..: LEO Express zavede většinu chybějících spojů :..

Jednotka LE 480.002 v Pardubicích, foto: Matouš Danielka Praha — Dopravce LEO Express zavede od pátku 18. ledna dalších šest spojů mezi Prahou a Bohumínem, které původně měly být provozovány již od začátku platnosti jízdního řádu 9. prosince 2012. Důvodem postupného rozšiřování provozu bylo pomalejší oživování a ladění souprav Stadler FLIRT, než dopravce původně očekával. V provozu bude nadále chybět devátý nedělní spoj LE 1362 v 15.22 z Bohumína, jehož zavedení by si vyžadovalo provoz bez záložní soupravy; tu si ovšem dopravce zatím chce ponechat vždy k dispozici, aby v nouzových situacích nemusel zajišťovat náhradní přepravu od smluvního partnera České dráhy. Za dosud blokovanou, ale nevyužitou dopravní cestu LEO Express zatím neplatil, neboť SŽDC tyto sankce prozatím nevybírá s odvoláním na několik běžících správních řízení u Drážního úřadu.

Zdroj: LEO Express, iDNES.cz


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 16.1.2013 (17:32)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 12      Zpráv na stránku:   
dopisovatel nebo člen ŽP topič  mail  
24.01.2013 (18:15)  
Joska Holibajda: A za vše může RJ svojí klamavou reklamou, že?
24.01.2013 (17:39)  
Vlad: Můžete, prosím, uvést jaké dostal SA/RJ dotace na kilometr z peněz daňových poplatníků?
Nemůžu, nikdy jsem netvrdil, že dostávají placeno od kilometru. Nechápu, proč se mě na to ptáte.

Ale nezaměňujte to, prosím, za kompenzace, které dostávají všichni dopravci, kteří ze zákona poskytují slevy žákům, studentům, držitelům průkazů ZTP...
To musím trochu rozvést. Nárok na kompenzace mají skutečně všichni dopravci:
1) Dopravci jezdící v závazku veřejné služby mají slevy kompenzovány v rámci dotace (komnpenzace jsou obsaženy v dotaci - nezjišťuje se, kolik cestujících se slevou dopravce přepravil).
2) Dopravci jezdící na vlastní komerční riziko nedostávají dotaci, proto mají nárok na kompenzaci za každého cestujícího se slevou (zjišťuje se, kolik cestujících se slevou dopravce přepravil a podle toho se určí výše kompenzace)
http://www.mdcr.cz/NR/rdonlyres/B94E7D7F-188D-4586-85A1-06686B6F6C56/0/Metodicky_pokyn_kompenzace_slev_2012.doc
(článek 3)
Takže zaměňovat nebudu, jsem si vědom rozdílu mezi "dotací" a "kompenzací". Před vstupem soukromníků na trať Pha - Ova dostávaly ČD dotaci (2,47 Kč/km). Tato částka zahrnovala i kompenzaci za slevy (první odstavec článku 3). Teď na té trati nedostává dotace nikdo, zato všichni tři dopravci mají nárok na kompenzace (druhý odstavec článku 3). U Regiojetu ty kompenzace po přepočtu dělají cca 4 Kč/vozokilometr
(http://www.mdcr.cz/cs/Potrebuji-se-poradit/poskytnute-informace/kompenzovat_subjektum_provozujicim_verejnou_dopravu_ztratu.htm)

Jiri Vosecek: je dle zákona povinnen slevu poskytnout a následně je mu dorovnán rozdíl
Ten dopravce většinou bohužel dostane od MD víc než jen dorovnání rozdílu. Pokud dospělý platí akční jízdné 200, dítě platí 100 (polovinu akčního jízdného). Dopravce ale dostane od MD jako kompenzaci za dítě třeba 150 (polovinu obyčejného jízdného).

Abych řekl pravdu, je mi smutno z toho všeobecného pohledu na věc. Když ČD dostávaly dotace 0,59 mil. Kč měsíčně (a k tomu už žádné kompenzace), kdekdo to kritizoval. Teď Regiojet dostává na kompenzacích měsíčně 2 mil. Kč a je to v pořádku. A přitom jde jen o to, že se ten příspěvek jinak jmenuje. Pořád jsou to peníze z veřejných rozpočtů.
editor nebo admin ŽP Vlad  mail  
24.01.2013 (16:50)  
(OT) Joska Holibajda: Napsal jste: "Stejně jako u našich autobusů nezatížíme kapsy daňových poplatníků ani korunou." Tato tisková zpráva byla vydána v době, kdy již žlutí od státu dostávali kompenzace za cestující ve svých autobusech."

Můžete, prosím, uvést jaké dostal SA/RJ dotace na kilometr z peněz daňových poplatníků? Ale nezaměňujte to, prosím, za kompenzace, které dostávají všichni dopravci, kteří ze zákona poskytují slevy žákům, studentům, držitelům průkazů ZTP...
24.01.2013 (16:49)  
Ale tak to snad s těmi "dotacemi" pro SA nemyslíte vážně, ne? Sice ano, SA dostává nějaké peníze od státu, ale ne od ujetého kilometr, ale na základě toho, že je dle zákona povinnen slevu poskytnout a následně je mu dorovnán rozdíl.

Být Jančurou, tak vydám stejnou zprávu, protože to nejsou dotace, ale pouze návrat těch peněz, o které jsem byl nucen přijít zákonem.
dopisovatel nebo člen ŽP topič  mail  
24.01.2013 (16:48)  
Joska Holibajda: Ne, to z toho vůbec nevyplývá, že je to klamavá reklama. Nikomu nenabízí nic, co by dávalo RJ nějakou výhodu a koho asi tak může uvést v omyl? Dále by se dalo asi dost dlouho polemizovat o tom, zda je kompenzace rozdílu žákovského jízdného do plnocenného dotací provozování vlaků.
Jako ostrý tón? Já chci jen diskutovat věcně. Lhostejno, zda se jedná o RJ, LE nebo ČD. Proto jsem taky doporučoval zákoník s výkladem.
Tisková zpráva není reklamou.
24.01.2013 (16:38)  
§ 45
Klamavá reklama
(1) Klamavou reklamou je šíření údajů o vlastním nebo cizím podniku, jeho výrobcích či výkonech, které je způsobilé vyvolat klamnou představu a zjednat tím vlastnímu nebo cizímu podniku v hospodářské soutěži nebo v hospodářském styku prospěch na úkor jiných soutěžitelů, spotřebitelů nebo dalších zákazníků.
(2) Za šíření údajů se považuje sdělení mluveným nebo psaným slovem, tiskem, vyobrazením, fotografií, rozhlasem, televizí či jiným sdělovacím prostředkem.
(3) Klamavým je i údaj sám o sobě pravdivý, jestliže vzhledem k okolnostem a souvislostem, za nichž byl učiněn, může uvést v omyl.

Z toho vyplývá, že za reklamu se považuje i ono "pindání do novin, rádia a televize". Nicméně já jsem nepsal o nějakém pindání, zmiňoval jsem se o tiskové zprávě umístěné na stránkách SA. Právě v ní je obsažena věta:
„Stejně jako u našich autobusů nezatížíme kapsy daňových poplatníků ani korunou. Díky našemu příchodu ušetří stát stovky milionů korun ročně tím, že přestane od prosince dotovat všechny vlaky na trase mezi Prahou a Ostravou“

Tato tisková zpráva byla vydána v době, kdy již žlutí od státu dostávali kompenzace za cestující ve svých autobusech. A tato tisková zpráva je na stránkách SA stále vystavena. Já tvrdím, že se jedná o lež, s jejíž pomocí pan Jančura propagoval služby svých firem.

Otázka na topiče:
Ten ostrý tón jsem si vysloužil jen kvůli tomu, že kritizuju právě pana Jančuru, nebo by se dostavil i v případě, že bych podobným způsobem kritizoval ČD nebo LEO?
dopisovatel nebo člen ŽP topič  mail  
24.01.2013 (16:04)  
Laborec425: Co je u RJ a LE klamavou reklamou, aby to naplnilo literu zákona? Uveď zcela konkrétní příklad.
dopisovatel nebo člen ŽP topič  mail  
24.01.2013 (16:01)  
Joska Holibajda: "Něco jako klamavá reklama by se na to snad navlíknout dalo."

Víš jak je vůbec zákonem definována klamavá reklama? Navlíkat nějakou činnost na zákony bylo oblíbenou "kratochvílí" komunistických prokurátorů v 50. letech minulého století. Teď už jsme přece jen trochu dál a nějaké pindání Jančury do novin, rádia i televize před několika lety, že bude mít to či ono, nenaplňuje znaky klamavé reklamy ani náhodou.
Zákon č. 513/1991 Sb., obchodní zákoník, § 45 - Klamavá reklama.

Já si myslím, že p. Jančura dělá co může a i když se mi třeba některé stránky jeho projevu líbit nemusí, tak mám za to, že p. Jančura není tak blbej, aby se nechal nachytat na takovou hloupost jako je klamavá reklama.

Doporučuji si pročíst Obchodní zákoník § 44 - § 52 o nekalé soutěži, nejlépe zákoník s výkladem a teprve pak psát tvrzení, že je něčí podnikání nezákonné.
dopisovatel nebo člen ŽP topič  mail  
24.01.2013 (15:49)  
Karel Kovářík: Já se ptal tebe, tak to zkus vlastními slovy. Schovávat se za blábol Laborce425 tě staví na stejnou, tedy silně pochybnou úroveň a Holibajda si plete reklamu a kecy před novináři.
Když tady napíšeš poněkud silná tvrzení, tak je určitě umíš i sám obhájit a nemusíš se schovávat za pomýlené názory jiných diskutérů. Tak šup do toho a žádné vytáčky.
Na zcela věcné dotazy bych si rád přečetl tvé zcela věcné odpovědi nebo patříš taky do skupiny mlatců prázdné slámy?
registrovaný uživatel stoupa  mail  
24.01.2013 (15:00)  
No tak pánové, o dotacích na slevy rozhodl stát, tak nechť stát kompenzuje. Nelíbí? To není o RJ/LEO, to je o tom, koho si volíme a umožníme mu přerozdělovat.
Liberalizace "kolejí" je zase politika celé EU. Spíš se těším/děsím, co nastane, jestli bude posílena rozhodovací role krajů, co se týče "místní dopravy" - vizčlánek v iDnes včera. :-)
  1 2 3 4 5 ... 12      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko