..: LEO Express zavede většinu chybějících spojů :..

Jednotka LE 480.002 v Pardubicích, foto: Matouš Danielka Praha — Dopravce LEO Express zavede od pátku 18. ledna dalších šest spojů mezi Prahou a Bohumínem, které původně měly být provozovány již od začátku platnosti jízdního řádu 9. prosince 2012. Důvodem postupného rozšiřování provozu bylo pomalejší oživování a ladění souprav Stadler FLIRT, než dopravce původně očekával. V provozu bude nadále chybět devátý nedělní spoj LE 1362 v 15.22 z Bohumína, jehož zavedení by si vyžadovalo provoz bez záložní soupravy; tu si ovšem dopravce zatím chce ponechat vždy k dispozici, aby v nouzových situacích nemusel zajišťovat náhradní přepravu od smluvního partnera České dráhy. Za dosud blokovanou, ale nevyužitou dopravní cestu LEO Express zatím neplatil, neboť SŽDC tyto sankce prozatím nevybírá s odvoláním na několik běžících správních řízení u Drážního úřadu.

Zdroj: LEO Express, iDNES.cz


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 16.1.2013 (17:32)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 12      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Kakov 
25.01.2013 (5:50)  
topič: právě proto jsem v diskuzi dál nepokračoval, protože někteří (kam zahrnuji i Vás) se stejně svého žlutorůžového pohledu na svět nezbaví, tak nemá cenu opakovat to co řekli jiní a Vy jste to jen zamítnul, prostě proto, že Váš žlutý bůh je nedotknutelný a přeci vše co dělá, dělá úplně dokonale....

mimo jiné zařaďte si mě kam chcete, to je jen Váš problém....
editor nebo admin ŽP Vlad  mail  
25.01.2013 (1:45)  
(OT) turista:
Zůstaňme v roce "před žlutým". I v tomto roce ale jezdili žáci, studenti, hendikepovaní se slevami. Na tom se asi shodneme. Říkáte že ČD ale stát náklady na poskytnuté slevy nekompenzoval. V tom případě hradily/poskytovaly tyto slevy ČD na úkor svého zisku. A protože je ČD státní akciovka, tak to bylo státu jedno, spokojil se s nižším ziskem.

Pokud by chtěl mít stát vyšší zisk, tak by ČD poskytl kompenzace. Ale to by bylo jen přesypání peněz v rámci různých položek státního rozpočtu. Laicky: nula od nuly pojde.

Ale v momentě, kdy do hry vstoupí soukromé subjekty - a stát jim přikáže vozit studentstvo se slevou - tak jim tu ztrátu musí kompenzovat, protože soukromý dopravce to nebude hradit ze svého jen pro krásné modré oči ministra financí.

Ač chcete nebo nechcete, i v době "před žlutým" se kompenzovala ztráta dopravce za poskytnuté slevy - pokud to nebylo "nalitím peněz" do rozpočtu ČD, tak to bylo snížením zisku... Někde se ta poskytnutá nařízená sleva musela projevit.

Srovnejte s autobusovou dopravou, kterou zajišťují převážně soukromé firmy, vozí studentstvo se slevami a stát jim je kompenzuje...
25.01.2013 (1:09)  
Ty kompenzace podle me vubec nema cenu resit. Stat si to vymyslel, tak to plati a hlavne na ne maj narok vsichni a vsude.

Ad medialni masaz:
Krom toho, co uz tu uvedli jini (slibovana uspora stovek milionu X realne vydaje navic v radu desitek milionu) mam na mysli hlavne vyroky z posledni doby, ve kterych byla napriklad prumerna cena za vlkm na trase z Decina po Breclav (139 Kc) interpretovana jako cena za vlkm EC Praha-Brno, nebo vyrok, ve kterem polozil rovnitko mezi dotace na Praha - hranice (pres Ostravu) a Praha - Ostrava. To uz je podle me ucelova lez...

Ad "Jak MD skáče?"
Zatim moc neskace, pouze se ministr schazi s majitelem jednoho dopravce a "notujou si".
Mysleno to ale bylo predevsim do budoucna.

Ad Zisk podnikatele a jakykoliv prostredky.
Ano, Jancurovym cilem je zisk a ne usetreny prachy ve statni kase a to nejlepsi pro cestujici a to mu nelze zazlivat (konec koncu neni Matka Tereza), ale je potreba brat to v potaz a nenechat ho, aby si delal co chce.
25.01.2013 (1:09)  
Pak mi ale někde nehraje matematika. Prodám-li přibližně stejný počet jízdenek se slevami za oba roky, nezměním výši kompenzace (metodiku způsobu výpočtu), jak to, že je najednou enormní meziroční nárůst na kompenzacích? Pak je někde chyba.

Chyba je u vás. Stále totiž nechápete, že dokud byla linka Ex1 v závazku, slevy se sice poskytovaly, ale kompenzace za ně stát NEVYPLÁCEL. Tj. kompenzace od státu byly nulové.

Nyní se slevy poskytují stále (až na ty důchodce), nicméně kompenzace za ně stát VYPLÁCÍ, nulové tedy kompenzace nejsou.

Pak je otázkou, jak přesná jsou čísla od "modrého" z období před nástupem "žlutého".

Tato čísla snad ani nebyla nikdy zveřejněněna a není to ani podstatné. ČD kompenzace nedostávaly, nebylo tedy třeba státu nic v této věci vykazovat.

Státní kasa šetří na tom, že nemusí vyplácet prokazatelnou ztrátu na 1 km linky...

Což dělalo (dle čísel, které nedávno vytáhl Jančura z ministerstva) cca 7 mil. Kč ročně.

Ovšem nyní se nově vyplací kompenzace zákonných slev, v celkové výši řádově 10x vyšší, které se předtím nevyplácely vůbec.

Já už fakt nevím, jak vám to mám napsat jasněji.
editor nebo admin ŽP Vlad  mail  
25.01.2013 (0:57)  
(OT)turista:
Hovoříte obecně, chybí mi tu čísla pro srovnání.

Počet přepravených cestujících na lince Ostrava - Praha v roce před nástupem "žlutého" a v roce,kdy "žlutý" začal jezdit, jsou zhruba stejná (rozdíl pár procent nebude hrát velkou roli). Rovněž tak zůstal zachován řádově počet těch, kterým je poskytována sleva (asi se shodneme, že se jedná zpravidla o středoškoláky a zejména vysokoškoláky). Takže objem jízdenek prodaných se slevou v roce "před žlutým" a "se žlutým" by měl být také více méně srovnatelný.

Pak mi ale někde nehraje matematika. Prodám-li přibližně stejný počet jízdenek se slevami za oba roky, nezměním výši kompenzace (metodiku způsobu výpočtu), jak to, že je najednou enormní meziroční nárůst na kompenzacích? Pak je někde chyba.

Jízdenka je cenina, každá jízdenka je účetní doklad. Teoreticky se dá každá jízdenka zkontrolovat v účetnictví. Zjistit, za kolik byla prodána a byla-li na ní poskytnutá sleva. Jako soukromý dopravce bych si asi netroufl riskovat, že požádám o kompenzace na něco, co mi nebude sedět s účetnictvím. Pak je otázkou, jak přesná jsou čísla od "modrého" z období před nástupem "žlutého".

Státní kasa šetří na tom, že nemusí vyplácet prokazatelnou ztrátu na 1 km linky...
25.01.2013 (0:36)  
Vlad:

Pokud chcete argumentovat, že SA/RJ dostal daleko více na kompenzacích, než ČD, tak čím to asi bude?

Tohle tady nikdo netvrdí. Joska Holibajda tu jen vyvrací výrok
"Díky našemu příchodu ušetří stát stovky milionů korun ročně ..."
tím, že ukázal, že je tomu naopak. Stát (celkem všem dopravcům, tedy třem) vyplácí nyní více, než vyplácel dříve (celkem všem dopravcům, tedy jen ČD, jiní nebyli).

Jak se částka jmenuje, zda "dotace" nebo "kompenzace", je v kontextu tohoto výroku irelevantní. Stát neušetřil a tím je výrok vyvrácen.

Nicméně, kdybyste si udělal průzkum mezi laiky, většina si bude myslet, že to je pravda. Což jsou samozřejmě plusové body pro byznys. Existuje totiž významná skupina cestujících, kteří cestují s SA z ideologických důvodů (stačí sledovat firemní FB), protože mají pocit, že "pomáhají hodnému nedotovanému soukromníkovi" v boji proti "zlým ČD" a šetří tak státu peníze. Z tohoto důvodu by se výrok vyložit jako klamavá reklama dal - je klamný a přitom přitahuje zákazníky (prospěch).

Z těch čísel vám pak jasně vyplyne, proč došlo k poklesu kompenzací pro ČD...

K žádnému poklesu kompenzací pro ČD nedošlo (předpokládám, že srovnáváte stav před a po zahájení provozu SA/RJ).
Před: ČD nedostávaly na kompenzacích skoro nic (za linku Ex1 nula, za lidi přepravené v SC minimum, tím předmětné skupiny moc nejezdily)
Po: ČD dostávají kompenzace za linku Ex1 v řádu desítek milionů Kč ročně.

Nevím co se zde snažíte dokázat.
Předtím platil na lince "dotace" (jen ČD, ostatní nejezdili) ve výši cca 7 mil. Kč ročně.
Nyní platí na lince "kompenzace" (všem třem) ve výši cca 70 mil. Kč ročně.

Prodělal stát (tím, že vyplácí více).
Vydělali plně platící cestujícící, děti a studenti (jim se průměrné jízdné snížilo, můžou si navíc koupit ve vlaku dortík).
Prodělali důchodci (jim se průměrné jízdné zvyšilo, protože byli z kompenzací vyřazeni, aby stát zvýšené kompenzace utáhl).

jako severomoravák považuji příplatek pro vlaky SC za nemravný, když na jižní větvi se dříve klidně jezdilo bez něj...

Podívejte se na mapu. Silniční. Dálnici D1 nelze přehlédnout. To je důvod, proč u komerčního spoje (kterým SC je a bylo, minimálně v těch letech) se na jedné relaci příplatek vybíral a na jiné ne. Maximalizace tržeb. To je znak komerčního spoje.
editor nebo admin ŽP Vlad  mail  
24.01.2013 (23:31)  
(OT) Joska Holibajda:
Fajn, tak jsme si ujasnili, že SA/RJ nedostaly z peněz daňových poplatníků žádné dotace, na rozdíl od ČD. (Dotace = úhrada prokazatelné ztráty dopravce na 1 km na dané lince.)

Tak teď si pojďme vyjasnit ještě kompenzace. A připomeňme, co to je: kompenzace = cílená dotace na snížení nákladů na dojíždění žáků a studentů do škol (základních, středních, vysokých). Teoreticky by mohli všichni hradit stejné jízdné, ale žáci, studenti, hendikepovaní by pak třeba jednou za čtvrt roku předložili všechny jízdenky (třeba Úřadu práce) a ten by jim vyplatil "slevu". Komplikované? Asi jo, proto se praktikuje sleva při koupi jízdenky po prokázání nároku na slevu.

Pokud chcete argumentovat, že SA/RJ dostal daleko více na kompenzacích, než ČD, tak čím to asi bude? Nebude to třeba tím, že služeb "žlutého" využilo více těch, na které se kompenzace vztahují, než služeb "modrého"?
Takže zkuste předložit pár čísel:
* Kolik cestujících, na které se vztahují kompenzace, přepravily ČD v roce, který předcházel zahájení provozu SA/RJ?
* Kolik cestujících, na které se vztahují kompenzace, přepravily ve srovnávaném roce České dráhy a kolik přepravily SA/RJ?
Nebudu se na vás zlobit, když uvedete čísla souhrnná, bez rozdělení na jednotlivé podmnožiny osob, na které se vztahují kompenzace, přesto, že jsou kompenzace pro jednotlivé skupiny odlišné. Pro prvotní srovnání to bude stačit.
Z těch čísel vám pak jasně vyplyne, proč došlo k poklesu kompenzací pro ČD...
Víte, státnímu rozpočtu je více méně jedno, kterému dopravci ty kompenzace za přepravu uhradí, protože se poskytují "od kusu" (studenti a ostatní prominou, protože tak lze výstižněji vysvětlit termín "počet prodaných jízdenek se slevou") a je mu jedno, jestli tyto osoby převezli "modří", "žlutí", "černozlatí" nebo "fialoví s oranžovými puntíky". (viz Metodika, kterou jste nalinkoval.)

A možná pak budou zajímavá čísla i pro současný rok. Jako student asi budu vědět s delším časovým předstihem, že pojdu v pátek z Prahy domů a v neděli zase do Prahy do školy - tak proč bych nevyužil možnosti a s předstihem si nekoupil nejlevnější jízdenky u "černozlatého"?

Možná se z toho pak bude dát udělat i závěr o tom, že se studentům nechce zbytečně platit něco navíc, když nemusí (jako severomoravák považuji příplatek pro vlaky SC za nemravný, když na jižní větvi se dříve klidně jezdilo bez něj...)
registrovaný uživatel eber 
24.01.2013 (23:06)  
Jak se tak dívám na ty komentáře, tak vstupem LE do hry nám zde vzniká nová skupina přívrženců LE. Takže v takových podobných diskuzích už máme 3 resp. 4 (ČD, RJ, LE, neutrálové) skupiny. To však vůbec není dobré, protože pak ze zpočátku seriózně vypadajících diskuze (jako např. tahle) vzniká až nechutný blivajs, kde se všechny strany už jen osočují a nadávají si. Tento neblahý jev se dá "vystopovat" v prakticky všech diskuzích o našich dopravcích :) Občas by se hodilo, říct si přísloví: Mluviti stříbro, mlčeti zlato :D
dopisovatel nebo člen ŽP topič  mail  
24.01.2013 (19:56)  
Joska Holibajda: Úmyslně jsem napsal takový nesmysl, protože podobné a mnohdy horší se zde v debatách o RJ dají číst v požehnaném množství aniž by jejich "hlasatelé" kolikrát věděli o čem píší, aniž by se obtěžovali si opatřit informace, aniž by při jejich psaní přemýšleli.
24.01.2013 (19:43)  
topič: A za vše může RJ svojí klamavou reklamou, že?
Proč myslíte?
  1 2 3 4 5 ... 12      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko