Velim/Lichkov — Básník by řekl, že černá šelma konečně opustila ohradu, mírně znalý kolemjdoucí by zase mohl usoudit, že nástup další železniční konkurence je na spadnutí. Faktem je, že řada 480 dopravce LEO Express včera v noci poprvé vlastní silou opustila pečlivě izolované prostředí zkušebního okruhu v Cerhenicích, a vydala se na první ze série testovacích jízd na tratích spravovaných SŽDC. Zatímco dopravce samotný již ve velkém stylu ohlásil zkušební jízdy Praha – Bohumín, skutečná premiéra FLIRTu mimo testovacího centra byla o něco skromnější – a o to exotičtější.
Stadler 480.002 totiž zahájil svůj zkušební provoz na koridoru jen částečně, od Velimi po Ústí nad Orlicí. Odtud cesta černo-zlaté jednotky vedla dále na sever do míst, kde se v pravidelném provozu patrně nikdy neukáže. Důvodem noční exkurze až do pohraničního Lichkova byl test kompatibility s počítači náprav, jenž je nutnou součástí schvalovacího procesu pro provoz v pravidelné osobní dopravě. Na tuto úvodní zkoušku v následujících dnech LEO Express naváže dalšími jízdami, počínaje příštím týdnem i do své cílové stanice Bohumín, a to včetně vícečlenného řízení se dvěma spřaženými jednotkami. Spoje IC 1350 - 1365 poprvé svezou pravidelné cestující v neděli 9. prosince.
Zdroj: LEO Express
To bolo rečí, ako sa to bude bázovať na ONJ, spravovať od ČD a prenajímať personál... Prešlo pár mesiacov a stav je taký, že sa bázuje v Bohumíně, servis zaisťuje TrainClinic a personál je vlastný.
a ke kritice
ono je něco jiného slyšet kritiku "ČD dělaj píčoviny" (omlouvám se za sprosté slovo ale cituji Jančuru)
a slyšet kritiku že něco je dle názoru lea nevhodně řešeno....
navíc pokud pendolino a Leo v kombinaci vytvoří hodinový takt, tak si zase tak moc konkurovat nebudou, jasně jsou tu žlutofilové, kteří dělají plán podle toho, aby mohli jet žlutým strojem, ale podle mě většina cestujícíh bude vybírat spoj dle vhodnější doby a když bez ohledu na čas, tak dle nižší ceny
Na nejakú spoluprácu s ČD tiež neverím – hlavne preto, že tento produkt priamo útočí na pendolino. ČD majú k spolupráci asi rovnakú motiváciu, ako k spolupráci s Regiojetom, a Leo už tiež kritikou nešetril.
Otázka budúcnosti pendolin je skutočne na mieste. Osobne si myslím, že je na obzore ďalšie výrazné zvýhodnenie cestovania SCP a ďalší posun z pozície "nadvlaku" do roviny "bežného spoja". Je to jeho jediná šanca na prežitie.
Budou se střídal dost přesně po hodině a spolu utvoří cca hodinový takt. Možná pendolina oslabí, ale dá se i předpokládat, že se naopak budou vzájemně posilovat. Záleží na tarifní politice, zda jen na úkor D1, nebo i na úkor pomalejšího RJ.
EDIT: Dost mě zajímá, s jakým přijde LE tarifem a jak si ČD přizpůsobí ten svůj (pokud vůbec). Zajímavé by bylo např. stejná cena a vzájemné uznávání jízdenek a podobný způsob místenkování; navíc třeba ve spojení se smartfounovým éšopem. V časech odjezdu už zjevná jakási spolupráce je, tak uvidíme.
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.