..: Poslední Viaggio Comfort pro ÖBB pokřtěno číslem - railjet 51 :..

Křest railjet 51, Wien Meidling, 30. 7. 2012, foto: Josef Petrák Vídeň — Siemens Mobility dokončil dodávky netrakčních jednotek Viaggio Comfort pro Rakouské spolkové dráhy. Vzhledem k nevyužití poslední opce na 16 kusů byla série ukončena u čísla 51. Dnes, v pondělí 30. července 2012, na vídeňském nádraží Wien-Meidling pokřtili zástupci divizí Osobní doprava a Infrastruktura z koncernu ÖBB poslední z jednotek jménem „railjet fifty-one“ a ta odjela v 10.29 na Klagenfurt a Villach. Produkce jednotek trvala ve vídeňském závodě Siemensu a ÖBB na Grillgasse bezmála 4 roky - první řídicí vůz, Spirit of Linz, byl představen 15. září 2008. Jednotky railjet pokryly kompletně IC/EC spojení Vídeň - Graz, Vídeň - Villach a Budapešť - Vídeň - Salzburg - Mnichov, resp. Innsbruck - Bregenz /Lindau /Curych. Jejich příchod uvolnil množství vozů klasické stavby, které se dostaly mj. k Českým drahám, RegioJetu nebo nizozemskému dopravci NS Hispeed. ÖBB do konce roku slibují v soupravách instalovat Wi-Fi síť pro cestující. Otázka, jestli České dráhy odeberou poptávaných 15 souprav pro provoz vlaků EuroCity z Prahy do Vídně a Budapešti, zůstává ze strany ČD zatím nezodpovězená.

Zdroj: ÖBB


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 30.7.2012 (12:19)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Rakousko


  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   
05.08.2012 (15:28)  
vikititor 03.08.2012 (12:23)
Dovoluji si nesouhlasit s částí vašeho komentáře, že když se koupí railjety, tak se dají na ostravu. To se určitě nestane, alespoň ne v blízké době. Proč? Nevýhodou railjetu je to, že je v provozu nedělitelný, čili do konkurenčního prostředí nevhodné vozidlo. Myslím, že ČD bohatě stačí na tomto rameni sedm souprav Pendolin. ČD původně railjety chtěli nasadit na rameno Praha-Ostrava, ale to se ještě nevědělo, že zde bude jezdit Jančura a Leo.
05.08.2012 (14:42)  
Tak nějak netuším proč se na jižní rameno nenasadí Pendolino? Do Rakouska a na Slovensko smí tak si myslím že schválení do Maďarska zas nebude takový problém. A pak bych začal uvažovat o tom co bude jezdit na Ostravsko. Pinďa má Vmax 230 což je víc než Railjet míst tak zhruba stejně 4,5x 2.třída 2x1.tř a bufet ve kterém si stejně "obyčejný" čecháček nic nekoupí.
03.08.2012 (17:47)  
SYN: přesně tak. Vratných souprav s výkonnou lokomotivou je třeba jako soli. Samotným zrychlením oběhů by se pak dalo uvolnit na vlaky nižších kategorií mnohem více starších a slušných vozů, než kolik se nakoupí nových. Nehledě na to, že spousta dálkových vlaků zdaleka nevyužívá parametrů koridorů, které jsme za velké peníze budovali.

Tím netvrdím, že vyházet klasické soupravy z regionálky a nahradit je novými jednotkami by nebylo potřeba.
registrovaný uživatel SYN 
03.08.2012 (16:43)  
vikititor: na druhé straně je taky potřeba myslet zda tu máme rozumný počet vozů s kterými nás nechají (budou mít zájem) jezdit do DE a AT. Jako když se kupovaly nové Xmz tak taky byly na naše vnitřní podmínky "zbytečně luxusní", ale jsou to prakticky jediné vozy které jsou v zahraničí akceptovány a není jich zrovna moc do rezervy (a jejich technické parametry postupně začínají být využitelné i u nás)... Jenže dneska už ty dálkové vlaky s klasikou (IC/EC) taky nejsou zrovna špička a ač jsou na naše podmínky více než dostatečné (případně s malým "dotuněním" toho na čem se při pořizování ušetřilo) tak v cizině v konkurenci ICE/RJ postupně ztrácejí...

A jinak u všeho je otázka co za kolik, odstrašující příklad pro mě jak to NEmá být byly několikanásobné reko Aee/Apee/Bee/Bpee které se v součtu ceny za jednotlivé fáze prakticky vyrovnaly ceně nového vozu, ovšem zůstávají to stále staré plečky s mizernými technickými parametry (Vmax, brzdy, jízdní vlastnosti) jen mírně napucované... jako pořád jde o tu cenu, fakt se na tom musel nechat přiživit tolik "zařizovačů"?
Ještě aspoň že v těch posledních výběrkách se ceny vyvíjejí poněkud slibněji...
03.08.2012 (12:23)  
spalda: Myslel jsem to tak, že místo zbytečných luxusních by měly ČD myslet i na jiné - tzn. i na rychlíky a Sp nebo Os vlaky regionální. Nových vozů jako regioShark a Panter je po skromnu..

V zásadě nejsem proti nákupu nových vozů pro EC. Vím, ale jak to dopadne:
Nakoupí se RJ jednotky, pak se budou muset koupit nové loko a celé se to dá na rameno Praha-Ostrava. Těch pár desítek "lepších" vozů Amper Bpeer např. přejde na nějaký Ex. Jinými slovy, všude jinde to bude stejné, ale z Prahy do Ostravy se svezem.. Jinde pozvracíme.. z Béček špinavých a hlučných - jak tu již správně zaznělo..

Takže - nakupujme - ale diverzifikovaně. To co máme, využijme tak, jak bylo původně myšleno (tím narážím na Pendolíno) a pak můžeme vylepšovat už tak dobré (pro dobré EC ještě lepší).


Nemůžu se ubránit dojmu, že je to "jen" chabá a opožděná reakce ČD na nástup konkurence..
registrovaný uživatel Sim 
03.08.2012 (10:32)  
spalda > spalikova brzda ... ano, je to zdroj hluku, nicmene ve srovnani s emzetami tem nasim retrovozum chybi jeste dalsi dulezita zalezitost - zvukova izolace. Zkuste si nekdy v souprave emzet vlezt do mezivozoveho prechodu, sepot to neni a presto je (po zavreni dveri) ve voze ticho.
02.08.2012 (20:46)  
Jiří Kocurek: ten hluk způsobuje hlavně špalíková brzda. Další z mnoha důvodů, proč tyto vozy patří dávno do šrotu.
02.08.2012 (18:40)  
ceskolipak: Poprosil bych Vás abyste se v souladu s pravidly diskuze zdržel vulgarizmů. Moc dobře víte jak se dotyčný jmenuje. Pokud nedokážete napsat jeho jméno slušně, tak raději pište jen iniciály. Děkuji.
02.08.2012 (18:34)  
Viktor Suchoň: Mě se teď podařilo. Chtěl jsem do Prahy, vyšlo mi to na rychlík ve 14:40. Ale co čert nechtěl, přijela 50 minut zpožděná Hungaria. Nepohrdnul jsem tmavěmodrým Bmz v majetku MÁV. To ticho, které bylo v něm při 140 km/h, v béčku zažijete na té samé trati při rychlostech kolem 50-60 km/h. Klima funěla tak akorát. Paráda.
02.08.2012 (13:30)  
honzatvs: tohle nejde úplně zobecnit. Výpočet průjezdného průřezu je celkem komplení a složitá záležitost. Kromě samotné geomterie do výpočtu vstupuje spousta parametrů a vůlí spojených s vypružením, náklon vozu atd. Nehledě na to, že skříň běžného vozu má rovnoběžné bočnice, kdežto skříň ICx se zužuje. Oproti věžným vozům tak může být v dolní části širší, zatímco v horní kritické části naopak užší.
Dlouhé patráky bych neviděl úplně reálně z důvodu maximální hmotnosti na nápravu. S hmotností se dost bojuje i u kratších patrových vozů.
  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko