..: Railjety pro ČD - stále není konec :..

Barevně řešení souprav Viaggio Comfort pro České dráhy, foto: České dráhyPraha — Anabáze kolem nákupu jednotek Siemens Viaggio Comfort, o nichž se hojně diskutuje mezi odbornou i laickou veřejností již přes dva roky, stále není u konce. Nedávno se sice objevila informace, že České dráhy odstupují od nákupu všech patnácti souprav Viaggio Comfort, kde 8 osmivozových bylo určeno pro provoz z Prahy do Hamburku a 7 sedmivozových pak z Prahy směrem na Vídeň; včera však vše upřesnil v pořadu Impulsy Václava Moravce samotný generální ředitel Českých drah Petr Žaluda.

Petr Žaluda, foto: ČDDůvodem k odstoupení měla být jednak potřeba Českých drah získat potřebné finanční prostředky pro nákup nových vozidel pro připravované tendry Ministerstva dopravy na vnitrostátní dálkovou dopravu, druhým důvodem mělo být odmítnutí nasazení těchto jednotek německými dráhami pro linku do Hamburku. Petr Žaluda vysvětluje: „Německé dráhy se rozhodly pro jinou, já bych řekl, lowcostovou variantu, to znamená, nechtěly tyto kvalitní vlaky, rozhodly se pro lowcostovou variantu a my toto rozhodnutí akceptujeme, i když si myslím, že ten potenciál na té trati byl obrovský.“ Na dotaz Václava Moravce, jestli nebude hlavním důvodem i snaha německých DB o proniknutí na český trh, Petr Žaluda dodává: „V odborné veřejnosti se samozřejmě říká, že to může být asi role trojského koně, kterou německé dráhy už použily v jiných zemích. To znamená, začnou spolupracovat s menším lokálním dopravcem a tak se prostřednictvím spolupráce na ten trh dostanou. Ale říkám, mohou to být spekulace. Uvidíme, co přinese budoucnost.“

Vzhledem k plánovanému rozlomení vozebního ramena Berlín – Praha – Vídeň v Praze se pak logicky naskytla otázka, jestli by nestačilo pořídit soupravy Viaggio Comfort jen pro jižní trasu. Jak Petr Žaluda potvrdil, po rozhodnutí DB se Českým drahám ozvali zástupci ÖBB, že mají velký zájem na tom, aby byly tyto soupravy na této větvi provozovány. V současnosti se tak projednává možnost pořízení pěti souprav, které by jezdily spolu s 5 soupravami ÖBB v dvouhodinovém taktu na trase Praha – Vídeň (– Graz). Na dalším postupu se mají zástupci ČD, ÖBB a Siemensu dohodnout do konce června. České dráhy by se koupí těchto souprav navíc vypořádaly s nárůstem cestujících mezi Prahou a Brnem, který bude ještě umocněn rekonstrukcí dálnice D1, a zároveň se lépe připravily na nástup konkurence, která se chystá i na tuto trasu.

Zdroj: Rádio Impuls


JiříK. | 22.5.2012 (17:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Rakousko Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 13      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel tarten 
24.05.2012 (11:52)  
Flexaretista: protože ČSA cestou do Madridu nezastavujou v Plzni a Domažlicích, což ČD cestou do rajchu v Ústí a pravděpodobně i Děčíně ano.

Ano, staví vždy i v Děčíně. A v Praha - Ústí nL je to taktový proklad na hodinu s rychlíky na KV a Cheb, které uvnitř tohoto úseku zastavují stejně (tj. expresně = nijak).
registrovaný uživatel tarten 
24.05.2012 (11:40)  
(Jde Jančurovy vlastní vozy do Němec)
Flexaretista: a berete Jančurovo mediální prohlášení jako směrodatné? Po zkušenostech s obdobím kolem startu Regiojetu bych s tímto byl velmi opatrný. Nakonec může všechno být úplně jinak.

Jo. Vzhledem k tomu, že už asi rok a půl s Rumuny "dolaďuje poslední detaily smlouvy na nejmodernější vagóny v Evropě, která už je před podpisem*", člověk musí být trochu opatrný. (EDIT:) Ale kdoví, třeba je v JŘ 2014 opravdu nasadí do Německa, nespoléhal bych na to ale. Logické by bylo, aby tam DB přesunuly nějaké plečky eventuelně vyšťouchnuté z kolejí vlivem nových ICE 3.
________________________________________________
*Proto bych přistupoval trochu opatrně i k té "smlouvě o smlouvě budoucí" s DB, která je podle něj také před podpisem.
24.05.2012 (11:23)  
M: tenhle příměr trochu pokulhává, protože ČSA cestou do Madridu nezastavujou v Plzni a Domažlicích, což ČD cestou do rajchu v Ústí a pravděpodobně i Děčíně ano.
registrovaný uživatel tarten 
24.05.2012 (11:11)  
JiříK:
1- ČD pořídí 5 SVC ve stejné specifikaci jako mají ÖBB, které dodají jen svoje "přebytečné" soupravy
2- ČD pořídí 5 SVC ve české specifikaci jako mají ÖBB, které dodají jen svoje "přebytečné" soupravy
3- ČD pořídí spolu s ÖBB 10 kusů v rakouské specifikaci půl na půl
4- ČD pořídí spolu s ÖBB 10 kusů v české specifikaci půl na půl


Napadlo mě k tomu, že 3 a 4 jsou nepravděpodobné, protože Vídeň - Graz už railjety jezdí dnes a častěji než ve dvouhodině. Ale nákup třeba 1 - 2 ks ze strany ÖBB by ty oběhy možná ještě chtěly, nevím. Smysl 1 a 2 je obtížné přesně rozlišit. Určitě se neobjednají ve formě, ve které je objednalo ÖBB, protože takové už ÖBB už ani moc dnes nemají, na druhou stranu "česká" varianta se od té, ke které ÖBB dnes směřují se stávajícími, ještě asi podstatně lišit bude.
registrovaný uživatel Kakov 
24.05.2012 (11:10)  
Jugy: já mezi tím "komentováním" moc rozdílů nevidím...

vzpomeň te si jak komentoval své spojení s Keolis, a hned Vám bude jasné, že mu nemůžete věřit ani písmeno
registrovaný uživatel M 
24.05.2012 (11:05)  
Porad moc nevim, proc se Praha-Hamburg resi. Kdyz to bude provozovat ceska firma, tak pekny, takovej hezkej uspech, ale pro nas to ma stejny vyznam, jako kdyby CSA letaly 35x tydne z Parize do Madridu...
registrovaný uživatel Jugy  mail  
24.05.2012 (10:59)  
Flexaretista: Ano, tohle vyjádření jako směrodatné beru. Něco jiného je komentovat vlastní projekt a něco jiného společný projekt s největším železničním dopravcem Evropy. To ovšem automaticky neznamená, že to budou žluté Ex-ÖBB vagony s peršingem v čele jako na Ostravu. Leccos napovídá podoba autobusů SA na lince do Mnichova. Do Hamburku to může být totéž na kolejích.
24.05.2012 (10:18)  
Ten rozhovor s Jančurou je zajímavý..jsem dost zvědav, co se z toho vyklube. Jak už jsem psal, není mi jasné proč by si DB nechali jezdit 10 let přes půl německa cizí vlaky, zvlášt výrazně žluté barvy (což ale být nemusí, mohou mít korporát DB..).

Co se týče ČD a Railjetů, je to dobrá zpráva, je vidět že jediná šance jak dosáhnout něčeho u ČD, je k tomu dotlačit (jako teď OBB). Sami prostě neudělají skoro nic. Taky nechápu, proč Railjety neodeberou, když byly tak úžasně výhodné, využití by rozhodně bylo, uvolnili by se jim vozy na rychlíky. Myslím, že např. podruhé modernizované "Ing Leasy" (98 ks) jsou na rychlíky naprosto ok. Do soupravy lze případně dokoupit patrák, který dodá nízkopodlažní část a další chybějící funkce (kola atd), jako to má např. Arriva.
24.05.2012 (10:10)  
Jugy: a berete Jančurovo mediální prohlášení jako směrodatné? Po zkušenostech s obdobím kolem startu Regiojetu bych s tímto byl velmi opatrný. Nakonec může všechno být úplně jinak.
registrovaný uživatel Jugy  mail  
24.05.2012 (9:19)  
Tak to vypadá, že RJ nasadí do Hamburku opravdu vlastní vlaky a DB jim budou za jejich jízdu platit. In-gold-holder vaří z vody, zdá se...
Zdroj: http://zpravy.e15.cz/nazory/rozhovory/radim-jancura-linkou-do-hamburku-se-regiojet-zdvojnasobi-769028
  1 2 3 4 5 ... 13      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko