí každý pochopit.

2. všichni všechno platíme z poctivě zdaněných peněz. ... nezlobte se, to je úlitba naštvaných na ty, co daní jinak - A ZÁKONNĚ, ale RADA ... pokud si necháváte peníze zdanit, neplačte nepřímo ... že jich máte málo. Musíte si Vaše zisky danit sám. Náš stát to umožňuje, dokonce umožňuje, abyste tu neplatil vlastně vůbec nic a všechno je to zákonné a legální. Takže slovo poctivě, které uvádíte ve větě poctivě zdaněných peněz, bych nahradil touto myšlenkou: Nechal jsem si peníze zdanit, protože jsem SI TO ZVOLIL SÁM. Vy jste totiž ŘEDITELEM VAŠEHO ŽIVOTA. Pokud váš život řídí šéf, manželka, učitelka, stát, kněz ... něco je špatně

3. Taky mám benzín ... na spotřebu moc nehledím, když spěchám ... jinak ulhaný ukazovač ukazuje 6,8 dlouhodobě. Naftu nechci ani vidět. Sice máme firemní Insignii s udávanými 130 nebo 160 koňmi, ale řekl bych že to má koní asi 100 protože je to žebrák.

4.
a/Bliknutí říká = jsem tady ... prosím pusť mě...
b/Blikání říká, jsem zamindrákovanej kr.t.n a musím tě předjet i když za 20 km budu šetřit a pojedu 110km/h.
c/Zavazimír = jede 80, pak 60, pak 70, pak 50, pak se rozjede, pak zase zpomalí ... u zavazimíra neexistují zrcátka - on je nezná.
d/Zkrachovalec = nemá peníze a mstí se na silnici. Nesnáší lidi, nerespektuje je a bere je jako překážku svého byznysu, který mu začíná nejít. Ten Vás vybrzdí, protože jeho auto je v hledáčku leasingovky a klidně ho rozbije o Vás a jen se zhojí na pojiš%tovn+ a poleží v nemocnici...

jen ode mne


Jo termín Krávy mě naučila moje bývalá ... jezdila závody jako Valašsko a spol ... A to Vám můžu říct, že to byste koukali, tam se nic neodpouští. Krávy = nedávají blinkr a ohrožují ostatní všude hlavně z pruhu do pruhu a Krávy zastaví na úzké silnici + zamčou auto a jdou s dítěntem do školky a vy se můžete třeba posr...t, prostě čekáte za ní. Toto moje bývalá vyřešila tak, že jsme platili odškodnění za pohmožděniny a vyražený zub ... ŽENY SOBĚ.
  1 2 3 4 5 ... 21      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko