..: Jízdní řád 2012 - Královéhradecký kraj :..

obálka JŘ 2012 ve verzi SŽDC, foto: SŽDCHradec Králové — V neděli 11. prosince 2011 začíná platit nový jízdní řád i v Královéhradeckém kraji. Přináší několik zásadních změn, zejména úpravu dopravního modelu na tratích 031 a 032 Pardubice - Hradec Králové - Jaroměř - Trutnov, včetně zavedení přímých spěšných vlaků v této trati. Díky postupujícím dodávkám modernizovaných vozidel dochází k nasazení jednotek Regionova na všechny vlaky na trati 041 Hradec Králové - Jičín - Turnov a na několik osobních vlaků v jižní části trati 026, díky čemuž mohou být dva z nich v pracovní dny prodlouženy až do/z Police nad Metují. Častěji se také budeme setkávat s modernizacemi vozů Btn755, nově v podobě řady Bdtn757, která oproti předchozím modernizacím (řada Bdtn756) nabízí o šest háků na jízdní kola více a zejména v letní sezóně tak uspokojí poptávku po přepravě jízdních kol v cyklisticky atraktivních oblastech Podkrkonoší, Kladského pomezí a Orlických hor.

Z Hradce do Pardubic zcela jinak. Někdy až do Trutnova

Oredo Ve stejný den, kdy vstupuje v platnost nový jízdní řád, dochází také k rozšíření integrovaného dopravního systému IREDO na území celého Pardubického kraje. V souvislosti s tím pak společnost OREDO, pověřená organizací dopravy v těchto dvou sousedních krajích, připravila nový koncept dopravní obslužnosti pro Pardubický kraj, čímž došlo k zásadním změnám na trati 031 spojující krajská města Hradec Králové a Pardubice.

Jak ukazuje níže uvedená tabulka, oproti současnému stavu dostaly přednost vlaky zrychlené (spěšné vlaky, rychlíky). Osobní vlaky pojedou jednou za dvě hodiny, v období dopravní špičky pak budou zavedeny posilové spoje.

Sp Os Sp R 031 HRADEC KRÁLOVÉ - PARDUBICE R Sp Os Sp
Trutnov*JaroměřChoceň*Liberecze stanice / do staniceLiberecChoceň*JaroměřTrutnov*
L.01L.30S.04S.37odj.Hradec Králové hl.n.příj.L.23L.55S.29S.58
L.22L.53S.22S.52příj.Pardubice-Rosice n. L.odj.L.09L.39S.08S.38
L.26L.57S.26S.56příj.Pardubice hl.n.odj.L.05L.35S.04S.34
U některých vlaků dochází k posunům v řádu jednotek minut. Význam značek: L - lichá hodina, S - sudá hodina, * - vybrané spoje

854.017, Velké Svatoňovice - Malé Svatoňovice, foto: Puly Vybrané spěšné vlaky, které přijíždějí od Pardubic do Hradce Králové před celou lichou hodinou, pokračují přímo ve směru Jaroměř, Starkoč a Trutnov. Jsou to vlaky Sp 1784 (odj. z Hradce Králové 9.00), Sp 1788 (odj. 13.00), Sp 1790 (odj. 15.00) a Sp 1792 (odj. 17.00). Jedou pouze v pracovní dny, výjimku tvoří Sp 1792, který jede i v neděli, kdy je ale nutno v Hradci Králové přestoupit. Dále je potřeba zmínit, že u vlaku odjíždějícího z Hradce Králové v 15 hodin dochází ke sjednocení míst zastavení s ostatními vlaky, nově projede Smiřice a zastaví v Jaroměři. Obyvatelé Smiřic mohou využít osobní vlaky s odjezdy v 14.36 a 15.31.

Stejně tak i v opačném směru nový jízdní řád nabídne přímé spěšné vlaky Trutnov - Pardubice, a to Sp 1781 (Hradec Králové příj. 5.57), Sp 1783 (příj. 6.57), Sp 1785 (příj. 8.58), Sp 1789 (příj. 12.58), Sp 1791 (příj. 14.58) a Sp 1793 (příj. 18.59). Jedou opět v pracovní dny (Sp 1783 denně, o víkendu ale nutno přestoupit), pouze Sp 1793 jede v neděli jako rychlý spoj například pro studenty dojíždějící do škol.

Trať 047: na 35 km dlouhé trati jsme ušetřili 13 minut

Trať 047 poblíž Adršpachu, foto: Matouš Danielka Pokud jste někdy měli příležitost svézt se vlakem po malebné trati 047 ve směru z Trutnova do Teplic nad Metují, jistě jste si všimli neúměrně dlouhého pobytu v dopravně Janovice u Trutnova. Zde se pravidelně kolem každé celé sudé hodiny potkávají vlaky z obou směrů, avšak kvůli složitému křižování na trati provozované dle předpisu D3 sem vlaky od Trutnova musí přijíždět dříve. Úpravou technologie křižování dochází k odstranění tohoto dlouhého pobytu, takže nyní budou vlaky z Trutnova odjíždět až v lichou hodinu a 23. minutu, tedy o 13 minut později.

V letní sezóně, kdy v turisticky atraktivní oblasti Adršpašsko-teplických skal roste poptávka po cestě vlakem, dojde na trati 047 k nasazení souprav 810 + BDtax782 a jednotek Regionova.

Další změny

Na dalších tratích nedochází k tak rozsáhlým změnám, shrnuty jsou v následující tabulce.

TraťÚsek v krajiZměny
016Borohrádek (- Holice)
  • neobjednání osobní dopravy (v JŘ 2011 5 párů Os v pracovní dny)
020Převýšov - Hradec Králové - Čermná nad Orlicí
  • nové víkendové vlaky Hradec Králové - Chlumec nad Cidlinou
  • zrychlení spěšných vlaků Meziměstí - Choceň (nestaví v Borohrádku)
  • víkendové spojení Hradec Králové - Borohrádek každé dvě hodiny
021Týniště nad Orlicí - Potštejn
  • mírné omezení vlaků v úseku Doudleby nad Orlicí - Potštejn
022Častolovice - Solnice
  • beze změny
023Doudleby nad Orlicí - Rokytnice v Orlických horách
  • nepojede přímý spěšný vlak Hradec Králové - Vamberk (odkloněn do Letohradu)
026Týniště nad Orlicí - Broumov
  • prodloužení 2 párů osobních vlaků o úsek Hronov - Police nad Metují ve špičce pracovních dnů
  • nasazení jednotek Regionova na vybrané osobní vlaky v jižní části tratě
  • nový nedělní spěšný vlak Meziměstí - Choceň (dříve z Trutnova)
028Opočno pod Orlickými horami - Dobruška
  • beze změn
030Jaroměř - Stará Paka
  • omezení osobních vlaků
031(Opatovice nad Labem -) Hradec Králové - Jaroměř
  • nový dopravní model (viz výše)
  • spěšný vlak s odjezdem v 15:00 z Hradce Králové projede Smiřice a zastaví v Jaroměři
032Jaroměř - Starkoč
  • nový dopravní model (viz výše)
  • neobsluhování nevyužívaných zastávek (Bohuslavice nad Úpou, Suchovršice)
033Náchod - Starkoč
  • beze změn
040Chlumec nad Cidlinou - Trutnov
041Hradec Králové - Semínova Lhota
  • nasazení jednotek Regionova na všechny vlaky
043Trutnov - Královec (- Polsko)
  • letní provoz 3 párů vlaků do Polska o víkendech (28.IV. - 30.IX.)
044Kunčice nad Labem - Vrchlabí
  • beze změn
045Trutnov - Svoboda nad Úpou
047Trutnov - Teplice nad Metují
  • zrychlení vlaků o 13 minut ve směru z Trutnova do Teplic nad Metují
061Mlýnec - Jičín
  • beze změn
064Sobotka - Stará Paka

Zdroj: Tisková zpráva ČD, Jízdní řád SŽDC 2012


RaPa Poslat mail autorovi | 27.11.2011 (7:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

  1 2      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer karosa  mail  
30.11.2011 (16:46)  
V Janovicích má být křižování urychleno tím, že tam budou výhybky z obou směrů v základní poloze každá na jinou kolej, takže se tím umožní současné vjezdy vlaků. Při odjezech si vždy každý vlakový doprovod postaví dopravní cestu pro odjezd svého vlaku a po projetí výhybky ji vrátí zpět do základní polohy. Jistě, výhodnější by jistě byly samovratné výhybky, které by to křižování ještě o chloupek zrychlily, ale ty bohužel nejsou, takže díky aspon za takovéto řešení.
Registrierter Benutzer rak  mail  
29.11.2011 (14:57)  
Nevíte někdo, jak to bude s obratem s Libereckými rychlíky v Pardubicích. Budou tam čekat 200 minut, nebo bude 10 minutový ostrý obrat? Děkuji. Ps: Budou stále stejné řazení jako vloni?: 843+Btn+Btn.
28.11.2011 (19:58)  
Radku, díky za upřesnění, takže vpodstatě vše při starém, jen prodlouženo do Pardubic :)
Editor oder ŽP Admin RaPa  mail  
28.11.2011 (16:46)  
Ráno se v pracovní dny z Trutnova naveze třívozová vratná souprava vlakem 1781 do Pardubic, odtud hned 1949 do Letohradu.
O víkendech o hodinu později 1783 do HK a hned 1949 do Letohradu.
Odvoz vratné soupravy do Trutnova je z HK v 8 večer.
28.11.2011 (15:44)  
honzahol: Z Trutnova do Pardubic pojedou spěšňáky stejně jako jezdily do HK doposud, jen budou na své trase prodlouženy až do Pardubic, tedy v režii 854. Možná ale odpadne nutnost používat řídící vozy, které byly teď nasazovány kvůli úvrati v HK při jízdě na Letohrad a také kvůli zkrácení čekacích dob v koncových stanicích. To mě opět přivádí k otázce nového původu vratných souprav pro HK - Letohrad, napsané v mém komentáři níže.
Registrierter Benutzer rak  mail  
28.11.2011 (13:27)  
ad Lukyn14: Mezi 14-15 hodinou bývá obvykle zaplněný nejvíce úsek Hradec Králové-Sadová, a proto bude jezdit nový vlak ve 14:37 z HK do Hněvčevse v X (vlak v 15:30 z Hněvčevse do HK pojede zdvojený-asi 2 dvouvozové regionovy). Viz jizdní řád.
28.11.2011 (13:07)  
Tuší už někdo co za soupravy bude nasazeno na nové spěšňáky co pojedou z HK do PCE? To co pojede od Chocně bude asi beze změny, ale z Trauče? 854, 954 a spol.?
28.11.2011 (12:54)  
Regionovy na 041 nevidím jako zlepšení, hlučnost je velká, ve skleníkách to je fajn, uvidíme zda bude stačit kapacita např. na ranním os Jičín-HK(příj. 6:53) nebo na odpoledních vlacích s odjezdy z Hradce po 14. a 15. hodině. Mají být na všech spojích dvou- nebo na některých i tří- -vozové regionovy?
27.11.2011 (23:16)  
... u vlaku odjíždějícího z Hradce Králové v 15 hodin dochází ke sjednocení míst zastavení s ostatními vlaky, nově projede Smiřice a zastaví v Jaroměři ...

A co křižování s protijedoucím Os ve Smiřicích, na který tento Sp nejednou musí čekat, než dorazí? Pokud vím, jedním z důvodů tehdejšího zavedení zastavování ve Smiřicích bylo právě křižování. Škoda, ve Smiřicích pravidelně vystupovalo minimálně 30% cestujících z HK, z toho 25% procent využívalo tento spoj denně.

Obyvatelé Smiřic mohou využít osobní vlaky s odjezdy v 14.36 a 15.31.

... Které jsou narvané a nepohodlné.

Na druhou stranu se můžeme těšit na 7Ev, zdejší vozový park potřebuje již mnoho let změnu.

Přesto mi však vrtá hlavou, jak to bude se Spěšňáky, které ihned po příjezdu do HK pokračovaly opačným směrem jako Sp HK-Letohrad ? Kde se vezmou soupravy pro vozbu těchto vlaků?

Co se týče cestujících na trati 041, myslím že cestující další 814 uvítají, místo akvárek. Bojím se však kapacity, leda by na některých spojích Regíny jezdily ve dvojici.
Registrierter Benutzer rak  mail  
27.11.2011 (14:24)  
První jednotka City Panter má být nasazena od září 2012.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko