..: ČD vypsaly výběrové řízení na modernizaci 62 vozů Bp :..

Bp najbrt, foto: Aleš PetrovskýPraha — České dráhy znovu vypsaly výběrové řízení na komplexní modernizaci 62 vozů řady Bp. Tento tendr byl již jednou vypsán, ale později došlo k jeho zrušení ze strany Českých drah. Jako důvod ČD uvedly přehodnocení požadavků na rozsah modernizace vozů. Původně se počítalo pouze s revitalizací interiéru, dosazením centrálního zdroje energie (CZE) a zásuvek na 230 V, výměnou zalamovacích dveří za předsuvné a zvýšením provozní rychlosti ze 120 km/h na 140 km/h. Současné požadavky jsou daleko rozsáhlejší. Vozy dostanou navíc klimatizaci, uzavřený systém WC a audiovizuální informační systém. Odhadovaná cena celé zakázky dosahuje 1,1 miliardy korun (18 milionů za vůz). Její součástí je nejen modernizace vozů, ale také dodávka jedné sady náhradních dílů pro každý vagon. Všechny vozy by měly být zmodernizovány do 22 měsíců od podpisu smlouvy. Původní tendr počítal s dokončením modernizace do 30 měsíců. Zkrácení termínu realizace o 8 měsíců by tak mohlo částečně kompenzovat 11 měsíců od vyhlášení původního výběrového řízení. Nově zrekonstrované vozy, jež budou pravděpodobně přeznačeny na řadu Bpee či Bdpee, se nasadí zejména do garnitur s řídicími vozy Sysel řady Bfhpvee a vozy ABpee s oddíly 1. třídy, na jejichž realizaci právě probíhá výběrové řízení.

Zdroj: IS VZ US


JiříK. | 14.12.2011 (14:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 3 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   
15.12.2011 (14:44)  
A proč do těch Bp chtějí dávat vůbec nové sedačky? Vždyť ty současné jsou fajn, jen je přečalounit a bylo by...
15.12.2011 (14:44)  
klasicke "ctyrky" (a tim skutecne nemyslim prednosti dam) jsou, podobne jako kupatkove "osmicky", oblibeny pouze ze dvou duvodu:
- ve skupince se lepe komunikuje, kdyz lidi koukaj na sebe
- pokud je vlak poloprazdny, coz ovsem cilem verejne dopravy neni, muze se clovek rozvalit


Oba tyto důvody jsou ale jednou z výhod železnice proti busu. Však co je v eShopu nejdřív zaplněno - místa u stolu!

Stejně nikdy nenaplníte vlaky zcela. To lze jedině za podmínky, že výkyvy vykryje jiný dopravce (tak to dělá Jančura) nebo že ti přebyteční lidé nejedou vůbec (tak to dělají aerolinky, cenovou politikou si vyplní volná místa výletníky, kterým je jedno, zda letí do Říma nebo do Paříže, řídí se cenou). Ale i tak dosáhnou max 75%.

A pak jsou lepší čtyřky. Při 50% obsazenosti jsou uspokojeni všichni, kdo chtějí sedět po směru, aniž by se tísnili v jedné půlce vozu. Jo, a ve čtyřce soused nemusí vstávat, jdete-li na záchod. To je rozdíl proti autobusu, kde jim to nevadí, protože tam se z místa nechodí zdaleka tak často.
15.12.2011 (14:00)  
Sim: Mám samozřejmě na mysli plnou verzi stolku, ne betaverzi co se dá najít na českých kolejích.

Výklopný stolek je super věc, akorát na něm člověk pořádně neotevře notebook. Těžko si na něj položím víc věcí, protože to je malý atd.

Ano, systém čtyřek s velkým stolkem (Ampz RegioJetu) snižuje kapacitu vozu, ale je velký plus oproti autobusu (letadlovému uspořádání). A právě za tohle jsem opravdu ochotný zaplatit víc, když mám nějaký životní prostor.

240.025: Myslím, že asi nemám problém se zeptat, jestli je tu volno, když jeden člověk zabírá 3 sedadla. A prostě si tam sednu. A myslím že právě ty s tím nemáš problém už vůbec :)
15.12.2011 (12:56)  
JV: výklopný stolek z protější sedačky je snad v pohodě, někdy bývají i velké... navíc letadlo eliminuje "psychologické zabírání místa" - rozvalení se nohami naproti a batohem vedle sebe :-)... v sedle příjemné, ale ve špičce protivné... pro později přistupujícího
registrovaný uživatel Sim 
15.12.2011 (12:56)  
Jiri Vosecek > jde o to, jestli myslite parodii na stolek (na odlozeni brejli), nebo neco, kam si muzu polozit casak, knizku, notes nebo misku se salatem pri jidle.

V kolika variantach vozu s leteckym usporadanim bez moznosti (tedy argument, ze tam stolky nebyly namontovany, pokud by tam byt mohly, neberu) mit tam stolek jste jel? Ktere to byly?
15.12.2011 (12:46)  
240.025: Čtyřky ale umožňují stolek, letecký uspořádání tak trošku ne ....

A nemá prosím někdo ponětí, kam by měly být rekonstrukce Bp nasazeny?
registrovaný uživatel Sim 
15.12.2011 (12:33)  
Presne jak pise 240.025 a Indi; klasicke "ctyrky" (a tim skutecne nemyslim prednosti dam) jsou, podobne jako kupatkove "osmicky", oblibeny pouze ze dvou duvodu:
- ve skupince se lepe komunikuje, kdyz lidi koukaj na sebe
- pokud je vlak poloprazdny, coz ovsem cilem verejne dopravy neni, muze se clovek rozvalit

Jakmile se budeme blizit idealnimu stavu verejne dopravy - tedy ze vlak a autobus jede vesmes naplnen sedicimi, volnych je jen nekolik malo mist jakozto rezerva pro ty, komu ujede predchozi spoj - maji tyhle "skupinove" sedacky vesmes jen nevyhody:
- ztrata soukromi, okorenena mnohdy dvou nebo ctyrsedackovou lavici (jak vam je prijemne, kdyz se k vam z boku tuli cizi upocenec, ctete si noviny a nekdo naproti si je cte z druhe strany?)
- mene prostoru (jediny pozitivni efekt ctyrsedacek je, pokud je mezi operadly prostor pro zavazadla)
- absence pouzitelneho stolecku (pokud je, zabira zase misto)

... pricemz pocet sedacek po a proti smeru jizdy mluvi opet ve prospech leteckeho interieru - da se predpokladat, ze pri zachovani prostornosti se sedadel v leteckem usporadani vejde do stejneho vozu o dve rady vice, diky cemuz bude i vic sedacek "po smeru" nez ve srovnani s usporadanim do ctyrek :-D

Jasne, pak jsou tu jeste veci, ktere nesouvisi primo s cestovanim a mohou pritom byt jedne nebo druhe variante usporadani nakloneny vice nebo mene (a nebo je to fuk):
- pokud jedu s babou, co se s ni znam a mam chute delat nepredlozenosti, radsi si zalezu do "letadla", kde budem "sami"
- pokud vidim babu, co se s ni neznam a chci se s ni znat, lepe se mi bude navazovat komunikace, pokud budu sedet naproti
- pokud vidim babu, co se s ni nechci znat, sedam si jinam, bez ohledu na usporadani
15.12.2011 (12:09)  
Prosím neobhajujte "čtyřky". Stejný počet sedadel se dá mnohem komfortněji vytvořit v leteckém uspořádání, při použití přiměřeně tlustých sedadel je ve vlaku dost místa na nohy oproti tlouci si koleny s protějším sousedem... a raději mám před sebou sedadlo než kyselý ksicht :)))
registrovaný uživatel Yves 
15.12.2011 (9:50)  
Taky se už moc těším, jak si budu hlídat, kde se pak vozy objeví. Rekonstrukce na 140 km/h a bude to jezdit po naší super trati 240 (od roku 2007 rekonstruované podle plánů) 60 km/h.
registrovaný uživatel Indi  mail  
15.12.2011 (8:43)  
EC 102 Polonia - to je nějaká blbost - s tím obsazením míst po směru jízdy, jestli se nepletu, tak těch sedadel obracených jedním směrem je ve voze stejně, ať již jsou proti sobě nebo za sebou. Čili podle Vaší teorie by i ve voze se čtyřkami byla obsazena dříve sedadla po směru.
  1 ... 3 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko