..: ČD vypsaly výběrové řízení na modernizaci 62 vozů Bp :..

Bp najbrt, foto: Aleš PetrovskýPraha — České dráhy znovu vypsaly výběrové řízení na komplexní modernizaci 62 vozů řady Bp. Tento tendr byl již jednou vypsán, ale později došlo k jeho zrušení ze strany Českých drah. Jako důvod ČD uvedly přehodnocení požadavků na rozsah modernizace vozů. Původně se počítalo pouze s revitalizací interiéru, dosazením centrálního zdroje energie (CZE) a zásuvek na 230 V, výměnou zalamovacích dveří za předsuvné a zvýšením provozní rychlosti ze 120 km/h na 140 km/h. Současné požadavky jsou daleko rozsáhlejší. Vozy dostanou navíc klimatizaci, uzavřený systém WC a audiovizuální informační systém. Odhadovaná cena celé zakázky dosahuje 1,1 miliardy korun (18 milionů za vůz). Její součástí je nejen modernizace vozů, ale také dodávka jedné sady náhradních dílů pro každý vagon. Všechny vozy by měly být zmodernizovány do 22 měsíců od podpisu smlouvy. Původní tendr počítal s dokončením modernizace do 30 měsíců. Zkrácení termínu realizace o 8 měsíců by tak mohlo částečně kompenzovat 11 měsíců od vyhlášení původního výběrového řízení. Nově zrekonstrované vozy, jež budou pravděpodobně přeznačeny na řadu Bpee či Bdpee, se nasadí zejména do garnitur s řídicími vozy Sysel řady Bfhpvee a vozy ABpee s oddíly 1. třídy, na jejichž realizaci právě probíhá výběrové řízení.

Zdroj: IS VZ US


JiříK. | 14.12.2011 (14:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   
15.12.2011 (7:39)  
Vidíte pánové, moje nedělní a páteční studentské jízdy z Brna do Kojetína naučily, že sedačky se nemaj řešit, hlavně když si máš kde sednout a není ti z toho vlaku špatně. Jinak myslím si, že vždy je lepší sedět než stát. Jinak naše brněnské 13T jsou poměrně dobré stroje, sice to nejsou Varia, ale co už. Opět ten samý argument, hlavně že mi z toho není špatně.
15.12.2011 (7:05)  
To mi připomíná, jak jsem jel nacpaným RE z Landshutu do Mnichova, cca 45 minut jízdy. Bylo plno, ale po první zastávce jsem přece sehnal jediné volné místo. Ve chvíli, když jsem dosedl, jsem si řekl, že jsem fakt vůl, že jsem nezůstal stát. To bylo něco otřesného, jak to bylo tvrdé. A přitom to byla fungl nová příměstská jednotka, interiér vypadal fakt nádherně, bohužel to, jak to vypadá, očividně zdaleka není všechno. Od té doby jsem dosti odtažitý stran nových regionálních vlaků, neboť se bojím, že po dosednutí v nich dopadnu právě takto.
15.12.2011 (0:13)  
EC 102 Polonia: Sklon opěráku ale nemá s "půlkruhovitostí" absolutně nic společného. To, že se pohodlně opřete přece neznamená, že se hrbíte. Z zásadě ale je pro většinu populace šikmější opěrák pohodlnější, než kolmý (samozřejmě nic se nesmí přehánět).
Celkové uspořádání interiéru záleží na konkrétním voze, ale opravdu mě nijak nepohoršuje interiér Flirtu, nebo Desira s kombinovaným uspořádáním. Nebojte se, i v tomto případě je ve vlaku čtyřek dost.
14.12.2011 (22:45)  
Ono je ještě dobré zmínit, že když chce člověk cestou spát, jsou na tom velmi dobře i sedadla z Bdt, které tu skoro pokaždé, když přijde na sedadla, poněkud ortodoxně propaguje Honza. :)
Pokud je v Bp/Bdt (nebo i Bdmtee - mám 176cm) místo naproti a člověk si tam může hodit nohy, je to příjemné a měkké svezení. V kombinaci se špuntovými sluchátky pak i patřičně tiché...
A spalda ma samozrejme pravdu. Borcad je normální firma fungující v tržní ekonomice a každému vyrobí co chce. Ovšem obhájit Borcad po té co jsou ty prkna namontovaná prakticky všude (vina - zadani ČD) je zhruba stejný problém jako obhájit Škodovku při pohledu na sedačky proti sobě v 14T (vina - zadani DP)...
14.12.2011 (22:44)  
bóřa:
Už jenom od pohledu je mě z toho Borcad „Comfort“ blbě. A sedadla z 842 a Bp jsou jedny z nejlepších, které kdy ČD měly a naštěstí ještě mají. Opravdu nejsem vůbec nakloněn výměně těchto sedaček, za tyhle „tvrďochy“.

spalda:
Vám je možná přijemné se hrbit, a spát v klubíčku.. Ale každému příjemné není. Pořád je ještě určité procento lidí, které se nehrbí, chce z plna hrdla dýchat a chodí rovně. A těm opravdu není moc příjemné se dostat do „půlkruhovitého sedadla“. Fakt že ne ;) Tohle sem nedávno zkusil při jízdě Sp 1720, kdy mi nezbylo nic jiného než vlézt do Bdmpee místo do repasovaných Bdmtee 263 které se vůbec nepovedly - (bohužel i Bdmpee se nepovedlo také, jenže zde nebyla dosazená tak strašně tvrdá sedadla - půlkruh zde bohužel platí a zmiňovaný částečný letecký provoz - stačí i pár sedadel za sebou a už to tvoří z vagonu chaos. Vypadá to, jakdyby to tam naházely ta sedadla ladem,skladem.) Zarážející pro mě bylo, když sem vystupil tak tam přece jedno „normální“ Bdmtee 275 bylo, jenom sem si ho nevšiml :(
A uspořádání naproti? Ještě že dráhy mají zbytky rozumu a tohle ponechávají, nebo opravdu není moc příjemné když si sednete do vlaku a vidíte před sebou jen sedačku, nebo v horším případě, když nerad sedíte proti směru jízdy, tak si tam prostě sednou musíte protože po směru jízdy už místo není(to samé v opačném případě). A je docela nepříjemné když sedíte u okna, přisedne si nekdo => usne protože cesta je dlouhá a vy ho musíte budit protože chcete „jen“ vystoupit. A když se na vás dotyčný oboří, máte ještě lepší pocit při výstupu z vlaku. :)
nydroš: naprostý souhlas!
14.12.2011 (22:20)  
Bóřa: souhlas.
Ještě bych dodal, že s provedením sedaček souvisí i vcelku ultrakonzervativní přístup drah k řešení interiéru tím, že za každou cenu lpí na uspořádání sedaček proti sobě. Pro dosažení nějaké slušnější kapacity to má za následek hodně kolmý a relativně tenký, tudíž tvrdý opěrák. Na takové sedačce pak sedíte zadkem na nesprávném místě a proto vás bolí. Při šikmějším posedu se hmotnost rozloží trochu jinak a zadní partie nedostávají tolik zabrat :-). Borcad dodá i Regio v jiném tvaru, ale to by to po něm v prvé řadě musel někdo chtít.
OT: nevíte někdo, z jakého důvodu dráhy také tak lpí na uspořádání polic napříč?
14.12.2011 (22:12)  
Já bych zase řekl, že starší sedadla byla povětšinou pohodlná - samozřejmě je lepší vyměnit koženkový potah za textilní. Na veškerých nových regionálních verzích se mi sedí velmi špatně, jelikož jsou tvrdá. Srovnáme-li tak Borcad regio a sedadla Bdmtee, kde je extrémně málo místa, stejně u mě vyhraje Bdmtee, protože si alespoň nesednu na dřevěnou desku, ale hezky do měkkého. Mimo to, zase je mnohem pohodlnější "staré" Bp než nové B(p)ee, které jsou sice o úroveň výše, ale když jsou sedadla na nic, tak se s tím opravdu jede špatně.
registrovaný uživatel Bóřa 
14.12.2011 (21:53)  
Považuji za trochu nefér, že se tu tak nadává na sedadla Borcad. Ta sedadla Borcad, na která nadáváte, jsou řada Regio. A jak již název napovídá, jsou to sedadla určená do osobních vlaků s krátkou jízdní dobou, kde je třeba mít sedadla prostorově úsporná kvůli optimalizaci kapacity vagonu / soupravy. Svou funkci plní kupříkladu v novějších 471 podle mě dobře. Není to utrpení jet 10 zastávek pražskou linkou S7. Problém je v tom, že stejná sedadla objednávají ČD prakticky do všech rekonstrukcí, včetně syslů a jiných vozidel určených (i) na jiné výkony než spojení dvou okresních měst se zastávkou na každé mezi. Pokud by si do takových vozidel nechávaly ČD zabudovat třeba borcadovskou řadu Comfort, byl by komfort na úplně jiné úrovni. Závěr? Není to chyba Borcadu, ale zadavatele zakázky na rekonstrukci a tak trochu už notorické několikadimenzní schizofrenii, která panuje v nasazování některých řad vozů ČD, které tvoří couráky i rychlíky jedoucí přes třetinu republiky.
http://www.borcad.cz/cs/kolejova-technika/produkty/comfort/vyhody
14.12.2011 (20:42)  
Hlavně ať tam zůstanou sedadla co tam jsou. Třeba přečalouněná, ale původní... ...z představy že jedu skoro 7 hodin z Brna do Plzně přes Budějice v Borcadu mě už teď bolí... (u srdce samozřejmě)
registrovaný uživatel tarten 
14.12.2011 (19:57)  
Neonym:
Navíc, pokud to dobře půjde (tedy nijak automaticky), tak by se vám tam 2016/17 měly rozjet vlaky z výběrka. A to nereko Béčka určitě nevyhrají.
  1 ... 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko