Praha — České dráhy, obdobně jako dopravce RegioJet, pořídily na jaře sérii starších vozů od Rakouských spolkových drah. V případě ČD se jedná o 32 vozů řady Bmz, z nichž většina neprošla tzv. Upgrading Programem a nemají proto ve výbavě klimatizaci, zásuvky 230 V, vakuovou toaletu a magnetickou kolejnicovou brzdu na podvozku. I přesto jejich příchod znamená v porovnání s vozy východoněmeckého původu zvýšení kvality. Od pátku 14. října jsou nasazovány na vlaky R 700/521 Buchlov, R 1221 či jako posilové vozy vlaku Ex 522 Zlínský expres. První ze second-handových vozů se podařilo uvést do provozu čtyři měsíce po dodání do ČR; obdobně jako u RegioJetu, budou nové řady Bmee234 a Bmee235 prozatím provozovány s rakouskou registrací: A-ČD.
Vozy můžeme potkat nejen s rakouskou registrací, ale i v dnes již historickém barevném schématu pro vozy ÖBB. Kromě náhrady za „koženky“ na expresních vlacích linky Ex 2 Praha - Olomouc - Luhačovice/Zlín/Vsetín posloužily v soupravě EC 274/275 Slovan (Praha - Bratislava) také jako náhrada za nejmodernější vagony, které byly z této soupravy převedeny na ostravské expresy. Do provozu je nasazována přibližně polovina z pořízeného počtu. Zbytek projde standardní „revitalizací“. Stejně jako východoněmecké vozy ČD budou natřeny podle aktuální verze korporátního schématu, sedačky budou přečalouněny a zrepasují se také další interiérové prvky. S revitalizovanými vozy se v roce 2012 počítá také na nové expresy Praha - Vsetín nebo rychlíky Praha - Cheb. Na západ Čech se přitom měly podívat již 3. října tohoto roku, kdy se plánovalo nasazení na dvou párech spojů.
Zcela mimo diskusi se pak dostává původně avizované nasazení několika kusů na trase Praha - České Budějovice. To bude aktuální až v případě větších změn v nasazování souprav, které České dráhy slibují po dodání netrakčních jednotek Siemens Viaggio Comfort v příštích letech.
Zdroj: České dráhy, ŽelPage


Je to diskriminace, když si to dva různí lidé koupí ve stejnou dobu na stejnou třídu stejného vlaku u stejného typu pokladny (shrnut stejných parametrů) !
Chápu, že když jeden přes net a druhý v pokladně, jeden v předprodeji, druhý ve vlaku. Ale takhle ne. Že jeden bude znalec tarifů a nenechá si dát lístek za 435 Kč a po něm přijde další co nemá net a neví o slevě.
To bych taky mohl přirovnat k jednomu příkladu co všichni znáte a nelíbí se mi to : Chcete sociální dávky ? Chcete pěstounský příspěvek na dítě 6000 měs. cash ? Zkuste to. Tohle dostanou jen někteří. Všichni určitě ne. Jen ti, kdo křičí. Není to diskriminace ? Dle politiků ne, dle mne ano.
A když třeba v těch Hranicích nebo ÚnO žádné vedlejší okýnko otevřené není a nejbližší automat je 50 km daleko, tak půjdete kam?
Z pohledu konkurence na dopravním trhu je to ale totéž.
Zavedeme-li neregulovanou konkurenci na železnici, bude to časem vypadat jako u letadel, kde už taková konkurence nějakou dobu je (ne tedy úplná, ale do vysoké míry).
PO STÉ pro ČDfily: COPAK DAŇOVÍ POPLATNÍCI DOTUJÍ LETADLA !!!???
1) nejsem ČDfil. Jsem zhruba pro švýcarský model s veřejným koordinátorem a objednavatelem a výběrovými řízeními na linky nebo soubory linek. V regionálce i dálkovce. ČD by pak byly dopravce jako každý jiný a klidně bych je privatizoval.
2) divil byste se, ale daňoví poplatníci letadla dotují. Mají odpuštěnou spotřební daň z paliva a DPH z většiny letenek (to dělá v ČR cca 10 mld ročně, téměř 1000 Kč na jednoho cestujícího a směr).
Dále některá města a regiony ve světě dotují svá letiště (Praha tedy zrovna ne, Ruzyně se zaplatí z letištních poplatků, které jsou proto relativně vysoké a Ryanair proto Prahu již opustil, ale všude, kde jsou poplatky výrazně nižší, to bylo nějakou formou subvencováno).
Některé státy a regiony pak dotují i samotný provoz (Francie u linek na Korsiku, Španělsko mezi Kanárskými ostrovy navzájem, Portugalsko na Madeiru, Moravskoslezský kraj (nebo město Ostrava, už přesně nevím) svého času dotoval linku Ostrava-Vídeň)
Už to tu někdo psal, to zavání diskriminací-pak pojedou spolu 2 lidé z A do B a ukáží lístek. Jeden řekne, to je dobrá sleva za 295 a druhý řekne cože ? Jaktože já jedu za 435 Kč ?
Stálo se mi nedávno, že u snídaně na dovolené jsme se bavili se sousedy, kolik to stálo: Oni si pochvalovali, že je to koupili za super cenu..28.000 Kč v lednu, a my jsem 2 dny před odjezdem za 12.000 Kč. Manžel byl ztlučen za dobrou koupi. Já jsem ale nesl riziko, že 2 dny před nečekaným odjezdem nepojedem nikam, a zvláště ne tam, kam bychom chtěli. Na druhou stranu však v lednu jsem absolutně nevěděl, kdy budu mít čas někam jet, a vím to obvykle až ty dva dny předem. Tak už to holt je.
Ale text článku asi byl o něčem jiném než o vztazích dvou kohoutů na jednom smetišti... Domnívám se, že že ty vozy budou určitě dokonalejší po všech stránkách než ty žluté... když mají ty ČD už konkurovat.
P.S. Závidím Vám, že tak všechno víte... jako Pan prezident
Jezis, jaka asertivita. Proste uplne v klidu reknu Ostrava-Neco. V nejhorsim pujdu k vedlejsimu okynku (nebo automatu nebo co ja vim kam) a koupim si to tam. Netvrdim, ze je to normalni, akorat se ohrazuju vuci tomu, ze to koupit nejde nebo se to podari jenom se skupinou pravniku pripadne goril za zady!
Co se tyce toho prikladu dvou lidi, tak v tomto pripade se stavim zcela na stranu turisty. Samozrejme, kdo tomu chce za kazdou cenu oponovat, tak tam je to nevysvetlitelne... Napriklad moje minuta volani take nestoji stejne jako minuta volani meho souseda. A kdyz oba stipame drivi, tak nam to taky netrva stejne... (muzu psat o dreve, kdyz jsme na zelpage?)
PS: Ano, danovy poplatnici samozrejme dotuji i letadla. Nebo snad dluhy CSA plati Paroubek a jeho "dluhy se neplati"?
Letadla a vlaky jsou zcela něco jiného. Nechcete taky tady porovnávat i třeba lodě ??? Jste na zelpage, kde se baví o vlacích !!! Ne na nábřeží v nebi a oblacích !
PO STÉ pro ČDfily: COPAK DAŇOVÍ POPLATNÍCI DOTUJÍ LETADLA !!!???
Fakt tohle SA dělá? Doporučí vám SA např. kombinaci "klasické" aerolinky (kterou vám hned prodají) a lokálního asijského lowcostu (který vám mnohdy prodat nemohou, ten si musíte koupit sám), takže bude mít zákazník negarantovaný přestup, ovšem ušetří?
Obávám se že ne. Prodají vám akorát jednu letenku. Klidně s přestupem, ale za jeden vypsaný tarif (ty kódy jako např. QK7E6J). Dvě letenky dostanete, jen pokud do vámi žádané destinace žádný tarif z Prahy vypsaný vůbec není, a těch je minimum.
U letadel jsou tyto rozdíly zcela běžné a to klidně i desetinásobek.
A o tom, že je řada hráčů na trhu státních (od ČSA až po Emirates) a dotovaných různými cestami, není pochyb. Ale trh je jen jeden a na konkurenci musí reagovat všichni dopravci - soukromí i státní.
Přečtěte si, co jsem psal. Že tohle jednou nastane po nástupu neregulovaného trhu - např. v Turecku v dálkové busové dopravě je to ostatně vidět v praxi. Jede konkurence brzy? Cena klesá. Nejede nic a vy jako turisti nemáte auto? Cena roste, až se blíží taxíku.
Že ČD udělaly Promo Praha-Ostrava je jen první vlaštovka. Nějak na konkuenci reagovat musely, i když jsou ještě 2 měsíce na této trase "dotované" (to bylo totiž v poslední době zpochybněno, viz "kauza" se zákonnými slevami).
Proto jsem citoval tu část depeše, která se toho případu týkala, a proto to řešte stížností na ČD (depeši citovat nemusíte, ta není veřejná, i když se na netu povaluje). Stížnostmi zde na fóru vám nikdo peníze nevrátí, a pokladní, dokud nedostane přes prsty, to bude dělat takhle dál.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
