..: Railjety pro ČD - stále není konec :..

Barevně řešení souprav Viaggio Comfort pro České dráhy, foto: České dráhyPraha — Anabáze kolem nákupu jednotek Siemens Viaggio Comfort, o nichž se hojně diskutuje mezi odbornou i laickou veřejností již přes dva roky, stále není u konce. Nedávno se sice objevila informace, že České dráhy odstupují od nákupu všech patnácti souprav Viaggio Comfort, kde 8 osmivozových bylo určeno pro provoz z Prahy do Hamburku a 7 sedmivozových pak z Prahy směrem na Vídeň; včera však vše upřesnil v pořadu Impulsy Václava Moravce samotný generální ředitel Českých drah Petr Žaluda.

Petr Žaluda, foto: ČDDůvodem k odstoupení měla být jednak potřeba Českých drah získat potřebné finanční prostředky pro nákup nových vozidel pro připravované tendry Ministerstva dopravy na vnitrostátní dálkovou dopravu, druhým důvodem mělo být odmítnutí nasazení těchto jednotek německými dráhami pro linku do Hamburku. Petr Žaluda vysvětluje: „Německé dráhy se rozhodly pro jinou, já bych řekl, lowcostovou variantu, to znamená, nechtěly tyto kvalitní vlaky, rozhodly se pro lowcostovou variantu a my toto rozhodnutí akceptujeme, i když si myslím, že ten potenciál na té trati byl obrovský.“ Na dotaz Václava Moravce, jestli nebude hlavním důvodem i snaha německých DB o proniknutí na český trh, Petr Žaluda dodává: „V odborné veřejnosti se samozřejmě říká, že to může být asi role trojského koně, kterou německé dráhy už použily v jiných zemích. To znamená, začnou spolupracovat s menším lokálním dopravcem a tak se prostřednictvím spolupráce na ten trh dostanou. Ale říkám, mohou to být spekulace. Uvidíme, co přinese budoucnost.“

Vzhledem k plánovanému rozlomení vozebního ramena Berlín – Praha – Vídeň v Praze se pak logicky naskytla otázka, jestli by nestačilo pořídit soupravy Viaggio Comfort jen pro jižní trasu. Jak Petr Žaluda potvrdil, po rozhodnutí DB se Českým drahám ozvali zástupci ÖBB, že mají velký zájem na tom, aby byly tyto soupravy na této větvi provozovány. V současnosti se tak projednává možnost pořízení pěti souprav, které by jezdily spolu s 5 soupravami ÖBB v dvouhodinovém taktu na trase Praha – Vídeň (– Graz). Na dalším postupu se mají zástupci ČD, ÖBB a Siemensu dohodnout do konce června. České dráhy by se koupí těchto souprav navíc vypořádaly s nárůstem cestujících mezi Prahou a Brnem, který bude ještě umocněn rekonstrukcí dálnice D1, a zároveň se lépe připravily na nástup konkurence, která se chystá i na tuto trasu.

Zdroj: Rádio Impuls


JiříK. | 22.5.2012 (17:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Rakousko Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 13      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel M 
24.05.2012 (18:29)  
Flexaretista - jasne, s timhle jsem pocital a moje reakce je, ze na tu linku Madrid-Pariz by letadla dolitavala z Prahy, coz by byl ten "cesky prvek" a ekvivalent Praha-Decin. Praha-Hamburg je nejakych 700 kilometru, z toho v Cesku je pouha jedna sestina.
Tahle trasa je stejne nesmyslna, jako kdyby nekdo jezdil Brno-Villach nebo tam nekam - pro ceske zakazniky je efekt zcela minimalni. Kdyby se ty vlaky samy zaplatily, tak je to jedno, ale tak tomu, rekl bych, neni. Coz samo o sobe nevadi, je to proste sluzba statu (detska hriste se taky nezaplati...), ale prijde mi ulitly, aby cesky stat platil za to, ze Nemci budou mit novy vlaky.
Ale co uz no...
registrovaný uživatel Komín  mail  
24.05.2012 (18:15)  
A nevíte jestli kvůli orientaci dopravy do Německa striktně na trasu Praha - Berlin - (Hambuurg) zanikne i spojení do Stralsundu a na Rujánu? Byla by to docela škoda.
24.05.2012 (16:20)  
Já osobně jsem to nečetl, ale prý byl ve Spieglu článek, v reakci na nahrazení ČD RJ ze strany DB, který se nesl v duchu, jak Siemens vše ovládá, že ani nákup Railjetů nebyl dost vstřícný krok, protože lokomotivy měly být od Škody...
Jednak to ale není moc důvěryhodný zdroj, jednak nesedí to, že už nějakou dobu před krachem jednání ČD avizovali, že do němec by si sehnali 10 lokomotiv na 230kmh (tedy pravděpodobně Taury 1216 od OBB).
24.05.2012 (15:15)  
Jančura vs. railjety - všimněte si, že v tom rozhovoru v e15 už tak kategoricky proti Rj není - holt co řekne chlebodárce/DB/,to bude.

Jinak je to opravdu neuvěřitelně nesympatickej člověk bez pokory. Mistr světa omeleta.
24.05.2012 (14:43)  
ICx nejdříve nahradí klasické soupravy IC a v dalších letech první generaci ICE (tj. ICE 1 a ICE 2). http://www.mobility.siemens.com/mobility/global/de/fernverkehr/schienenverkehr/hochgeschwindigkeits-intercity/icx/Seiten/icx.aspx?stc=wwimo100158 a nebo v angličtině http://www.mobility.siemens.com/mobility/global/en/interurban-mobility/rail-solutions/high-speed-and-intercity-trains/icx/pages/icx.aspx .
Mimochodem nečekám, že po rekonstrukci Berlin - Dresden zůstane v tomto úseku dvouhodina. A nevěřím, že si v DB mezi své vnitrospoje nechá jezdit Jančurův vlak (v duchu toho co sám Jančura říká o nepřijatelné různorodosti). DB je určitě moloch, v řadě věcí superkvalitní, ale rozhodně ne blbá...
registrovaný uživatel Jugy  mail  
24.05.2012 (14:34)  
Laborec425: Pokud je ten příspěvek směrován na mě, tak bych taky rád věděl o čem teď píšete. Buďte prosím konkrétnější.

in-gold-holder: určitě je to zajímavé téma a nikdo z nás zaručené zprávy nemá, takže to budeme společně napjatě sledovat :-) Mimochodem co je ICx?
registrovaný uživatel Laborec425  mail  
24.05.2012 (14:30)  
Jugy: No, být panem Leošem tak raději spíš na stránky sekci "O vozidlech" nedávám. Vím.... pro obyčejného cestujícího narozeného po roce 1980 - 1990 to možná lákavá nabídka je, ale zároveň je to typická ukázka českého (nejenom českého, ale spíš kapitalistického) podnikatele. Čím víc ušetřit na čemkoliv a lidi (čtěte dav) nalákat opět na kafíčko a denní tisk zadarmo. Ale co, užívejte si to, časem třeba pochopíte :)).
Myslím, že je tady i pár diskutujících, kteří věděj, co čem teď píšu :).
24.05.2012 (14:27)  
Jugy - ovšem, že vařím z vody, ale čekám, že mi budoucí dění dá zapravdu, navíc ICx vypadají velmi sympaticky .-) a ještě hezké obrázky http://www.mobility.siemens.com/mobility/global/de/fernverkehr/schienenverkehr/hochgeschwindigkeits-intercity/icx/Seiten/icx.aspx?stc=wwimo100158
24.05.2012 (14:02)  
aby tam DB přesunuly nějaké plečky ...

Nebo ty "plečky" Jančurovi prodá. V českém účetnicví se nevyznám a v německém už vůbec ne, třeba by ta změna vlastnictví měla pro DB nějaký význam.

... eventuelně vyšťouchnuté z kolejí vlivem nových ICE 3.

Ano, však těch nových ICE mají být snad dokonce stovky ne? A pár NBS je před dokončením. Pak by logicky měly klasické vozy DB hodně přebývat a třeba by zbylo i pro ČD :-)
24.05.2012 (12:36)  
tarten 11:40: což samozřejmě i tak někdo omlátí ČD o hlavu, neb průměrné plečky DB jsou stále velkým kvalitativním skokem pro cestujícího na české železnici. Takovou příležitost si duo Jančura(RJ)/Sůra (Mafra) nenechá ujít.
  1 2 3 4 5 ... 13      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko