..: Railjety pro ČD - stále není konec :..

Barevně řešení souprav Viaggio Comfort pro České dráhy, foto: České dráhyPraha — Anabáze kolem nákupu jednotek Siemens Viaggio Comfort, o nichž se hojně diskutuje mezi odbornou i laickou veřejností již přes dva roky, stále není u konce. Nedávno se sice objevila informace, že České dráhy odstupují od nákupu všech patnácti souprav Viaggio Comfort, kde 8 osmivozových bylo určeno pro provoz z Prahy do Hamburku a 7 sedmivozových pak z Prahy směrem na Vídeň; včera však vše upřesnil v pořadu Impulsy Václava Moravce samotný generální ředitel Českých drah Petr Žaluda.

Petr Žaluda, foto: ČDDůvodem k odstoupení měla být jednak potřeba Českých drah získat potřebné finanční prostředky pro nákup nových vozidel pro připravované tendry Ministerstva dopravy na vnitrostátní dálkovou dopravu, druhým důvodem mělo být odmítnutí nasazení těchto jednotek německými dráhami pro linku do Hamburku. Petr Žaluda vysvětluje: „Německé dráhy se rozhodly pro jinou, já bych řekl, lowcostovou variantu, to znamená, nechtěly tyto kvalitní vlaky, rozhodly se pro lowcostovou variantu a my toto rozhodnutí akceptujeme, i když si myslím, že ten potenciál na té trati byl obrovský.“ Na dotaz Václava Moravce, jestli nebude hlavním důvodem i snaha německých DB o proniknutí na český trh, Petr Žaluda dodává: „V odborné veřejnosti se samozřejmě říká, že to může být asi role trojského koně, kterou německé dráhy už použily v jiných zemích. To znamená, začnou spolupracovat s menším lokálním dopravcem a tak se prostřednictvím spolupráce na ten trh dostanou. Ale říkám, mohou to být spekulace. Uvidíme, co přinese budoucnost.“

Vzhledem k plánovanému rozlomení vozebního ramena Berlín – Praha – Vídeň v Praze se pak logicky naskytla otázka, jestli by nestačilo pořídit soupravy Viaggio Comfort jen pro jižní trasu. Jak Petr Žaluda potvrdil, po rozhodnutí DB se Českým drahám ozvali zástupci ÖBB, že mají velký zájem na tom, aby byly tyto soupravy na této větvi provozovány. V současnosti se tak projednává možnost pořízení pěti souprav, které by jezdily spolu s 5 soupravami ÖBB v dvouhodinovém taktu na trase Praha – Vídeň (– Graz). Na dalším postupu se mají zástupci ČD, ÖBB a Siemensu dohodnout do konce června. České dráhy by se koupí těchto souprav navíc vypořádaly s nárůstem cestujících mezi Prahou a Brnem, který bude ještě umocněn rekonstrukcí dálnice D1, a zároveň se lépe připravily na nástup konkurence, která se chystá i na tuto trasu.

Zdroj: Rádio Impuls


JiříK. | 22.5.2012 (17:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Rakousko Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6 ... 13      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Kakov 
24.05.2012 (8:49)  
in-gold-holder: a mohu vědět odkud čerpáte?
24.05.2012 (7:48)  
Na hlavním ale ve směru Německo nebudou stát Jančurovy vozy, ale nejdřív klasiky DB, které někdy po roce 2016 nahradí sedmivozové ICx téže společnosti...
registrovaný uživatel Jugy  mail  
23.05.2012 (18:45)  
"Juristic007: těším se,až Japončíci na Hlaváku vylezou z Railjetu a přestoupěj do Lowcostu".
Tak lowcostem to nazval pan Žaluda a nepochybuju o tom, že je v tom do značné míry uražená ješitnost, že České dráhy dostaly od DB kopačky. Já bych vyčkal, na čem se RJ s DB domluví a hlavně co tam pak společně nasadí a pak bych teprve komentoval. Mezi námi: řešení pana Novotného (Leo) je v podstatě taky lowcost, ale dotažený podle mě k dokonalosti a rozhodně to bude další příjemné překvapení na našich kolejích. http://www.impuls.cz/clanek/leos-novotny-v-mych-vlacich-se-lide-budou-bavit/232371
23.05.2012 (18:42)  
Bóřa
A nasadit Viaggia třeba i do Polska nebo na Slovensko, to by hřích rozhodně nebyl.
Hřích to nebude určitě, neb v Bibli není nikde psáno S vlaky ziskově jezditi budeš :-) Zdali je to ekonomicky životaschopné, je druhá věc. Klíčová otázka opět zní: jsou ochotni kaštani na relaci Praha-Polsko/Slovensko platit takové ceny jako na relaci Praha-Vídeň(-Graz)?
registrovaný uživatel Já 1 
23.05.2012 (18:11)  
Nechuť sousedních železnic s puštěním jak Railjetů tak ř.380 souvisí s tím že v mezinárodní dopravě funguje hlavně u hnacích vozidel vyrovnávání výkonů.A u Railjetů kde je HV v podstatě "napevno" spojeno se soupravou by 380 musely jezdit až do Hamburku, ovšem DB které sice mají počty HV v řádu desetitisíců, ale HV schopných k jízdě k nám mají jen 19 (řada 180, u nás 372) navíc jsou všechny u divize Cargo , takže by musely platit výkony 380 stejně jako ČD platí používání Taurusů OBB na EC vlacích.S Polskem vyrovnávání není protože všechny vlaky v Bohumíně přepřahají, se Slovenskem se zajíždění ř.350 do Prahy kompenzuje zajížděním českých HV do Žiliny, Banské Bystrice nebo až do Košic. Proto jen OBB jsou pro, protože i kdyby 380 jezdily do Grazu furt je to z Břeclavi do Prahy o 150 Km dál jak do Grazu.
registrovaný uživatel Komín  mail  
23.05.2012 (18:08)  
Pro Juristic007
To, že se zpoždění eliminuje roztržením trasy na dva kusy, je sice pravda, jenže když tam ty "Japončíci" budou přestupovat, může se taky dost dobře stát, že jim to ujede a oni pak musí čekat 2 hodiny na další EC. A když si daj hodinu, dvě na přestup, už je jízdní doba o dost delší.

A mimochodem nevíte, jestli Jančura do Německa bude mít jídelní vozy? To by mi na mezinárodních vlacích docela chybělo.
registrovaný uživatel stoupa  mail  
23.05.2012 (17:57)  
Pro Bóřa:

Hele, v dobrým. "Pinďa" vznikl jako touha snová vymyšlená první generací "ménedžmentu" ČSD (!) po zacinkání klíčema, v duševním propojení s touhou, že to dodá ČKD a "Vagónka" a "hlavně ať to klopí".... A vono to nešlo. A vono se to "v" doma neumělo. A vona se mušíla dokoupit technológije "vodjinud". A pak ani to nešlo. Tak se to mušílo udělat jinde a v tuzemsku se jen "přicmrndávalo". A pak už to byl průsšvih, všeci to věděli, ale splatné závazky byly tak vysoké, že si nikdo netroufl vodříct. Tak to jezdí na Ostravu a místa je tam jako v IL-18. :-) Tam to třeba nevadí.

Nikdo z okolí (ÖBB, natož DB - tehdy dokonce i DR)¨nás nepodtrh. Prostě naše (české) zadání nerespektovalo jejich podmínky, natož trendy (pro kolegy "starce" - vždyť kdyby to "Pinďolíno" přišlo včas, tak ještě mušílo být i INDUSI :-))) ) Navíc zadání bylo tak ohnuté, že průmysl Rakouska i Německa by si ani tehdáž neškrt.

Ad Rozdělení trasy (Hamburg) - Bln - Pha - Wien (potažmo Budapest) a obraty:

Jsem línej to přepočítat. Ty stávající maximalizují kilometrický proběhy souprav. Jakožto abonent jsem dovodil i dotazem ověřil (nejsem ochoten sehnat průkaz tvrzení), že v Bln Gesundbrunnen i v Hamburgu nezbývá čas (?kompatibilita ?) na znovuzprovoznění záchodů u vozů ČD zhotovených u Siemens - Zličín. Průsšvih zejména v zimě; zamrzne to a "rekord", co znám, je jedno funkční WC na dva kočáry. Opačným směrem si nevzpomínám, že by.

Rozdělení trasy by mi nevadilo, doufám, že se zlepší péče o soupravu při obratech a místní personál JLV stihne vyzásobit kuchyň v Praze - jízdní personál už se mi nejednou omlouval, ledva jsem do jídeláku nos strčil. Ale záviděl bych člověkům - cestujícím - kaštánkům z hl. města Markrabství Moravského Brna, že se vezou líp. Ale to je můj problém, že jsem utek' od Botiče a jsem v Bln a ne druhy "doma", v Brně.
23.05.2012 (17:47)  
jak jsem již jednou psal: dokud nebudu sedět na Hlaváku v Railjetu, v modré barvě, s nápisem ČD na bocích , tak neuvěřím, že se nákup uskuteční...

ad rozlomení větve - ty vlaky běžně nabírali na tisícové štrece zpoždění, takže rozlomením se toto eliminuje. těším se,až Japončíci na Hlaváku vylezou z Railjetu a přestoupěj do Lowcostu.
registrovaný uživatel Komín  mail  
23.05.2012 (17:32)  
Tak to je pro mě docela dobrá zpráva, už když ČD oznámily, že od smlouvy odstupujou, řikal sem si, proč je nebudou provozovat aspoň do toho Grazu. Ale nebudu se zase radovat předčasně. Byl bych ale taky rád, kdyby to tahaly Taurusy, protože s tim vypadaj mnohem líp, něž 380. Je mi ale hodně líto Vindobony, Hungarie a Jana Jeseniuse. Všechno se teď ufikává v Praze, je to určitě velký krok zpět. Byla to krása, vidět vlak přes celou střední Evropu a navíc taky odpadne přímý spojení severních Čech s Moravou.
23.05.2012 (16:57)  
Robert-Antonio:
1) Neodpovím, viz dále
2) Nemluvím za ostatní.

Argumentovat proti nesmyslnému zadání otázky nehodlám. Proč je vaše zadání nesmyslné, na to při Vaší inteligenci jistě přijdete sám.
  1 2 3 4 5 6 ... 13      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko