Kolín — (Aktualizováno 16.6.2012 13:00) Dnes přibližně v 14:40 došlo při demolici starého vojenského objektu stojícího v těsné blízkosti zastávky Kolín-zastávka, ležící na hlavním železničním koridoru mezi Kolínem a Prahou, ke zřícení části cihlové zdi na přilehlou první traťovou kolej. Menší množství sutin spadlo i do druhé traťové koleje, kde do nich následně najel zvláštní vlak 11052 převážející rakouskou parní lokomotivu 52.100 na víkendový sraz parních lokomotiv v Lužné u Rakovníka. Do hromady suti v první koleji krátce na to najel R 683 jedoucí z Prahy do Brna.
Dle mluvčího SŽDC Tomáše Drvoty by měl být zvláštní vlak poškozen jen minimálně (parní lokomotiva byla řazena jako druhá za lokomotivou 363.001-9, za ní byly řazeny dva doprovodné vozy) a měl by být schopen pokračovat v další jízdě. Hůře dopadla souprava rychlíku, ve které byly poškozeny 4 osobní vozy, lokomotiva 362.112-5 je neschopná další jízdy. Předběžně vyčíslená škoda dosahuje výše 180.000 Kč. Osobní vlaky jsou mezi Kolínem a Velimí nahrazeny kyvadlovou náhradní autobusovou dopravou. Všechny dálkové vlaky jsou odkloněny z Kolína přes Nymburk a Lysou nad Labem, kde kromě spojů SC Pendolino zastavují pouze ve stanici Praha-Vysočany, místo stanice Praha-Libeň. Zprovoznění alespoň jedné traťové koleje je odhadováno mezi 20. a 21. hodinou. Termín se však může změnit v závislosti na aktuální situaci.
Aktualizace 21:00
Trať je stále uzavřená, dle statika hrozí zřícení zbytku budovy. Z tohoto důvodu bude muset být demolice dokončena po odtažení poškozené soupravy. Zprovoznění jedné ze dvou traťových kolejí je předpokládáno v noční době 15./16.června 2012, bude však dále upřesňován dle vývoje situace.
Aktualizace 16.6.2012 13:00
Statik v noci potvrdil nutnost stržení i zbytku domu a zdi. Po odtažení nepojízdné lokomotivy speciální technikou, která přijela na pomoc z Brna, se proto pokračovalo v demolici. Provoz byl následně obnoven v 3:50
Zdroj: ČD - mimořádnosti v provozu, SŽDC, DIČR
Sorry, dle fotek k textu ŽP dovozuji, že ten stavební objekt někdo "načal" a tím porušil statiku (vazby) dřív, než byla výluka. A zabezpečen proti pádu do kolejiště objekt nebyl - místa je tam dost.
Ostatní - viz mé předchozí příspěvky k tématu. Dík za Vámi poskytnutý odkaz - textem se vinoucí "předprojektové nadšení" čiší pro mne nejhoršími obavami. (A že Japonci mají daňové prázdniny? Takproč je tam "Kolínští Kmochovci" zvali, že?)
Vono totiž je laxně zákonem definovaná odpovědnot toho orgánu, který a za jakých podmínek povolil a měl dozorovat naplňování povoleného (uloženého).
No, a pak se hledá čičmunda, - dle osvědčeného principu investiční výstavby: "... hledání vyníků, trestání nevinných, odměna nezúčastněným." Odpovědnost orgánu (státní, územní, místní) správy je chápána spíše jako "politická". Sakra, z důvodů BOZP jsme v energetice i za totáče na vn/vvn stavěli "dřevěné" zábrany, aby ani náhodou!
Bojím bojím, že teď se bude zkoumat, zda to fíra mohl ubrzdit, nebo bagrista neměl zarosené brýle. Mechanická zábrana (dočasná) proti pádu břemene do (např.) kolejiště je známý prvek. Otázky jsou jen dvě: 1) Bylo nárokováno? 2) Bylo-li - jakto že orgán dílo/práce povolující nepromítnul?
(Neblbněte klucí, bývával jsem vedoucí pracovník v organizaci "s ochranými pásmy" a dokonce "sudí z lidu" v dopravě. Tady sranda končí. A smutný je, že zpravidla "se to hodí" na čičmundu, přitom odpovědní nejsou ani dotazováni, proč byla dopuštěna systémová chyba. Otázka "Kdo nedopatřil, a za kolik" je v české společnosti nevítaná - a odtud má asi nevhodná poznámka níže, ve smyslu citátů por. Duba).
ad Mir. Zikmund:
A vo to go. V důkazním procesu přesně doložitelné zda, jak, "kudy". Z praxe vím: správce "ochraného pásma" má povinnost. Pokud uplatní požadavek, a tento nejní přijat (zábrana), není jednoznačně řečeno, kdo se dostane do péče Mistra Mydláře. A je to průsšvih od K.u.K., přes Tatíčka Masaryka (aspoň něco fungovalo), přes Bolševika až dodnes. (Nechci napsat román na dané théma, ale rozporovýmí zápisy ve věci neuznání zákonných požadavku oprávněných ze strany správních orgánů by se dalo vytapetovat několik sportovních hal. A tady vím, proč se vztekám).
Za nehodovou událost ve Studémce (8.8.2008) nebude kolem roku 2018 nikdo pravomocně odsouzen, protože nikomu se neprokáže, že jeho eventuální pochybení mělo za následek pád toho mostu ...
To je (bude) prostě realita ....
ad Stoupa : ale předmětem bourání snad nebyla ta zeď, která spadla ...
Lol Phirae: Bohužel to vypadá, že tu ještě v době daňových prázdnin zavřou krám a půjdou o dům dál. O TPCA by se dalo debatovat, ale to sem nepatří...
http://kolinsky.denik.cz/zpravy_region/ko_ksarna_demolice20100104.html
Kdyby se to tehdy zbořilo celé komplet, tak se tohle nemuselo zřejmě stát, jenže to by se město nesmělo zadlužit víc než miliardou kvůli výrobě japonských gumokolů, tady nejsou peníze vůbec na nic, silnice zdevastované, město ucpané a "díky" 10letým prázdninám tady TPCA nenechala ani korunu.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.