..: Na koleje vyjíždí D1 Express, již od října :..

D1 Express (fotomontáž), foto: Matouš Vinš Praha — Oprava dálnice D1 se v rozporu s původními plány odsouvá až na jaro příštího roku. České dráhy se přesto rozhodly provoz zvláštních vlaků pod produktovou značkou D1 Express, které mají spojovat Prahu s jihomoravskou metropolí, spustit již za týden. Dva páry vlaků tak doplní stávající spoje EuroCity provozované v celodenním hodinovém taktu. Kapacita tratě však zatím nutí expresy trochu přibrzdit; ty tak budou se svou jízdní dobou 2 hodiny 42 minut zatím o pět minut pomalejší, než zbývající spoje. Ke změně dojde v prosinci.

Zatím pomaleji…

Vlaky D1 Express budou jezdit vždy v pracovní dny, první spoje vyjedou již ve čtvrtek 4. října. Trasu mezi Prahou a Brnem, dlouhou 255 kilometrů, urazí za 2 hodiny a 42 minut – tedy o pět minut pomaleji, než jiné vlaky kategorie EuroCity. Důvodem je omezená kapacita tratě, kvůli níž musí expresy přibrzdit na 140 km/h. Nové D1 Expressy byly totiž do současného GVD zaneseny až dodatečně a proto se musely vejít do volných časových slotů. Ke zlepšení však dojde již s prosincovou změnou jízdního řádu, kdy se cestovní doba zkrátí na 2 hodiny a 35 minut a přibude navíc třetí pár spojů.

Ex 546Ex 548Jízdní řád spojů D1 ExpressEx 557Ex 559
6.157.15odj.Brno hl.n.příj.19.4520.45
8.579.57příj.Praha hl.n.odj.17.0318.03

Na vlaky budou nasazeny dvě soupravy ve složení 380+Apee139+ARmpee832+Bee238+2x Bpee237 ve zvláštním barevném provedení. Všechny vozy jsou tedy vybaveny klimatizací či elektrickými zásuvkami; v průběhu podzimu se můžeme těšit také na spuštění bezplatného internetového připojení. Pro cestující v 1. třídě je plánován servis na místo (bezplatný nápoj a denní tisk, na objednávku donáška občerstvení z bistra), ve 2. třídě poslouží minibar. Ve voze č. 370 (Bee238) budou vyhrazeny oddíly následovně: oddíl č.1 služební, oddíl č.2 pro invalidy, oddíl č.3 pro dámy, oddíl č.4 pro matky s dětmi a oddíl č.10 pro minibar. Vůz č. 368 (Bpee237) bude veden jako klidový.

Wi-Fi nejen v dálkové dopravě

Jak bylo již vzpomenuto, D1 Expressy budou po pendolinech dalšími spoji Českých drah, na kterých bude dostupné připojení k internetu pomocí vnitřní Wi-Fi sítě. Oproti spojům SC Pendolino v nich však v současné době nebudou k dispozici portálové stránky vlaku. Ty jsou k dispozici právě jen ve vlacích SC Pendolino, kde probíhá testování a postupně jsou doplňovány různé služby. České dráhy proto chtějí tento portál podrobně představit a propagovat až po spuštění a otestování všech plánovaných služeb.

Spoji D1 Express však zavádění Wi-Fi připojení do vlaků Českých drah nekončí. Tiskový mluvčí Petr Šťáhlavský k tomu pro ŽelPage doplnil: „Připravuje se spuštění Wi-Fi v osobních vlacích vedených jednotkami z rodiny RegioPanter (řady 440, 640, 650) a RegioShark (řada 844). Vlaky jsou vybaveny příslušným zařízením. V rámci zkušebního provozu se dolaďují některé detaily. Jednotky jsou zatím stále ve zkušebním provozu (s cestujícími), ve zkušebním provozu jsou mimo jiné zatím ve vlastnictví výrobců.“ Během zkušebního provozu tak bude připojení k internetu v kompetenci jednotlivých výrobců. „V současnosti funguje Wi-Fi za použití SIM karet výrobce. Postupně bude toto připojení převedeno ve všech vlacích na SIM karty ČD a bude potom dostupné i v těchto soupravách,“ dodal Petr Šťáhlavský.

Podle informací ŽelPage má zájem o zprovoznění Wi-Fi sítě v regionálních vlacích také Liberecký kraj. Mimo to České dráhy už dříve avizovaly, že Wi-Fi připojením budou v budoucnu vybaveny i jednotky Viaggio Comfort a plánuje se dosazení do zhruba 400 vozů klasické stavby pro dálkovou dopravu.

Zdroj: ŽelPage, České dráhy


Dominik Jaroš , JiříK. | 26.9.2012 (21:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Jízdní řád

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 21      Zpráv na stránku:   
04.10.2012 (20:35)  
JiP: jedna jízda jedničkou stojí při denním dojíždění 3990/230/2 = necelých 9 Kč.

Jestli je někde problém, tak jedině v tom, že se tato možnost vůbec nepropaguje a že na některých tratích se (zatím) střídají vozidla, která jedničku mají, s těmi, které ji nemají. V Německu mají příměstské vlaky jedničku běžně.
registrovaný uživatel JiP 
04.10.2012 (18:09)  
To Spalda:
Zalezi na konkretnim pripade, ale na trati Kolin Praha je na vsech zastavkach (pr....) takovy nastup cestujicih, ze o tekovem si mohou nechat zdat i lecktera mesta 10-20 000. Ono totiz nabidka generuje poptavku. Vas system dost smeruje k tomu, ae bychom vlastne meli vesnice uplne zrusit a vsichni bysme bydleli v 3-4 velkych mestech, pak by vlaky treba nestavli vubec na sve trase ;) JInak s temi elefanty jste me nepochopil. Navrhuji udelat z 3 vozovych opet 3 vozove (66 % trakce -trakcni, vlozeny, trakcni) a vyrazeny ridici spojit s 1 trakcnim a tytto 2 vozove jednotky provozovat na mene vyznamnych trasach, kde dnes jezdi dost neekonomicka vozidla 136 nebo 363 s nekolika kusy vagonu. Navic bych omezil 1. tridu na 1/2, mozna i 1/3 sve kapacity, protoze jeji obsazenost je naprosto minimalni, hlavne v ramci PID, kdy jizda jednickou je dosti draha oproti pasmove jizdence. Redukci 1. tridy by se kompenzoval pocet chybejicich sedacek ve 2. tride v pripade dvou trakcnich vozu, ktere maji kapacitu mensi nez ridici.
04.10.2012 (17:51)  
JiP: čtyřvozový CE s 50% adhezí a navíc s redundancí, proč ne. Určitě rozumnější kombinace, než teď.
S tím sekáním jste ale trochu vedle. Já neříkám nezastavovat nikde, ale jenom optimalizovat zastavování tak, aby to bylo efektivní. Problémy, které popisujete řeší všechny ostatní obce, které neleží přímo na trati a taky se do těch Úval nějak dostanou. Nikdy nemůžete vyhovět všem, ale pokud 5% obyvatel situaci mírně zhorším, ale 95% zlepším a zároveň tím výrazně zlevním provoz a zvýším kapacitu trati, tak se rozhodnu spíše pro moje řešení. Tahle trať byla postavena v 19. stol za úplně jiných podmínek. Pokud chceme provozovat rozumně železnici i nadále, musíme ji zefektivnit. Dnešní model osobních vlaků, které staví co 2 km a pak se musí nechat předjet rychlíkem efektivitou rozhodně neoplývá.
registrovaný uživatel JiP 
04.10.2012 (17:16)  
To Spalda: Co se tyce jednotek s Vami souhlasim, ale se zbytkem bohuhuzel ne. Uvedu priklad. Nekdo navrhne vagon s vyskou stropu 160 cm, coz je malo (u CD bych se tomu ani nedivil) a vy navrhujete resenim urezat lidem hlavy, pak se tam vejdou, ja navrhuji zvysit strop. Zeleznice slouzi lidem a ne naopak. U elefantu bych navrhoval objednat 80 ks trakcnich vozu stejnosmernych a nahradit vozy ridici. K ridicim vozum bych objednal 80 ks trakcnich dilu stridavych a vyresili bychom spoustu mist, kde reg, dopravu stae zajistuji 163 + 3 Bt. Vyrazne lepsi akceleraci Elefantu by se situace o dost zlepsila. Nemluve o reseni, ktere je ted uz bohuzel sen, kdy trat Kolin Praha mela byt cela 4 kolejna. Vase reseni s autobusy je bohuzel dost problematicke. Budou busy jezdit ke vsem vlakum?nebo jenom ke kazdemu druhemu? A budou jezdit o vikendu? A bude jezdit vlak nejen k vlaku na Prahu ale i na Kolin? A co kdyz bude mit vlak 15 minut zpozdeni, pocka autobus? A kdyz nepojedu autobusem ale autem do Uval, zaparkuju tam nekde? Na kole v lednu nepojedu.
04.10.2012 (16:51)  
Martin Utajený: jojo, je to o toleranci. Většinou ale tolerance chybí právě u lidí, kteří si vynucují pouštění. Jedím kolem 140, protože si na rozíl od vás platím benzín ze svých poctivě zdaněných peněz a při vyšších rychlostech auto začne celkem žrát. Když předjíždím kolonu kamionů, tak se nebudu za každým kamionem řadit, abych někoho neustále pouštěl. Když ale jedu oněch 140, už překračuju rychlost o 10, takže na mě nemáte co blikat. Především byste si měl ale uvědomit, že pokud jedu podle předpisů kolem 130, tak je to moje dobrá vůle, ne povinnost vás pouštět. Až dokončím předjetí, tak se samozřejmě zařadím, ale mezi tím nějaké blikání opravdu ignoruju.
04.10.2012 (16:38)  
JiP: jasně, vždyť o to se s váma nehádám. Konečně se našel někdo, kdo ví, jak má vypadat příměstská jednotka-velký počet hnaných náprav, velký měrný výkon. Nicméně energii na rozjetí spálíte stejnou (ikdyž rekuperací dostanete něco zpátky) a proto je mnohem efektivnější zastavovat méně často a menší sídla obsloužit busem.
Každopádně těch lenivých CE tu máme 80 a budou tu s náma ještě dalších x let, takže tím spíš se jeví jako ideální řešení rušit méně využívané zastávky, aby se jejich provoz zefektivnil.
04.10.2012 (16:08)  
Karel Kovářík

i to prase v luxusu, ať běží v pravém pruhu. Slušnost je jednou bliknout, nikoli blikat. Když někdo jede jak idiot dál v levém a nemíní uhnout, tak zatroubení je zákonem povoleno při chtěném předjíždění. Nikoli troubení. Poté jsou dva typy lidí. První předjedou z prava a dál pokračují a pak ti co se jim říká piráti ... ti prostě loudala nezvládnou a vytrestají ho.

Je to jen o toleranci.

Lol Phirae

překážka, nebo špatná cesta se dá objet. Hopsastrasse je po celé délce D1, ale závažné chyby jsou lokální, pokud berete levý pruh jako ten, po kterém se Vám auto méně opotřebí a berete to jako preceneds automatické jízdy v levém pruhu - bez možnosti úhybu (což jak píšete u Vás není - že rychlejším uhýbáte) počítejte s tím, že někteří agresivní movití řidiči udělají prostě cokoli, aby dojeli na příslušnou schůzku včas ... a mají lepší právníky než Vy. Ani ná nejezdním 130 ani 150, protože mi to na lechtání plynu jede od 160-180 na 6tku. (jasně, že ne do kopce) ... i já se neustále vracím do prava. Pokud pojedeme všichni vlevo dálnice nemá pak žádnou cenu, protože její kouzlo je tím ztraceno. Stejný problém je při jízdě z Brna do Modřic, kde je silnice třípruhá a kaminy jedou v pruhu v prostřed a auta jedou vlevém pruhu. Nikdo není z nás soudce a kde není soudce není žalobce. Vidím to každý den jak jsou řidiči takoví a onací a je to prostě o zlost, nikoli ježdění pro radost, jeden záměrně jede pomalu a má prasečí radost jak to druhému v lepším autě vadí a pak jsou oba na hřbitově.

Je to smutné, ale toto je realita českých silnic...

ZIP:
Když už čekám jako trouba v koloně v pravém, tak nikoho z leva nepustím, co si teď přijel.
Čekám na kruhovém objezdu o prohlížím si jak auta jedou aniž bych si uvědomil, že bych mohl jet já, protože mám volno.

atp.
registrovaný uživatel JiP 
04.10.2012 (16:04)  
To Spalda: na 3 km trati vlak se 100% hnanych naprav a vykonem adekvatnim k hmotnosti zcela bez problemu dosahne 140km/h a i EDB zabrzdi. Rozdil v jizdni dobe je diky casu stravenym akcelraci vlaku zcela zasadni. Zrovna vcera jsem mel moznost si to overit i prakticky. Z Libne jsme se v jeden moment rozjeli spolecne s nejakym IC (asi 8 vozu) tazenych 151. Okamzite jsme tomu IC ujeli zastavili v Kyjich, zacali se znovu rozjizdet a teprve nas to IC dojelo s tim ze jsme se za nim drzeli do Pocernic par metru v zavesu. To muze delat v jizdni dobe cca 2-3 minuty na jednom rozjeti!!! Akcelerace vozidla je zasadni vec. Proc Vlaku Leo expressu stuhnou jizdni doby pendolina? Pendoloino diky zprevodovani na 230km/h a vykony 4MW ma akceleraci taky dosti mizernou i pres pocet hnanych naprav 8. Predstavte si jak by se Elefant rozjel napri pri konfiguraci trakcni, vlozeny, trakcni vuz. Komfortu by to nijak jeste neublizilo a tech 140 by to jelo i mezi Roztoklatama a Tuklatama.
04.10.2012 (13:20)  
JiP: S technickými parametry máte naprostou pravdu. Všichni tady neustále řeší nátěr a tvar sedaček, ale tyhle daleko podstatnější parametry moc neřeší. Nicméně ani moderní jednotka s lepší adhezí na 2-3 km maximálky sotva dosáhne a už zase brzdí, takže takový provoz opravdu není příliš efektivní. Z tohoto hlediska by to chtělo rozestupy zastávek minimálně 5km.
registrovaný uživatel JiP 
04.10.2012 (12:17)  
Zastavovani Roztoklaty, Tuklaty a podobne...Zde je take jeste jeden problem a to zda Elefant je svymi technickymi pamatery skutecne vhodne vozidlo pro regionalni dopravu s cetnymi zastavkami. Prestoze Elefant zajistil urcity standard cestovani pro cestujici, tak je nutne si rici ze po technicke strance je to vozidlo velmi zastarele koncepce. A to hlavne pomer vykon a adheze. Kdyz zaprsi, tak se Elefant rozjizdi jak nakladni vlak o 30 vozech za neustale aktivni ochrany prokluzu. Problem totiz je, ze Elefant ma naprosto prisernou akceleraci - pouze 30% hnanych naprav). U modernich vozidel je to dnes i 100 %. A stejna situace je s EDB, stejne mizerne jako se to rozjizdi, tak to i brzdi. Elefant na trase Praha Kolin 140 prakticky vubec nedosahne. Mam v mobilu mereni rychlosti a pri cesto Praha - Poricany zcela vyjemecne prekroci rychlost 95 km/h. A to se pak neni cemu divi ze se Elefanty pletou. Toto je ale primarni pricina-jejich technicka zastaralost. Navic stale pistalka, mavani pruvodcich-dalsi zdrzeni. Deje se toto napr. v metru kde je situace vyrazne neprehlednejsi s vetsim objemem cestujich?
  1 2 3 4 5 ... 21      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko