Praha — České dráhy znovu vypsaly výběrové řízení na komplexní modernizaci 62 vozů řady Bp. Tento tendr byl již jednou vypsán, ale později došlo k jeho zrušení ze strany Českých drah. Jako důvod ČD uvedly přehodnocení požadavků na rozsah modernizace vozů. Původně se počítalo pouze s revitalizací interiéru, dosazením centrálního zdroje energie (CZE) a zásuvek na 230 V, výměnou zalamovacích dveří za předsuvné a zvýšením provozní rychlosti ze 120 km/h na 140 km/h. Současné požadavky jsou daleko rozsáhlejší. Vozy dostanou navíc klimatizaci, uzavřený systém WC a audiovizuální informační systém. Odhadovaná cena celé zakázky dosahuje 1,1 miliardy korun (18 milionů za vůz). Její součástí je nejen modernizace vozů, ale také dodávka jedné sady náhradních dílů pro každý vagon. Všechny vozy by měly být zmodernizovány do 22 měsíců od podpisu smlouvy. Původní tendr počítal s dokončením modernizace do 30 měsíců. Zkrácení termínu realizace o 8 měsíců by tak mohlo částečně kompenzovat 11 měsíců od vyhlášení původního výběrového řízení. Nově zrekonstrované vozy, jež budou pravděpodobně přeznačeny na řadu Bpee či Bdpee, se nasadí zejména do garnitur s řídicími vozy Sysel řady Bfhpvee a vozy ABpee s oddíly 1. třídy, na jejichž realizaci právě probíhá výběrové řízení.
Zdroj: IS VZ US
Fakt je, ze ja mel asi docela stesti na neprosezene sedacky - dokonce jsem s tim mel malokdy problem i v Becku (naopak A/AB prosezene tak, ze clovek sedi na konstrukci, jsem potkaval skoro casteji, nez neprosezene) ... a urcite se na mem subjektivnim hodnoceni sedacek v Bp podepsal i fakt, ze tento vuz byl "nedostatkovym zbozim", jezdil jen na par vlacich a byla docela klika, ze na nej cestujici narazil, pokud si to neplanoval dopredu podle razeni ... to vse prispiva k tomu, ze jsem byl ochoten prehlizet profukujici okna (otazkou je, o co to protahovalo vic nez v Becku, spis si myslim, ze zde negativne pusobil efekt velkoprostoru) a bohuzel dosti casto obuta kola.
Kazdopadne je to jedna z nevyhod techto sedacek, ze nejsou polohovatelne. Kazdemu bude vyhovovat neco trochu jineho a co si budem nalhavat, i ta nejpohodlnejsi pozice se pri dostatecne dlouhem sezeni bez pohybu stane neprijemnou, takze se moznost aspon na chvilku pozici zmenit docela hodi.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.