Praha — České dráhy znovu vypsaly výběrové řízení na komplexní modernizaci 62 vozů řady Bp. Tento tendr byl již jednou vypsán, ale později došlo k jeho zrušení ze strany Českých drah. Jako důvod ČD uvedly přehodnocení požadavků na rozsah modernizace vozů. Původně se počítalo pouze s revitalizací interiéru, dosazením centrálního zdroje energie (CZE) a zásuvek na 230 V, výměnou zalamovacích dveří za předsuvné a zvýšením provozní rychlosti ze 120 km/h na 140 km/h. Současné požadavky jsou daleko rozsáhlejší. Vozy dostanou navíc klimatizaci, uzavřený systém WC a audiovizuální informační systém. Odhadovaná cena celé zakázky dosahuje 1,1 miliardy korun (18 milionů za vůz). Její součástí je nejen modernizace vozů, ale také dodávka jedné sady náhradních dílů pro každý vagon. Všechny vozy by měly být zmodernizovány do 22 měsíců od podpisu smlouvy. Původní tendr počítal s dokončením modernizace do 30 měsíců. Zkrácení termínu realizace o 8 měsíců by tak mohlo částečně kompenzovat 11 měsíců od vyhlášení původního výběrového řízení. Nově zrekonstrované vozy, jež budou pravděpodobně přeznačeny na řadu Bpee či Bdpee, se nasadí zejména do garnitur s řídicími vozy Sysel řady Bfhpvee a vozy ABpee s oddíly 1. třídy, na jejichž realizaci právě probíhá výběrové řízení.
Zdroj: IS VZ US
Celkové uspořádání interiéru záleží na konkrétním voze, ale opravdu mě nijak nepohoršuje interiér Flirtu, nebo Desira s kombinovaným uspořádáním. Nebojte se, i v tomto případě je ve vlaku čtyřek dost.
Pokud je v Bp/Bdt (nebo i Bdmtee - mám 176cm) místo naproti a člověk si tam může hodit nohy, je to příjemné a měkké svezení. V kombinaci se špuntovými sluchátky pak i patřičně tiché...
A spalda ma samozrejme pravdu. Borcad je normální firma fungující v tržní ekonomice a každému vyrobí co chce. Ovšem obhájit Borcad po té co jsou ty prkna namontovaná prakticky všude (vina - zadani ČD) je zhruba stejný problém jako obhájit Škodovku při pohledu na sedačky proti sobě v 14T (vina - zadani DP)...
Už jenom od pohledu je mě z toho Borcad „Comfort“ blbě. A sedadla z 842 a Bp jsou jedny z nejlepších, které kdy ČD měly a naštěstí ještě mají. Opravdu nejsem vůbec nakloněn výměně těchto sedaček, za tyhle „tvrďochy“.
spalda:
Vám je možná přijemné se hrbit, a spát v klubíčku.. Ale každému příjemné není. Pořád je ještě určité procento lidí, které se nehrbí, chce z plna hrdla dýchat a chodí rovně. A těm opravdu není moc příjemné se dostat do „půlkruhovitého sedadla“. Fakt že ne ;) Tohle sem nedávno zkusil při jízdě Sp 1720, kdy mi nezbylo nic jiného než vlézt do Bdmpee místo do repasovaných Bdmtee 263 které se vůbec nepovedly - (bohužel i Bdmpee se nepovedlo také, jenže zde nebyla dosazená tak strašně tvrdá sedadla - půlkruh zde bohužel platí a zmiňovaný částečný letecký provoz - stačí i pár sedadel za sebou a už to tvoří z vagonu chaos. Vypadá to, jakdyby to tam naházely ta sedadla ladem,skladem.) Zarážející pro mě bylo, když sem vystupil tak tam přece jedno „normální“ Bdmtee 275 bylo, jenom sem si ho nevšiml :(
A uspořádání naproti? Ještě že dráhy mají zbytky rozumu a tohle ponechávají, nebo opravdu není moc příjemné když si sednete do vlaku a vidíte před sebou jen sedačku, nebo v horším případě, když nerad sedíte proti směru jízdy, tak si tam prostě sednou musíte protože po směru jízdy už místo není(to samé v opačném případě). A je docela nepříjemné když sedíte u okna, přisedne si nekdo => usne protože cesta je dlouhá a vy ho musíte budit protože chcete „jen“ vystoupit. A když se na vás dotyčný oboří, máte ještě lepší pocit při výstupu z vlaku. :)
nydroš: naprostý souhlas!
Ještě bych dodal, že s provedením sedaček souvisí i vcelku ultrakonzervativní přístup drah k řešení interiéru tím, že za každou cenu lpí na uspořádání sedaček proti sobě. Pro dosažení nějaké slušnější kapacity to má za následek hodně kolmý a relativně tenký, tudíž tvrdý opěrák. Na takové sedačce pak sedíte zadkem na nesprávném místě a proto vás bolí. Při šikmějším posedu se hmotnost rozloží trochu jinak a zadní partie nedostávají tolik zabrat :-). Borcad dodá i Regio v jiném tvaru, ale to by to po něm v prvé řadě musel někdo chtít.
OT: nevíte někdo, z jakého důvodu dráhy také tak lpí na uspořádání polic napříč?
http://www.borcad.cz/cs/kolejova-technika/produkty/comfort/vyhody
Navíc, pokud to dobře půjde (tedy nijak automaticky), tak by se vám tam 2016/17 měly rozjet vlaky z výběrka. A to nereko Béčka určitě nevyhrají.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.