Kolín — (Aktualizováno 16.6.2012 13:00) Dnes přibližně v 14:40 došlo při demolici starého vojenského objektu stojícího v těsné blízkosti zastávky Kolín-zastávka, ležící na hlavním železničním koridoru mezi Kolínem a Prahou, ke zřícení části cihlové zdi na přilehlou první traťovou kolej. Menší množství sutin spadlo i do druhé traťové koleje, kde do nich následně najel zvláštní vlak 11052 převážející rakouskou parní lokomotivu 52.100 na víkendový sraz parních lokomotiv v Lužné u Rakovníka. Do hromady suti v první koleji krátce na to najel R 683 jedoucí z Prahy do Brna.
Dle mluvčího SŽDC Tomáše Drvoty by měl být zvláštní vlak poškozen jen minimálně (parní lokomotiva byla řazena jako druhá za lokomotivou 363.001-9, za ní byly řazeny dva doprovodné vozy) a měl by být schopen pokračovat v další jízdě. Hůře dopadla souprava rychlíku, ve které byly poškozeny 4 osobní vozy, lokomotiva 362.112-5 je neschopná další jízdy. Předběžně vyčíslená škoda dosahuje výše 180.000 Kč. Osobní vlaky jsou mezi Kolínem a Velimí nahrazeny kyvadlovou náhradní autobusovou dopravou. Všechny dálkové vlaky jsou odkloněny z Kolína přes Nymburk a Lysou nad Labem, kde kromě spojů SC Pendolino zastavují pouze ve stanici Praha-Vysočany, místo stanice Praha-Libeň. Zprovoznění alespoň jedné traťové koleje je odhadováno mezi 20. a 21. hodinou. Termín se však může změnit v závislosti na aktuální situaci.
Aktualizace 21:00
Trať je stále uzavřená, dle statika hrozí zřícení zbytku budovy. Z tohoto důvodu bude muset být demolice dokončena po odtažení poškozené soupravy. Zprovoznění jedné ze dvou traťových kolejí je předpokládáno v noční době 15./16.června 2012, bude však dále upřesňován dle vývoje situace.
Aktualizace 16.6.2012 13:00
Statik v noci potvrdil nutnost stržení i zbytku domu a zdi. Po odtažení nepojízdné lokomotivy speciální technikou, která přijela na pomoc z Brna, se proto pokračovalo v demolici. Provoz byl následně obnoven v 3:50
Zdroj: ČD - mimořádnosti v provozu, SŽDC, DIČR
Pro Vlakosexuál:
No u Hungárky GANZ, nebo Vindobóny DR by ajni fíra moc nepřebíhal. ... :-) (Von by tam už seděl....)
3600 zaměstnanců bylo potřeba někde ubytovat, včetně jejich rodin. Proto byly pořadníky na nové byty a člověk musel brát to, co na něj vyšlo, jinak v případě odmítnutí nabízeného bytu spadl na konec pořadníku.
Před severní variantou nás ochránili všichni svatí. Sice by to bylo podstatně dražší, za to pro řidiče podstatně delší. Rád bych viděl kamiony jedoucí z českobrodské na havlbrodskou dlouhou oklikou severem kolem Veltrub až za Sendražicemi.
Nejlepší průtah je žádný průtah. Kdyby se ho podařilo plnohodnotně dokončit, hůře by se obhajovala investice do obchvatu.
Asi mi nějak uniká smysl bourání nynější polikliniky a následně spousty obytných domů, aby se ulice vycházející z mostu někam smysluplně dostala, když se dal most s minimem zbouraných domů napojit na již existující ulici U Křižovatky, kde následně u Jednoty vznikl velký kruhák a kam je stažen z prostoru u nemocnice Polepskou ulicí provoz od Uhlířských Janovic. To mi připadá jako celkem rozumné řešení.
Ale to už dost utíkáme od tématu, dál kdyžtak soukromě...
Dobré umysly? No, nevím jak vy, ale já než něco investuji, tak si zjistím podmínky. TPCA nebyl zdaleka první investor na území ČR, tudíž by bylo fajn, požadovat nějaké záruky. Říká se tomu Smlouva o smlouvě budoucí.
Btw: Proč Kolín investoval do bytů, když zánikem průmyslu v Kolíně je v celém kraji slušná nezaměstnanost?
Ad: MHD v Kolíně by bylo na dlouhou debatu samo o sobě.
Obchvat města byl navrhován už v sedmdesátých letech - dva mosty, jeden poblíž Klavar, druhý poblíž Třech dvorů, aka severní varianta. Průtah budiž, ale dotažený dokonce, ne se šikanou za Modrým bodem. Už starý most byl postaven proti hotelu Savoy(ex Erhart), nový most se uhýbá proto, že se "nemohlo" zbourat středsko OV KSČ, nynější poliklinika.
Nevím čím je to způsobeno, osobně to nazývám duchem Kolína, ale rozhodování kolínských radních je ukázkové.
A dle fotek to vypadá, že ta vnější zeď spadla "dominovym efektem" když vedle ní slítla obvodová zeď baráku. Třeba si bagristi mysleli, že nějaká cihlová rozhašenka ten boční tlak hromady sutin udrží?
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.