..: Railjety pro ČD - stále není konec :..

Barevně řešení souprav Viaggio Comfort pro České dráhy, foto: České dráhyPraha — Anabáze kolem nákupu jednotek Siemens Viaggio Comfort, o nichž se hojně diskutuje mezi odbornou i laickou veřejností již přes dva roky, stále není u konce. Nedávno se sice objevila informace, že České dráhy odstupují od nákupu všech patnácti souprav Viaggio Comfort, kde 8 osmivozových bylo určeno pro provoz z Prahy do Hamburku a 7 sedmivozových pak z Prahy směrem na Vídeň; včera však vše upřesnil v pořadu Impulsy Václava Moravce samotný generální ředitel Českých drah Petr Žaluda.

Petr Žaluda, foto: ČDDůvodem k odstoupení měla být jednak potřeba Českých drah získat potřebné finanční prostředky pro nákup nových vozidel pro připravované tendry Ministerstva dopravy na vnitrostátní dálkovou dopravu, druhým důvodem mělo být odmítnutí nasazení těchto jednotek německými dráhami pro linku do Hamburku. Petr Žaluda vysvětluje: „Německé dráhy se rozhodly pro jinou, já bych řekl, lowcostovou variantu, to znamená, nechtěly tyto kvalitní vlaky, rozhodly se pro lowcostovou variantu a my toto rozhodnutí akceptujeme, i když si myslím, že ten potenciál na té trati byl obrovský.“ Na dotaz Václava Moravce, jestli nebude hlavním důvodem i snaha německých DB o proniknutí na český trh, Petr Žaluda dodává: „V odborné veřejnosti se samozřejmě říká, že to může být asi role trojského koně, kterou německé dráhy už použily v jiných zemích. To znamená, začnou spolupracovat s menším lokálním dopravcem a tak se prostřednictvím spolupráce na ten trh dostanou. Ale říkám, mohou to být spekulace. Uvidíme, co přinese budoucnost.“

Vzhledem k plánovanému rozlomení vozebního ramena Berlín – Praha – Vídeň v Praze se pak logicky naskytla otázka, jestli by nestačilo pořídit soupravy Viaggio Comfort jen pro jižní trasu. Jak Petr Žaluda potvrdil, po rozhodnutí DB se Českým drahám ozvali zástupci ÖBB, že mají velký zájem na tom, aby byly tyto soupravy na této větvi provozovány. V současnosti se tak projednává možnost pořízení pěti souprav, které by jezdily spolu s 5 soupravami ÖBB v dvouhodinovém taktu na trase Praha – Vídeň (– Graz). Na dalším postupu se mají zástupci ČD, ÖBB a Siemensu dohodnout do konce června. České dráhy by se koupí těchto souprav navíc vypořádaly s nárůstem cestujících mezi Prahou a Brnem, který bude ještě umocněn rekonstrukcí dálnice D1, a zároveň se lépe připravily na nástup konkurence, která se chystá i na tuto trasu.

Zdroj: Rádio Impuls


JiříK. | 22.5.2012 (17:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Rakousko Česká republika (celá)


  1 ... 4 5 6 7 8 ... 13      Zpráv na stránku:   
23.05.2012 (14:54)  
Doplněno info do článku. Celkem by mělo na trase Praha - Brno - Vídeň - Graz být nasazeno 5 souprav ČD a 5 souprav od ÖBB.
23.05.2012 (14:52)  
Lo Wang
To byla reakce na tu údajnou nekonzistenci vlaků na Moravu. Už jsem tady kdysi psal, že jsem kamarádce doporučil jet z Brna do Prahy vlakem za 170 Kč špártiket. Na nástupišti mělo k jedné koleji přijet EC do Prahy, na protější koleji stál rychlík do Prahy. Hádejte, který vlak si zvolila?
(Notabene ten rychlík byl přes Vysočinu, průvodčí jí neuznal špártiket, musela doplácet a chudák holka teď nechce o vlacích ani slyšet :-()

Jinak souhlas, že mezi velkými městy by se i za současný tarif uživily lepší vagóny nežli béčka...ale pokud něco takového chcete, tak je nesmysl tlačit na ČD, aby s railjetem zajížděly aspoň jednou do Budějc (a Ostravy, Plzně, Děčína, Zlína, Hradce, Karlevarlů, Havlbrodu...dle bydliště každého soudruha) Tedy pokud vaším cílem není úmyslně nechat Molocha ekonomicky vykrvácet, aby v uvedených relacích mohly vyzobové dříve převzít jeho roli, což by ostatně též významně zvedlo kulturu cestování :-)

I kdyby z nákupu railjetů nakonec sešlo, tak budu brečet o dost méně, nežli když ČD před pár lety zařízly těch 100 ojetých německých Bimzů. Ty by zvedly úroveň regionálky nesrovnatelně více, než pár emzet uvolněných díky railjetům.
registrovaný uživatel Bóřa 
23.05.2012 (14:48)  
Lo Wang:
Souhlasím s Vámi. Ano, jistě by i cestující na větší vzdálenosti mezi stanicemi EC/IC projížděnými, měli mít nárok na kulturnější cestování, než je koženka B, přičemž si teď mohou gratulovat, když se tam náhodou zatoulá Janoza B. K tomu podotýkám, že:

1) Přece jenom dopravce preferuje většinu cestujících - a většina cestujících logicky cestuje mezi největšími městy. A tento způsob myšlení je dle mého zcela v pořádku. Nejdřív se zabezpečí komfort pro větší množství cestujících, potom teprve pro zbytek.

2) Nákupem Viaggií řečeno jazykem trestního zákoníku v množstvím "větším než nepatrném" dojde řetězovou reakcí k přesunu lepších vozidel i právě do těchto "zastrčenějších" destinací, které sice nejsou stocisícovými městy, ale mají tu čest, že tam staví rychlíky.

3) Problém je, že 5 Viaggií je, obávám se, jako když plivne. Nechápu, proč za slušnou cenu ČD nekoupí, co mohou, když to následně budou soutěžit v drobných tendrech tak, že nejspíše koupí méně vozidel, za vyšší cenu, nižší technické úrovně, a nejspíš bez řídících vozů... ČD uvažuje jako malý dopravce typu RegioJet, který se nejdřív zabývá otázkou "Kam budu jezdit?" Dále "Kolik vagonů budu na tu trasu potřebovat?" A po odpovědi na obě otázky koupí příslušný počet vozidel. Dle mého by ČD měly uvažovat spíš tak, že koupí vše, co se dá, bez toho, aby je to zruinovalo, a využití se při současném stavu vozového parku pro všechna vozidla určitě vždycky najde. A tím nemyslím pouze Viaggia, ale i rakouské, švýcarské a bůhvíjaké ještě ojetiny.
registrovaný uživatel Jackub 
23.05.2012 (14:30)  
@ Lo Wang: Moje řeč! :-)
23.05.2012 (14:25)  
Robert-Antonio: O tom já napochybuji. Spíš mě zarazilo, když jste říkal, že kaštani slyší rychlík a už na něj utíkají. Já jen říkám, že ne každý má takové možnosti výběru a ti, co nejezdí pouze mezi (relativně) velkými městy, tak mají ohledně komfortu cestování v této době smůlu. Nechci polemizovat s tím, kde mají a nemají zastavovat EC, ale nad tím, že pokud nebydlíte ve velkém městě a nechcete se dopravit do velkého města, tak většinou nic jiného, než klasické "B" vám nezbyde... a to je špatně.
23.05.2012 (14:13)  
Jackub+Lo Wang
Mezi Prahou a Brnem jezdí moderní vagóny ne proto, že by zlé ČD/ÖBB/MÁV naddržovaly Pražákům a Brňákům, alébrž proto, že to je součást mezinárodní relace. Ta EC se platí primárně z mezinárodních jízdenek a možnost jet Praha-Brno za 150 Kč je jen příjemný bonus :-) Něco jako last minute letenka za pár korun.

Jiří Kocurek
Předpokládám že myslíte relaci Brno-Ostrava. Tam je hlavní problém, že si dotace i timesloty na jednokolejce vydupala nesprávná firma :-) Jsem přesvědčený že libovolný vyzob by na takto frekventované relaci nasadil něco lepšího. Ale i v ideálním světě konkurujících soukromých dopravců budou na dálkových a mezinárodních trasách vždy komfortnější vozy, prostě proto, že kaštanstvo je ochotno si je zaplatit.
Otázka 1: byl byste ochoten platit za IC Brno-Ostrava 500 Kč (tolik zhruba stojí podobná vzdálenost u DB)?
Otázka 2: pokud ano, je vás tolik, abyste naplnili aspoň jedno ícéčko?

M@ra
Vogtland jezdí mj. Berlin-Zwickau, Interconnex zase Leipzig-Berlin-Rostock, což už IMHO je dálkovina jako vyšitá. A letos k nim přibyde Hamburg-Köln-Express. Ani v jedinom případě nelze koupit lístek v automatu DB nebo na bahn.de (v rajzecentru jsem to nezkoušel).
registrovaný uživatel M@ra 
23.05.2012 (13:22)  
Je asi rozdíl jezdit někde ve Vogtlandu a mezi Berlínem a Hamburkem, tam by se asi cestující pořád trochu divili, že si nekoupí jízdenku na nádraží DB a neplatí jim tam zákaznická sleva. Ale nakonec proč ne, Jančura tam může časem najet a pak Sbohem Deutsche Bahn...
23.05.2012 (13:13)  
Bukes, Robert Antonio: Máme dvě města. Jedno s 330 tis. obyvateli a milionovou glomerací. To druhé má 410 tis. obyvatel. Jediné přímé spojení mezi nimi je rychlíkem. V béčku se možná bude i topit (pokud nebude naopak přetopeno) a v piváku bude možná fungovat ventilace. Někdy se v piváku podaří i otevřít okno. Dle vyjádření jedné průvodčí si na depu myslí, že pivák ma klimatizaci a tak stahovací okna zavařují.
registrovaný uživatel Keprt 
23.05.2012 (12:48)  
Do diskuze: jezdím poměrně často na otočku z Prahy do Pardubic a za pár hodin zpět. Jsem šotouš, takže vím, které vlaky jsou lepší a které horší, nicméně musím pracovat a mám rád svou rodinu, tudíž netrávím čas bloumáním na nádraží a čekáním na EC, ale jedu tím, co je zrovna po ruce (včera Slavkov :-(. Kdybych si měl vybrat mezi touto loterií a tím, že každá kategorie bude mít svojí cenu, zůstanu u loterie. Nejde o to, že bych si nepřiplatil, ale o to pohodlí, nemuset kategorii řešit. Kupuji si zpáteční jízdeku, tam mi pojede R, zpátky EC, budu někde řešit doplatek?? Takhle doběhnu na nádr a skočím do prvního vlaku (tedy - ne do Os :o) na Prahu. Řešením tedy dle mého není rozbujelá kategorizace vlaků, ale postupné zkulturňování i těch R..
registrovaný uživatel Jackub 
23.05.2012 (12:09)  
@ bukes: Řekl bych, že hlavním problémem je setrvačnost kaštaního myšlení. Prostě mají zafixováno, že kategorie rychlík znamená rychlé dálkové spojení, přestože se čím dál více přesunuje do kategorie rychlejší regionálky. Pak se mohou divit, že jsou takové rozdíly ve vagónech na R vs. IC/EC.

Nesouhlasím. Proč by se měl cestující naučit rozlišovat druhy vlaků? Jízdné platí stejné. A mně přijde logické za ně očekávat stejnou úroveň služeb. Navíc - podle této logiky by tedy nejhorší komfort a služby měly nabízet Os. V mnoha případech je tomu ale přesně naopak... :-/ :-)
  1 ... 4 5 6 7 8 ... 13      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko