Vídeň — Siemens Mobility dokončil dodávky netrakčních jednotek Viaggio Comfort pro Rakouské spolkové dráhy. Vzhledem k nevyužití poslední opce na 16 kusů byla série ukončena u čísla 51. Dnes, v pondělí 30. července 2012, na vídeňském nádraží Wien-Meidling pokřtili zástupci divizí Osobní doprava a Infrastruktura z koncernu ÖBB poslední z jednotek jménem „railjet fifty-one“ a ta odjela v 10.29 na Klagenfurt a Villach. Produkce jednotek trvala ve vídeňském závodě Siemensu a ÖBB na Grillgasse bezmála 4 roky - první řídicí vůz, Spirit of Linz, byl představen 15. září 2008. Jednotky railjet pokryly kompletně IC/EC spojení Vídeň - Graz, Vídeň - Villach a Budapešť - Vídeň - Salzburg - Mnichov, resp. Innsbruck - Bregenz /Lindau /Curych. Jejich příchod uvolnil množství vozů klasické stavby, které se dostaly mj. k Českým drahám, RegioJetu nebo nizozemskému dopravci NS Hispeed. ÖBB do konce roku slibují v soupravách instalovat Wi-Fi síť pro cestující. Otázka, jestli České dráhy odeberou poptávaných 15 souprav pro provoz vlaků EuroCity z Prahy do Vídně a Budapešti, zůstává ze strany ČD zatím nezodpovězená.
Zdroj: ÖBB
Naopak, kdyby se provozovatel spokojil s šířkou třeba patráku (2820), mohl by mít ještě delší vůz než 28m...to by mohlo být docela ekonomicky lukrativní..
Cena za tlakotěsnou jednotku na 249km/h pak není o moc vyšší, než u regionálky.
Myslíte, že po nákupu RJ bude Pendolino stále vlajkovou lodí ČD? Asi ne - a co se s ním stane? Prodat? Kam? Kdo by chtěl tří systémovou soupravu - a tak drahou??
Neutrácejme - rekonstuujme. Tlačme na SŽDC aby zlepšovala další úseky a dalo se tam jezdit trochu lépe (rychleji a bezpečněji). K tomu nám dopomáhej otevřená konkurence dopravců.
Na lokálkách lidi raději vidí RegioNovu, než zelené Btax. A proč? Btax tak špatný není, ale za jeho dobu používání se dost ošoupal - je špinavý a to lidem vadí nejvíce.
Vidím to i v případě reko ponorek - Viz. Elinka z Vršek - většinou na R směr Tanvald - Praha Vrš.. Je plná skoro při každé jízdě.
Naproti tomu rychlíky na hlavní trati Brno - Č. Třebová - Praha jsou prázdné - max 4 lidi na vagon - Esa si to tahají úplně zbytečně a pálí elektriku - no co - je to dotované...
http://www.mobility.siemens.com/mobility/global/de/fernverkehr/schienenverkehr/hochgeschwindigkeits-intercity/icx/Seiten/icx.aspx?stc=wwimo100158
Daleko lepší by mi přišlo, kdyby se ČD "přiživily" na Německém kontraktu ICx tím by měly soupravu zase o několik let mladší, Vmax 230 by u 7 vozové soupravy zůstala stejná jako u RJ a distrubuovaný pohon jednotky je přecejenom trochu jiný gard než těžká loko.
ICx šoupnout na trasu Praha-Ostrava, tím Leošovi a Jančurákovi vytřít zraky, pendolina frkanout tam, kde by opravdu klopila.
Sice budou ICx dražší, ale je to jistota, že nám Němci a Rakušáci povolí, aby to jezdilo po jejch železnici.
Proč asi ? Protože nabízené služby jsou kvalitní.
Ceny aut jsou v ČR, v Rakousku a Německu stejné, ceny pohoných hmot také, ale jízdné v Německu a Rakousku dražší.
V ČR se šidila výstavba koridorů s tím, že zde přeci budou jezdit klopidla. Nyní však sušíme jen 7 ks a krom části vlaků EC nemáme ani soupravy jezdící alespoň po Vvyj rychlostnících. Rychlíky Béčka, koženka. To je realita ČD jezdící po koridoru.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.