..: Největší polská železniční katastrofa od roku 1990 :..

Polská vlajka - kondolence, foto: ŽP Szczekocin — K tragické železniční nehodě došlo v sobotu 3. března ve 20.57 h na trati Koniecpol - Kozłów ve směru do Krakowa. Čelně se střetly vlaky TLK 31100 "Brzechwa" a Interregio 31122 "Jan Matejko" poté, co vlak Interregio vjel na nesprávnou kolej, přímo do cesty spoji TLK. Obě soupravy čítaly na 11 vozů, v nichž cestovalo součtem cca 370 cestujících. Podle posledních zpráv jich 15 přišlo o život a téměř 60 bylo se zraněními transportováno do zdravotnických zařízení. Zhruba polovina z nich je zraněna těžce. Na záchranných pracích se podílelo přes 450 hasičů ze 40 sborů a cca 100 policistů, 35 sanitních vozů a tři záchranářské vrtulníky. Prohledávání místa nehody skončilo v neděli ráno, nyní bude následovat odklízení trosek. Dva nehodové vlaky a jeřáby s velkou nosností se dostanou na místo během nedělního dopoledne.

Doplňme ještě informaci, která byla zveřejněna v pondělí: Za sobotní vlakové neštěstí v Polsku půjde k soudu traťový dispečer, který podle dosavadního vyšetřování pustil oba vlaky proti sobě na jedné koleji. Pokud se vina prokáže, hrozí mu až osm let vězení.

Zdroj: Dziennik Zachodni


Martin Grill Poslat mail autorovi | 4.3.2012 (8:42)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Nehody a mimořádnosti

Ďalšie z regiónu Polsko


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
13.03.2012 (11:18)  
Pro valikra: v PL je autoblok (blokada samoczynna), ovšem bez přenosu kódu na stanoviště strojvedoucího. Skutečně jízda po nesprávné (po torze niewłaściwym) není obvyklá. Jízda proti správnému směru v PL neexistuje, proto se uvádí bežně pouze jízda po levé koleji (po torze lewym) místo nesprávné koleji.
11.03.2012 (17:41)  
jak je možné,že to zabezpečovací zařízení umožňuje
Neumožňuje. Nebo by snad mělo?
09.03.2012 (16:40)  
J.Holibajda: To si děláte srandu s tím vaším komentářem k té nehodě u Pavlovic...nebo je to něco horšího?
Vyhláška pro silniční provoz jasně stanoví,jak si má řidič gumokolu počínat na přejezdu,v případě že 1) je v činnosti světelná signalizace 2)bliká bílé světlo 3)nebliká nic.
Ani kdyby nastala ta nejabsurdnější situace..že v době kdy se k přejezdu blíží vlak,ukradnou kriminálníci kabely a PZZ je tudíž mimo činnost...přitom už nemá kdo vydat fírovi rozkaz Op (což je sice krajně nepravděpodobné,ale teoreticky možné),nezbavuje to řidiče gumikolu povinností uvedených ve vyhlášce.Tak tu laskavě přestaňte šířit takové nesmysly.Asi byste mluvil jinak,kdybyste byl jedním z cestujících v té krabičce.
Pro vaše info: V této zemi se stane v průmeru každý den jedna nehoda na přejezdu (t.zn.365 nehod za rok),přičemž ze strany dráhy je zavinění v průměru ve 2 případech.Přitom je zcela absurdní,že sdělovací prostředky tyto nehody uvádějí jako ŽELEZNICNÍ nehody...za to by měl někdo těžce pykat,protože to je vědomá lež a dezinformace.
Ještě k nehodě v Polsku: je to samozřejmě strašné a vůbec nechápu,jak může dispečer poslat 2 vlaky proti sobě po jedné koleji...chci tím říct jak je možné,že to zabezpečovací zařízení umožňuje.
editor alebo admin ŽP Vlad  mail  
07.03.2012 (18:55)  
Nechme, prosím, sůl do jiných diskusních fóŕ. Děkuji,
registrovaný užívateľ valikr  mail  
07.03.2012 (12:26)  
1. Reaguji na předposlední příspěvek o soli:
česká média všude uvádí, že jde o posypovou sůl, ale to není přesné - poláci jí označují jako "sól wypadowa" - jedná se o sůl, která vzniká jako vedlejší produkt při výrobě barev, tuto tzv. technologickou sůl je možno používat k technickým účelům nikoliv v potravinářství, podle posledních zpráv, ale není škodlivá, těžké kovy jsou pod limitem, je mírně překročen obsah siřičitanů (2,4 mg/kg jedlé soli kamenné, ale v jedlé soli mořské je povolený obsah 6%.
2. k železničnímu neštěstí: vůbec nechápu jak k tomu mohlo dojít - v Polsku pro jízdu po nesprávné koleji na vícekolejné trati musí mít strojvedoucí písemný rozkaz, zřejmě tam není ani autoblok, jak je možné, že za těchto podmínek tam jel 60 km/h bez rozkazu?
registrovaný užívateľ JK ml. 
07.03.2012 (11:19)  
mirekmir: jako se dela rozdil mezi lihem z lihovaru a z Litvinova bo ten litvinovsky ma v sobe kapanek vic methanolu sic je jeho vyroba nehlede na dane levnejsi, neni pro lidi moc vhodny, stejne tak sul na posyp je levnejsi bo nemusi tak cista jako sul k jidlu....chapen sie?
K tematu: nadzvedl me ponekud potentat tusim z drazniho uradu nebo szdc, ktery tvrdil ze u nas by se nic takoveho stat nemohlo....na tema zelena na koridoru rizena pouze podle telefoniky se zavislosti jen a jen na vypravcich se stala prece nedavno : Mohlelnice / moravicany najeti postNEX do Wapu s uhlim....... To ze to neodnesl excelsior nebo Vltava a zemrel tak "jen" fira postaku byla jen shoda nahod.......
06.03.2012 (23:09)  
Trochu mimo :
např. portál wp.pl a další uveřejňují převážně články o tomto neštěstí, pak trochu tradičně něco o letadlu ( katastrofa vládního ledadla ve Smolensku ), pak něco blabla atd. O aféře se solí nic. S trochou černého humoru -neštěstí přišlo vhod. Akorát, že prý ta sůl je neškodná. Tak proč se ksakru dělá rozdíl mezi jedlou a průmyslovou solí ?
registrovaný užívateľ Tofl 
06.03.2012 (2:03)  
Každá nehoda na železnici je tragická. Bez rozdílu kde se udála. I když se zvyšuje kvalita bezpečnosti, tak lidskému selhání nelze nikdy zabránit, protože člověk je pouze člověkem a ne strojem.
Pořád to je ale nic o proti nehodám na silnicích, kde zemře ročně mnohem víc lidí . . .

Mimochodem, co si myslíte o jednání, že by satelity hlídaly železnici a tím by mohli zvýšit bezpečnost železnic ?
http://www.rozhlas.cz/zpravy/technika/_zprava/1022311
06.03.2012 (0:07)  
mr.bean

tohle přece není žádná úměra ... Každé neštěstí je neštěstím, obzvlášť, když umírají lidé ...

Přece to je neměřitelná a neškálovatelná tragédie ...

M.U.
06.03.2012 (0:05)  
Dnes jsem viděl v zastávce Zaječí 810 odřenou bez předního podvozku (s takovým náhradním 2 malokolečkovým podstavcem) s vyraženými okny stojící hned za vyprošťujícím jeřábem ...

Nevíte co se stalo?

M.U.
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2024 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko