..: Poslední Viaggio Comfort pro ÖBB pokřtěno číslem - railjet 51 :..

Křest railjet 51, Wien Meidling, 30. 7. 2012, foto: Josef Petrák Vídeň — Siemens Mobility dokončil dodávky netrakčních jednotek Viaggio Comfort pro Rakouské spolkové dráhy. Vzhledem k nevyužití poslední opce na 16 kusů byla série ukončena u čísla 51. Dnes, v pondělí 30. července 2012, na vídeňském nádraží Wien-Meidling pokřtili zástupci divizí Osobní doprava a Infrastruktura z koncernu ÖBB poslední z jednotek jménem „railjet fifty-one“ a ta odjela v 10.29 na Klagenfurt a Villach. Produkce jednotek trvala ve vídeňském závodě Siemensu a ÖBB na Grillgasse bezmála 4 roky - první řídicí vůz, Spirit of Linz, byl představen 15. září 2008. Jednotky railjet pokryly kompletně IC/EC spojení Vídeň - Graz, Vídeň - Villach a Budapešť - Vídeň - Salzburg - Mnichov, resp. Innsbruck - Bregenz /Lindau /Curych. Jejich příchod uvolnil množství vozů klasické stavby, které se dostaly mj. k Českým drahám, RegioJetu nebo nizozemskému dopravci NS Hispeed. ÖBB do konce roku slibují v soupravách instalovat Wi-Fi síť pro cestující. Otázka, jestli České dráhy odeberou poptávaných 15 souprav pro provoz vlaků EuroCity z Prahy do Vídně a Budapešti, zůstává ze strany ČD zatím nezodpovězená.

Zdroj: ÖBB


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 30.7.2012 (12:19)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Rakousko


  1 2 3 4 5 6 ... 8      Zpráv na stránku:   
02.08.2012 (7:26)  
Jeno krátké povzdechnutí k poslední větě sdělení ÖBB. Já se již těšil, že se konečně v důchodu svezu klimatizovaným a pohdlným vlakem. Před léty jem si prohlédl a vyzkoušel jeho interiér zde v Ostravě. A opět se dovídám, že otázka nákupu zůstává nezodpovězena. Tak buď platí dřívější koncepce ministersva dopravy resp. ČD, nebo nikoliv. Vysvětlí mi někdo?
registrovaný uživatel Honza  mail  
02.08.2012 (1:55)  
Racek: on je trochu rozdíl když není klimatizace, nebo když vypadne........
registrovaný uživatel Racek 
01.08.2012 (23:04)  
Juristic007: to se mi stává docela běžně, že u ČD přestupuju z vlaku do vlaku a ani v jednom z nich není klimatizace. Mám snad kvůli tomu začít hledat kameny?
01.08.2012 (19:38)  
... to se to nemcum kupuje 220 x ICE, kdyz jenom za prvni pololeti prepravily DB MILIARDU cestujicich...

Nicmene zase jim minuly tyden u dvou vlaku /prvniho a toho,do ktereho lide prestouili/* vypadla klimatizace. Za to by tady jancurovci CD ukamenovali.
01.08.2012 (11:53)  
Luxian: Kéž by skončilo. V době "výprodeje" Halberstadtů se ČD tvářily, že žádné vozy už nikdy kupovat nemusejí (dokonce to bylo v tiskovce k jedné změně GVD - "zvyšujeme rozsah dopravy zcela bez nově pořízených vozidel"), takže tyto vozy teď brázdí koleje maďarské, bulharské, albánské a snad íránské.
registrovaný uživatel Luxian  mail  
31.07.2012 (19:25)  
Na ty německé ICx jsem tedy zvědavý. Proti tomu RJ už bude relativně stará jednotka. Nicméně poté předpokládám hodně vagonů DB prodají a myslím, že jich i hodně skončí na českých kolejích.
registrovaný uživatel Neonym  mail  
31.07.2012 (13:33)  
Josef Petrák: copak lak? Aby to do sysla neudělalo díru:-)
31.07.2012 (12:01)  
Jiří Kocurek: Proto radši Sysla a RegioPanter sprchovali, než aby si tříštili sklo o lak. :)
31.07.2012 (11:52)  
Josef Petrák: Tak to pak chápu. Mimochodem nechtěl bych stát metr od místa, kde praskne plná neotevřená lahev sektu. Jak je to natlakované, tak střepy lítají dost daleko. Taková ligh-verze tříštivého granátu.
31.07.2012 (11:37)  
Ad láhev - byla víc než z poloviny prázdná, to může napomoct?
  1 2 3 4 5 6 ... 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko