Kolín — (Aktualizováno 16.6.2012 13:00) Dnes přibližně v 14:40 došlo při demolici starého vojenského objektu stojícího v těsné blízkosti zastávky Kolín-zastávka, ležící na hlavním železničním koridoru mezi Kolínem a Prahou, ke zřícení části cihlové zdi na přilehlou první traťovou kolej. Menší množství sutin spadlo i do druhé traťové koleje, kde do nich následně najel zvláštní vlak 11052 převážející rakouskou parní lokomotivu 52.100 na víkendový sraz parních lokomotiv v Lužné u Rakovníka. Do hromady suti v první koleji krátce na to najel R 683 jedoucí z Prahy do Brna.
Dle mluvčího SŽDC Tomáše Drvoty by měl být zvláštní vlak poškozen jen minimálně (parní lokomotiva byla řazena jako druhá za lokomotivou 363.001-9, za ní byly řazeny dva doprovodné vozy) a měl by být schopen pokračovat v další jízdě. Hůře dopadla souprava rychlíku, ve které byly poškozeny 4 osobní vozy, lokomotiva 362.112-5 je neschopná další jízdy. Předběžně vyčíslená škoda dosahuje výše 180.000 Kč. Osobní vlaky jsou mezi Kolínem a Velimí nahrazeny kyvadlovou náhradní autobusovou dopravou. Všechny dálkové vlaky jsou odkloněny z Kolína přes Nymburk a Lysou nad Labem, kde kromě spojů SC Pendolino zastavují pouze ve stanici Praha-Vysočany, místo stanice Praha-Libeň. Zprovoznění alespoň jedné traťové koleje je odhadováno mezi 20. a 21. hodinou. Termín se však může změnit v závislosti na aktuální situaci.
Aktualizace 21:00
Trať je stále uzavřená, dle statika hrozí zřícení zbytku budovy. Z tohoto důvodu bude muset být demolice dokončena po odtažení poškozené soupravy. Zprovoznění jedné ze dvou traťových kolejí je předpokládáno v noční době 15./16.června 2012, bude však dále upřesňován dle vývoje situace.
Aktualizace 16.6.2012 13:00
Statik v noci potvrdil nutnost stržení i zbytku domu a zdi. Po odtažení nepojízdné lokomotivy speciální technikou, která přijela na pomoc z Brna, se proto pokračovalo v demolici. Provoz byl následně obnoven v 3:50
Zdroj: ČD - mimořádnosti v provozu, SŽDC, DIČR
Tak (vyjímečně) vážně: Ač neznám konkrétní situaci v obci Kolín, mám velice mizerné zkušenosti s náročností civilních stavebních úřadů při vydávání souhlasu (povolení) a stanovení podmínek´pro provádění prací (a občas i zhotovení staveb) v ochraném pásmu oprávněných (lhostejno, zda dráha, horkovod, plynovod, el. vedení). A nedej bože, když na "díle" v ochraném pásmu má zájem např. zastupitelstvo.
Nechci našeptávat, právníci Správy Cesty by se mohli vyřádit na téma - zda byly připomínky ke stavebnímu ("demoličnímu") povolení promítnuty, respektovány atp. Jednak vím, že zlomit (civilní) ouřad nebývá snadné, ale tady se kloním k důslednému postupu dráze blízkých "orgánů následné moudrosti". Jednak z kolegiality (zákonná povinnost oprávněného ochrané pásmo chránit), ale i proto, aby vláček, v němž se vezu, nevlít do hromady cihel, protože si někdo zjednodušil život.
:-) Tu armádu nám byl čert dlužen! Já o tom již před válkou hovořil s panem okresním hejtmanem....
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.