..: Railjety pro ČD - stále není konec :..

Barevně řešení souprav Viaggio Comfort pro České dráhy, foto: České dráhyPraha — Anabáze kolem nákupu jednotek Siemens Viaggio Comfort, o nichž se hojně diskutuje mezi odbornou i laickou veřejností již přes dva roky, stále není u konce. Nedávno se sice objevila informace, že České dráhy odstupují od nákupu všech patnácti souprav Viaggio Comfort, kde 8 osmivozových bylo určeno pro provoz z Prahy do Hamburku a 7 sedmivozových pak z Prahy směrem na Vídeň; včera však vše upřesnil v pořadu Impulsy Václava Moravce samotný generální ředitel Českých drah Petr Žaluda.

Petr Žaluda, foto: ČDDůvodem k odstoupení měla být jednak potřeba Českých drah získat potřebné finanční prostředky pro nákup nových vozidel pro připravované tendry Ministerstva dopravy na vnitrostátní dálkovou dopravu, druhým důvodem mělo být odmítnutí nasazení těchto jednotek německými dráhami pro linku do Hamburku. Petr Žaluda vysvětluje: „Německé dráhy se rozhodly pro jinou, já bych řekl, lowcostovou variantu, to znamená, nechtěly tyto kvalitní vlaky, rozhodly se pro lowcostovou variantu a my toto rozhodnutí akceptujeme, i když si myslím, že ten potenciál na té trati byl obrovský.“ Na dotaz Václava Moravce, jestli nebude hlavním důvodem i snaha německých DB o proniknutí na český trh, Petr Žaluda dodává: „V odborné veřejnosti se samozřejmě říká, že to může být asi role trojského koně, kterou německé dráhy už použily v jiných zemích. To znamená, začnou spolupracovat s menším lokálním dopravcem a tak se prostřednictvím spolupráce na ten trh dostanou. Ale říkám, mohou to být spekulace. Uvidíme, co přinese budoucnost.“

Vzhledem k plánovanému rozlomení vozebního ramena Berlín – Praha – Vídeň v Praze se pak logicky naskytla otázka, jestli by nestačilo pořídit soupravy Viaggio Comfort jen pro jižní trasu. Jak Petr Žaluda potvrdil, po rozhodnutí DB se Českým drahám ozvali zástupci ÖBB, že mají velký zájem na tom, aby byly tyto soupravy na této větvi provozovány. V současnosti se tak projednává možnost pořízení pěti souprav, které by jezdily spolu s 5 soupravami ÖBB v dvouhodinovém taktu na trase Praha – Vídeň (– Graz). Na dalším postupu se mají zástupci ČD, ÖBB a Siemensu dohodnout do konce června. České dráhy by se koupí těchto souprav navíc vypořádaly s nárůstem cestujících mezi Prahou a Brnem, který bude ještě umocněn rekonstrukcí dálnice D1, a zároveň se lépe připravily na nástup konkurence, která se chystá i na tuto trasu.

Zdroj: Rádio Impuls


JiříK. | 22.5.2012 (17:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Vozidla

More from Rakousko Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 13      Zpráv na stránku:   
11.06.2012 (23:38)  
ÖBB ale nic Siemensu v platit nemusí, ať se ČD rozhodnou jakkoliv.
05.06.2012 (21:06)  
Tak ony nyní můžou OBB i trošku vydírat ČD. Že buď si to nějak vyřeší se Siemensem, aby nemuseli nic platit a třeba odeberou alespoň něco a nebo to nevyřeší a oni se na ně vykašlou jako DB a půjdou do spolupráce s RJ, Leem nebo kýmkoli jiným.
Registered user stoupa  mail  
25.05.2012 (21:32)  
Pro M a spol:

Relace Wien - (Pha) - Berlin je v pravdě od K. u. K. dob historická, a vždy jako nadstandard. (Teda, v ČR, do zrušení rychlíkových příplatků a povinných místenek na tom, čemu dnes říkáme EC spoje).
25.05.2012 (10:11)  
M
1+2. Tj. nemáš žádný zdroj, kdo konkrétně bude doplácet rozdíl, ale víš zcela přesně, že prijde mi ulitly, aby cesky stat platil za to, ze Nemci budou mit novy vlaky.
3. Irelevantní. To, že do Berlína jezdí méně Čechů nežli do Plzně, Brna a Ostravy, neznamená, že tato relace je nesmyslná.
Registered user M 
25.05.2012 (9:04)  
RA
1. Pokud ty vlaky na sebe nevydelaji, tak zjevne ano, nekdo ten rozdi doplatit bude muset. O prime dotaci na provoz jsem nepsal nic
2. Viz 1.
3. A kde tech ceskych cestujicich jezdi vic? Z Prahy do Berlina a Hamburgu nebo z Prahy do Plzne, Budejovic, Brna, Ostravy?
Registered user stoupa  mail  
25.05.2012 (1:24)  
Pro Robert-Antonio:

Není podstatné, zda a na čem pan XY tzv. "šetří", ale spíše nevynakládá zbytečné prostředky (náklady). Doufám, že plní spolehlivostní podmínku "n-1". Mám důvod se domnívat, že ČD má velmice veliké režie (et item finanční náklady - m.j. úroky a jiné poplatky) a i o tom to je.

(Pro lidi v dopravní službě - trasa Bln - Pha: Snaživý, v Němčině tápající starší průvodčí mne neurazí a je-li třeba, i pomohu. Děvče, co jakeš-takeš vyřkne větu, ale neporozumí německy položené otázce, polituji. Pravda, je to pár let, ten mladý průvodčí na EC z Děčína se německy snažil, ale jen mne nalákat do jídeláku. Řekl jsem mu po pravdě, ale česky, že už jsem už jedl před Dre., urazil se, Ale měl véééélikou náušnici. :-)
24.05.2012 (23:21)  
M
1. Ta EC do Hamburku budou dotovaná českým státem?
2. Pokud ano, bude ČR dotovat celou trasu anebo jen poměrnou část v Česku?
3. Český cestující cestuje nejen do Oustí a Děčína, ale i do Drážďan, Berlína a Hamburku

Laborec425
Já sice spadám do vámi uvedených ročníků, ale myslím že vím, o čem píšete. Jančura šetří na jiných věcech nežli ČD, protože ví, co cestující více ocení. Jemu to vychází, vy mu jeho úspěch závidíte a proto máte potřebu si na něj plivnout.
Registered user stoupa  mail  
24.05.2012 (22:15)  
Pro Komín:

Promiňte, prosím, specifický dotaz: Kolikteráte jste již trasu z Pha do Binz /Rügen projel? Kolikrát jste tam, nebo v Greifswald (Lubmin) byl alespoň týden na dovolené? Kolikrát jste jako kluk/chlap v Hamburgu čučel na lodi a snil o zámořských dálkách i přesto, že jste tam avionem „o něco rychleji“ už byl? (Já Rügen i Lubmin poprvé 1967, fakt, s BR 03. 10 vpředu).

Omlouvám se za blbý dotaz. ale na vozebním rameni Pha – Bln – (sever – k móři) jsem po mnoho pětiletek abonentem a vím, že Pha – Ústí – tak nějak, (řešil bych sobecky EC příplatkem), Dre – Bln – plno (90%), Bln – Sever – výměna cestujících. (Ti Japonci nejsou denně, ale souhlasím, bylo by to na fejeton).

Pro M v 24.05.2012 (18:29):

Brno – Villach? Ve Villachu je křásně a i z Hl. m. Markrabství Moravského by to mohlo stát vlakem za to.

V Německu (třeba i DB) prostě budou nové vlaky (tj. vozy, soupravy), jen CZ „koleje“ nejsou furt kompatibilní ….

Pro Laborec425 v 24.05, 14:30:

Vážený pane Laborče,
Je mi líto, ale z Vašeho vzorně formulovaného příspěvku si pro sebe puoze nedovedu dovodit, zda jsem v 55ti letech už zcela přestárlý, nebo si mám vzít Pampers, neb jsem osobně nepotkal p.dvorního Radu Gölsdorfa, natož p. Stephendona juniora. ?
Registered user Petr budvar  mail  
24.05.2012 (19:27)  
Budou - nebudou, budou - pak zase že ne, teď už zase že ano. To je jako když dítě otrhává okvětí kopretiny - má mě ráda, nemá mě ráda. Je vidět že koncepce rozvoje a mise ČD a.s. je velmi pevná v kramflecích:)
Registered user M 
24.05.2012 (18:30)  
Juristic007 - a jak vypada neuveritelne sympaticky clovek? Jen pro predstavu...
  1 2 3 4 5 ... 13      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2019 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko