..: ČD vypsaly výběrové řízení na modernizaci 62 vozů Bp :..

Bp najbrt, foto: Aleš PetrovskýPraha — České dráhy znovu vypsaly výběrové řízení na komplexní modernizaci 62 vozů řady Bp. Tento tendr byl již jednou vypsán, ale později došlo k jeho zrušení ze strany Českých drah. Jako důvod ČD uvedly přehodnocení požadavků na rozsah modernizace vozů. Původně se počítalo pouze s revitalizací interiéru, dosazením centrálního zdroje energie (CZE) a zásuvek na 230 V, výměnou zalamovacích dveří za předsuvné a zvýšením provozní rychlosti ze 120 km/h na 140 km/h. Současné požadavky jsou daleko rozsáhlejší. Vozy dostanou navíc klimatizaci, uzavřený systém WC a audiovizuální informační systém. Odhadovaná cena celé zakázky dosahuje 1,1 miliardy korun (18 milionů za vůz). Její součástí je nejen modernizace vozů, ale také dodávka jedné sady náhradních dílů pro každý vagon. Všechny vozy by měly být zmodernizovány do 22 měsíců od podpisu smlouvy. Původní tendr počítal s dokončením modernizace do 30 měsíců. Zkrácení termínu realizace o 8 měsíců by tak mohlo částečně kompenzovat 11 měsíců od vyhlášení původního výběrového řízení. Nově zrekonstrované vozy, jež budou pravděpodobně přeznačeny na řadu Bpee či Bdpee, se nasadí zejména do garnitur s řídicími vozy Sysel řady Bfhpvee a vozy ABpee s oddíly 1. třídy, na jejichž realizaci právě probíhá výběrové řízení.

Zdroj: IS VZ US


JiříK. | 14.12.2011 (14:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6 ... 8      Zpráv na stránku:   
15.12.2011 (18:08)  
chio: ano, jezdí, ale hlavně v dálkovce. Narážím hlavně na regionálku, kde je naprostá většina v uspořádání proti sobě (sysel, elefant, panter, Bdxx, 84x, 85x...).To zbytečně ubírá spoustu kapacity a na pohodlí nepřidá, za což si neprávem vyslouží kritiku Borcad.
15.12.2011 (17:38)  
Nekompromisní hádky na téma čtyřka vs. letadlo...
Snad se shodneme na tom, že obojí má své pro a proti. Jak chcete usadit čtyřčlennou skupinu do letadlového uspořádání tak, aby svým rozhovorem nerušila ostatní cestující? Na druhou stranu, Jak se vám usíná, když máte naproti dva cizí "protisedící", kteří čekají až usnete aby si vás mohli patřičně prohlédnout, jakýže je ten váš "spící výraz"?

Inu, jak moc by se prodražilo použití sedaček otočných, tak aby si cestující sami mohli sestavit adekvátní uspořádání, které bude vzhledem k jejich počtu/činnosti/únavě/navyklému směru jízdy/ atd. vhodné?
registrovaný uživatel chio 
15.12.2011 (16:59)  
Turbik: mňa to tiež napadlo, ale nikdy sa mi neporadilo ho vyklopiť. Buď som na to šiel zlou technikou, alebo to bolo zaseknuté :)
registrovaný uživatel Turbik 
15.12.2011 (16:54)  
chio: Ty dělící věci (myslíte-li to černé) v Bpee jsou takové malé výklopné stolečky. Bohužel ne příliš šikovné, protože nedrží vodorovně, tudíž se na ně nedá moc spolehnout a např. notebook nebo kelímek s čímkoliv tekutým se na ně odkládá dost blbě.
registrovaný uživatel chio 
15.12.2011 (16:50)  
spalda: Pôvodný príspevok vyzeral, akoby u ČD nič v kombinovanej verzii nejazdilo ;) Inak je jasné, že za nedostatky tohto typu nemôže kombinované usporiadanie (aj keď neviem, ako v leteckom usporiadaní zabrániť tomu, aby mala časť cestujúcich v zornom poli priečku - čo však notebookárom nemusí vadiť).
15.12.2011 (16:16)  
chio: ano, tohle mi na těchto vozech taky vadí, ale za tohle přece nemůže dané uspořádání, ne?
registrovaný uživatel Yves 
15.12.2011 (16:16)  
Chtěl jsem se zeptat ještě: na těch vozech zůstanou ty starý podvozky, co dělají docela velkej hluk, nebo se s úpravou na 140 km/h podvozky mění a můžu čekat, že budou tišší? Jestli to bude dělat pořád stejnej kravál za skoro 18 milionů, tak je to celkem k smíchu.
registrovaný uživatel chio 
15.12.2011 (16:11)  
spalda: Niečo podobné u ČD jazdí (Bpee) a je to asi ich najskriplenejší veľkopriestor. V leteckom usporiadaní zabudnite na odpadkový kôš, pozerať môžete do priečky medzi oknami a ešte nejakého mysliteľa napadlo namontovať nejaké plastové deliace bazmeky pod strednú podrúčku (aký je vôbec ich zmysel, viď http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/foto/201101/P1010007.jpg ), čo len pridáva na "pohodlnosti" sedenia.
15.12.2011 (15:13)  
Máte pravdu, taková plnohodnotná čtyřka je pak mnohem pohodlnější. No a jedním ze způsobů, jak tyto čtyřky používat i bez výrazného snížení kapacity, je právě kombinované uspořádání. Třeba místo tří čtyřek za sebou dáte 4 řady + jednu pořádnou čtyřku se stolkem. To vše s pohodlnějšími sedačkami, s možností v klidu natáhnou nohy bez nutnosti věčného okopávání protisedícího. Dráhy ale řekly NE, když se tak jezdilo před 100 lety, bude se tak jezdit i za 100 let :-).
Obě uspořádání mají sve pro a proti. Já nemám v zásadě nic proti čtyřkám jako takovým, ale jsem zásadně proti jejich používání za každou cenu.
registrovaný uživatel Sim 
15.12.2011 (15:03)  
Jiri Vosecek > dejte si v leteckem usporadani roztece sedacek stejne, jako ve ctyrce ... a budete mit porad vic mista na stolek i prostoru na nem.

Callisto > protoze ty sedacky jsou slusne, musi se vymenit. Zato ctyrmistne lavice se radeji budou precalounovat porad dokola, prestoze to financne vyjde prakticky nastejno, jako jejich vymena za nove samostatne sedacky. Obdoba pravidla cislo jedna.

turista > jenze cilem dopravce je vlaky zaplnit. A pokud bude preferovat (tak, jak to zatim delaji modri) vozy, ktere jsou pohodlne (aspon relativne) do cca 50% obsazenosti, bude pri vetsim navalu vzdy fungovat samoregulacni odrazovaci efekt - nepohodli totiz nevznikne jen tem, kteri prijdou ve spicce navic, ale i tem, kteri s tim vlakem jezdi tak jako tak. Vsak si vsimnete, jak jsou lide nadseni, pokud jsou v kupe sami a vy se k nim nakyblikujete se sedmiclennou skupinkou.

Proto mi prijde mnohem rozumejsi mit vozy takove, ktere rozumnou miru komfortu zajistuji jak ve stavu poloprazdnem, tak pri plnem obsazeni - aby ten vykyv byl proste minimalni. Jinak se vzdy najdou jedinci, kteri radeji uprednostni prostredi, ktere jim prave tohle zajisti - jejich vlastni automobil. Tam si budou oni sami rozhodovat, jestli misto vedle bude volne pro jejich papiry, nebo bude obsazene, pripadne kym.
  1 2 3 4 5 6 ... 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko