..: ČD vypsaly výběrové řízení na modernizaci 62 vozů Bp :..

Bp najbrt, foto: Aleš PetrovskýPraha — České dráhy znovu vypsaly výběrové řízení na komplexní modernizaci 62 vozů řady Bp. Tento tendr byl již jednou vypsán, ale později došlo k jeho zrušení ze strany Českých drah. Jako důvod ČD uvedly přehodnocení požadavků na rozsah modernizace vozů. Původně se počítalo pouze s revitalizací interiéru, dosazením centrálního zdroje energie (CZE) a zásuvek na 230 V, výměnou zalamovacích dveří za předsuvné a zvýšením provozní rychlosti ze 120 km/h na 140 km/h. Současné požadavky jsou daleko rozsáhlejší. Vozy dostanou navíc klimatizaci, uzavřený systém WC a audiovizuální informační systém. Odhadovaná cena celé zakázky dosahuje 1,1 miliardy korun (18 milionů za vůz). Její součástí je nejen modernizace vozů, ale také dodávka jedné sady náhradních dílů pro každý vagon. Všechny vozy by měly být zmodernizovány do 22 měsíců od podpisu smlouvy. Původní tendr počítal s dokončením modernizace do 30 měsíců. Zkrácení termínu realizace o 8 měsíců by tak mohlo částečně kompenzovat 11 měsíců od vyhlášení původního výběrového řízení. Nově zrekonstrované vozy, jež budou pravděpodobně přeznačeny na řadu Bpee či Bdpee, se nasadí zejména do garnitur s řídicími vozy Sysel řady Bfhpvee a vozy ABpee s oddíly 1. třídy, na jejichž realizaci právě probíhá výběrové řízení.

Zdroj: IS VZ US


JiříK. | 14.12.2011 (14:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   
19.12.2011 (22:00)  
Sim, bugear: díky za vysvětlení
registrovaný uživatel Sim 
19.12.2011 (21:42)  
nydroš > presne jak pise bugear ... je to ploska na kole, co otravuje zvukem, drncanim vibracemi a taky snizenou zivotnosti podvozku i koleji. A je to taky jeden z duvodu, proc byvaji tramvaje hlucne.
registrovaný uživatel bugear 
19.12.2011 (20:50)  
Při absenci/nesprávné činnosti protismyku se mohou zvláště při špatných adhezních podmínkách (typicky na podzim) vytvářet na jízdní ploše kola plošky. Takový vagón je pak obutý a při jízdě dupe.
19.12.2011 (17:56)  
Sim: smím mít jen dotaz, co znamená výraz "obutá kola"?
registrovaný uživatel Sim 
19.12.2011 (10:04)  
240.025 > a jak to z vaseho subjektivniho pohledu vychazi ve srovnani s u modrych preferovanou dvou ci ctyrmistnou lavici?

Fakt je, ze ja mel asi docela stesti na neprosezene sedacky - dokonce jsem s tim mel malokdy problem i v Becku (naopak A/AB prosezene tak, ze clovek sedi na konstrukci, jsem potkaval skoro casteji, nez neprosezene) ... a urcite se na mem subjektivnim hodnoceni sedacek v Bp podepsal i fakt, ze tento vuz byl "nedostatkovym zbozim", jezdil jen na par vlacich a byla docela klika, ze na nej cestujici narazil, pokud si to neplanoval dopredu podle razeni ... to vse prispiva k tomu, ze jsem byl ochoten prehlizet profukujici okna (otazkou je, o co to protahovalo vic nez v Becku, spis si myslim, ze zde negativne pusobil efekt velkoprostoru) a bohuzel dosti casto obuta kola.
18.12.2011 (22:25)  
Sim: expres Brno - Budějce, 4,5 hod cesty, nic moc... na hodinu asi ok, ale nepříjemné je také to, že sedadla už nejsou v nejlepším stavu a místy prosezená... při možnosti polohování by byly celkem fajn, nepříjemná je také "tyč" na přední části sedáku... v 843 jsem nikdy nejel přes cca 1,5 h, jezdím s nimi zřídka, tam mi přišly pohodlnější - ale nemohu porovnávat 4,5 hod cestu s 3 krát kratší. Co je fajn, jsou sedadla v rekonstruovaných "červených" Btn, které jsou vhodné i na dlouhé cesty
registrovaný uživatel Sim 
18.12.2011 (16:05)  
240.025 > predpokladam, ze tim myslite svislost operadel ... ano, patri k tem svislejsim, ovsem subjektivne to vnimam jeste jako slusne pouzitelne (sam jsem v tom sedel maximalne tri hodiny v kuse). Netusim, jestli je to jen pocit, nicmene v x43 mi pripadaji jeste svislejsi.

Kazdopadne je to jedna z nevyhod techto sedacek, ze nejsou polohovatelne. Kazdemu bude vyhovovat neco trochu jineho a co si budem nalhavat, i ta nejpohodlnejsi pozice se pri dostatecne dlouhem sezeni bez pohybu stane neprijemnou, takze se moznost aspon na chvilku pozici zmenit docela hodi.
18.12.2011 (10:35)  
vám se líbí sedadla v Bp? Mě přijdou hrozně kolmá... a na 4 h cestu nevhodná...
18.12.2011 (8:17)  
Také si myslím, že koženka sama o sobě není problém, kromě případu, kdy před Vámi sedí delší dobu nějaký jiný cestující. Problém je, že po takové době používání je koženka poněkud "prosezená", takže není ojedinělý případ, kdy člověk musí hledat místo, kde ho pérka nepíchají do zadku :) Další problém je spíše typu sedaček, kdy se do kupé vlezou 4 lidi a pokud je jich víc, je to problém. No, ale to "objektivní" hodnocení sedaček "čtyřky" vs "letadla" mně přijde trochu zvláštní. To je podobné, jako se hádat, jestli je lepší černý nebo zelený čaj. Jinými slovy, každý "objektivní" argument je ve skutečnosti naprosto subjektivní, protože pro jiného nemusí mít žádnou hodnotu. A jestli mít sedačky ve směru či proti směru jízdy, to už mi přijde jako úchylárna (omlouvám se, neberte mě prosím teď úplně vážně :)
17.12.2011 (23:29)  
Sim naprosty souhlas. Snad jen Bc člověk skoro nikde nepotká, zato možnost spát na "dvoulůžkovém kupé" v B bývá k dipozici celkem často. Jinak potáhnout ty Bp sedačky stejným matrošem (a barevnou kombinací) jako se používá na sedačky třeba v octavii, tak by to bylo sezení naprosto luxusní. S koženkou nebo bez...
  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2019 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko