Praha — České dráhy znovu vypsaly výběrové řízení na komplexní modernizaci 62 vozů řady Bp. Tento tendr byl již jednou vypsán, ale později došlo k jeho zrušení ze strany Českých drah. Jako důvod ČD uvedly přehodnocení požadavků na rozsah modernizace vozů. Původně se počítalo pouze s revitalizací interiéru, dosazením centrálního zdroje energie (CZE) a zásuvek na 230 V, výměnou zalamovacích dveří za předsuvné a zvýšením provozní rychlosti ze 120 km/h na 140 km/h. Současné požadavky jsou daleko rozsáhlejší. Vozy dostanou navíc klimatizaci, uzavřený systém WC a audiovizuální informační systém. Odhadovaná cena celé zakázky dosahuje 1,1 miliardy korun (18 milionů za vůz). Její součástí je nejen modernizace vozů, ale také dodávka jedné sady náhradních dílů pro každý vagon. Všechny vozy by měly být zmodernizovány do 22 měsíců od podpisu smlouvy. Původní tendr počítal s dokončením modernizace do 30 měsíců. Zkrácení termínu realizace o 8 měsíců by tak mohlo částečně kompenzovat 11 měsíců od vyhlášení původního výběrového řízení. Nově zrekonstrované vozy, jež budou pravděpodobně přeznačeny na řadu Bpee či Bdpee, se nasadí zejména do garnitur s řídicími vozy Sysel řady Bfhpvee a vozy ABpee s oddíly 1. třídy, na jejichž realizaci právě probíhá výběrové řízení.
Zdroj: IS VZ US
Snad se shodneme na tom, že obojí má své pro a proti. Jak chcete usadit čtyřčlennou skupinu do letadlového uspořádání tak, aby svým rozhovorem nerušila ostatní cestující? Na druhou stranu, Jak se vám usíná, když máte naproti dva cizí "protisedící", kteří čekají až usnete aby si vás mohli patřičně prohlédnout, jakýže je ten váš "spící výraz"?
Inu, jak moc by se prodražilo použití sedaček otočných, tak aby si cestující sami mohli sestavit adekvátní uspořádání, které bude vzhledem k jejich počtu/činnosti/únavě/navyklému směru jízdy/ atd. vhodné?
Obě uspořádání mají sve pro a proti. Já nemám v zásadě nic proti čtyřkám jako takovým, ale jsem zásadně proti jejich používání za každou cenu.
Callisto > protoze ty sedacky jsou slusne, musi se vymenit. Zato ctyrmistne lavice se radeji budou precalounovat porad dokola, prestoze to financne vyjde prakticky nastejno, jako jejich vymena za nove samostatne sedacky. Obdoba pravidla cislo jedna.
turista > jenze cilem dopravce je vlaky zaplnit. A pokud bude preferovat (tak, jak to zatim delaji modri) vozy, ktere jsou pohodlne (aspon relativne) do cca 50% obsazenosti, bude pri vetsim navalu vzdy fungovat samoregulacni odrazovaci efekt - nepohodli totiz nevznikne jen tem, kteri prijdou ve spicce navic, ale i tem, kteri s tim vlakem jezdi tak jako tak. Vsak si vsimnete, jak jsou lide nadseni, pokud jsou v kupe sami a vy se k nim nakyblikujete se sedmiclennou skupinkou.
Proto mi prijde mnohem rozumejsi mit vozy takove, ktere rozumnou miru komfortu zajistuji jak ve stavu poloprazdnem, tak pri plnem obsazeni - aby ten vykyv byl proste minimalni. Jinak se vzdy najdou jedinci, kteri radeji uprednostni prostredi, ktere jim prave tohle zajisti - jejich vlastni automobil. Tam si budou oni sami rozhodovat, jestli misto vedle bude volne pro jejich papiry, nebo bude obsazene, pripadne kym.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.