..: Zřícená zeď zastavila vlaky mezi Kolínem a Velimí :..

Souprava vlaku R683, foto: Lukáš Kohout Kolín — (Aktualizováno 16.6.2012 13:00) Dnes přibližně v 14:40 došlo při demolici starého vojenského objektu stojícího v těsné blízkosti zastávky Kolín-zastávka, ležící na hlavním železničním koridoru mezi Kolínem a Prahou, ke zřícení části cihlové zdi na přilehlou první traťovou kolej. Menší množství sutin spadlo i do druhé traťové koleje, kde do nich následně najel zvláštní vlak 11052 převážející rakouskou parní lokomotivu 52.100 na víkendový sraz parních lokomotiv v Lužné u Rakovníka. Do hromady suti v první koleji krátce na to najel R 683 jedoucí z Prahy do Brna.

Dle mluvčího SŽDC Tomáše Drvoty by měl být zvláštní vlak poškozen jen minimálně (parní lokomotiva byla řazena jako druhá za lokomotivou 363.001-9, za ní byly řazeny dva doprovodné vozy) a měl by být schopen pokračovat v další jízdě. Hůře dopadla souprava rychlíku, ve které byly poškozeny 4 osobní vozy, lokomotiva 362.112-5 je neschopná další jízdy. Předběžně vyčíslená škoda dosahuje výše 180.000 Kč. Osobní vlaky jsou mezi Kolínem a Velimí nahrazeny kyvadlovou náhradní autobusovou dopravou. Všechny dálkové vlaky jsou odkloněny z Kolína přes Nymburk a Lysou nad Labem, kde kromě spojů SC Pendolino zastavují pouze ve stanici Praha-Vysočany, místo stanice Praha-Libeň. Zprovoznění alespoň jedné traťové koleje je odhadováno mezi 20. a 21. hodinou. Termín se však může změnit v závislosti na aktuální situaci.

Aktualizace 21:00

Trať je stále uzavřená, dle statika hrozí zřícení zbytku budovy. Z tohoto důvodu bude muset být demolice dokončena po odtažení poškozené soupravy. Zprovoznění jedné ze dvou traťových kolejí je předpokládáno v noční době 15./16.června 2012, bude však dále upřesňován dle vývoje situace.

Souprava vlaku R683, foto: Lukáš Kohout Souprava vlaku R683, v pozadí zřícený dům, foto: Lukáš Kohout Souprava vlaku R683, foto: Lukáš Kohout Souprava vlaku R683, poškozená 362.112-5, foto: Lukáš Kohout Souprava vlaku R683, poškozená 362.112-5, foto: Lukáš Kohout Souprava vlaku R683, poškozená 362.112-5, foto: Lukáš Kohout Souprava vlaku R683, poškozená 362.112-5, foto: Drážní inspekce Souprava vlaku R683, poškozená 362.112-5, foto: Drážní inspekce Zřícený demolovaný dům, foto: Lukáš Kohout Demolovaný dům, foto: Lukáš Kohout Část demolované a zřícené budocy, foto: Drážní inspekce Zřícený demolovaný dům, foto: Drážní inspekce Zřícený demolovaný dům, foto: Drážní inspekce

Aktualizace 16.6.2012 13:00

Statik v noci potvrdil nutnost stržení i zbytku domu a zdi. Po odtažení nepojízdné lokomotivy speciální technikou, která přijela na pomoc z Brna, se proto pokračovalo v demolici. Provoz byl následně obnoven v 3:50

Zdroj: ČD - mimořádnosti v provozu, SŽDC, DIČR


Nick Poslat mail autorovi | 15.6.2012 (18:31)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Středočeský


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel PepaN 
15.06.2012 (20:56)  
Doufám, že kdo je zodpovědný, bude platit ta zpoždění a ze své kapsy... Na 011 to bude pěknej balík :D
15.06.2012 (20:52)  
Když už nám tu soudy čtyři roky dokazují, že se ve Studénce vlastně nic nestalo, potom tahle banalita zapadne pod stůl, než bys řekl "švec" :(
registrovaný uživatel stoupa  mail  
15.06.2012 (20:43)  
Ale stalo!

Tak (vyjímečně) vážně: Ač neznám konkrétní situaci v obci Kolín, mám velice mizerné zkušenosti s náročností civilních stavebních úřadů při vydávání souhlasu (povolení) a stanovení podmínek´pro provádění prací (a občas i zhotovení staveb) v ochraném pásmu oprávněných (lhostejno, zda dráha, horkovod, plynovod, el. vedení). A nedej bože, když na "díle" v ochraném pásmu má zájem např. zastupitelstvo.

Nechci našeptávat, právníci Správy Cesty by se mohli vyřádit na téma - zda byly připomínky ke stavebnímu ("demoličnímu") povolení promítnuty, respektovány atp. Jednak vím, že zlomit (civilní) ouřad nebývá snadné, ale tady se kloním k důslednému postupu dráze blízkých "orgánů následné moudrosti". Jednak z kolegiality (zákonná povinnost oprávněného ochrané pásmo chránit), ale i proto, aby vláček, v němž se vezu, nevlít do hromady cihel, protože si někdo zjednodušil život.
registrovaný uživatel studio 
15.06.2012 (20:23)  
vlastně se vůbec nic nestalo :-)
registrovaný uživatel stoupa  mail  
15.06.2012 (20:11)  
Horomada je vždycky průsšvih. Ale:

:-) Tu armádu nám byl čert dlužen! Já o tom již před válkou hovořil s panem okresním hejtmanem....
editor nebo admin ŽP Nick  mail  
15.06.2012 (18:37)  
Musela, stál tam vlak s parní lokomotivou, na kterém probíhalo zkoumání poškození vlakové i přepravované lokomotivy. S ohledem na místní poměry se k vyproštění rychlíku nedá dostat jinak, než po sousední koleji.
15.06.2012 (18:33)  
To ta druhá kolej musela být taky mimo provoz...?
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko