..: V Liběchově na trati 072 vykolejil nákladní vlak :..

Nehoda u Liběchova, foto: Drážní inspekceLiběchov — Včera ve 23.45 vykolejil na trati 072 ve stanici Liběchov plně naložený nákladní vlak s uhlím. Dle zjištění Drážní inspekce ujel vlak i po vykolejení ještě asi 3,5 kilometru, přičemž došlo ke stržení několika sloupů trakčního vedení a závažnému poškození železničního svršku včetně několika výhybek v Liběchově. Následně vykolejený vůz již nevydržel, převrátil se a částečně zasypal osobní automobil, který stál poblíž kolejiště. Škoda se zatím odhaduje na více než 110 milionů korun, z toho sto milionů na trati, deset milionů na vlaku a 50 tisíc na automobilu. Oprava tratě a odklízení následků nehody mělo původně trvat dle webu Českých drah minimálně do dnešní půlnoci, nakonec se však trať zprůjezdnila již před třetí hodinou odpolední. S odklízením pomáhal také speciální nehodový vlak. Do doby odklizení převážela cestující v úseku Mělník - Štětí náhradní autobusová doprava. Tu však komplikovala také omezení na okolních silničních komunikacích, takže vznikala zpoždění až 40 minut.

Zdroje: České dráhy, Česká televize, Drážní inspekce


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 21.5.2012 (8:14)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Středočeský ČR Ústecký


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel 55p 
21.05.2012 (15:44)  
14 50 byl provoz obnoven
registrovaný uživatel Sim 
21.05.2012 (15:42)  
Zvuk asi moc slyset nebude, o nejakych vibracich fira taky tezko bude vedet. Ale kdyz vagon kaci sloupy TV podel trate, jak to, ze mela masina porad dost stavy? Ja mel za to, ze padem dratu by melo dojit k vypadnuti menirny.
registrovaný uživatel SYN 
21.05.2012 (15:27)  
Já to vyzkoušené nemám, proto se právě ptám, zda to není ani vidět ani slyšet... a zda se s tím dá případně něco rozumného dělat? Přecejen ty škody znějí poněkud závratně... Kdyby se řekněme u kamionu stalo něco podobného, každý řekne jaké je prase že to si musel hned všimnout a zareagovat... takže co, nejde to? Neměli bychom to potom počítat k principiálním nevýhodám kolejové dopravy? A až to skončí sejmutím protijedoucí 810 s 50 lidima na palubě tak budeme říkat co? Nebo peron plný lidí? Asi se bude muset hledat rozumné řešení...
registrovaný uživatel j-din 
21.05.2012 (15:27)  
Před chvilkou jsem telefonoval se známým, jinak strojvedoucím ČD-Cargo SOKV Ústínad Labem. Řekl k tomu tolik, že by na 99% dopadl jako jeho kolega. Do roztření vzduchového potrubí by o ničem nevěděl.
registrovaný uživatel vojtik 
21.05.2012 (15:16)  
A vy dokážete slyšet na 400 metrů nějaké nezvyklé zvuky, zvláště ve chvíli, kdy vám za zády kvílí elektromotory a celá lokomotiva se vzhledem ke stavu svršku prohýbá ve všech pružných spojích, co vlastní?
registrovaný uživatel SYN 
21.05.2012 (15:03)  
Jak dlouho to oral? Takový si 2 minuty nebo tak nějak? A to fakt není ani slyšet ani vidět ty všelijaký pyrotechnický efekty, stržený TV a tak?? Tak nevím, při takovejch škodách, jestli by se neoplatilo toto nějak řešit...
registrovaný uživatel Balwan 
21.05.2012 (14:47)  
trat mezi Liběchovem a Mělníkem byla rekonstruována, ale tenhle vlak oral v mezistaničním úseku Štětí-Liběchov.

Jinak majitel toho zauhlovaného auta měl štěstí v neštěstí, prý tam zabloudil, tak se šel zeptat na stavědlo na cestu, no a v tom přijížděl na 4. kolej tento vlak :)

S porodní bábou tam operuje 749.264. Na to, že se to stalo ještě před půlnocí, tak vyjeli docela pozdě (Neratovicema až v 5 ráno)
registrovaný uživatel Machy  mail  
21.05.2012 (14:45)  
Koudy, JB, díky za vysvětlení a upřesnění :-).
21.05.2012 (13:33)  
Pár zkušeností z dob dávných: Pokud je vagon ložený, pak samozřejmě udělá slušnou paseku, ale je šance, že to fíra zjistí. Prázdný vůz nikoliv, ten obvykle vyletí až na výhybce. Ložený vůz přefikne všechny betonové pražce, prázdný je lehce naruší a traťmistr aby se z toho picnul, protože mu každý odejde v jinou dobu. Dřevěné pražce se řešit nemusí, protože se jim nic nestane. Samozřejmě nemám na mysli ty co 40 let přesluhují.
registrovaný uživatel JB 
21.05.2012 (12:16)  
V tomto případě je indikátor horkoběžnosti u Libochovan. Ale nevybavuji si, zda v obou kolejích.
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko