..: Poslední Viaggio Comfort pro ÖBB pokřtěno číslem - railjet 51 :..

Křest railjet 51, Wien Meidling, 30. 7. 2012, foto: Josef Petrák Vídeň — Siemens Mobility dokončil dodávky netrakčních jednotek Viaggio Comfort pro Rakouské spolkové dráhy. Vzhledem k nevyužití poslední opce na 16 kusů byla série ukončena u čísla 51. Dnes, v pondělí 30. července 2012, na vídeňském nádraží Wien-Meidling pokřtili zástupci divizí Osobní doprava a Infrastruktura z koncernu ÖBB poslední z jednotek jménem „railjet fifty-one“ a ta odjela v 10.29 na Klagenfurt a Villach. Produkce jednotek trvala ve vídeňském závodě Siemensu a ÖBB na Grillgasse bezmála 4 roky - první řídicí vůz, Spirit of Linz, byl představen 15. září 2008. Jednotky railjet pokryly kompletně IC/EC spojení Vídeň - Graz, Vídeň - Villach a Budapešť - Vídeň - Salzburg - Mnichov, resp. Innsbruck - Bregenz /Lindau /Curych. Jejich příchod uvolnil množství vozů klasické stavby, které se dostaly mj. k Českým drahám, RegioJetu nebo nizozemskému dopravci NS Hispeed. ÖBB do konce roku slibují v soupravách instalovat Wi-Fi síť pro cestující. Otázka, jestli České dráhy odeberou poptávaných 15 souprav pro provoz vlaků EuroCity z Prahy do Vídně a Budapešti, zůstává ze strany ČD zatím nezodpovězená.

Zdroj: ÖBB


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 30.7.2012 (12:19)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Vozidla

More from Rakousko


  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   
Registered user tarten 
13.08.2012 (14:00)  
SYN: ČR má o celé 2 mil. obyvatel víc obyvatel než Rakousko, tedy o nezanedbatelnou čtvrtinu (dost přesně). Tedy právě o Ostravsko a pár dalších měst. A s tou Vídní - no, Vídeň = Praha + Brno. Obyvatelstvo je možná koncentrovanější, ale kromě Vídně zjevně NE do větších měst, naopak. Spojnice Praha - Brno - Ostravsko tam prostě chybí, jinak jsou to hodně podobné země.

Máte plnou pravdu v tom, že oni narozdíl od ČR jasnou koncepci mají.
Registered user SYN 
13.08.2012 (12:41)  
tarten: krásná analýza, ale celkem by stačilo říct že Rakousko je země zhruba stejně velká i lidnatá jako Česko, akorát je tam podstatně víc lidí koncentrováno v hlavním městě (Vídeň), které je tím pádem podstatně lidnatější než Prágl.
Čili Vám pro libovolnou dvojici Vídeň plus jiné větší rakouské město vyjde v součtu víc cestujících než i na té Praha-Ostrava...
No a když se budeme bavit o pokračování do zahraničí (stylu Katowice) tak Videň - Salcburk pokračuje směrem na Německo/Švýcarsko s takovými maličkostmi jako Mnichov a podobně, na druhou stranu je to celkem kousek do (Buda)Pešti tož tak:)

Jenže, k tomu celému navrch, oni mají svoji koncepci celkem jasnou a už na ní pár let pracují, a mají k dispozici víc peněz na tratě i vozidla...
Registered user tarten 
09.08.2012 (14:05)  
KK:
Milionové město je v Rakousku jen jedno - Vídeň. V ČR máme dvě, Prahu (1,3 mil.) a ostravskou aglomeraci (1,1 mil.). obyvatel je velmi hrubé evropské měřítko, kdy lze uvažovat o vysokorychlostním propojení. Natož o VRT II. kategorie, kde by se aspoň ten pinďa rozjel na svou maximálku.

Pak máme Brno, včetně malé aglomerace cca 0,4 mil., částečně po cestě. 1 mil. Tomu v Rakousku neodpovídá zřejmě nic.

Druhé nějvětší rakouské město je až Štýrský Hradec (Gratz) - 0,25 mil. Velikostí se podobá naší blízké dvojici Pardubice+Hradec Králové pomalu směřující k aglomerizaci.

Třetí Linec je jen o trochu větší než aglomerace Liberec + Jablonec, ale také Plzeň, která je relativně blízko prodloužení Ostrava - Praha a na směru do Německa, který je důležitý pro automobily, železnicí zatím zanedbávaný.

Čtvrtý Salcburg se dá velikostí srovnat s aglomerací Ústí n/L+Teplice, oba státy to mají na důležitém směru do Německa. (Po Innsbrucku už žádné stotisícové město nemají, výrazně nad 50 tisíc mají jen jedno. Nám po Olomouci a ČB výrazně nad 50 zbývají ještě 3 "nepoužitá".)

Takže já vidím, že milionové Ostravsko (s velikým Katowickem za zády) a 0,4 mil. Brno máme oproti Rakousku navíc.
Registered user Kakov 
09.08.2012 (8:38)  
tarten:
a jaká města/aglomerace máte na mysli?
Registered user tarten 
08.08.2012 (23:14)  
Luxian aj.: Nicméně poté předpokládám hodně vagonů DB prodají a myslím, že jich i hodně skončí na českých kolejích.

DB má přeci značný nedostatek vagónů, ne? A s lepšími novými vlaky předpokládám i nějaké cestujících navíc. Takže prodávat se určitě nebude tolik, kolik to vypadá. Naopak ČD zdá se nedobrovolně ušetří nějaké to Xmz.
Registered user tarten 
08.08.2012 (22:44)  
jarynka1: Pinďa má Vmax 230 což je víc než Railjet

Ne, pinďa nemá vyšší maximálku než railjet. Pinďa má testy jen na 200 km/h, i když konstrukčně je na 230 km/h. Railjet má konstrukční rychlost 230 km/h jako pinďa (spekulace o 250 km/h ponechám stranou).
Registered user tarten 
08.08.2012 (22:08)  
tsi:
Tratě ne, ale města a aglomerace k propojení máme. Rozhodně lepší než Rakušáci.
06.08.2012 (19:02)  
Miroslav Zikmund: Ano, máte pravdu, že na dlouhých ramenech je výhoda vratné soupravy menší, ale zaměstnávat neustále armádu posunovačů, kteří objížděním blokují zhlaví a volné koleje, mi nepřipadá jako řešení hodné 21. století.
S úvratí je to věc jiná, ale není zrovna 1. koridor s úvratí v Praze místo, kde by se vratná souprava hodila? Zatím nevíme, jak to bude s Jančurou do Německa a lokomotivama, ale u nákupu vlaků uvažujeme trochu víc do budoucna, ne?
Registered user tsi 
05.08.2012 (20:50)  
Libi se mi diskuze smerem, ze 3 sedadla v rade nebo 1.trida je "moc" luxusni a musi se priplacet.
Tohle funguje jenom kdyz mas na trase monopol, pak muzou na nabrezi diskutovat co je vhodne "luxusni" pro cestujici.
RegioJet ted jezdi 1.tridu za cenu druhe a na cestujici to zabira. Naroky cestujici proste rostou - kdyz se podivam na interier automobilu bezne nizsi-stredni pred 10 lety a ted, tak je to jasne.
A na kolejich to nebude jine, tedy v pripade konurencniho boje.
S Pendolinem uz zadny velky cirkus nenadelame, to je rychlovlak na 1.5 hodinou cestu mezi velkomesty, skoda ze takove dve velkomesta ani trat nemame.
05.08.2012 (18:56)  
ad jarynka1 : schválení pro provoz je jedna věc, ochota pustit krám na své koleje je jiná věc. Rakušáci už Potěmkiny ze svých kolejí vyhnali, protože nesplňují jejich představy o vlaku kategorie EC, mimo jiné z hlediska nedostatku prostor pro zavazadla. Taky tarifní politika ČD s povinnou rezervací na českém území se vídeňským hófrátům nelíbila - a když si nedali nábřežní úředníci říci, řekli HALT ...
A znelíbil se i úřednictvu v městě nad Dunajem ...

K jízdám do Budapešti by se s italským krámem museli naučit jezdit maďarští strojvedoucí nebo to naučit štúrovské strojvůdcovstvo ... kdo by to zaplatil ?

ad spalda : to máte sice pravdu, ale když chcete u dálkového vlaku cestujícím poskytovat kvalitní služby, tak je taky třeba ve vratné stanici tu soupravu vyčistit, alespoň vybrat odpadkové nádoby, doplnit papír na WC - a než tohle uděláte, tak v poklidu dokážete s lokomotivou objet ... vratnou soupravu využijete tam, kde se jedí na koncové nádraží nebo vlak jede úvratí ...

ad ceskolipak : a na kterých tratích by opravdu Potěmkiny výrazně klopily ? Prakticky všechny trati se nějak narovnávají, takže těch tratí, kde by se výrazně projevil naklápěcí efekt jaksi v tuzemsku moc není ... Ušušnit někde 5 - 10 minut není řešení ...

Smysl by to mělo do Lince, zejména na rakouském úseku, podle kuloárních info tam ČD navrhovali Potěmkiny nasadit, ale nějak s tím neuspěli. Není divu, frekvence na sedm vozů tam není a zjevně nikdy nebude, zejména není potřeba dvou jedniček, tam by se vystačilo s jedním AB ...
I když na druhou stranu by se zkrácením cestovní doby dala nějaká frekvence získat, ale to by vyžadovalo pravidelný dvouhodinový takt a takových sedm párů vlaků denně. A hlavně nevázat použití vlaku na povinnou rezervaci nebo vybírat za jízdu v třetiřadém vozidle nějaký "luxusní" příplatek.
Jenže takovéto kombinace jsou patrně pro "vltavské nábřeží" nepřijatelné ...
Navíc zase problém se zaškolováním rakouského personálu ...
  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2019 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko