..: ČD poptávají 11 motorových jednotek pro soutěž na linku R27 :..

vizualizácia jednotky LINK pre České dráhy, foto: PESA.pl Praha — České dráhy v pátek vypsaly další ze svých plánovaných výběrových řízení na nová kolejová vozidla. Oproti všem dosavadním tendrům, má ale ten aktuální prvenství v historii, že se jedná o první potávku na vozidla určená do připravovaných tendrů Ministerstva dopravy. To ale také znamená, že účastníci jdou od začátku do soutěže, jejíž vítěz vozidla dodá jen v případě úspěchu Českých drah v připravovaném tendru na rychlíky linky R27 Olomouc - Opava - Ostrava. ČD jako státem vlastněná akciová společnost jako jediná v této soutěži musí k veřejnému tendru přistoupit. Ostatní dopravci mohou oslovit výrobce napřímo.

Celková cena zakázky, která má být dokončena do 23 měsíců od podpisu smlouvy vázané na úspěch v soutěži na linku R27, je odhadována na 1,06 miliardy korun. Poptáváno je 6 motorových částečně nízkopodlažních jednotek s kapacitou minimálně 180 míst a 5 s kapacitou minimálně 120 míst. Vzhledem k běžně nabízeným motorovým jednotkám na evropském trhu půjde s největší pravděpodobností o 6 třívozových a 5 dvouvozových jednotek. V tomto případě by prostým přepočtem na vůz byla odhadovaná cena za dvouvozovou jednotku 75,7 milionů korun a třívozovou 113,6 milionů.

Lhůta pro doručení nabídek nebo žádostí o účast byla stanovena na 14. srpna letošního roku. Vítězný uchazeč z těch, kteří splní kvalifikační kritéria, pak bude vybrán v elektronické aukci, která zajistí nejnižší možnou cenu. Požadované vybavení vozidel je podobné jako u dříve vysoutěžených vozidel PESA Link pro regionální dopravu. Vozy musí disponovat plně klimatizovaným, částečně nízkopodlažním interiérem s oddíly 1. a 2. vozové třídy. Audiovizuální informační systém, uzavřené WC či zásuvky na 230 V mají být také samozřejmostí. Podobně jako u výše zmiňovaných souprav PESA Link mají být vybaveny i Wi-Fi sítí pro připojení k internetu.

Zdroj: IS VZ US


JiříK. | 24.6.2012 (13:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu ČR Moravskoslezský


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Keprt 
28.06.2012 (21:16)  
Flexaretista: jasně, obecné nevýhody akuvozidel. Já za ně nechci nijak plédovat, jen mě poněkud mate, ze v tom Německu jezdilo nějakých 200 "akumotoráků" po dobu cca 40 let, dodávky v několika sériích - takže to nebyl nějaký jednorázový krátkodechý pokus, ale plnohodnotný provoz. Zřejmě jezdily na krátkých ramenech (kterých ubylo), kde byl nízký proběh a čas na nabíjení. Kromě "elektronizace", která tehdy nebyla, tehdy baterkám "svědčila" vysokopodlažnost; dnes by ty baterky v motoráku nebylo kam dát.
28.06.2012 (16:16)  
Martin Keppert: myslím, že problém bude:
1. v tom, že je vlak taková kráva veliká a těžká, že tam nějaké rychlonabíjení v konečné stanici nebude na běžný celodenní provoz stačit.
2. rychlonabíjení i tak trvá nejméně 20-30 minut, což při současném trendu pár minut na otočku v konečné stanici znamená, že budete muset držet daleko větší provozní zálohu, aby průběžně nahrazovala vybitá vozidla. Navíc to zase znamená nutnost udržovat k tomu infrastrukturu + pořád někdo musí běhat ven každou chvíli to připojit/odpojit.
3. kolísavost kapacity baterií v závislosti na aktuálním počasí (zejména teplota) to taky prodražuje
4. malé baterie s velkou kapacitou pořád neuděláte -> vozíte mrtvé železo víc, než u dieselu/trolejové elektřiny
5. životnost článků a nákladovost jejich obměny nedokážu posoudit.
6. současný trend elektronizace interiéru a exteriéru (dveře, panely, zásuvky, wifi apod.) se nezdá, ale v součtu to bude slušný odběr. Takže ani pro to to není zrovna ideální.
registrovaný uživatel Keprt 
28.06.2012 (14:35)  
TEŽ vznikly před ca 100 lety a řešily nevyhovující přepravu turistů do hor koňmo, resp. prvními nepříliš fuknčními auto/trolejbusy. Jaký problém by ŠED, DOH, KrM řešily dnes?? Kdo, kromě iniciátorů, je potřebuje? A to nemluvím o miliardových nákladech..

..ropná lobby..

Lobby výrobců elektřiny a elektrotechnických zařízení taky nejsou žádná ořezávátka, masivní veřejnou poporu pro větrníky a spol si sjednali slušně..
28.06.2012 (14:15)  
Martin Keppert: proč se nevyrábí? není to trochu "ropná lobby"?... proč se ve velkém nevyrábí auta na alternativní pohon? ... TEŽ je také recese?, vždyť tyhle šumavské, orlické,... dráhy by fungovaly na stejném principu...
registrovaný uživatel Keprt 
28.06.2012 (9:26)  
Mišák: bateriové "motoráky" (ETA 150) jezdily dlouhá léta a v poměrně velkém počtu u DB, nené pochyb o tom, že to "jde". Ovšem proč se takové vozy už téměř 50 let nevyrábějí? Dojezd (dle wiki) 300 km, to by na lokálky stačilo i dnes. Cena a údržba akumulítorů? Netušíte někdo?

Celý projekt DOH (apod krkonošké metro nebo šumavské dráhy) považuju za škodlivou (možná)recesi, kdy nějakcí blázni navrhují samosprávám nesmyslné, nepotřebné a drahé "projekty" podsouvající železnici úlohy, ke kterým není nutná a odvádí se tak pozornost od projketů, kde investice do železniční infrastuktury něco skutečně přinese.
27.06.2012 (21:54)  
Martin Keppert: Já pro Siemens nepracuji a ani netvořím webové stránky Drah Orlických hor... Pokud tam byla možnost bateriového provozu zmíněna, tak si ji nejspíš autoři nevycucali z prstů pro pobavení, ale zřejmě je v nějakém časovém horizontu reálná...?! Fyzikálně to přece funguje obdobně jako elektroautomobily... Hybridní vozidlo jsem neviděl, já jsem totiž neviděl ani Desiro ML :D - o hybridním vozidlu je zmínka třeba zde: http://www.zelpage.cz/zpravy/7723 ...
registrovaný uživatel TKD 
27.06.2012 (19:15)  
K Internetu (Wifi) ve vozidlech:

Není problém dát přístupové body do vozidel a ty propojit do sítě. Dokonce není ani takový problém tu jednotku připojit, a to relativně spolehlivě (tedy, kromě tunelů). V ČR je dnes pět různých sítí (O2 GSM + O2 CDMA, TMobile, Vodafone a Ufon), které lze pro připojení soupravy používat najednou, takže nepokrytých míst je tak dost málo.

Problém spíš vidím v tom, že ani všechny tyto sítě dohromady nemají takovou kapacitu, aby zvládly potřeby stovek lidí na přenosovou kapacitu. Naštěstí, licenční podmínky pro "4. generaci - LTE" počítají s nuceným pokrytím hlavních koridorů. Tak snad to tam vydrží.
27.06.2012 (13:00)  
Co stálo za koncepcí 1A A1 je jednoduché - poměr kvality a ceny :-). Jelikož k Dm12 nejsou žádné přívěšáky, tak nepotřebuje vyvíjet na spřáhle nějaké extra velké tažné síly a tudíž pohon poloviny dvojkolí stačí (stejně už omezujeme tažnou sílu, abychom nepřesáhli nějaké přijatelné zrychlení).
Kdyby Dm12 tahaly 2 vleky, tak by možná stálo za úvahu porovnat obě řešení, ale moc bych nedoufal v úspěch pohonu všech 4 náprav. Navíc tratě obsluhované Dm12-kami jsou často (neříkám že vždy) stylu osobák, rameno 200 km, počet zastávek 5, jízdní doba 2 hodiny (osobák Pieksämäki - Joensuu). Pomalejší rozjezd (s teoretickými 2 vleky) nehraje pražádnou roli.
registrovaný uživatel Keprt 
27.06.2012 (8:17)  
Mišák: ty si někdy někde viděl Desiro ML jako diesel nebo hybrid? O tom blábolu o vývoji akumulátorové verze pro DOH si tiše myslím, že nás jen chceš pobavit.
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko